Archiwum kategorii: Nissan

Nissan Sunny GTI Coupe 1987 – SPRZEDANY

Jego nadwozie wygląda niczym wyciosane kataną i doskonale odzwierciedla japońskie trendy lat 80-tych. Również pod maską odnajdziemy tu serce pełne charakteru – jednostkę CA16DE (1,6 l DOHC), generującą 110 KM, co przy masie poniżej tony pozwala na niezłą zabawę. Ten Nissan Sunny GTI Coupe pochodzi z pierwszej fazy produkcji. Mimo drobnych braków, wyróżnia się bardzo dobrym stanem zachowania, niskim przebiegiem i karoserią wolną od korozji.
Czytaj dalej Nissan Sunny GTI Coupe 1987 – SPRZEDANY

Nissan Skyline GT-R 1989 – SPRZEDANY

Nissan Skyline GT-R przez swoją niepowstrzymaną moc zyskał przydomek “Godzilla”. Japońska legenda samochodów z tabliczką GT-R w 1989 roku narodziła się w nowej odsłonie, jako generacja R32. Tak jak i w poprzednich modelach słowem kluczowym był motosport, a dokładnie spełnienie wymogów wyścigowej Grupy A. Do realizacji zadania użyto sześć cylindrów, dwie turbiny, napęd na cztery koła i silnik RB26DETT DOHC produkujący wyjściowo 280 KM. Wystawiony na aukcji egzemplarz to rzadko spotykany okaz, który uniknął jakiegokolwiek tuningu. Do dziś zachowany został z przebiegiem jedynie 23360 kilometrów. BNR32 to bez wątpienia ikona swojej generacji, a ten okaz będzie wspaniałym dopełnieniem każdej kolekcji samochodów nastawionych na osiągi. RM Sothebys wycenia go na 50 – 70 tys. dolarów, ale czy przekroczy ten pułap dowiemy się 20 stycznia 2017. Samochód licytowany był bez ceny minimalnej i sprzedany na aukcji za 60 500 dolarów.
Czytaj dalej Nissan Skyline GT-R 1989 – SPRZEDANY

Nissan 300ZX Z31 1986 – 18900 PLN – Wrocław

Nissan 300ZX Z31 należy do trzeciej generacji kultowej serii Fairlady Z. O ile 240Z był interpretacją słynnego Jaguara E-Type’a, 14 lat później stworzono projekt doskonale zakotwiczony w modzie lat 80-tych. Ostre kształty, duża powierzchnia przeszklona i charakterystyczne, podnoszone reflektory zestawiono z nowymi, mocniejszymi jednostami napędowymi oraz tradycyjnym, tylnym napędem. Ten egzemplarz posiada najbardziej poszukiwane w tym modelu opcje – składany dach typu “targa” oraz najmocniejszą, turbodoładowaną jednostkę 3.0 V6. Jest to model przedliftowy (produkowany w latach 1984-86), posiadający jako pierwszy masowo produkowany samochód na świecie turbosprężarkę z ceramicznym wirnikiem, zapewniającym mniejszą bezwładność, większe przypieszenie i tym samym zmniejszony efekt “turbo dziury”.
Czytaj dalej Nissan 300ZX Z31 1986 – 18900 PLN – Wrocław

Nissan GL1800 Coupe Hakosuka 1971 – 117000 PLN – Japonia

Nissan Skyline H/T 2000GT-R Hakosuka to prawdziwa legenda. Arcydzieło wyścigowej inżynierii przeszło do historii odnosząc 50 zwycięstw w japońskiej serii Gran Prix. W wersji coupe powstało ich 1115 sztuk, a nieliczne oryginalne, świetnie zachowane egzemplarze uzyskują ceny idące w setki tysięcy dolarów. Wzdychając do ikony, można pomyśleć o zakupie tego auta w tańszej wersji lub o zbudowaniu repliki. Nissan GL1800 Coupe to tańsza wersja legendy, wyposażona w 105-konny silnik 1,8 l. Wizualnie od Skyline’a GT-R różni się brakiem oryginalnie nitowanych poszerzeń nadkoli, detalami wnętrza i wykończenia nadwozia. To jeden z tych samochodów, który dla postronnych może być zwykłym, starym samochodem, ale dla znających temat powoduje natychmiastowy ukłon w geście szacunku.
Czytaj dalej Nissan GL1800 Coupe Hakosuka 1971 – 117000 PLN – Japonia

Nissan Patrol Y61 1998 – SPRZEDANY

Nissan Patrol generacji Y61 to zapewne nie jest model, jakiego spodziewalibyście się na Giełdzie klasyków. Zanim jednak pójdziecie oglądać dalej Mercedesy, z pewnością warto mu się przyjrzeć bliżej. To wersja Super Safari, dostępna wyłącznie na rynkach Bliskiego Wschodu. Pod jego maską pracuje jeden z największych na świecie silników sześciocylindrowych, jakie możemy odnaleźć w samochodach osobowych. Do tego pancerny układ przeniesienia napędu i mamy pojazd, który mimo luksusowej aparycji zdolny jest przetrwać każdą zawieruchę. Można mieć pewność, że to jeden z tych modeli, któe wciąż będą jeździć w świecie, w któym rzadko kto będzie pamiętać o samochodach z napędem spalinowym… a wracając do prezentowanego auta, zadziwia jego stan zachowania. Zaledwie 29 tysięcy kilometrów przebiegu i regularne serwisy pozwoliły mu utrzymać fabryczną świeżość.
Czytaj dalej Nissan Patrol Y61 1998 – SPRZEDANY

Nissan Skyline GT-R R32 1989 – SPRZEDANY

Skyline debitował w 1957 roku, a jego kultowa, ukierunkowana na sport odmiana “GT-R”, w lutym 1969 roku. Dwie pierwsze generacje Skyline’a GT-R – Hakosuka i Kenmeri – na swoją kontynuację musiały czekać aż do 1989 roku, kiedy pojawił się Skyline GT-R w nadwoziu R32. Jak poprzednicy, pod maską ukrywał silnik R6, skonstruowany z wykorzystaniem najlepszej dostępnej technologii. Uzyskana moc 280 KM była wyjściowa i łatwa do podwojenia. Nissan Skyline GT-R R32 posiada dwie turbosprężarki, napęd na 4 koła, system tylnej osi skrętnej i niezależne wielowahaczowe zawieszenie wszystkich kół. Tak jak poprzednicy, “Godzilla” zdominowała japońskie serie wyścigowe i stała się legendą. Większość egzemplarzy została gruntownie zmodyfikowana, stąd w pełni oryginalnie zachowany egzemplarz z przebiegiem mniejszym niż 14000 km to prawdziwa rzadkość. Samochód sprzedany został za 82500 USD (ok. 337000 PLN).
Czytaj dalej Nissan Skyline GT-R R32 1989 – SPRZEDANY

Datsun 280Z 1978 – 89900 PLN – Białystok

Datsun 280Z z pewnością jest jednym z najpiękniejszych samochodów sportowych lat 70-tych. Japońska propozycja w ostatniej odsłonie serii Z (po modelach 240Z i 260Z) jako jedyna oferowała niezawodne zasilanie układem wtryskowym i pięciobiegową manualną skrzynię biegów. Dzięki niskiej w zestawieniu z konkurencją cenie, samochód osiągnął wielki sukces na rynku, między innymi amerykańskim, z którego sprowadzony został prezentowany egzemplarz. Tu cena już nie jest już niska, lecz stan i poczynione inwestycje mogą robić wrażenie. Płacimy za samochód, który wygląda nie gorzej niż nowy – we wnętrzu możemy poczuć zapach wysokogatunkowej skóry, której nigdy nie odnajdziemy w wyściełanym skajem oryginale.
Czytaj dalej Datsun 280Z 1978 – 89900 PLN – Białystok

Nissan Fairlady Z 432 1972 – SPRZEDANY

Choć jego sylwetka może wydawać nam się znajoma, Nissan Fairlady Z 432 to wyjątkowo rzadki okaz. Wyprodukowany jedynie w 420 egzemplarzach wyłącznie na rynek japoński, swój nawiększy skarb skrywa pod maską – to legendarny silnik S20, dokładnie taki sam jak w modelu Skyline GTR, z głowicą posiadającą po 4 zawory na cylinder, kręcący się do niebotycznych 7500 obr./min. Na aukcji w Nowym Jorku pojawiła się jedna z 23 sztuk z pierwszego roku produkcji. Odrestaurowany w Japonii na początku naszego wieku, doposażony został w klimatyzację i oryginalny fabryczny roll-bar. Uzyskana cena za to cacko to ok. 687 tys. PLN.
Czytaj dalej Nissan Fairlady Z 432 1972 – SPRZEDANY

Datsun 240K-GT 1974 – ok. 257000 PLN – Finlandia

Nissan Skyline GTR “Kenmeri” to jeden z najbardziej kultowych sportowych samochodów w historii. Powstał wyłącznie w 197 sztukach przygotowanych na rynek japoński. W ogłoszeniu replika, z kierownicą po lewej stronie, lecz nie jest to przekładka. Samochód został zbudowany w oparciu o jeden z mniej niż 100 egzemplarzy sprzedanych na rynku fińskim jako Datsun 240K-GT. Otrzymał wizualne atrybuty swojego słynnego kuzyna – tylne okrągłe światła, grill, poszerzenia błotników. Posiada również wzmocniony silnik i hamulce. Cena nie jest niska, lecz w tym przypadku kupujemy kawałek japońskiej legendy.
Czytaj dalej Datsun 240K-GT 1974 – ok. 257000 PLN – Finlandia

Nissan Skyline 2000GT-R Kenmeri 1973 – SPRZEDANY

Nissan Skyline 2000GT-R Kenmeri to niezwykle rzadki i poszukiwany okaz. To drugi model w kultowej serii i zarazem ostatni z silnikiem S20, będący prawdziwym inżynieryjnym arcydziełem. To on po raz pierwszy otrzymał cztery okrągłe tylne lampy, będące na zawsze wyróżnikiem serii. Z powodu zaostrzenia przepisów dotyczących emisji spalin, cykl produkcyjny ograniczony został do zaledwie 4 miesięcy, w czasie których wyjechało ich z fabryki zaledwie 197 sztuk. Ten licytowany jest jednym z ok. 40 zachowanych do dziś i bez wątpienia można go uznać za jeden z najlepiej utrzymanych – ma zaledwie 22 tysiące kilometrów przebiegu, zachował w pełni oryginalny wygląd i doskonały stan mechaniki. Licytowany bez ceny minimalnej sprzedany został za 176 tys. USD.
Czytaj dalej Nissan Skyline 2000GT-R Kenmeri 1973 – SPRZEDANY