Opel

Opel Vectra A 1994 – 12500 PLN – Wrocław

Opel Vectra A produkowany był w latach 1988 – 1995. To popularne auto, które wciąż można spotkać na ulicach, choć zdecydowanie nie w takim stanie i wersji. To wersja CDX wyposażona m.in w klimatyzację, elektryczne szyby, szklany szyberdach i alufelgi. Przez 22 lata przejechała jedynie 91 tys. km, a nadwozie posiada w całości oryginalną powłokę lakierniczą i nie ma korozji. W tym modelu to rzadkość, a oferta z pewnością powinna być ciepło przywitana przez wszystkich, którzy do tego modelu mają sentyment.
Czytaj dalej

Opel Kadett D 1983 – 6500 PLN – Krynica-Zdrój

Opel Kadett D stylistycznie wpasował się w modę na ostre kanty lat 70-tych, stylistycznie dopasowując się do modeli Senator i Monza. Pod karoserią skrywał rewolucję – przedni napęd, nowe silniki oraz wytrzymałe rozwiązania mechaniczne, które sprawdzały się i były chwalone nawet kilkanaście lat później, w następcy o opływowych kształtach – Kadecie E oraz w jego koreańskim klonie – Daewoo Nexii. Jedyną wadą kanciatego Kadett’a była atakująca po kilku latach korozja, która zdziesiątkowała wyprodukowaną w ciągu zaledwie 5 lat 2-milionową populację modelu. Ten z ogłoszenia szczęśliwie wygląda na wolnego od tej przypadłości.
Czytaj dalej

Opel Kadett E 1991 – 5700 PLN – Leszno

Łezka się w oku kręci, gdy spotykamy tak zadbaną „łezkę”. Ten Opel Kadett E pod maską skrywa silnik, który najczęściej predysponował go do powolnej śmierci. W końcu popularne wozy z silnikami Diesla zazwyczaj służyły tanio, wiernie, aż do czasu kompletnego wyeksploatowania. Ten jednak miał więcej szczęścia. Sprowadzony od pierwszego właściciela, z niewielkim przebiegiem, wciąż prezentuje się atrakcyjnie i z pewnością może jeszcze długo posłużyć. Rok 1991 to ostatni rok produkcji tego modelu. Za rogiem czekała już Astra, choć ta świetnie dopracowana konstrukcja przeżywała jeszcze reinkarnację w postaci Daewoo (Cielo/Racer/Nexia) i była produkowana na licencji aż do 2006 roku.
Czytaj dalej

Opel Kadett D 1984 – 12500 PLN – Gdynia

Opel Kadett D stylistycznie wpasował się w modę na ostre kanty lat 70-tych, stylistycznie dopasowując się do modeli Senator i Monza. Pod karoserią skrywał rewolucję – przedni napęd, nowe silniki oraz wytrzymałe rozwiązania mechaniczne, które sprawdzały się i były chwalone nawet kilkanaście lat później, w następcy o opływowych kształtach – Kadecie E oraz w jego koreańskim klonie – Daewoo Nexii. Jedyną wadą kanciatego Kadett’a była atakująca po kilku latach korozja, która zdziesiątkowała wyprodukowaną w ciągu zaledwie 5 lat 2-milionową populację modelu. Ten z ogłoszenia jako jeden z nielicznych przetrwał w niewiarygodnym stanie.
Czytaj dalej

Opel Rekord E 1985 – 6000 PLN – Warszawa

Opel Rekord E otrzymał klasyczny napęd, eleganckie linie nadwozia i niezwykle komfortowe wnętrze. Produkowany od 1977 do 1986 roku, przejął dużą część mechaniki poprzednika. Choć wyprodukowano ich ponad milion, dziś to samochód praktycznie niespotykany. Do tego stanu rzeczy przyczynia się nienajlepsza blacha, z jakiej wykonywano te samochody. Efekt taki, że większość oferowanych egzemplarzy wymaga prac blacharskich, również ten w ogłoszeniu. Pod maską ma świetny silnik 2.3 TD, wprowadzony wraz z liftingiem w wersji E2 w 1982 roku.
Czytaj dalej

Opel Omega MV6 1998 – SPRZEDANY

Wersja, wyposażenie, stan zachowania i minimalny przebieg tego samochodu na miłośnikach marki mogą zrobić kolosalne wrażenie. Ten Opel Omega MV6 należy do bardzo rzadkich przypadków, gdy po zakupie wersji z absolutnego szczytu cennika właściciel nie decyduje się jej mocno używać. Dzięki temu podziwiać dziś możemy w niemal salonowym stanie samochód, który zamykał pewną erę w historii marki. Wcześniej był Rekord, lecz później dużych, tylnonapędowych sedanów Opel już nie produkował…
Czytaj dalej

Opel Calibra 1995 – 6800 PLN – Józefów

Niegdyś głęboko zmodyfikowany Opel Calibra był symbolem złego smaku i obciachu… czas jednak płynie szybko, i o tych skojarzeniach można powoli zapomnieć. Dziś sylwetkę Calibry odkryć można na nowo, szczególnie gdy jest zachowana w oryginalnej formie. Jest oszczędna w formie i niezwykle opływowa. Współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,26 to do dziś wynik niezwykle trudny do osiągnięcia i rzadko spotykany. Samochód wciąż wygląda świeżo, a dodatkowo dysponuje niezłym bagażnikiem, może swobodnie pomieścić cztery osoby, a nieskomplikowana mechanika dzięki pokrewieństwu z popularną Vectrą jest bezproblemowa w eksploatacji. Całkiem nieźle, jak na sportowy wóz sprzed 20 lat.
Czytaj dalej

Opel Kadett B 1968 – 21000 PLN – Pszczyna

Opel Kadett B był jednym z najpopularniejszych modeli w historii marki. Powstało ich ok. 2,7 mln, zestawiając z największym konkurentem, Garbusem, był to wóz nowoczesny. W Oplu robiło wrażenie obszerne wnętrze, w pełni zsynchronizowana skrzynia biegów i hamulce tarczowe na przedniej osi. Jego jednostka OHV była wówczas wzorem nowoczesności i trwałości. Patrząc na sylwetkę auta wręcz trudno uwierzyć, że to samo serce pracowało w modelach Kadett i Corsa aż do 1993 roku. Co do zabytkowego charakteru nie można mieć jednak dziś wątpliwości. Dla szukających stylistyki lat 60-tych to świetny wybór, który nawet dziś służyć może bezproblemowo, szczególnie gdy wybierzemy tak pięknie utrzymany egzemplarz, jak w ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Opel Omega V6 1995 – SPRZEDANY

Opel Omega silnik V6 otrzymał w 1994 roku, wraz z opływową i nowoczesną stylistyką. Jednocześnie zachował wszystko, za co ceniono jego poprzednika – tylny napęd, wysoki komfort i ponadprzeciętnie przestronne wnętrze. W tej generacji wyprodukowano aż 797011 szt. tego topowego modelu, lecz egzemplarz taki jak ten jest prawdziwą rzadkością. Przechowywany w idealnych warunkach, przebył dotąd zaledwie 5171 km, zachowując fabryczną świeżość i prezencję. Prawdziwa machina czasu, przenosząca nas dwie dekady wstecz.
Czytaj dalej

Opel Rekord 1959 – 35000 PLN – Ostrołęka

Jego podobieństwo do Chevroleta Bel Air nie jest przypadkowe. Szef projektantów Hans Mersheimer wyraźnie czerpał inspirację z niedoścignionych wzorów zza Oceanu, stosując dużą ilość chromu, panoramiczne szyby z przodu i z tyłu oraz dwutonowe malowanie karoserii oraz wnętrza. Opel Rekord czasami uszczypliwie zwany był „Bauern-Buick“ („Chłopski Buick“), lecz w przeżywającym właśnie cud gospodarczy RFN był prawdziwym hitem. Na top-liście sprzedaży ustępował jedynie Garbusowi, od którego był zdecydowanie większy, droższy i bardziej komfortowy. W ogłoszeniu Rekord w dwudrzwiowej wersji, z największym z trzech dostępnych silników, zachowany w oryginalnym, pięknie spatynowanym stanie.
Czytaj dalej