Peugeot 309 GTI 1987 – SPRZEDANY

Te trzy magiczne litery od czasów kultowej 205-tki pomagały oddzielić ziarno od plew, świetny samochód sportowy od normalnego toczydła dla mas. Peugeot 309 GTI sprzedawany był w latach 1987-93, pod jego maską mógł znajdować się silnik 1.9 l z 8- albo 16-zaworową głowicą. Dzięki niskiej masie własnej (zaledwie 930 kg) już w podstawowej wersji (8V, takiej jak w ogłoszeniu) wóz potrafił rozpędzić się do setki w jedyne 8 sekund. Różnice z zewnątrz są dyskretne, lecz trafione w punkt. Czerwony pasek biegnący wokół nadwozia, zmienione zderzaki z podwójnymi kloszami świateł przeciwmgielnych, spojler na tylnej klapie i charakterystyczne felgi. Wewnątrz fotele kubełkowe, czteroramienna kierownica z symbolem GTI, dyskretnie wpleciona czerwień w wykończenia. Nie mamy wątpliwości, że to specjalna wersja, lecz najważniejsze jest to, jak się prowadzi… a przyjemność z jazdy oferuje wyśmienitą. Jest zwarty, zwinny, ale jak przystało na francuskie auto – pozostaje komfortowy. Jeżeli nie boimy się przechyłów na zakrętach – możemy nim jeździć naprawdę szybko, z wiecznym uśmiechem przyklejonym do twarzy.

Peugeot 309 GTI
Rocznik: 1987
Przebieg: 179000 km
Pojemność: 1900 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 130 KM

Wyposażenie:
– alufelgi,
– radio z epoki Blaupunkt,
– wspomaganie kierownicy,
– atermiczne szyby

Oferuję swoje oczko w głowie, które posiadam od 5 lat.
W ostatnim czasie zrobiony kompletny rozrząd, filtry, oleje, nowe tarcze, klocki, zaciski, przewody.
Jest to oryginalne GTI 8V.
Używane okazjonalnie, parkowane w garażu pod kołderką i nie używane w zimie.
W 2015 roku opisane w magazynie Top Gear.
Świetnie jeździ i prowadzi się.