Archiwum kategorii: Peugeot

Peugeot 504 Coupe 1979 – 39500 PLN – Lublin

Peugeot 504 Coupe powstał na bazie popularnego i trwałego modelu klasy średniej, lecz otrzymał dar, który uczynił go absolutnie ponadczasowym. To przepiękna, harmonijna sylwetka, jedno z najpiękniejszych dzieł firmy Pininfarina. Coupe i cabrio zupełnie nie przypominały swoich bardziej praktycznych krewniaków, sedana i kombi. Smukłe, z niżej poprowadzoną linią maski i dachu, wręcz kipiały dynamiką. Tak w momencie debiutu w 1969 roku, jak i dziś, samochód może uchodzić za wzór doskonałych proporcji. Ten w ogłoszeniu to odrestaurowany reprezentant drugiej serii produkcyjnej, wyposażony w dwulitrowy silnik z wtryskiem mechanicznym Kugelfischer. Legitymuje się mocą 106 KM, co nie zapewnia rekordowych osiągów, lecz nie o to w tym aucie chodzi. To samochód dla ludzi, którzy poszukują dobrego stylu i nie muszą nic nikomu udowadniać.
Czytaj dalej Peugeot 504 Coupe 1979 – 39500 PLN – Lublin

Peugeot 309 GTI 1987 – SPRZEDANY

Te trzy magiczne litery od czasów kultowej 205-tki pomagały oddzielić ziarno od plew, świetny samochód sportowy od normalnego toczydła dla mas. Peugeot 309 GTI sprzedawany był w latach 1987-93, pod jego maską mógł znajdować się silnik 1.9 l z 8- albo 16-zaworową głowicą. Dzięki niskiej masie własnej (zaledwie 930 kg) już w podstawowej wersji (8V, takiej jak w ogłoszeniu) wóz potrafił rozpędzić się do setki w jedyne 8 sekund. Różnice z zewnątrz są dyskretne, lecz trafione w punkt. Czerwony pasek biegnący wokół nadwozia, zmienione zderzaki z podwójnymi kloszami świateł przeciwmgielnych, spojler na tylnej klapie i charakterystyczne felgi. Wewnątrz fotele kubełkowe, czteroramienna kierownica z symbolem GTI, dyskretnie wpleciona czerwień w wykończenia. Nie mamy wątpliwości, że to specjalna wersja, lecz najważniejsze jest to, jak się prowadzi… a przyjemność z jazdy oferuje wyśmienitą. Jest zwarty, zwinny, ale jak przystało na francuskie auto – pozostaje komfortowy. Jeżeli nie boimy się przechyłów na zakrętach – możemy nim jeździć naprawdę szybko, z wiecznym uśmiechem przyklejonym do twarzy.
Czytaj dalej Peugeot 309 GTI 1987 – SPRZEDANY

Peugeot 205 Turbo 16 1985 – SPRZEDANY

Kiedy w 1982 roku wprowadzono nowy regulamin rajdowej grupy B, Peugeot był akurat w trakcie przestawiania produkcji na mniejsze i bardziej sportowe modele, niż do tej pory. Francuzi chcieli wykorzystać nowe regulaminy rajdowe jako narzędzie marketingowe z dobrze znaną frazą: “Wygraj w niedzielę – sprzedaj w poniedziałek”. Przy współpracy z niedawno nabytą marką Talbot, Peugeot podjął współpracę z francuskim kierowcą rajdowym Jeanem Todtem, tworząc kultowy już team Peugeot-Talbot Sport (PTS). Sprawę ułatwiało to, że budżet na rozwój samochodu Peugeot dawał prawie bez ograniczeń, jednak inżynierowie i tak stanęli przed nie lada wyzwaniem. Jak zmieścić wyczynowy pakiet z napędem na 4 koła w miniaturowym nadwoziu 205? Wersja produkcyjna seryjnego 205 miała oczywiście napęd przedni, w przeciwieństwie do Audi Quattro. Zadecydowano również, że małe 205 T16 będzie wyposażone w silnik umieszczony centralnie, dla lepszego rozkładu masy i poprawienia trakcji. Aby wprowadzić swoje samochody do rajdowej grupy B, Peugeot musiał zbudować 200 jednostek homologacyjnych. PTS było pod mocną presją czasu i musiało być twórcze. W celu ułatwienia procesu produkcji, Peugeot zdecydował, aby wszystkie auta drogowe były w tym samym kolorze, i wszystkie z kierownicą po lewej stronie. Jeden z 200 wyprodukowanych egzemplarzy Peugeota 205 Turbo 16 został wystawiony właśnie na aukcji. W niezwykłym stanie zachowania, w pełni oryginalny i posiadający jednego właściciela przez 20 lat! Peugeot 205 z przebiegiem liczącym zaledwie 1200 km, licytowany bez ceny minimalnej sprzedany został za 198000 dolarów (PLN 719,507) czyli znacznie poniżej wyceny przed aukcyjnej.
Czytaj dalej Peugeot 205 Turbo 16 1985 – SPRZEDANY

Peugeot 306 GTI-6 1997 – 34000 PLN – Warszawa

Peugeot 306 GTI-6 oferowany był w latach 1997-2000, z doskonałą kompilacją 16-zaworowej, wolnossącej, dwulitrowej, 167-konnej jednostki i sześciobiegowej, manualnej przekładni. W czasach globalizacji i upodobniania się do siebie wszystkich marek samochodów oferował coś ponadprzeciętnego – indywidualny styl i nawiązanie do duchowego poprzednika, mocnego i kultowego 205 GTI. Odpowiednio usztywniony, obniżony, udekorowany większymi, szerszymi felgami oraz wyposażony w sportowe fotele, pozwalał osiągnąć pełnię satysfakcję z szybkiej jazdy i uchodził za najlepiej prowadzące się przednionapędowe auto swoich czasów. Podobnie jak większość tego typu samochodów, samochody te zazwyczaj trafiały w ręce młodych kierowców, którzy zwiedzali nim rowy, lasy i pobocza albo doprowadzali do technicznej śmierci. Idealnie zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem to dziś prawdziwa perełka, dająca mnóstwo przyjemności z jazdy.
Czytaj dalej Peugeot 306 GTI-6 1997 – 34000 PLN – Warszawa

Peugeot 205 Gentry 1993 – 34000 PLN – Warszawa

Peugeot 205 Gentry to luksusowa odmiana francuskiego hot hatcha, która swoją nazwę zawdzięcza angielskiemu określeniu szlachty. To obok 205 Griffe najlepiej wyposażona wersja w całej gamie. Produkowany tylko w trzydrzwiowym nadwoziu w kolorach Sorento Green i Aztec Gold, otrzymał delikatnie odprężoną jednostkę z modelu 205 GTI. Na wyposażeniu odnajdziemy tu skórzane, kubełkowe fotele, klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, układ ABS, elektrycznie otwierane przednie szyby i uchylne tylne, drewnopodobne okleiny na drzwiach, grubą, szarą wykładzinę, centralny zamek z pilotem i dzielone, składane tylne siedzenie. To wyjątkowe połączenie sportowych osiągów i komfortu, które stanowi interesującą alternatywę dla miłośników 205 GTI.
Czytaj dalej Peugeot 205 Gentry 1993 – 34000 PLN – Warszawa

Peugeot 205 GTI 1990 – 49999 PLN – Warszawa

Jest zgrabny i jeździ jak mały diabeł. Peugeot 205 GTI powszechnie uważany jest za najlepszy hot hatch swojej epoki, a po latach uzyskuje status absolutnie kultowego klasyka. Przez 10 lat niesłabnącej popularności wyprodukowano 332942 sztuki – niemało, lecz te samochody w dużej części zginęły z rąk szalonych, młodych kierowców. Dziś piękny i zadbany egzemplarz to rzadkość, a ceny sprzedaży najlepszych egzemplarzy nierzadko dochodzą do kilkunastu tysięcy euro. Ten w ogłoszeniu pochodzi z 1990 roku, z drugiego etapu produkcji wyróżniającego się większą i mocniejszą jednostką o pojemności 1,9 l i mocy 128 KM, hamulcami tarczowymi przy wszystkich kołach oraz 15-calowymi felgami Speedline. Jego czerwony lakier wygląda zniewalająco, podobnie jak i charakterystyczne dla GTI wnętrze z czerwonymi wykładzinami, półskórzanymi sportowymi fotelami i kierownicą z napisem GTI.
Czytaj dalej Peugeot 205 GTI 1990 – 49999 PLN – Warszawa

Peugeot 205 1992 – SPRZEDANY

Peugeot 205 pojawił się na rynku w 1983 roku i wkrótce trwale odmienił obraz francuskich ulic. Zgrabna zwarta sylwetka i zwartość konstrukcji sprawiała, że auto było idealne do jazdy po zatłoczonych uliczkach np. Paryża. W produkcji utrzymał się przez 15 lat, do końca zachowując świeżą i atrakcyjną sylwetkę. Ten egzemplarz z 1992 roku w oryginalnym kolorze “vallelunga red” wyposażony jest w elektryczne szyby i centralny zamek. To interesujący youngtimer do jazdy po mieście, choć sprawdzi się i poza nim. Jego miękkie i wygodne fotele w podróży sprawdzą się znakomicie, a dodatkowo samochód oferuje dobrą dynamikę i dużo frajdy z jazdy.
Czytaj dalej Peugeot 205 1992 – SPRZEDANY

Peugeot 405 1995 – 17000 PLN – Bydgoszcz

Peugeot 405 trafił na rynek pod koniec lat 80-tych, zastępując wysłużone już trzysta i pięćset piątki. Plasowany w klasie średniej, stał się popularnym samochodem rodzinnym produkowanym w wersjach sedan i kombi. W stylistyce nadwozia wersji sedan zauważyć można nieprzypadkowe podobieństwa do Alfy Romeo 164, a to dlatego iż tutaj również projektem zajęło się studio Pininfarina. Ciekawostką jest, że w latach 1993–1995 Peugeot 405, w ilości około 4 tys. sztuk, montowany był również w Polsce, w lubelskiej fabryce FSC. I właśnie taki oto egzemplarz wystawiony został na sprzedaż. Pomimo biegu lat Peugeot 405 zachował się w świetnym i co ważne oryginalnym stanie, a na liczniku przejechanych kilometrów widnieje zaledwie 36 tysięcy. Nowego właściciela bezproblemowo przeniesie więc w lata swojej młodości, a jazda nim stać się może dla wielu sentymentalną podróżą w przeszłość.
Czytaj dalej Peugeot 405 1995 – 17000 PLN – Bydgoszcz

Peugeot 157B 1957 – 25900 PLN – Rzeszów

Peugeot od wielu lat znany jest z produkcji samochodów, ale i jednośladów – rowerów i motocykli. Ich pierwszy motocykl z silnikiem De Dion-Bouton debiutował już w 1898 roku, a we Francji motorowery Peugeota od lat 70-tych spotykane są na każdym kroku. Również w latach 50-tych Peugeot podążył za modą wytyczoną przez Vespę i Lambrettę, tworząc własną linię skuterów. Zaczęło się od modelu S55 w 1953 roku, później przyszła pora na modele S57 oraz S157. Wszystkie łączył oryginalny design, z zamykanym bagażnikiem umieszczonym nad przednim kołem. Peugeot 157B w pięknie odnowionej formie prezentowany jest w ogłoszeniu i wyróżnia się silnikiem o pojemności 148 cm³ – większym i mocniejszym, niż u swojego starszego brata.
Czytaj dalej Peugeot 157B 1957 – 25900 PLN – Rzeszów

Peugeot 205 Turbo 16 1984 – SPRZEDANY

Peugeot 205 Turbo 16 1984 powstał w najbardziej sprzyjających rajdom czasach w historii. Z niezwykle liberalnym regulaminem Grupy B i właściwie bez ograniczeń budżetowych, jedynie sylwetką przypominał popularną 205-tkę. Pod karoserią skrywał centralnie umieszczony silnik, turbosprężarkę, napęd na cztery koła i w pełni regulowane zawieszenie. Ta maszyna do wygrywania pozwoliła odnieść 16 zwycięstw w Rajdowych Mistrzostwach Świata i dwa Mistrzostwa Świata konstruktorów. Najbardziej namacalną pamiątką tamtej epoki jest 200 egzemplarzy cywilnych, wyprodukowanych w celu uzyskania homologacji. Z ceną dorównującą ówczesnym Porsche i Ferrari, trafiły one wyłącznie do największych fanów motorsportu. Ten oferowany na aukcji Bonhams’a ma dziś 48 tys. km przebiegu, fabryczny lakier i piękny, oryginalny stan. Oczekiwana cena: ok. 790 tys. – 1,2 mln PLN.
Czytaj dalej Peugeot 205 Turbo 16 1984 – SPRZEDANY