Archiwum kategorii: Opel

Opel Kadett A 1964 – 23000 PLN – Gdynia

Wśród oldtimerów dobrze zachowany oryginalny stan zawsze jest wartością najwyższą. Takie samochody oddychają historią, niosą ze sobą wspomnienie dawnych lat, których brakuje w perfekcyjnie odrestaurowanych egzemplarzach konkursowych. Opel Kadett A produkowany był jedynie przez 4 lata, stąd jest o wiele rzadziej spotykany niż jego następca, Kadett B. To samochód kompatkowy, konkurent VW Garbusa, nowocześniejszy od niego pod każdym względem. Oferował więcej przestrzeni, lepszą widoczność i większy bagażnik. Nowoczesny, chłodzony cieczą silnik OHV w połączeniu z w pełni synchronizowaną skrzynią biegów pozwalają użytkować go bezproblemowo również dziś.
Czytaj dalej Opel Kadett A 1964 – 23000 PLN – Gdynia

Opel Kadett B 1973 – 8000 PLN – Ostrów Wlkp.

Projektowany w europejskim oddziale General Motors jako „einen perfekten Anti-VW” (idealny anty-VW), w swojej drugiej odsłonie kontynuował sukces poprzednika. Jego nowoczesność definiowała w pełni zsynchronizowana skrzynia biegów z dźwignią w podłodze, hamulce tarczowe na przedniej osi i dostępne po raz pierwszy od lat 40-tych w małym Oplu czterodrzwiowe nadwozie. Opel Kadett B na tle swojego głównego konkurenta – Garbusa – wypadał niezwykle ambitnie, co docenili klienci kupując w ciągu 8 lat 2,7 miliona egzemplarzy. Dziś to ciekawy klasyk, którego można kupić i odświeżyć za rozsądną kwotę.
Czytaj dalej Opel Kadett B 1973 – 8000 PLN – Ostrów Wlkp.

Opel Manta 400 1982 – SPRZEDANY

Opel Manta 400 to bezdyskusyjnie jeden z najwspanialszych niemieckich samochodów rajdowych w historii. Zbudowana w oparciu o Asconę 400 (na której Walter Rohrl zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Świata), otrzymała przygotowany przez Coswortha silnik, któego seryjne 144 KM przy rajdowych ustawieniach niemal podwajano. Przepisy homologacyjne nakazywały budowę co najmniej 200 egzemplarzy – Manta 400 powstała w 245 sztukach, a licytowany egzemplarz jest jeszcze bardziej unikatowy – to jedna z 59 sztuk, które otrzymały fabryczny pakiet poszerzeń oraz zestaw szerokich tylnych Felg Ronal, które obuto w opony o imponującej szerokości 285 mm. Jego nabywca zapłaci za niego ok. 298 tys. PLN (razem z prowizją domu aukcyjnego).

Czytaj dalej Opel Manta 400 1982 – SPRZEDANY

Opel Kadett B Caravan 1968 – SPRZEDANY

To samochód prosty, użyteczny i na swój sposób ciekawy. Dwudrzwiowe kombi to nadwozie, które przez szereg lat było wizytówką Opla, stosowane w samochodach wszelkich rozmiarów. Ten Opel Kadett B Caravan powstał niemal pół wieku temu, lecz do dziś zachował doskonałą formę. W 90% pokryty jest pierwszym lakierem, który zachował się do dziś w fantastycznym stanie. Cena – ze wszech miar przyzwoita i uczciwa, odpowiadająca wycenie stanu 3. według Oldtimer Markt Preise.
Czytaj dalej Opel Kadett B Caravan 1968 – SPRZEDANY

Opel Kadett B 1968 – SPRZEDANY

Projektowany w europejskim oddziale General Motors jako „einen perfekten Anti-VW” (idealny anty-VW), w swojej drugiej odsłonie kontynuował sukces poprzednika. Jego nowoczesność definiowała w pełni zsynchronizowana skrzynia biegów z dźwignią w podłodze, hamulce tarczowe na przedniej osi i dostępne po raz pierwszy od lat 40-tych w małym Oplu czterodrzwiowe nadwozie. Opel Kadett B na tle swojego głównego konkurenta – Garbusa – wypadał niezwykle ambitnie, co docenili klienci kupując w ciągu 8 lat 2,7 miliona egzemplarzy. Dziś to ciekawy klasyk, którego ciągle możemy kupić w pięknym stanie za rozsądną kwotę.
Czytaj dalej Opel Kadett B 1968 – SPRZEDANY

Opel Rekord A Caravan 1963 – SPRZEDANY

Opel Rekord A został stworzony w USA w oparciu o model Chevy II (Nova). W Europie sprzedawał się znakomicie, pod względem sprzedaży przebijając swojego największego konkurenta, Forda Taunusa 17M. W odróżnieniu od francuskiej czy szwedzkiej konkurencji, w wersji kombi (Opel Rekord A Caravan) posiadał tylko jedną parę drzwi, co jeszcze długo miało być wyróżnikiem wśród modeli Opla. Dziś to rzadki widok na ulicach, lecz tym wyjątkowym, pięknie odrestaurowanym egzemplarzem warto przypomnieć ten nieco zapomniany już model.
Czytaj dalej Opel Rekord A Caravan 1963 – SPRZEDANY

Lotus Omega 1991 – SPRZEDANY

17,3 s – tyle potrzebuje Lotus Omega aby rozpędzić się do 200 km/h. 3,6 l i dwie turbosprężarki zapewniły mu 376 KM i tytuł najszybszego sedana na świecie początku lat 90-tych. Osiągi byłe lepsze niż np. Ferrari Testarossy, nienajlepszy wizerunek będącego podstawą konstrukcji Opla Omegi nie pomagał w sprzedaży – produkcja wyniosła mniej niż 1000 sztuk. Dziś najlepiej zachowane egzemplarze osiągają coraz wyższe ceny – tez egzemplarz z przebiegiem zaledwie 45000 km oferowany jest w Szwajcarii za blisko 200 tys. zł.
Czytaj dalej Lotus Omega 1991 – SPRZEDANY