Peugeot

Peugeot 106 XS 1995 – 6900 PLN – Świdnica

Peugeot 106 ukazał się na rynku w 1991 roku, jako młodsza, nowocześniejsza i nieco mniejsza alternatywa dla modelu 205. Dostępny był w szerokiej palecie kolorów, silników i wyposażenia, a jego najciekawsze wersje, to te usportowione – XS, XSi, Rallye i S16 (GTI). Peugeot 106 XS to ten, który otwierał ten wachlarz wersji. Nie był tak bezkompromisowy jak chociażby rajdówka skierowana na drogi – Rallye 1.3 pierwszej serii, lecz oferował solidne pokłady mocy i momentu obrotowego, co dzięki piórkowej masie, nawet w zestawieniu ze skrzynią automatyczną, dawało wrażenie fantastycznej dynamiki, dostępnej na życzenie, niezależnie od sytuacji. Ten mały łobuz w mieście sprawdzi się znakomicie.
Czytaj dalej

Peugeot 504 Coupe 1979 – 39500 PLN – Lublin

Peugeot 504 Coupe powstał na bazie popularnego i trwałego modelu klasy średniej, lecz otrzymał dar, który uczynił go absolutnie ponadczasowym. To przepiękna, harmonijna sylwetka, jedno z najpiękniejszych dzieł firmy Pininfarina. Coupe i cabrio zupełnie nie przypominały swoich bardziej praktycznych krewniaków, sedana i kombi. Smukłe, z niżej poprowadzoną linią maski i dachu, wręcz kipiały dynamiką. Tak w momencie debiutu w 1969 roku, jak i dziś, samochód może uchodzić za wzór doskonałych proporcji. Ten w ogłoszeniu to odrestaurowany reprezentant drugiej serii produkcyjnej, wyposażony w dwulitrowy silnik z wtryskiem mechanicznym Kugelfischer. Legitymuje się mocą 106 KM, co nie zapewnia rekordowych osiągów, lecz nie o to w tym aucie chodzi. To samochód dla ludzi, którzy poszukują dobrego stylu i nie muszą nic nikomu udowadniać.
Czytaj dalej

Peugeot 404 Coupe Injection 1964 – Niemcy

Peugeot 404 Coupe to luksusowy gran tourer, gwarantujący wyśmienitą jakość wykonania i wspaniały komfort jazdy. Ten egzemplarz jest jednym z zaledwie około 50 wyprodukowanych z manualną skrzynią biegów z dźwignią umieszczoną na środkowym tunelu. Ponadto jest to w tej chwili jedyny taki egzemplarz w całych Niemczech. Samochód pochodzi z Włoch. Prawdopodobnie przez wiele lat był własnością hrabiny w Sardynii, od której został odkupiony przez kolekcjonera, który garażował go na podziemnym parkingu w Rzymie. Stamtąd przybył do Niemiec za pośrednictwem włoskiego biznesmena i został odkupiony przez obecnego właściciela w 2011 roku. W ostatnim czasie przeszedł kompleksową renowację, bez zważania na koszty, które przekroczyły 85 tysięcy euro.
Czytaj dalej

Peugeot 205 GTI 1988 – SPRZEDANY

Do dziś jest uznawany za jednego z bardziej udanych europejskich hatchbacków, a jego wersje sportowe stały się kultowe. Peugeot 205 GTI debiutował w 1984 roku, jego pierwotna jednostka 1.6 została w 1987 roku zmodyfikowana, co pozwoliło uzyskać 115 KM. Dzięki niewielkiej masie i rewelacyjnemu projektowi zawieszenia, samochód prowadził się niesamowicie pewnie i stabilnie. Peugeot 205 GTI oferowany przez Ardor Auctions to pojazd z potencjałem kolekcjonerskim. Auto trafiło do Polski z Holandii w 2013 roku. Pojazd wymagał pewnych prac, więc właściciel zdecydował się na remont, nie szczędząc kosztów na żadnym stadium projektu. Samochód został rozebrany i polakierowany ponownie na oryginalny ciemno-grafitowy metaliczny lakier. Od strony mechanicznej silnik przeszedł kompletną odbudowę – wymienione zostały tłoki, tuleje, panewki, dokładnie zregenerowano głowicę, a wał korbowy zyskał nowy szlif. Ten kultowy wóz sprzedano za 40250 złotych.
Czytaj dalej

Peugeot 405 GL 1991 – 12999 PLN – Lublin

Peugeot 405 to przedstawiciel klasy średniej, wóz który zastępował jednocześnie modele 305 i 505. Wielkością uplasowany dokładnie pomiędzy poprzednikami, nie wyróżnia się przełomowymi rozwiązaniami technicznymi, lecz stanowi znakomite połączenie cech użytkowych, wysokiego komfortu i świetnej jakości wykonania. Jeździ bardzo przyjemnie, ale i wygląda elegancko – jego smukłe linie to dzieło firmy nadwoziowej Pininfarina. Ten egzemplarz wyróżnia się perfekcyjnym stanem zachowania. Od nowości przebywa w jednej rodzinie, ma przebieg zaledwie 58000 km, wciąż pierwszą powłokę lakierniczą i bardzo ciekawe zestawienie kolorystyczne.
Czytaj dalej

Peugeot 309 GTI 1987 – SPRZEDANY

Te trzy magiczne litery od czasów kultowej 205-tki pomagały oddzielić ziarno od plew, świetny samochód sportowy od normalnego toczydła dla mas. Peugeot 309 GTI sprzedawany był w latach 1987-93, pod jego maską mógł znajdować się silnik 1.9 l z 8- albo 16-zaworową głowicą. Dzięki niskiej masie własnej (zaledwie 930 kg) już w podstawowej wersji (8V, takiej jak w ogłoszeniu) wóz potrafił rozpędzić się do setki w jedyne 8 sekund. Różnice z zewnątrz są dyskretne, lecz trafione w punkt. Czerwony pasek biegnący wokół nadwozia, zmienione zderzaki z podwójnymi kloszami świateł przeciwmgielnych, spojler na tylnej klapie i charakterystyczne felgi. Wewnątrz fotele kubełkowe, czteroramienna kierownica z symbolem GTI, dyskretnie wpleciona czerwień w wykończenia. Nie mamy wątpliwości, że to specjalna wersja, lecz najważniejsze jest to, jak się prowadzi… a przyjemność z jazdy oferuje wyśmienitą. Jest zwarty, zwinny, ale jak przystało na francuskie auto – pozostaje komfortowy. Jeżeli nie boimy się przechyłów na zakrętach – możemy nim jeździć naprawdę szybko, z wiecznym uśmiechem przyklejonym do twarzy.
Czytaj dalej

Peugeot 205 Turbo 16 1985 – SPRZEDANY

Kiedy w 1982 roku wprowadzono nowy regulamin rajdowej grupy B, Peugeot był akurat w trakcie przestawiania produkcji na mniejsze i bardziej sportowe modele, niż do tej pory. Francuzi chcieli wykorzystać nowe regulaminy rajdowe jako narzędzie marketingowe z dobrze znaną frazą: „Wygraj w niedzielę – sprzedaj w poniedziałek”. Przy współpracy z niedawno nabytą marką Talbot, Peugeot podjął współpracę z francuskim kierowcą rajdowym Jeanem Todtem, tworząc kultowy już team Peugeot-Talbot Sport (PTS). Sprawę ułatwiało to, że budżet na rozwój samochodu Peugeot dawał prawie bez ograniczeń, jednak inżynierowie i tak stanęli przed nie lada wyzwaniem. Jak zmieścić wyczynowy pakiet z napędem na 4 koła w miniaturowym nadwoziu 205? Wersja produkcyjna seryjnego 205 miała oczywiście napęd przedni, w przeciwieństwie do Audi Quattro. Zadecydowano również, że małe 205 T16 będzie wyposażone w silnik umieszczony centralnie, dla lepszego rozkładu masy i poprawienia trakcji. Aby wprowadzić swoje samochody do rajdowej grupy B, Peugeot musiał zbudować 200 jednostek homologacyjnych. PTS było pod mocną presją czasu i musiało być twórcze. W celu ułatwienia procesu produkcji, Peugeot zdecydował, aby wszystkie auta drogowe były w tym samym kolorze, i wszystkie z kierownicą po lewej stronie. Jeden z 200 wyprodukowanych egzemplarzy Peugeota 205 Turbo 16 został wystawiony właśnie na aukcji. W niezwykłym stanie zachowania, w pełni oryginalny i posiadający jednego właściciela przez 20 lat! Peugeot 205 z przebiegiem liczącym zaledwie 1200 km, licytowany bez ceny minimalnej sprzedany został za 198000 dolarów (PLN 719,507) czyli znacznie poniżej wyceny przed aukcyjnej.
Czytaj dalej

Peugeot 306 GTI-6 1997 – 34000 PLN – Warszawa

Peugeot 306 GTI-6 oferowany był w latach 1997-2000, z doskonałą kompilacją 16-zaworowej, wolnossącej, dwulitrowej, 167-konnej jednostki i sześciobiegowej, manualnej przekładni. W czasach globalizacji i upodobniania się do siebie wszystkich marek samochodów oferował coś ponadprzeciętnego – indywidualny styl i nawiązanie do duchowego poprzednika, mocnego i kultowego 205 GTI. Odpowiednio usztywniony, obniżony, udekorowany większymi, szerszymi felgami oraz wyposażony w sportowe fotele, pozwalał osiągnąć pełnię satysfakcję z szybkiej jazdy i uchodził za najlepiej prowadzące się przednionapędowe auto swoich czasów. Podobnie jak większość tego typu samochodów, samochody te zazwyczaj trafiały w ręce młodych kierowców, którzy zwiedzali nim rowy, lasy i pobocza albo doprowadzali do technicznej śmierci. Idealnie zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem to dziś prawdziwa perełka, dająca mnóstwo przyjemności z jazdy.
Czytaj dalej

Peugeot 406 1998 – SPRZEDANY

W budżecie ok. 10 tysięcy złotych ciężko znaleźć dobry, wygodny samochód, który nie będzie nadwyrężał naszego portfela zaraz po jego zakupie. Ten Peugeot 406 oferuje ponadto klimatyzację, welurową tapicerkę, 2 komplety kół, fabryczny lakier, oraz udokumentowaną historię serwisową i pochodzenie z poważnych rąk. To elegancki sedan, który pod eleganckimi liniami krył sprawdzoną mechanikę, komfortowe wnętrze i przepastny bagażnik. Choć model zasłynął ze scen w filmie „Taxi” jako niemal wyczynowa maszyna, w rzeczywistości charakter ma łagodny i niemal nudny. To auto dla tych, którzy za kierownicą nie potrzebują silnych wrażeń, a za to lubią odpoczywać.
Czytaj dalej

Peugeot 605 SV 1999 – 19000 PLN – Lublin

Peugeot 605 SV to szczególna, topowa wersja ciekawej i niedocenianej limuzyny. Po latach trzeba przyznać, że wyważone linie stworzone przez studio Pininfarina mają klasę i zdecydowanie są ponadczasowe. Co otrzymujemy tu dodatkowo? Wysoki poziom wyposażenia, luksusowe wnętrze i wyjątkowe prowadzenie. Silnik V6 o oznaczeniu ES9J4 generuje 190 KM, co w zestawieniu z rzadko występującą manualną skrzynią biegów tworzy propozycję dla kierowców nie lubiących nudzić się za kierownicą. Prezentowany okaz pochodzi z ostatniego roku produkcji. Auto ma najlepsze wyposażenie, z aktywnym zawieszeniem, piękną, brązową skórzaną tapicerką i świetnym radio Clarion PU 9879A. To unikat z definitywnym potencjałem na klasyka.
Czytaj dalej