Opel

Opel Omega B 1994 – 27900 PLN – Bojszowy

Instalacja gazowa zawsze miała swoich zwolenników i przeciwników. Z jednej strony pozwala zaoszczędzić na eksploatacji auta, z drugiej narusza jednak oryginalność samochodu, co w przypadku samochodu aspirującego do miana youngtimera ma jednak pewne znaczenie. Z drugiej strony taki Opel Omega B to nie jest rzadki egzotyk, tylko przeciętny pojazd, który zawsze tylko służył do przemieszczania się z punktu A do B w dużym komforcie i przy sporej niezawodności. Robił to przez lata i może to również robić dziś, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu zachowanym w tak doskonałym stanie, z przebiegiem jedynie 64 tysiące kilometrów. Podróżowanie nim z pewnością będzie przyjemnością.
Czytaj dalej

Opel Speedster Turbo 2004 – 129900 PLN – Warszawa

Opel Speedster rodził się w 2000 roku jako bliźniak Lotusa Elise. To lekkie, sportowe, centralnosilnikowe auto tworzone wyłącznie z myślą o przyjemności z szybkiej, sportowej jazdy. Odczucia potęgowała otwarta karoseria, a także dostępny od 2003 roku silnik DOHC Turbo, pozwalający pierwszą setkę osiągnąć w czasie mniejszym niż 5 sekund. Ten sprowadzony został do Polski jako roczne auto, stając się częścią pewnej ciekawej kolekcji. Nie jeździł dużo, dzięki czemu wciąż znajduje się w idealnym stanie. Czy cena jest wysoka? Z jednej strony nie jest to wiele mniej niż wtedy, kiedy samochód był nowy, lecz z drugiej strony wóz wciąż wygląda, jakby dopiero co opuścił bramy fabryki. Nadal oferuje też osiągi na poziomie superaut przy niewielkich kosztach serwisu.
Czytaj dalej

Opel Kadett E 1990 – 8200 PLN – Lublin

Opel Kadett E to jeden z najpopularniejszych swego czasu samochodów segmentu kompaktowego. Trwały mechanicznie, z nowoczesną, aerodynamiczną sylwetką diametralnie różniącą go od jego poprzednika, miał swoich wiernych fanów, którym po dziś dzień został najczęściej sentyment do modelu. Ich oczy może uradować fakt, że w Lublinie mogą zakupić tak doskonale utrzymany okaz. Na tak zachowane samochody patrzy się z prawdziwą przyjemnością. Jedynie 57 tysięcy kilometrów przebiegu, idealny stan mechaniczny, blacharski i lakierniczy, pięknie utrzymane wnętrze. Nigdy nie odnawiany, jest wprost imponujący.
Czytaj dalej

Opel GT 1973 – SPRZEDANY

Opel GT zadebiutował we wrześniu 1968 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Najwięcej zainteresowania wzbudzała oczywiście jego oryginalna stylistyka. Wyróżniały się przede wszystkim wąski chromowany zderzak oraz dwie szczeliny doprowadzające powietrze do komory silnika. Elegancki tył pojazdu zdobiła pochyła szyba oraz centralnie umieszczony wlew paliwa. Prezentowany przez Ardor Auctions Opel GT przybył do Polski ze Stanów Zjednoczonych kilka lat temu. Opel został poddany pełnej renowacji blacharsko-lakierniczej, która została odpowiednio udokumentowana. Bardzo wysoka jakość odbudowy nadwozia sprawia, że lekka sylwetka Opla prezentuje się wyjątkowo efektownie, szczególnie w oryginalnym i wyrazistym czerwonym kolorze. Opel GT to rzadkie i bardzo urodziwe coupé w rozsądnej cenie, które poza frajdą z użytkowania, może również przynieść zysk w przypadku dalszej odsprzedaży w niedalekiej przyszłości. Sprzedany na aukcji za 46000 złotych.
Czytaj dalej

Opel Senator B 1992 – SPRZEDANY

Opel Senator B powstał na przedłużonej płycie Omegi A i był reprezentantem marki w segmencie E, kontynuując tradycje modeli Diplomat, Admiral, Kapitan. Choć Opel przez dziesięciolecia obstawiał segment samochodów luksusowych, model ten nigdy nie doczekał się następcy. Jako ostatni przedstawiciel rodu bez wątpienia warty jest uwagi. Odnajdziemy w nim wszystko, co Opel miał najlepsze na przełomie lat 80-tych i 90-tych… awangardowy cyfrowy wyświetlacz, świetne materiały tapicerskie, pancerna skrzynia biegów i rewelacyjna, rzędowa szóstka. Zadbane i zdrowe blacharsko okazy to dziś prawdziwa rzadkość, a jeżeli uda nam się taki znaleźć, jego cena wcale nie musi być wysoka.
Czytaj dalej

Opel Calibra 1992 – SPRZEDANY

Opel Calibra w stanie oryginalnym, pięknie zachowanym, to dziś niemal biały kruk. Te samochody zawsze miały ciężkie życie, poddawane bezmyślnemu tuningowi, katowane, nie tworzyły dobrego wizerunku marce. Model ten jednak z pewnością zasługuje na uwagę, nawet po latach wyróżniając się na ulicy. Dziś sylwetkę Calibry odkryć można na nowo, jest oszczędna w formie i niezwykle opływowa. Współczynnik oporu aerodynamicznego Cx = 0,26 to do dziś wynik niezwykle trudny do osiągnięcia i rzadko spotykany. Samochód wciąż wygląda świeżo, a dodatkowo dysponuje niezłym bagażnikiem, może swobodnie pomieścić cztery osoby, a nieskomplikowana mechanika dzięki pokrewieństwu z popularną Vectrą jest bezproblemowa w eksploatacji. Całkiem nieźle, jak na sportowy wóz sprzed ćwierćwiecza.
Czytaj dalej

Opel Senator B 1991 – SPRZEDANY

Choć był wyjątkowym samochodem, nigdy nie doczekał się następcy. Opel Senator B powstał na przedłużonej płycie podłogowej Opla Omegi A i był ostatnim reprezentantem marki w klasie „Executive”, obejmującej pełnowymiarowe samochody klasy luksusowej. Zadbane i zdrowe blacharsko okazy to dziś prawdziwa rzadkość. Jeżeli uda nam się taki odszukać, nietrudno popaść w zachwyt. Komfort jaki gwarantuje jest pierwszorzędny, a takie smaczki jak na przykład cyfrowy wyświetlacz parametrów jazdy czynią go niepowtarzalnym. Ten egzemplarz zapowiada się niezwykle ciekawie.
Czytaj dalej

Opel Rekord C 1967 – 49900 PLN – Wola Morawicka

Opel Rekord C powstawał w latach 1966-71 i zbudowano go w ilości aż 1,28 mln sztuk. Biorąc uwagę wysoką klasę samochodu, był to ogromny sprzedażowy sukces. Złożyła się na niego wysoka trwałość samochodu i jego piękne, proporcjonalne kształty, które robią wciąż świetne wrażenie. Ten zachowany w oryginalnym stanie egzemplarz uwodzi doskonałym połączeniem białego lakieru i czerwonego wnętrza. Ma przebieg zaledwie 33 tysiące kilometrów i prezentuje się wręcz salonowo. Pod jego maską odnajdziemy czterocylindrowy silnik 1,9 l, największy z ówcześnie dostępnych, czterocylindrowych jednostek. 90 KM w owych czasach gwarantowało mu ponadprzeciętne osiągi, a dziś pozwoli na bezstresową i relaksacyjną jazdę.
Czytaj dalej

Opel Kadett B Caravan 1972 – 22900 PLN – Gdańsk

Miał cztery miejsca, mógł pomieścić mnóstwo bagażu, przejechać 30 mil na galonie benzyny i nawet żona potrafiła go zaparkować. Tak reklamowany był Opel Kadett B Caravan na rynku amerykańskim, gdzie był oferowany w salonach Buick’a jako Opel Kadett Deluxe Wagon. Najprawdopodobniej również Ameryką zainspirował się właściciel tego uroczego pojazdu, indywidualizując go po wykonanym remoncie. Na karoserii i felgach znalazły się elementy z wzorem drewna, kojarzące się od razu z amerykańskimi „woody wagons”, wykorzystującymi niegdyś drewno do konstrukcji karoserii. Choć to kombi, wystarcza mu jedynie jedna para drzwi. Dziś takie rozwiązanie kojarzy się jedynie z ultraluksusowymi nadwoziami typu „shooting brake”, lecz wówczas było na porządku dziennym. Choć niegdyś był to samochód prosty i popularny, dziś przykuwa uwagę pierwszorzędnie, szczególnie w tak pięknym stanie.
Czytaj dalej

Opel Rekord C 1971 – 36400 PLN – Bielsko-Biała

Opel Rekord C to już szósta generacja modelu, która zadebiutowała w 1967 roku. Uwagę przykuwa przepięknym kształtem inspirowanym butelką Coca-Coli, co było zgodne z modą lat 60-tych. Smukłe kształty udekorowane zostały liczną, chromowaną galanterią, co nie pozostawia wątpliwości, że samochód ten pochodzi sprzed pięciu dekad. Ten okaz zachował się do dziś w bardzo dobrym stanie. Z wciąż oryginalnymi, nigdy nie naprawianymi blacharsko elementami poszycia jest prawdziwym okazem zdrowia. Jego silnik 1,9 l był najwyższym modelem w gamie, a ten egzemplarz, podobnie jak fabryczna wersja Rekord Sprint coupe, uzupełniony został o dwugardzielowy gaźnik. Taka konfiguracja niegdyś dawała 105 KM, o 15 więcej niż fabryczna specyfikacja tej limuzyny. To z pewnością wyróżniający się przedstawiciel swojej epoki – mocny, komfortowy i pięknie zachowany.
Czytaj dalej