Archiwum kategorii: Nissan

Nissan Skyline 2000GT-R Kenmeri 1973 – SPRZEDANY

Nissan Skyline 2000GT-R Kenmeri to niezwykle rzadki i poszukiwany okaz. To drugi model w kultowej serii i zarazem ostatni z silnikiem S20, będący prawdziwym inżynieryjnym arcydziełem. To on po raz pierwszy otrzymał cztery okrągłe tylne lampy, będące na zawsze wyróżnikiem serii. Z powodu zaostrzenia przepisów dotyczących emisji spalin, cykl produkcyjny ograniczony został do zaledwie 4 miesięcy, w czasie których wyjechało ich z fabryki zaledwie 197 sztuk. Ten licytowany jest jednym z ok. 40 zachowanych do dziś i bez wątpienia można go uznać za jeden z najlepiej utrzymanych – ma zaledwie 22 tysiące kilometrów przebiegu, zachował w pełni oryginalny wygląd i doskonały stan mechaniki. Licytowany bez ceny minimalnej sprzedany został za 176 tys. USD.
Czytaj dalej Nissan Skyline 2000GT-R Kenmeri 1973 – SPRZEDANY

Nissan Bluebird 1989 – SPRZEDANY

Jest wygodny, wykonany ze świetnych materiałów i wytrzymały. W pewnych kręgach Nissan Bluebird otrzymał nawet tytuł japońskiego Mercedesa, na który nie tak łatwo przecież zasłużyć. Ta oferta to wyjście naprzeciw czytelnikom Giełdy klasyków, którzy podziwiając nieużywane Mazdy z lat 80-tych wydobyte z kolekcji Heinza Macchi zastanawiali się, czy warto nimi jeździć. Tu nie ma takiego dylematu – choć samochód pochodzi z tej samej kolekcji, trafił tam po roku użytkowania, gdy miał już na liczniku 31 tys. km przebiegu. Po 25 latach przechowywania nie żal tu będzie dorzucić kolejne tysiące. Stan samochodu wciąż jest imponujący, a cena rozsądna.
Czytaj dalej Nissan Bluebird 1989 – SPRZEDANY

Datsun 260Z 1974 – SPRZEDANY

Datsun 260Z bez wątpienia należy do najbardziej zacnych japońskich samochodów sportowych w historii. Jego pierwotna wersja – 240Z – została zaprezentowana po raz pierwszy w Nowym Jorku i również za oceanem odniosła największy sukces. Datsun 260Z w Stanach oferowany był wyłącznie w 1974 roku, przy czym tylko w pierwszej połowie roku samochód był oferowany z mniejszymi zderzakami – i takie właśnie auto mamy w ogłoszeniu. Mimo powiększonej pojemności do 2,6 l, Amerykanie musieli zadowolić się mocą 140 KM, co w połączeniu z trzybiegowym automatem nie uczyni z niego rasowej wyścigówki, lecz nie o to tutaj chodzi. 260Z nadrabia przepiękną sylwetką, świetnymi właściwościami jezdnymi (niezależne zawieszenie wszystkich kół) i w tym przypadku – efektownym kolorem oraz dobrze zachowanym stanem.
Czytaj dalej Datsun 260Z 1974 – SPRZEDANY

Nissan Sunny N14 1991 – SPRZEDANY

Japońskie samochody z lat 90-tych uchodziły za najbardziej wytrzymałe mechanicznie w historii. To samochody, da których normą było przejechanie przebiegu rzędu 200 tys. km na fabrycznym zawieszeniu, z fabrycznym układem wydechowym, bez żadnej awarii i z jedyną obsługą serwisową w postaci wymiany oleju i filtrów. Ci którzy tego doświadczyli zapałali mocnym sentymentem, choć propozycje japońskich koncernów z lat kolejnych skutecznie tą wyjątkową renomę zdążyły popsuć. Ten Nissan Sunny N14 to propozycja dla tych, którzy wciąż pamiętają i tęsknią do takich samochodów… licznik kilometrów pokazuje tu zaledwie 44 km, a samochód od 24 lat wciąż czeka na pierwszego właściciela, który zdecyduje się go zarejestrować i zacznie nim jeździć.
Czytaj dalej Nissan Sunny N14 1991 – SPRZEDANY

Nissan Silvia S12 1987 – 20500 PLN – Gliwice

Nissan Silvia S12 to kultowe japońskie sportowe auto z lat 80-tych – z napędem na tylną oś, turbodoładowanym silnikiem, chowanymi reflektorami. Stworzone do zabawy i tak najczęściej używane. Tu – dopieszczone, doinwestowane i naprawdę szybkie. Obniżone na gwintowanym zawieszeniu i wyposażone w kultowe felgi Gotti wygląda olśniewająco. Świetny wybór dla kogoś, kto potrafi jeździć.
Czytaj dalej Nissan Silvia S12 1987 – 20500 PLN – Gliwice

Datsun 240Z 1973 – USA – SPRZEDANY

Datsun 240Z był jednym z pierwszych japońskich samochodów, które na amerykańskim rynku odniosły pełny sukces. Gdy patrzymy na jego przepiękne linie, nie można się temu dziwić, lecz samochód nie tylko doskonale wygląda, ale i fantastycznie jeździ. Popularność zdobył dzięki dobrej cenie… i ciągle kupimy go taniej niż brytyjską lub niemiecką konkurencję z epoki. Na amerykańskim rynku mamy pełny przekrój – od samochodów do remontu po idealnie odrestaurowane perełki, jak ta z ogłoszenia.
Czytaj dalej Datsun 240Z 1973 – USA – SPRZEDANY

Datsun 280ZX 2+2 1978 – 30000 PLN – Warszawa

Datsun 280ZX 2+2 był następcą serii Z (240Z, 260Z, 280Z), który znacznie wydoroślał. Zachował silnik i charakterystyczną sylwetkę poprzednika, lecz zgodnie z oczekiwaniami amerykańskiego klienta (to USA była wówczas najważniejszym zagranicznym rynkiem firmy) inżynierowie włożyli wiele pracy, by samochód mógł być możliwie komfortowy i ekonomiczny. Dzięki temu jego użytkowanie może być bezproblemowe i przyjazne również dziś, szczególnie jeżeli zaopiekujemy się dobrze zachowanym samochodem, jak ten z ogłoszenia. W wersji 2+2 na przejażdżki możemy nawet zabierać dzieciaki.
Czytaj dalej Datsun 280ZX 2+2 1978 – 30000 PLN – Warszawa

Nissan 200SX S13 1992 – SPRZEDANY

Nissan 200SX S13 debiutował w 1988 roku, lecz po 27 latach jego smukła sylwetka wciąż prezentuje się doskonale. Wyprodukowano ich 35 tysięcy, lecz większość została już zabita przez młodych gniewnych – albo na przydrożnych drzewach, albo w mocnym tuningu. To dobra chwila, by poszukać niezłego egzemplarza – ich ceny nie są wysokie, a osiągi gwarantowane przez turbodoładowany silnik CA18DET – znakomite. Radość z jady – gwarantowana.
Czytaj dalej Nissan 200SX S13 1992 – SPRZEDANY

Nissan Fairlady Z 432 1970 – SPRZEDANY

Nissan Fairlady Z jest obok BMW 507 i Toyoty 2000GT najbardziej znanym projektem, w którego tworzeniu brał udział Albrecht von Goertz. Choć wszystkie wyglądały fenomenalnie, to „Z” jako jedyny odniósł globalny i niekwestionowany sukces. 14 marca na aukcji podczas jednego z najważniejszych konkursów elegancji na świecie – Amelia Island Concours d’Elegance – została zlicytowana szczególna wersja, Nissan Fairlady Z 432. Wyprodukowano ich zaledwie 420 wyłącznie na japoński rynek. Za jego wyjątkowość i unikalność odpowiedzialna jest mająca wyścigowy rodowód jednostka napędowa S20, współdzielona z kultowym Skyline’m GT-R. Mimo braku ceny minimalnej samochód został sprzedany za imponujące 253000 USD (+ prowizja), czyli ponad milion złotych!
Czytaj dalej Nissan Fairlady Z 432 1970 – SPRZEDANY

Nissan Skyline C110 GT-R 1973 – SPRZEDANY

Nissan Skyline C110 był drugą generacją modelu, w której pojawiła się budząca ciarki na skórze wersja GT-R. To tu po raz pierwszy zastosowano charakterystyczne cztery okrągłe tylne lampy, będące od tego momentu wizytówką serii. Jeżeli widząc powyższą cenę biegniecie już rozbić świnkę skarbonkę, musicie wiedzieć, że to nie oryginał. Z fabryki wyjechało ich zaledwie 197 i osiągają dziś ceny kilkukrotnie wyższe. Tu mamy pięknie przygotowaną replikę, z modną i współczesną stylizacją (gleba nie była tu bynajmniej seryjna).
Czytaj dalej Nissan Skyline C110 GT-R 1973 – SPRZEDANY