Archiwum kategorii: Opel

Opel Omega 3000 A 1988 – 13000 PLN – Kołobrzeg

Opel Omega 3000 był sportowym wariantem statecznej, niemieckiej limuzyny. Cyfrowe zegary, kubełkowe fotele, drapieżny pakiet stylistyczny – to wszystko zaoferowane zostało po raz pierwszy z 1987 roku i zdecydowanie dodało charakteru. Szczególnie w najszybszym, czerwonym kolorze – jak w ogłoszeniu – auto zdaje się być prawdziwym pożeraczem szos. 177-konna jednostka wywodzi się z Senatora i oferuje o 21 KM więcej, niż standardowy 3-litrowy silnik Omegi. W tym egzemplarzu moc można bardzo dobrze poczuć dzięki zastosowaniu skrzyni manualnej i mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. To bez wątpienia kultowe auto, zdecydowanie mniej szablonowe niż jakiekolwiek BMW czy Mercedes w podobnym budżecie.
Czytaj dalej Opel Omega 3000 A 1988 – 13000 PLN – Kołobrzeg

Opel Senator A 1985 – 29900 PLN – Łódź

Diplomat, Admiral, Kapitan. Opel przez dziesięciolecia obstawiał segment samochodów luksusowych, choć dziś w tym segmencie nie ma już żadnego modelu. Produkowany w dwóch generacjach Opel Senator był ostatnim z rodu. Pod jego maską, jeżeli zdecydowaliśmy się spalać benzynę, zawsze spoczywał będący wyznacznikiem wysokiego statusu silnik sześciocylindrowy, a napęd trafiał na jedyne słuszne, tylne koła. Model debiutował w 1978 roku i nigdy nie doczekał się następcy. Jako ostatni przedstawiciel rodu bez wątpienia warty jest uwagi. Bez wątpienia łatwo się zachwycić komfortem, jaki gwarantuje i wyśmienitym wnętrzem, wyściełanym doskonałym welurem. Zadbane i zdrowe blacharsko okazy to dziś prawdziwa rzadkość. Ten egzemplarz jest pierwszym, jaki prezentujemy po 6 latach naszej działalności i obserwacji rynku. Choć jak na Senatora wyposażenie ma dość skromne, w pełni rekompensuje to wyśmienitym stanem zachowania.
Czytaj dalej Opel Senator A 1985 – 29900 PLN – Łódź

Opel Calibra 1992 – 17000 PLN – Poznań

Opel Calibra debiutował w 1989 roku, będąc dla wielu potężnym szokiem. Supernowoczesna sylwetka z rekordowo niskim współczynnikiem oporu aerodynamicznego, niezwykle wąskie przednie reflektory, drzwi bez ramek i bardzo mocno pochylona przednia oraz tylna szyba. Wtedy to było “wow”, potęgowane sukcesami samochodu w wyścigach aut turystycznych. Choć był to następca modelu Manta, tym razem zamiast umieszczonego wzdłużnie silnika i tylnego napędu zastosowano napęd na przód i silnik poprzeczny, co było następstwem technicznego pokrewieństwa z modelem Vectra. Początkowo Calibra była początkowo dostępna z dwoma różnymi 2-litrowymi silnikami. Ten w ogłoszeniu to wersja skromniejsza, 8-zaworowa, co wcale nie oznacza, że wolna… 115 koni mechanicznych pozwala tu przekroczyć 200 km/h i osiągnąć pierwszą setkę w 10 sekund, co jest zasługą doskonałej aerodynamiki. Zwraca uwagę fantastyczny stan prezentowanego egzemplarza, który ma mniej niż 100 tysięcy kilometrów przebiegu i pochodzi z rynku włoskiego.
Czytaj dalej Opel Calibra 1992 – 17000 PLN – Poznań

Opel Vectra A 1994 – 12000 PLN – Otmuchów

Sześciocylindrowy silnik przez wiele lat był synonimem luksusu. W tym szacownym gronie znalazł się w 1993 roku również Opel Vectra A, niemiecki przedstawiciel średniej klasy. Jego jednostka o pojemności 2,5 litra miała widlasty układ cylindrów i generowała 170 koni mechanicznych. Z zewnątrz ten nowocześnie wystylizowany sedan pozostał elegancki, otrzymał jedynie 15-calowe felgi, bez krzykliwych spojlerów. We wnętrzu wygodny welur, dobre wyciszenie i zachowane wszelkie zasady ergonomii. Z automatyczną skrzynią biegów i pięknym gangiem silnika sprawiać może przyjemność nawet po ponad 25 latach, szczególnie gdy mówimy o pięknie zachowanym egzemplarzu z niskim przebiegiem.
Czytaj dalej Opel Vectra A 1994 – 12000 PLN – Otmuchów

Opel Ascona C 1989 – 12000 PLN – Biedrzychowice

Opel Ascona C to trzecia generacja modelu. Debiutowała w 1981 roku, całkowicie odmieniając koncepcję poprzednika. Stylistycznie nawiązywała do mniejszego Kadetta i podobnie jak ten ostatni otrzymała również przedni napęd. Trwała mechanika i słaba blacharka nie okazały się trwałym przepisem na długowieczność, dlatego po latach każdy zadbany egzemplarz cieszy w oko. Biała “Aśka” z ogłoszenie to dwudrzwiowy sedan, często określany mianem “coupe”, pochodzący z ostatniego okresu produkcji.
Czytaj dalej Opel Ascona C 1989 – 12000 PLN – Biedrzychowice

Opel Kadett E 1989 – 2700 PLN – Konin

Opel Kadett E pochodzi z siódmej i bodaj najbardziej popularnej generacji modelu. Jednocześnie – generacji ostatniej, gdyż do dzisiaj nie doczekał się następcy o tej samej nazwie, mimo, że pierwszy Kadett światło dzienne ujrzał w 1936 roku i była to nazwa znana każdemu. Ten popularny wóz klasy kompaktowej i największy konkurent Golfa w produkcji znajdował się w latach 1984-1991 i był oferowany z czterema rodzajami nadwozia i sześcioma konfiguracjami drzwi. Ten w ogłoszeniu to 4-drzwiowy sedan. Praktyczny i niedrogi, choć z pewnością nie idealny. Choć sprzedający nie wprowadza nas bliżej w usterki oferowanego samochodu, z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy zgadywać, że bez wizyty u blacharza się nie obejdzie. Słaba blacharka była największym wrogiem tego modelu i w największym stopniu przetrzebiła ich liczebność na rynku. Z kolei od strony mechanicznej nic nie można było tym samochodom zarzucić – niezależnie od silnika jeździły doskonale, nie rujnując nigdy kosztami eksploatacji.
Czytaj dalej Opel Kadett E 1989 – 2700 PLN – Konin

Opel Olympia Rekord P1 1958 – 40000 PLN – Legbąd

Opel Olympia Rekord P1 debiutował w połowie 1957 roku. Wyróżniał się dużym, chromowanym grillem i panoramiczną przednią szybą. Gięta była również jego tylna szyba, kończąca się na ustawionym pod kątem ujemnym słupku C, co było wyraźnym zapożyczeniem z mody amerykańskiej. Za jego wzór uznawano Chevroleta Bel-Air, choć europejski model był zdecydowanie skromniejszy, również tu stosowano gustowne, dwukolorowe nadwozie, uzupełnione dwukolorowym wykończeniem wnętrza. Zaowocowało to określeniem “Bauern Buick” (chłopski Buick), jakim szybko obdarzono Opla. Mimo krótkiego okresu produkcji (1957-60), model błyskawicznie wzniósł się niemal na szczyt listy sprzedaży nowych samochodów w Niemczech, ustępując jedynie Garbusowi, od którego był jednak droższy i większy. Pod nowocześnie stylizowaną karoserią znalazły się sprawdzone rozwiązania techniczne, w tym silnik konstrukcyjnie pamiętający lata 30-te, w którym zwiększano jedynie stopień sprężania, przystosowując go do benzyny o wyższej liczbie oktanowej. 45 koni mechanicznych to jednak jak na tamten okres niemało, bo o połowę więcej, niż oferował będący głównym punktem odniesienia, wspomniany już wcześniej Garbus. Jeżeli uda nam się odnaleźć zdrowy i nie wymagający prac renowacyjnych egzemplarz, z pewnością będziemy mieć wiele radości z eksploatacji tego stylowego Opla.
Czytaj dalej Opel Olympia Rekord P1 1958 – 40000 PLN – Legbąd

Opel Corsa A 1991 – 10800 PLN – Koszalin

Opel Corsa A to mały miejski samochód, który debiutował w 1982 roku. Budowany był w Saragossie, dzięki czemu otworzył się dla Niemców ogromny rynek hiszpański, gdzie nasycenie małymi samochodami dochodziło aż do 43%. Ponieważ debiutował w nowym dla firmy segmencie, musiał być możliwie dopracowany. Szacuje się, że zanim wprowadzono go do produkcji, prototypy pokonały dystans ok. 2,5 mln kilometrów. Przednionapędowy hatchback (a także sedan) okazał się być ogromnym sukcesem, w sumie zbudowano 3,1 mln sztuk. Model przeszedł dwa stylistyczne liftingi w 1987 i 1990 roku. Ten prezentowany pochodzi już z finalnej serii, z silnikiem 1,2 l po raz pierwszy wyposażonym we wtrysk i katalizator. Egzemplarz bezwypadkowy, bez korozji, bez przeróbek, z przebiegiem zaledwie 32 tysiące kilometrów. To wciąż praktyczny i ekonomiczny samochód, który z powodzeniem sprawdzi się w mieście.
Czytaj dalej Opel Corsa A 1991 – 10800 PLN – Koszalin

Opel Olympia A 1968 – SPRZEDANY

Opel Olympia A to oferowana w latach 1968-70 luksusowa odmiana modelu Kadett B. Olympia nawiązywała do chwalebnych chwil w historii marki, nazwy używanej kilkukrotnie w latach 1935-59 roku w modelach Olympia i Olympia Rekord. Wizualnie wyróżnia się winylowym dachem, listwą łączącą tylne światła z satynowego aluminium oraz większą ilością chromowanych ozdób, a także bardziej wyrafinowaną tapicerką. Samochody te dostępne były jako 2- i 4-drzwiowy sedan oraz coupe. Prezentowany Opel Olympia to z pewnością najciekawszy stylistycznie fastback coupe. Jego mechanika pochodzi wprost z Kadetta B, a silnik to 1100 SR – dwugaźnikowy, mimo niewielkiej pojemności dostarczający niemałą jak na te czasy moc 60 KM. Auto jest kompletne we wszystkie charakterystyczne detale, wnętrze jest w pięknym stanie, a blacharka – jak to w Oplu – wymaga interwencji.
Czytaj dalej Opel Olympia A 1968 – SPRZEDANY

Opel Omega A 1990 – 11600 PLN – Gdynia

Rozpieszcza komfortem, bogatym wyposażeniem i jakością wykonania. Opel Omega A to limuzyna składająca się głównie z zalet, a jej największą wadą jest fakt… że praktycznie nie ma na rynku godnych uwagi egzemplarzy. Ten z ogłoszenia jest prawdziwą perełką i wyjątkiem. Jedynie 132000 km przebiegu w ponad 30-letnim samochodzie zawsze robi wrażenie. Zwłaszcza, gdy mówimy o Omedze, którą jeździ się po prostu doskonale. Jest to wysoka wersja wyposażeniowa GLS, uzupełniona dodatkowo o pakiet Diamant, obejmujący lakier metallic, grill i obudowy lusterek lakierowane w kolorze nadwozia, aluminiowe felgi, barwione szyby, zestaw stereo z odtwarzaczem kaset i czteroramienną kierownicą z diamentem podkreślającym szczodrość pierwszego właściciela.
Czytaj dalej Opel Omega A 1990 – 11600 PLN – Gdynia