Oldtimer Centrum

Samochodami zabytkowymi zajmuję się od 1989 roku. Początkowo było to dla mnie jedynie hobby, które w późniejszym czasie przerodziło się w pasję oraz główne zajęcie. Obecnie zajmuję się przede wszystkim importem Oldtimerów z rynku USA za pośrednictwem firmy mojego wieloletniego przyjaciela. Auta kupujemy od prywatnych właścicieli, sami dostarczamy je do portu, sami pakujemy do kontenerów oraz rozładowujemy na miejscu w Polsce w celu uniknięcia uszkodzeń oraz kradzieży części. Auta wysyłamy ze wschodniego jak i zachodniego wybrzeża USA. Unikamy zakupów na aukcjach ubezpieczeniowych gdzie są auta niewiadomego stanu oraz pochodzenia. W naszej ofercie znajduje się zawsze ponad 50-80 aut własnych oraz dodatkowo wiele od naszych znajomych i współpracowników. Nawet jeżeli jakiegoś auta nie mamy w aktualnej ofercie, nie znaczy że jest niedostępne – dzięki naszym rozległym kontaktom potrafimy znaleźć nawet najbardziej niespotykane egzemplarze oraz modele. WSZYSTKIE ZAKUPIONE U MNIE AUTA POSIADAJĄ PEŁNĄ DOKUMENTACJĘ ORAZ WSZYSTKIE OPŁATY CELNO – SKARBOWE oprócz rejestracyjnych. Na życzenie klienta rejestruję auta na żółte numery lub pomagam w sporządzeniu dokumentacji potrzebnej do zarejestrowania. Klientom, którzy zakupili u nas auto pomagamy w znalezieniu części potrzebnych do wykonania renowacji oraz w wyborze warsztatu, który ją fachowo wykona.

Volvo 1800S 1965 – 52000 PLN – Częstochowa

Volvo 1800S to ponadczasowy szwedzki klasyk, zachwycający swoim efektownym stylem zarówno pół wieku temu, jak i dziś. Auto stało się słynne z powodu swojej roli filmowej – wystąpiło w bijącym rekordy popularności serialu „Święty” z Rogerem Moore’m w roli głównej. Jako magnes na kobiety używał go również słynny polski playboy – Zbyszek Cybulski. To oferowane przez Oldtimer Centrum pochodzi z drugiego etapu produkcji. Jego biały kolor z pewnością można go uznać za najlepszy dla tego modelu. Volvo opuściło bramy szwedzkiej fabryki Volvo, po czym zostało wyeksportowane do USA, żeby finalnie wrócić do Polski. Samochód jest po rozpoczętych pracach renowacyjnych, gotowy do dalszych remontów.
Czytaj dalej

Audi 80 B3 1990 – 3900 PLN – Częstochowa

Audi 80 B3 w 1987 roku zajęło drugie miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku. Z miejsca stało się hitem i również po wielu latach było wciąż chętnie kupowane, jako samochód używany. Złożyła się na to ponadprzeciętna trwałość samochodu i podwójnie ocynkowana karoseria, nie poddająca się z latami korozji. To w ogłoszeniu nie jest perfekcyjne, lecz zachęca niewysoką ceną i pewną, udokumentowaną historią. Choć ma już 26 lat, z pewnością może jeszcze przeżyć niejedno kilkuletnie auto. To niezawodny youngtimer, który z powodzeniem może służyć na co dzień.
Czytaj dalej

Citroen SM 1972 – 80000 PLN – Częstochowa

Citroen SM to wóz, który może być ozdobą każdej kolekcji, choćby obejmowała nie tylko dzieła sztuki motoryzacji. Unikatowy zarówno pod względem kształtu, jak i zastosowanych rozwiązań technicznych, staje się dziś prawdziwą ikoną francuskiej inżynierii, niemal na równi z ponaddźwiękowym samolotem pasażerskim Concorde czy koleją wysokich prędkości TGV. Te samochody odrestaurowane w najdrobniejszych szczegółach potrafią osiągać na aukcjach ceny przekraczające 300 tys. złotych. Ten jest zdecydowanie tańszy, choć to oczywiście jest jedynie baza do renowacji. O tyle dobra, że zachowana w oryginalnym stanie, bez nieudolnych prób remontów, które często potrafię skomplikować odbudowę tych niezwykłych samochodów. Silnik Maserati, hydropneumatyczne zawieszenie, hamulce tarczowe z systemem różnicującym siłę hamowania pomiędzy poszczególnymi kołami na zakręcie czy automatycznie powracająca do wyjściowego położenia kierownica. Ten samochód ma wyjątkowe smaczki.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Shadow I LWB 1973 – 70000 PLN – Częstochowa

To jest prawdziwa arystokracja, do której przyrównać nie da się nic. W nim każdy może poczuć się jak lord, szczególnie gdy mówimy o samochodzie w tak pięknym i tradycyjnie brytyjskim zestawieniu kolorystycznym. Przedstawiony Rolls Royce Silver Shadow I LWB to wersja z wydłużonym rozstawem osi, z kierownicą po lewej stronie i uproszczonym po 1969 roku systemem hydrauliki (licencji Citroena), która odpowiedzialana jest tu za układ hamulcowy i ustawienie wysokości zawieszenia przy tylnej osi. To jedna z około 2770 wyprodukowanych sztuk, zachowana w stanie oryginalnym, sprawna mechanicznie, do kosmetycznej renowacji.
Czytaj dalej

Mercedes 560 SEL W126 1991 – 55000 PLN – Częstochowa

Przedłużony rozstaw osi, elektrycznie regulowana i podgrzewana tylna kanapa, podnóżki – to wszystko luksusy dla pasażerów drugiego rzędu. Kierowca jednak zazdrościć nie będzie, gdyż prowadzenie tej limuzyny to czysta przyjemność. Mercedes 560 SEL W126 był najwyższym modelem dostępnym w ówczesnej ofercie i do dziś zapewnia doskonałe warunki podróży. Zestawienie granatowego lakieru z jasnym wnętrzem wygląda tak szlachetnie i luksusowo, że trudno sobie wyobrazić lepsze.
Czytaj dalej

Mercedes 560 SL R107 1986 – 99000 PLN – Częstochowa

Mercedes SL generacji 107 zastąpił Pagodę, będąc ogromnym skokiem technologicznym. Jeździł zdecydowanie sprawniej, ciszej, bardziej komfortowo, prowadził się bardziej przewidywalnie, a po dociśnięciu gazu wciskał w fotele, kojąc uszy charakterystycznym brzmieniem V8-mki. Mercedes 560 SL R107 to jego ostatnia odsłona z 1986 roku, debiutująca jedynie w USA i Japonii. Moc maksymalna 231 KM na papierze może nie robić wrażenia, ale dzięki ogromnemu momentowi obrotowemu ten samochód zdaje się być bardziej żwawy nawet od swojego następcy, 500 SL R129. To jeden z najlepszych wyborów, jeżeli szukamy samochodu posiadającego cechy klasyka, który ma sprawiać przyjemność bez wyrzeczeń.
Czytaj dalej

Fiat X1/9 1973 – 50000 PLN – Częstochowa

Fiat X1/9 po raz pierwszy zaprezentowany został w 1972 roku i wzbudził wówczas niemałą sensację. Centralnie umieszczony silnik stanowił wtedy domenę najdroższych, supersportowych samochodów, jak Lamborghini Miura albo tylko nieco tańszych, jak Dino. Fiat zaproponował tą architekturę w zdecydowanie mniejszym formacie, wykorzystując doskonałą, nowoczesną jednostke 1,3 l z modelu 128 Coupe. Jego sylwetka stworzona przez Bertone wygląda świetnie nawet po 44 latach. We wnętrzu odnajdziemy zaskakująco dużo miejsca, a zdejmowane panele dachu pozwolą się poczuć niczym w stylowym kabriolecie. Wczesne, czterobiegowe egzemplarze pojawiają się na rynku niezwykle rzadko… choć wyprodukowano ich niemało, większość zjadła korozja. W ten egzemplarz włożono mnóstwo pracy, dzięki czemu otrzymał nowe życie.
Czytaj dalej

Mercedes E 220 W124 1995 – 25000 PLN – Częstochowa

Mercedes E 220 W124 zapewnia wysoki komfort, jego automatyczna skrzynia zachęca do leniwej jazdy, a nowoczesna, zasilana elektronicznym wtryskiem 16-zaworowa jednostka gwarantuje rozsądne spalanie. To świetny samochód do jazdy, który w pięknie utrzymanym stanie wciąż robi doskonałe wrażenie. W 1995 roku rozpoczynała się już era „Okularnika”, lecz to W124 z pewnością będzie nas cieszyć dłużej, bez konieczności blacharskich interwencji. Ten egzemplarz przekonuje efektowną kolorystyką, z pięknie zachowanym jasnym wnętrzem.
Czytaj dalej

Mercedes SL 500 R129 1996 – 30000 PLN – Częstochowa

Wiadomo, że każdy z nas chciałby kupić auto w jak najlepszym stanie, by po prostu cieszyć się z jazdy. Czasami jednak warto mierzyć siły na zamiary, a samochód do poprawek może kosztować 1/3 tego, ile byśmy musieli zapłacić za wypielęgnowane cacko. Mercedes SL 500 R129 z ogłoszenia pochodzi ze słonecznej Kalifornii, co tradycyjnie dla ciepłego klimatu oznacza zdrową blachę i spalone słońcem wnętrze. Choć wizualnie nie zachęca, jest to optymalny wybór, gdyż uszycie nowej tapicerki na pewno będzie tańsze niż ratowanie w blachy w samochodzie sprowadzonym z wilgotnego klimatu.
Czytaj dalej

Maserati Quattroporte 1980 – 50000 PLN – Częstochowa

Trzecia generacja Maserati Quattroporte debiutowała w latach 70-tych, wkrótce po przejęciu firmy przez Alejandro de Tomaso. To jeden z ostatnich w pełni ręcznie produkowanych ekskluzywnych włoskich samochodów, urzekający swoim stylem i smakiem. Tu jego piękno jest mocno zakryte pod solidną wartwą patyny, lecz ten samochód po pracach renowacyjnych może jeszcze podbijać salony świata i z pewnością warty jest inwestycji. W końcu to najwyższa liga, w której gra również Mercedes 450 SEL 6.9, Jaguar XJ12, Bentley Mulsanne czy Aston Martin Lagonda. Przebieg tej sportowej limuzyny to jedynie 12 tys. km i jest to jeden z zaledwie 2096 wyprodukowanych egzemplarzy.
Czytaj dalej