Peugeot

Peugeot 304 Cabrio 1971 – Warszawa

Peugeot 304 Cabrio to jeden z tych niewielkich samochodow, w których w pełni objawił się geniusz włoskich stylistów Pininfariny. Stylowy i niespotykany, może okazać się wdzięcznym i oryginalnym wyborem w trakcie poszukiwań francuskiego klasyka. Egzemplarz oferowany przez dom aukcyjny Ardor Auctions jest po przeglądzie, w pełni sprawny mechanicznie. Choć naznaczony jest piętnem czasu, z pewnością wyjątkowo przykuwa uwagę. Wyposażony jest w rzadko spotykany hardtop, która rozszerza jego możliwości do całorocznego poruszania się pojazdem. Cena wywoławcza – jedyne 13 tysięcy złotych.
Czytaj dalej

Peugeot 205 Turbo 16 1984 – SPRZEDANY

Peugeot 205 Turbo 16 1984 powstał w najbardziej sprzyjających rajdom czasach w historii. Z niezwykle liberalnym regulaminem Grupy B i właściwie bez ograniczeń budżetowych, jedynie sylwetką przypominał popularną 205-tkę. Pod karoserią skrywał centralnie umieszczony silnik, turbosprężarkę, napęd na cztery koła i w pełni regulowane zawieszenie. Ta maszyna do wygrywania pozwoliła odnieść 16 zwycięstw w Rajdowych Mistrzostwach Świata i dwa Mistrzostwa Świata konstruktorów. Najbardziej namacalną pamiątką tamtej epoki jest 200 egzemplarzy cywilnych, wyprodukowanych w celu uzyskania homologacji. Z ceną dorównującą ówczesnym Porsche i Ferrari, trafiły one wyłącznie do największych fanów motorsportu. Ten oferowany na aukcji Bonhams’a ma dziś 48 tys. km przebiegu, fabryczny lakier i piękny, oryginalny stan. Oczekiwana cena: ok. 790 tys. – 1,2 mln PLN.
Czytaj dalej

Peugeot 205 T16 1984 – ok. 870000 PLN – UK

Powiedzieć o nim kultowy, to mało. Peugeot 205 T16 to prawdziwa legenda, dziecko szalonych lat 80-tych, jedna z 200 wyprodukowanych sztuk, wspominana z rozrzewieniem cywilna wersja rajdowego potwora grupy B. Ze zwykłą, miejską 205-tką dzielił jedynie drobne detale, będąc opracowaną od podstaw wyczynową konstrukcją, opartą na rurowej ramie, z turbodoładowanym silnikiem umieszczonym centralnie i napędem na cztery koła. Ten prezentowany zachowany jest w pięknej kondycji, z przebiegiem jedynie 12266 km.
Czytaj dalej

Peugeot 504 Coupe 1972 – ok. 70000 PLN – Holandia

Enzo Ferrari wiedział, co w motoryzacji najlepsze. Uwielbiał piękne samochody, choć te własnej marki uznawał za zbyt niewygodne w codziennym użyciu. W pierwszej połowie lat 70-tych najczęściej mogliśmy go zobaczyć za kierownicą Peugeot’ów 504, które posiadał zarówno w wersji sedan, jak i coupe. Ten ostatni nie tylko oferował mocną mechanikę i wysoki komfort, lecz również przepiękna nadwozie autorstwa studio Pininfarina. Ciekawostką jest, że w tym samochodzie znajdziemy również kilka elementów wspólnych z niektórymi modelami Ferrari, m.in. przyciski i elementy wentylacji. Zupełnie w innych kategoriach mieszczą się tylko ceny tych samochodów. Jeden z ok. 14500 wyprodukowanych, odrestaurowany kilkanaście lat temu Peugeot 504 Coupe pierwszej serii, możemy kupić w Holandii za mniej niż 16 tys. euro.
Czytaj dalej

Peugeot 605 1991 – 20000 PLN – Pniewy

Peugeot 605 to flagowa limuzyna francuskiego koncernu, stworzona do wygodnego przemierzania wielkich odległości. Za projekt jego sylwetki i wnętrza odpowiadało włoskie studio Pininfarina. Efekt mimo upływu 27 lat od rozpoczęcia produkcji wciąż zadziwia swoją klasyczną elegancją i doskonałymi proporcjami, bez zbędnych ozdobników. Ten egzemplarz miałem przyjemność osobiście fotografować i należy on do grupy najbardziej przeze mnie lubianych, świetnie zachowanych samochodów z niskim przebiegiem. Przez 25 lat jeździł jedynie tyle, ile trzeba by zachować pełną sprawność techniczną. Nie jest to propozycja dla osób szukających mocnych wrażeń związanych z wielkim silnikiem i najwyższą opcją wyposażenia. Tu akceptując skromną wersję, otrzymujemy coś więcej, samochód we wręcz wymarzonym, dziewiczym stanie, przypominającym fabryczny. Ten Peugeot jest jak kapsuła czasu, która spokojnie i komfortowo sunąc po drodze, przenosi nas w przełom lat 80-tych i 90-tych. To świetnie zachowany oryginał, w którym do pełnego efektu „wow” wystarczy jedynie delikatna kosmetyka lakieru.
Czytaj dalej

Peugeot 605 SV 3.0 V6 24v 1997 – SPRZEDANY

Za młodu zarzucano mu, że był zbyt konserwatywny i za mało odważny, lecz po latach stał się po prostu klasycznie elegancki. Linie i proporcje stworzone przez Pininfarinę doskonale znoszą upływ czasu. Peugeot 605 SV to najbardziej luksusowa i najmocniejsza odmiana francuskiej limuzyny. Z topowym silnikiem w 1997 roku powstało ich zaledwie 300 sztuk. Jego 3-litrowa jednostka posiada cztery wałki rozrządu, po 4 zawory na cylinder i generuje 190 KM przy nieco sportowym, choć mocno stłumionym brzmieniu. W ogłoszeniu egzemplarz w fantastycznym zestawieniu koloru lakieru i wnętrza, pięknie zachowany i po serwisie.
Czytaj dalej

Peugeot 505 GLD 1983 – 5999 PLN – Gdynia

W czasach PRL-u Peugeot 505 GLD był traktowany z szacunkiem i namaszczeniem. Komfortowa limuzyna zdecydowanie wyróżniała się na tle naszej motoryzacji, będąc wielkim i często nieosiągalnym luksusem. Ten z ogłoszenia od początku był zarejestrowany w Polsce, kupiony jako nowy i sprowadzony z RFN. Silnik diesla pozwalał przede wszystkim jeździć do woli – w odróżnieniu od benzyny olej napędowy nigdy nie był reglamentowany. Właściciel tego samochodu z przywileju jednak zbytnio nie korzystał – do dziś samochód pokonał zaledwie 146 tysięcy kilometrów. Po wprowadzeniu poprawek natury kosmetycznej Peugeot z pewnością może znów ściągać zaciekawione spojrzenia na ulicach.
Czytaj dalej

Peugeot 205 Turbo 16 1984 – UK

Peugeot 205 Turbo 16 powstał aby podbijać rajdowe trasy, jednak ówczesne przepisy homologacyjne wymagały od producenta zbudowania co najmniej 200 drogowych sztuk. W rezultacie powstała najprawdopodobniej najbardziej awangardowa propozycja w całej historii marki. Tylko z zewnątrz można odnaleźć pewne podobieństwa do popularnego hatchbacka, pod poprzecinaną wieloma wlotami powietrza karoserią znajdowała się rurowa konstrukcja z centralnie umieszczonym silnikiem, napędzającym wszystkie koła. Choć w rajdowej specyfikacji Grupy B Peugeot legitymował się mocą ponad 500 KM, tu do dyspozycji było 197 KM – i tak niemało, zważając na niską masę konstrukcji. Licytowany egzemplarz jako nowy był egzemplarzem prasowym, prezentowanym m.in. przez kierowcę F1 Ivana Capelli we włoskim magazynie Quattroroute. Na jego liczniku aktualnie widnieje 12 tys. km, samochód jest świeżo po serwisie, a oczekiwana cena na aukcji RM Sothebys w Londynie ma wynieść ok. 700 – 870 tys. PLN.
Czytaj dalej

Peugeot 504 TI 1977 – SPRZEDANY

Niezwykle wytrzymały i ponadczasowo elegancki. Peugeot 504 był ogromnym hitem, wyprodukowanym w ponad 3 milionach egzemplarzy. Dziś duża cząść z nich służy w Afryce, Azji i Ameryce Południowej – wszędzie tam, gdzie ciepły klimat jest łagodny dla blacharki samochodu. U nas korozja zabrała większość egzemplarzy, lecz ten wystawiony na aukcji w Berlinie wygląda bardzo zachęcająco. Wersja „TI” to najbogatsza i najszybsza wersja samochodu – charakteryzuje się pięknym welurowym wnętrzem i silnikiem wzmocnionym do 104 KM. Samochód został sprzedany za ok. 26 tys. PLN.
Czytaj dalej

Peugeot 205 CTI Cabrio 1987 – 13000 PLN – Bełchatów

Choć w potocznym obiegu często się słyszy, że za zgrabne nadwozie 205-tki odpowiada Pininfarina, tak naprawdę jest to wewnętrzny projekt firmy. Włoska firma stylistyczna odpowiada jedynie za zgrabny kabriolet, taki jak w ogłoszeniu. Peugeot 205 CTI Cabrio to świetny sposób na stylowe przejażdżki, również z rodziną – tylna kanapa jest w pełni funkcjonalna, do dyspozycji jest również całkiem przyzwoity bagażnik. Mechanicznie samochód jest prosty i trwały, prowadzi się fantastycznie, w końcu ma w sobie geny najlepszego hatchaback’a w historii francuskiej motoryzacji, czyli Peugeot’a 205 GTI. Posiada jego felgi, kierownicę, charakterystyczne profilowane fotele, smakowitą czerwoną wykładzinę i akcenty wnętrza oraz pełen wigoru silnik, który zapewnia mu fantastyczną dynamikę.
Czytaj dalej