Archiwum kategorii: Peugeot

Peugeot 305 GT 1987 – 12900 PLN – Łódź

Peugeot 305 to rodzinny sedan średniej klasy, w gamie francuskiej marki następca modelu 304 i poprzednik 405-tki. Model w ofercie był od 1977 do 1988 roku, przechodząc lifting w 1982 roku. Peugeot 305 GT to poliftowa wersja z pełnym wigoru, 94-konnym silnikiem XU92C z tak zwaną długą skrzynią biegów. Choć wszystkich sedanów wyprodukowano aż 1322277 sztuki, dziś zadbanych egzemplarzy można szukać ze świecą. Okaz taki jednak jak ten, to jednak prawdziwy ewenement. Od wielu lat jeździ po polskich drogach, zachował się jednak w wyjątkowym stanie. Piękny lakier, brak korozji, wspaniale zachowane wnętrze i niewysoki przebieg składają się na obraz wspaniałego Francuza.
Czytaj dalej Peugeot 305 GT 1987 – 12900 PLN – Łódź

Peugeot 203 C 1956 – 65000 PLN – Wrocław

203 to pierwszy model samochodu wyprodukowany przez Peugeota po II wojnie światowej, tworzony w latach 1949-1960. W jego aerodynamicznej sylwetce odnaleźć możemy echa inspirowanego lotnictwem przedwojennego kierunku “streamline”. Za sukcesem rynkowym samochodu stały praktyczność, niskie koszty eksploatacji oraz wysoka niezawodność modelu. Andre Mercier oraz Charles de Cortanze w 1953 roku potwierdzili niezbicie wszystkie zalety Peugeota 203, pokonując nim trasę rajdu Kapsztad – Paryż (15 tysięcy kilometrów) w rekordowym czasie 17 dni. 203 okazał się także bardzo ekonomicznym autem, po pełnym zatankowaniu baku przejechał 900 km, włączając w to trasę terenową. I nie był to ostatni sportowy sukces Peugeota 203, sukcesy odnosił on m.in. w Monte Carlo. Piękna czterodrzwiowa berlina z ogłoszenia, po pełnej renowacji, robi niemałe wrażenie. Kontrastowe do nadwozia, czerwone wnętrze, piękna bryła samochodu, przyciągający spojrzenia chromowany grill, sprawność techniczna – nic tylko brać i rezerwować miejsce na każdym zlocie w sezonie 🙂
Czytaj dalej Peugeot 203 C 1956 – 65000 PLN – Wrocław

Peugeot 504 Cabriolet 1970 – 85000 PLN – Kraków

Peugeot 504 w produkcji znajdował się od 1968 do 1996 roku we Francji, a w Afryce – aż do roku 2005. Do stworzenia jego wersji coupe i cabrio zaproszono Studio Pininfarnia. Efekt był wyśmienity. Powstały samochody o wysublimowanych kształtach i technice, która uważano za jedną z najdoskonalszych i najbardziej niezawodnych na świecie. Prezentowany Peugeot 504 Cabriolet to egzemplarz z początku produkcji, w bogatej wersji z silnikiem z układem wtryskowym i skrzynią automatyczną. Przeszedł naprawy blacharskie, ma nowy lakier, silnik po remoncie i nowy dach. Wygląda jak Ferrari z tamtych lat, kosztując ułamek ceny włoskiego klasyka.
Czytaj dalej Peugeot 504 Cabriolet 1970 – 85000 PLN – Kraków

Peugeot 402 DS Darl’Mat Sport roadster 1937 – SPRZEDANY

Francuzi w modzie to prawdziwi klasycy haute couture, wspaniałego krawiectwa tworzonego na indywidualne zamówienia klientów. Tymczasem w motoryzacji ich zasługi są nie mniejsze. O ile marka Peugeot kojarzona jest przede wszystkim z wyrobami masowej motoryzacji, to przed wojną od tej zasady z pewnością stworzone zostały godne podziwu odstępstwa. Peugeot 402 DS Darl’Mat Sport roadster to maszyna, która z jednej strony podbić mogła serca sportowymi możliwościami, a z drugiej swoim kształtem zasługiwała na postawienie w szeregu z największymi dziełami sztuki nowoczesnej. Ojcem tego projektu był Emile Darl’mat, który w bliskiej współpracy z fabryką opracował aerodynamiczne nadwozie z aluminium, wyposażone w wyścigowy silnik. Projekt karoserii to dzieło Georges’a Paulin, a panele nadwozia wyszły spod ręki Marcel’a Pourtout. To tych dwóch mistrzów odpowiedzialnych było także za stworzenie genialnego cabrio Peugeot 301 ze składanym sztywnym dachem Eclipse. 402 DS Darl’Mat Sport powstawał jako roadster, coupe i cabriolet. Tych pierwszych zbudowano najwięcej (53 sztuki), ale to one właśnie w historii zapisały się najtrwalej dzięki startom w słynnym 24h Le Mans, gdzie największym sukcesem było wygranie klasy do 2 litrów i jednocześnie 5 miejsce w klasyfikacji generalnej w roku 1938. Ten egzemplarz należał m.in. do kolekcji znanego producenta filmowego Nicolasa Seydoux oraz w następnych latach do muzeum w Sanary-sur-Mer. W 1997 roku Peugeot zmienił właściciela po raz ostatni, został poddany dogłębnej renowacji i przystosowany do rywalizacji w zawodach aut historycznych. Z papierami FIA i FIVA, można wziąć udział nim w najbardziej prestiżowych imprezach sportowych na świecie, jak choćby Le Mans Classic. Auto sprzedane zostało za 270 tysięcy euro (ok. 1,2 miliona złotych).
Czytaj dalej Peugeot 402 DS Darl’Mat Sport roadster 1937 – SPRZEDANY

Peugeot 607 2003 – SPRZEDANY

Jako nacja Francuzi lubią luksus, styl, dobre perfumy, ubrania i jedzenie. Jeżeli chodzi o motoryzację, od zawsze mieli swój własny styl. Potrafili tworzyć świetne limuzyny i świetne samochody sportowe. Francuz z trzylitrową v-szóstką pod maską, to brzmi poważnie! A gdy jeszcze weźmiemy pod uwagę klasę samochodu i komfort podróżowania, wynik nasuwa się sam: Peugeot 607. Sześćset-siódemka podbój rynku rozpoczęła z końcem 1999 roku, jako następca modelu 605, jednak wyposażona w całkiem nową gamę silników, z całkowicie nową stylistyką. Uwagę od razu zwrócił wysoki poziom wyposażenia samochodu: klimatyzacja, 8 poduszek powietrznych, czujniki ciśnienia powietrza w oponach, a do tego aktywne zawieszenie AMVAR z elektronicznym sterowaniem poziomu tłumienia. Dziś Peugeot 607 w idealnym stanie i z niskim przebiegiem jest tak samo łatwy do znalezienia jak tygrys albinos – tak wiemy, że gdzieś jest i ktoś go widział, ale nie możemy go przytulić. Dlatego właśnie warto przyjrzeć się najpierw bliżej egzemplarzowi z ogłoszenia.
Czytaj dalej Peugeot 607 2003 – SPRZEDANY

Peugeot 406 2003 – Francja

Niezbyt często zdarza się, aby francuski samochód stał się legendą filmu z brawurowymi pościgami w tle. Najbardziej spektakularnym wyjątkiem był komediowo-sensacyjny cykl filmów Taxi, w których to zmodyfikowany Peugeot 406 pędził ulicami miast. Do drugiej części Taxi użyto kilku okazów czterystaszóstki, i jak to zazwyczaj bywa, niewiele z nich przetrwało w całości. Dziś mamy niezwykłą okazję, aby nie tylko podziwiać, ale i zakupić jeden z nich. Peugeot 406 wystawione na aukcji to 4-drzwiowa wersja wyposażona w 6-cylindrowy silnik benzynowy ES9JP o pojemności 2,9 l oraz pięciobiegową manualną skrzynię. Specjalnie zmodyfikowany pojazd nie jest zarejestrowany ani homologowany, ale za to idealnie sprawdzi się na torze lub jako element kolekcji. Peugeot 406 Taxi 2 wyceniony został na 8 – 10 tysięcy euro, a licytowany będzie już 16 września we Francji.

Czytaj dalej Peugeot 406 2003 – Francja

Peugeot 204 Coupe 1969 – 31900 PLN – Kłodzko

Spójrzcie na niego, czyż nie jest czarujący? Peugeot 204 zadebiutował na paryskim salonie w 1965 roku i poza tym, że stał się najlepiej sprzedającym się modelem Peugeot w latach 1969-71, był pod kilkoma względami przełomowy dla francuskiej marki. Projekt o fabrycznym kodzie D12 był pierwszym Peugeotem z przednim napędem oraz pierwszym, w którym zastosowano hamulce tarczowe, natomiast skrzynia biegów wraz z mechanizmem różnicowym została umieszczona pod silnikiem. Peugeot 204 dostępny był w wielu rodzajach nadwozia, jak sedan, kabriolet, coupe, kombi, a także van. Prezentowany Peugeot 204 Coupe z pewnością jest pięknym i niezwykle proporcjonalnym samochodem. Wspólne elementy jego stylistyki można odnaleźć w innych dziełach studio Pininfarina, jak Cadillac Jacqueline i Lancia Flavia Coupe z roczników 1969-74. Peugeot od października 1966 do marca 1970 roku wyprodukował mniej niż 43 tysiące tego pięknego coupe. Egzemplarz z ogłoszenia to model po lifcie, z najmocniejszym w ofercie silnikiem benzynowym 1.1. Jego stan wizualny jest fantastyczny.
Czytaj dalej Peugeot 204 Coupe 1969 – 31900 PLN – Kłodzko

Peugeot 504 Coupe 1981 – ok. 108000 PLN – Holandia

Peugeot 504 produkowany był w latach 1968-1983, początkowo dostępny jako sedan oraz kombi, w trakcie swojej 15-letniej kariery doczekał się również wersji kabriolet, coupe a nawet nadwozia pick-up. Peugeot 504 Coupe pochwalić się mógł nie tylko sportową linią, mocną mechaniką i wysokim komfortem jazdy, ale także co ciekawe kilkoma częściami wnętrza wspólnymi z Ferrari. Sam Enzo Ferrari posiadał zresztą dwa egzemplarze Peugeota 504, coupe i sedan, wybrał je ponieważ cenił sobie nie tylko szybkość, ale i komfort, a ten Peugeot gwarantował doskonały. Coupe z 1981 roku wystawione na sprzedaż w Holandii, swój pierwszy dom znalazło w słonecznej Italii. Jeździło niewiele, na jego liczniku widnieje skromne 57975 km. Nadwozie w stanie nienaruszonym, bez grama rdzy, zyskało jedynie nowy lakier, który zdecydowano się położyć przez drobne uszkodzenia użytkowe powłoki. Nienaganne wnętrze samochodu nie pozostawia złudzeń co do przebiegu. Oryginalne 504 Coupe w takim stanie to na pewno rzadkość, która wyceniona została na 25,5 tysiąca euro, czyli około 105 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Peugeot 504 Coupe 1981 – ok. 108000 PLN – Holandia

Peugeot 205 Turbo 16 1984 – SPRZEDANY

Legendarny Peugeot 205 Turbo 16, jak wiele innych modeli samochodów z tamtych czasów, powstał dla spełnienia wymagań homologacyjnych rajdowej grupy B. Peugeot konstruując tego małego potwora poszedł na całość. Do projektu zaangażował Jeana Todta i dał mu niemal nieograniczony budżet na stworzenie samochodu zdolnego pokonać największego rywala firmy – Audi Sport Quattro. 205 Turbo 16 zaprojektowane zostało na czteronapędowej platformie z silnikiem umieszczonym centralnie. Otrzymało znacznie zmodyfikowane nadwozie, które jedynie ze względów marketingowych przypominało seryjny model 205. Samochód napędzała tuningowana wersja silnika o pojemności 1775 cm³, produkująca w wersji drogowej 197 KM. Wersja rajdowa 205 Turbo 16 dominowała w rajdach grupy B w połowie lat 80-tych, zdobywając 16 zwycięstw i dwa mistrzostwa świata, bijąc rekord 13 zwycięstw i jednego mistrzostwa zdobytego przez Audi Sport Quattro. Projekt Peugeota był ogromnym sukcesem i do dnia dzisiejszego pozostaje bardzo cenionym i pożądanym przez kolekcjonerów samochodem. Oferowany na aukcji Peugeot 205 Turbo 16 jest jednym z najwspanialszych egzemplarzy tej ikony rajdowej grupy B. Peugeot, przy ówczesnej cennikowej wartości równej drogowym modelom Ferrari czy Porsche, dostarczony został jako nowy do Belgii 15 września 1985 roku. Pierwszy właściciel przejechał nim jedynie 45 tys. km przez prawie 30 lat. Sprowadzony do Stanów Zjednoczonych kilka lat temu, pozostał w oryginalnym stanie, a na liczniku przybyły mu zaledwie 3 tysiące kilometrów. Samochód posiada fabryczny szary metalizowany lakier oraz oryginalne wnętrze z dwukolorowej skóry i Alcantary, które zachowały się w doskonałym stanie, z minimalnymi oznakami użytkowania. Jeden z zaledwie 200 wyprodukowanych egzemplarzy wylicytowany został za 156,8 tysięcy dolarów, czyli 534 169 złotych.
Czytaj dalej Peugeot 205 Turbo 16 1984 – SPRZEDANY

Peugeot 205 Look 1991 – 4900 PLN – Poznań

Peugeot 205 Look to podstawowa wersja ultra popularnego francuskiego hatchbacka, oferowana w drugiej fazie produkcji modelu, w latach 1989-94. Mimo, że auto debiutowało w 1983 roku, nawet niemal dekadę później wciąż było idealnym autem na miejskie warunki… ba, w tej roli może sprawdzić się i dziś. Niewielkie wymiary, ale i przestronne wnętrze, świetna widoczność zza kierownicy i kształty, które nigdy się nie zestarzały. Te samochody nie bały się przebiegów, co dobitnie udowadnia auta z tego ogłoszenia, mające już 388 tys. km na liczniku. Jego czarna tapicerka z kolorowymi przeszyciami (charakterystyczna dla wersji Look) wciąż wygląda efektownie, a dzięki ocynkowanej karoserii na nadwoziu nie odnajdziemy korozji. Jedynym kontrowersyjnym elementem tego egzemplarza są 15-calowe felgi z wersji GTI…. za duże, za ciężkie, niepotrzebnie odbierają mu dynamiki, pogarszają komfort, hamowanie i zwiększają spalanie.
Czytaj dalej Peugeot 205 Look 1991 – 4900 PLN – Poznań