Opel

Opel Kadett B Caravan 1972 – 22900 PLN – Gdańsk

Miał cztery miejsca, mógł pomieścić mnóstwo bagażu, przejechać 30 mil na galonie benzyny i nawet żona potrafiła go zaparkować. Tak reklamowany był Opel Kadett B Caravan na rynku amerykańskim, gdzie był oferowany w salonach Buick’a jako Opel Kadett Deluxe Wagon. Najprawdopodobniej również Ameryką zainspirował się właściciel tego uroczego pojazdu, indywidualizując go po wykonanym remoncie. Na karoserii i felgach znalazły się elementy z wzorem drewna, kojarzące się od razu z amerykańskimi „woody wagons”, wykorzystującymi niegdyś drewno do konstrukcji karoserii. Choć to kombi, wystarcza mu jedynie jedna para drzwi. Dziś takie rozwiązanie kojarzy się jedynie z ultraluksusowymi nadwoziami typu „shooting brake”, lecz wówczas było na porządku dziennym. Choć niegdyś był to samochód prosty i popularny, dziś przykuwa uwagę pierwszorzędnie, szczególnie w tak pięknym stanie.
Czytaj dalej

Opel Rekord C 1971 – 36400 PLN – Bielsko-Biała

Opel Rekord C to już szósta generacja modelu, która zadebiutowała w 1967 roku. Uwagę przykuwa przepięknym kształtem inspirowanym butelką Coca-Coli, co było zgodne z modą lat 60-tych. Smukłe kształty udekorowane zostały liczną, chromowaną galanterią, co nie pozostawia wątpliwości, że samochód ten pochodzi sprzed pięciu dekad. Ten okaz zachował się do dziś w bardzo dobrym stanie. Z wciąż oryginalnymi, nigdy nie naprawianymi blacharsko elementami poszycia jest prawdziwym okazem zdrowia. Jego silnik 1,9 l był najwyższym modelem w gamie, a ten egzemplarz, podobnie jak fabryczna wersja Rekord Sprint coupe, uzupełniony został o dwugardzielowy gaźnik. Taka konfiguracja niegdyś dawała 105 KM, o 15 więcej niż fabryczna specyfikacja tej limuzyny. To z pewnością wyróżniający się przedstawiciel swojej epoki – mocny, komfortowy i pięknie zachowany.
Czytaj dalej

Opel Calibra 1993 – 9900 PLN – Gdynia

Sportowe Ople zawsze miały w sobie to coś. Opel GT od 1968 roku, Opel Manta A od 1970 oraz Manta B od 1975, aż wreszcie zaprezentowana w 1989 roku we Frankfurcie Calibra, zdecydowanie wyróżniały się na rynku i zachęcały niewysokimi cenami. Każdy z nich zdobył ogromną popularność, i podobnie niemal każdy z nich po kilku latach stawał się bazą dla amatorskiego tuningu. Po latach znalezienie idealnie zachowanego egzemplarza, w pełni oryginalnym stanie, pozbawionego pseudo-sportowych dodatków i wolnego od korozji, jest coraz trudniejszym zadaniem. Czas jednak zawsze pokazuje, że oryginał ma swoją wartość. Tak jak Manta była w latach 80-tych symbolem złego smaku niemal równie mocnym jak dresy z kreszu, tak dzisiaj osiąga ceny idące w dziesiątki tysięcy złotych. Podobnie niegdyś wyśmiewana Calibra zacznie w przyszłości zwyżkować i warto dokonać zakupu teraz, póki idealny egzemplarz wciąż można znaleźć w czterocyfrowej kwocie. Gdy oderwiemy się od dawnych skojarzeń, z łatwością znajdziemy jej mocne atuty. Charakterystyczna, wąska linia reflektorów, drzwi bez ramek i aerodynamiczna sylwetka z rekordowym współczynnikiem oporu aerodynamicznego Cx równym zaledwie 0,26. To wynik, do którego nawet dziś rzadko kto potrafi się zbliżyć.
Czytaj dalej

Opel Vectra A 1994 – SPRZEDANY

Opel Vectra A produkowany był w latach 1988 – 1995. To popularne auto, które wciąż można spotkać na ulicach, choć zdecydowanie nie w takim stanie i wersji. To wersja CDX wyposażona m.in w klimatyzację, elektryczne szyby, szklany szyberdach i alufelgi. Przez 22 lata przejechała jedynie 91 tys. km, a nadwozie posiada w całości oryginalną powłokę lakierniczą i nie ma korozji. W tym modelu to rzadkość, a oferta z pewnością powinna być ciepło przywitana przez wszystkich, którzy do tego modelu mają sentyment.
Czytaj dalej

Opel Omega A 1993 – SPRZEDANY

Jest duży, komfortowy i dobrze wykonany. Opel Omega A urzeka zarówno kształtami nadwozia będącymi esencją lat 80-tych, jak i obszernym wnętrzem wykończonym fantastycznym welurem. Owszem, na drogach ich dziś o wiele mniej niż niegdyś równie popularnych Mercedesów. To prawda, jest to skutek większej podatności Opli na korozję, lecz jakie ma to znaczenie, jeżeli uda nam się odnaleźć fantastycznie zachowany egzemplarz? Ten skonfigurowany jest w bogatej wersji CD Diamond i posiada przebieg zaledwie 61000 km. Jeżeli będziemy potrafili dalej zadbać o takie cudo, z pewnością nie przerdzewieje przy pierwszej okazji i podaruje nam wiele radości za cenę kilkukrotnie niższą, niż musielibyśmy wyłożyć za auto z gwiazdą na masce.
Czytaj dalej

Opel Kadett D 1983 – 6500 PLN – Krynica-Zdrój

Opel Kadett D stylistycznie wpasował się w modę na ostre kanty lat 70-tych, stylistycznie dopasowując się do modeli Senator i Monza. Pod karoserią skrywał rewolucję – przedni napęd, nowe silniki oraz wytrzymałe rozwiązania mechaniczne, które sprawdzały się i były chwalone nawet kilkanaście lat później, w następcy o opływowych kształtach – Kadecie E oraz w jego koreańskim klonie – Daewoo Nexii. Jedyną wadą kanciatego Kadett’a była atakująca po kilku latach korozja, która zdziesiątkowała wyprodukowaną w ciągu zaledwie 5 lat 2-milionową populację modelu. Ten z ogłoszenia szczęśliwie wygląda na wolnego od tej przypadłości.
Czytaj dalej

Opel Kadett E 1991 – 5700 PLN – Leszno

Łezka się w oku kręci, gdy spotykamy tak zadbaną „łezkę”. Ten Opel Kadett E pod maską skrywa silnik, który najczęściej predysponował go do powolnej śmierci. W końcu popularne wozy z silnikami Diesla zazwyczaj służyły tanio, wiernie, aż do czasu kompletnego wyeksploatowania. Ten jednak miał więcej szczęścia. Sprowadzony od pierwszego właściciela, z niewielkim przebiegiem, wciąż prezentuje się atrakcyjnie i z pewnością może jeszcze długo posłużyć. Rok 1991 to ostatni rok produkcji tego modelu. Za rogiem czekała już Astra, choć ta świetnie dopracowana konstrukcja przeżywała jeszcze reinkarnację w postaci Daewoo (Cielo/Racer/Nexia) i była produkowana na licencji aż do 2006 roku.
Czytaj dalej

Opel Kadett D 1984 – SPRZEDANY

Opel Kadett D stylistycznie wpasował się w modę na ostre kanty lat 70-tych, stylistycznie dopasowując się do modeli Senator i Monza. Pod karoserią skrywał rewolucję – przedni napęd, nowe silniki oraz wytrzymałe rozwiązania mechaniczne, które sprawdzały się i były chwalone nawet kilkanaście lat później, w następcy o opływowych kształtach – Kadecie E oraz w jego koreańskim klonie – Daewoo Nexii. Jedyną wadą kanciatego Kadett’a była atakująca po kilku latach korozja, która zdziesiątkowała wyprodukowaną w ciągu zaledwie 5 lat 2-milionową populację modelu. Ten z ogłoszenia jako jeden z nielicznych przetrwał w niewiarygodnym stanie.
Czytaj dalej

Opel Rekord E 1985 – 6000 PLN – Warszawa

Opel Rekord E otrzymał klasyczny napęd, eleganckie linie nadwozia i niezwykle komfortowe wnętrze. Produkowany od 1977 do 1986 roku, przejął dużą część mechaniki poprzednika. Choć wyprodukowano ich ponad milion, dziś to samochód praktycznie niespotykany. Do tego stanu rzeczy przyczynia się nienajlepsza blacha, z jakiej wykonywano te samochody. Efekt taki, że większość oferowanych egzemplarzy wymaga prac blacharskich, również ten w ogłoszeniu. Pod maską ma świetny silnik 2.3 TD, wprowadzony wraz z liftingiem w wersji E2 w 1982 roku.
Czytaj dalej

Opel Omega MV6 1998 – SPRZEDANY

Wersja, wyposażenie, stan zachowania i minimalny przebieg tego samochodu na miłośnikach marki mogą zrobić kolosalne wrażenie. Ten Opel Omega MV6 należy do bardzo rzadkich przypadków, gdy po zakupie wersji z absolutnego szczytu cennika właściciel nie decyduje się jej mocno używać. Dzięki temu podziwiać dziś możemy w niemal salonowym stanie samochód, który zamykał pewną erę w historii marki. Wcześniej był Rekord, lecz później dużych, tylnonapędowych sedanów Opel już nie produkował…
Czytaj dalej