Opel Manta 400 1983 – SPRZEDANY

Niesamowity Opel Manta 400 to bezdyskusyjnie jeden z najwspanialszych niemieckich samochodów rajdowych w historii. Zbudowana została w oparciu o Asconę 400, w której Walter Röhrl zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Manta otrzymała przygotowany przez Coswortha silnik, którego seryjne 144 KM przy rajdowych ustawieniach niemal podwajano. Przepisy homologacyjne nakazywały budowę co najmniej 200 egzemplarzy – Manta 400 powstała w 245 sztukach. Okaz wystawiony na aukcji poszczycić się może udziałem w lokalnych rajdach we Francji, a za jego kierownicą zasiadał Hugues Delage. Manta karierę zakończyła na Gwadelupie, gdzie została uszkodzona podczas wypadku. W 2016 roku założyciel zespołu CMR, Charly Bourachot, podjął się renowacji i przygotowania technicznego samochodu dla obecnego właściciela. Oryginalna karoseria została zbyt mocno uszkodzona, dlatego została przeszczepiona z innej Manty, którą uzupełniono o wzmocnienia charakterystyczne dla grupy B. Silnik 2,441 l z głowicą Guerenta rozwija ponad 300 KM. Manta wyposażona została też w pięciobiegową skrzynię Getrag (w układzie dog leg, z jedynką w lewo do tyłu) oraz dyferencjał o ograniczonym poślizgu pochodzi z rajdowej wersji Opla Monzy. Po zakończeniu prac w 2017 roku wydano paszport techniczny FIA, który jest ważny do 2027 roku. Manta po odbudowie przebyła dotąd 2000 km. Wyceniona została na 80 – 120 tysięcy euro i z pewnością może zapewnić niesamowite rajdowe doznania. Sprzedany został podczas licytacji za 83440 euro, czyli 367212 złotych.


Link: https://www.artcurial.com/en/lot-1983-opel-manta-400-gr-b-ex-hugues-delage-no-reserve-m1076-649?

Sale Monaco 2020 by Artcurial Motorcars – 21 july 2020 /Lot 649 1983 Opel Manta 400 Gr. B ex Hugues Delage No reserve

Lot 649
1983 Opel Manta 400 Gr. B ex Hugues Delage
No reserve
Estimation 80,000 – 120,000 €

French title
Chassis no. 8195240478

– Completely restored in 2016 by CMR Team
– Very fast and reliable
– FIA passport valid until 2027
– No reserve

An original French car, this exceptional Group B Manta 400 was rallied by the gifted driver Hugues Delage, who won several rallies in France and the Coupe de France des Rallyes in 1990 and 1993. It still has its technical passport from the time, issued in 1986 and showing its competition history until 1991. It also competed in the French overseas departments and territories, notably in Guadeloupe, where it was damaged in an accident and left on the spot. In 2016, the renowned founder of the C.M.R. Team in Alès, Charly Bourachot, undertook the restoration and technical preparation of the car on behalf of its current owner. The original bodyshell was too badly damaged, so it was rebuilt from another Manta with the strengthening specific to Group B. The engine, a 2441 cc „four” with a Guerent head which now develops over 300 bhp, was also rebuilt by Jean-Luc Bolla, a well-known Ascona 400 specialist. The „dog box” is a five-speed Getrag, similar to that in the BMW M3, while the limited-slip diff comes from a rally version of the Opel Monza. Following the work in 2017, an FIA technical passport was issued and remains valid until 2027, a testament to the scope and standard of the work carried out. Set up in this way, the car was entered in a number of historic rallies, including the Tour de Corse. It has covered about 2000 km since being restored and has recently been serviced. Rarely offered for sale, the Group B Manta 400 offers performance, reliability and exclusivity. This example, carefully set up by well-known professionals, is ready to take part in the top historic rallies.

Estimation 80 000 – 120 000 €