Archiwum kategorii: Nissan

Datsun 260Z 1974 – SPRZEDANY

Datsun 260Z bez wątpienia należy do najbardziej zacnych japońskich samochodów sportowych w historii. Jego pierwotna wersja – 240Z – została zaprezentowana po raz pierwszy w Nowym Jorku i również za oceanem odniosła największy sukces. Datsun 260Z w Stanach oferowany był wyłącznie w 1974 roku, przy czym tylko w pierwszej połowie roku samochód był oferowany z mniejszymi zderzakami – i takie właśnie auto mamy w ogłoszeniu. Mimo powiększonej pojemności do 2,6 l, Amerykanie musieli zadowolić się mocą 140 KM, co w połączeniu z trzybiegowym automatem nie uczyni z niego rasowej wyścigówki, lecz nie o to tutaj chodzi. 260Z nadrabia przepiękną sylwetką, świetnymi właściwościami jezdnymi (niezależne zawieszenie wszystkich kół) i w tym przypadku – efektownym kolorem oraz dobrze zachowanym stanem.
Czytaj dalej Datsun 260Z 1974 – SPRZEDANY

Nissan Sunny N14 1991 – SPRZEDANY

Japońskie samochody z lat 90-tych uchodziły za najbardziej wytrzymałe mechanicznie w historii. To samochody, da których normą było przejechanie przebiegu rzędu 200 tys. km na fabrycznym zawieszeniu, z fabrycznym układem wydechowym, bez żadnej awarii i z jedyną obsługą serwisową w postaci wymiany oleju i filtrów. Ci którzy tego doświadczyli zapałali mocnym sentymentem, choć propozycje japońskich koncernów z lat kolejnych skutecznie tą wyjątkową renomę zdążyły popsuć. Ten Nissan Sunny N14 to propozycja dla tych, którzy wciąż pamiętają i tęsknią do takich samochodów… licznik kilometrów pokazuje tu zaledwie 44 km, a samochód od 24 lat wciąż czeka na pierwszego właściciela, który zdecyduje się go zarejestrować i zacznie nim jeździć.
Czytaj dalej Nissan Sunny N14 1991 – SPRZEDANY

Nissan Silvia S12 1987 – 20500 PLN – Gliwice

Nissan Silvia S12 to kultowe japońskie sportowe auto z lat 80-tych – z napędem na tylną oś, turbodoładowanym silnikiem, chowanymi reflektorami. Stworzone do zabawy i tak najczęściej używane. Tu – dopieszczone, doinwestowane i naprawdę szybkie. Obniżone na gwintowanym zawieszeniu i wyposażone w kultowe felgi Gotti wygląda olśniewająco. Świetny wybór dla kogoś, kto potrafi jeździć.
Czytaj dalej Nissan Silvia S12 1987 – 20500 PLN – Gliwice

Datsun 240Z 1973 – USA – SPRZEDANY

Datsun 240Z był jednym z pierwszych japońskich samochodów, które na amerykańskim rynku odniosły pełny sukces. Gdy patrzymy na jego przepiękne linie, nie można się temu dziwić, lecz samochód nie tylko doskonale wygląda, ale i fantastycznie jeździ. Popularność zdobył dzięki dobrej cenie… i ciągle kupimy go taniej niż brytyjską lub niemiecką konkurencję z epoki. Na amerykańskim rynku mamy pełny przekrój – od samochodów do remontu po idealnie odrestaurowane perełki, jak ta z ogłoszenia.
Czytaj dalej Datsun 240Z 1973 – USA – SPRZEDANY

Datsun 280ZX 2+2 1978 – 30000 PLN – Warszawa

Datsun 280ZX 2+2 był następcą serii Z (240Z, 260Z, 280Z), który znacznie wydoroślał. Zachował silnik i charakterystyczną sylwetkę poprzednika, lecz zgodnie z oczekiwaniami amerykańskiego klienta (to USA była wówczas najważniejszym zagranicznym rynkiem firmy) inżynierowie włożyli wiele pracy, by samochód mógł być możliwie komfortowy i ekonomiczny. Dzięki temu jego użytkowanie może być bezproblemowe i przyjazne również dziś, szczególnie jeżeli zaopiekujemy się dobrze zachowanym samochodem, jak ten z ogłoszenia. W wersji 2+2 na przejażdżki możemy nawet zabierać dzieciaki.
Czytaj dalej Datsun 280ZX 2+2 1978 – 30000 PLN – Warszawa

Nissan 200SX S13 1992 – SPRZEDANY

Nissan 200SX S13 debiutował w 1988 roku, lecz po 27 latach jego smukła sylwetka wciąż prezentuje się doskonale. Wyprodukowano ich 35 tysięcy, lecz większość została już zabita przez młodych gniewnych – albo na przydrożnych drzewach, albo w mocnym tuningu. To dobra chwila, by poszukać niezłego egzemplarza – ich ceny nie są wysokie, a osiągi gwarantowane przez turbodoładowany silnik CA18DET – znakomite. Radość z jady – gwarantowana.
Czytaj dalej Nissan 200SX S13 1992 – SPRZEDANY

Nissan Fairlady Z 432 1970 – SPRZEDANY

Nissan Fairlady Z jest obok BMW 507 i Toyoty 2000GT najbardziej znanym projektem, w którego tworzeniu brał udział Albrecht von Goertz. Choć wszystkie wyglądały fenomenalnie, to “Z” jako jedyny odniósł globalny i niekwestionowany sukces. 14 marca na aukcji podczas jednego z najważniejszych konkursów elegancji na świecie – Amelia Island Concours d’Elegance – została zlicytowana szczególna wersja, Nissan Fairlady Z 432. Wyprodukowano ich zaledwie 420 wyłącznie na japoński rynek. Za jego wyjątkowość i unikalność odpowiedzialna jest mająca wyścigowy rodowód jednostka napędowa S20, współdzielona z kultowym Skyline’m GT-R. Mimo braku ceny minimalnej samochód został sprzedany za imponujące 253000 USD (+ prowizja), czyli ponad milion złotych!
Czytaj dalej Nissan Fairlady Z 432 1970 – SPRZEDANY

Nissan Skyline C110 GT-R 1973 – SPRZEDANY

Nissan Skyline C110 był drugą generacją modelu, w której pojawiła się budząca ciarki na skórze wersja GT-R. To tu po raz pierwszy zastosowano charakterystyczne cztery okrągłe tylne lampy, będące od tego momentu wizytówką serii. Jeżeli widząc powyższą cenę biegniecie już rozbić świnkę skarbonkę, musicie wiedzieć, że to nie oryginał. Z fabryki wyjechało ich zaledwie 197 i osiągają dziś ceny kilkukrotnie wyższe. Tu mamy pięknie przygotowaną replikę, z modną i współczesną stylizacją (gleba nie była tu bynajmniej seryjna).
Czytaj dalej Nissan Skyline C110 GT-R 1973 – SPRZEDANY

Datsun 1200 B110 1974 – 20000 PLN – Warszawa

Datsun 1200 B110 był jednym z pierwszych japońskich samochodów sprzedawanych na dużą skalę w Europie. Znany był również w Stanach Zjednoczonych, gdzie dzierżył tytuł najbardziej ekonomicznego (34,5 mpg, czyli ok. 8.2 l/100 km) i najtańszego (1866 USD) auta na rynku. To główny rywal Toyoty Corolli KE20, równie niezawodny i prosty w obsłudze. Dzięki masie zaledwie 700 kg, mocy 70 KM i tylnemu napędowi Datsun 1200 jeździł zdecydowanie lepiej, niż można się tego spodziewać.
Czytaj dalej Datsun 1200 B110 1974 – 20000 PLN – Warszawa

Nissan Skyline 2000 GT-R 1970 – SPRZEDANY

Nissan Skyline 2000 GT-R zwany Hakosuka – tak prezentuje się kultowy praprzodek wszystkich sportowych super sedanów w swojej pierwszej odsłonie. Kultowy silnik S20 z 24-zaworową głowicą i dwoma wałkami rozrządu pozwolił zbudować mu aurę niezwyciężonego, po 50 zwycięstwach w japońskich Grand Prix. Wyprodukowano ich zaledwie 832, co dziś owocuje wysokimi cenami. Ten piękny, odrestaurowany w 2009 roku egzemplarz w połowie stycznia licytowany był przez RM Auctions. Osiągnięta cena: 88 tys. USD.
Czytaj dalej Nissan Skyline 2000 GT-R 1970 – SPRZEDANY