Archiwum kategorii: Peugeot

Peugeot 205 T16 1984 – ok. 870000 PLN – UK

Powiedzieć o nim kultowy, to mało. Peugeot 205 T16 to prawdziwa legenda, dziecko szalonych lat 80-tych, jedna z 200 wyprodukowanych sztuk, wspominana z rozrzewieniem cywilna wersja rajdowego potwora grupy B. Ze zwykłą, miejską 205-tką dzielił jedynie drobne detale, będąc opracowaną od podstaw wyczynową konstrukcją, opartą na rurowej ramie, z turbodoładowanym silnikiem umieszczonym centralnie i napędem na cztery koła. Ten prezentowany zachowany jest w pięknej kondycji, z przebiegiem jedynie 12266 km.
Czytaj dalej Peugeot 205 T16 1984 – ok. 870000 PLN – UK

Peugeot 504 Coupe 1972 – ok. 70000 PLN – Holandia

Enzo Ferrari wiedział, co w motoryzacji najlepsze. Uwielbiał piękne samochody, choć te własnej marki uznawał za zbyt niewygodne w codziennym użyciu. W pierwszej połowie lat 70-tych najczęściej mogliśmy go zobaczyć za kierownicą Peugeot’ów 504, które posiadał zarówno w wersji sedan, jak i coupe. Ten ostatni nie tylko oferował mocną mechanikę i wysoki komfort, lecz również przepiękna nadwozie autorstwa studio Pininfarina. Ciekawostką jest, że w tym samochodzie znajdziemy również kilka elementów wspólnych z niektórymi modelami Ferrari, m.in. przyciski i elementy wentylacji. Zupełnie w innych kategoriach mieszczą się tylko ceny tych samochodów. Jeden z ok. 14500 wyprodukowanych, odrestaurowany kilkanaście lat temu Peugeot 504 Coupe pierwszej serii, możemy kupić w Holandii za mniej niż 16 tys. euro.
Czytaj dalej Peugeot 504 Coupe 1972 – ok. 70000 PLN – Holandia

Peugeot 605 1991 – 20000 PLN – Pniewy

Peugeot 605 to flagowa limuzyna francuskiego koncernu, stworzona do wygodnego przemierzania wielkich odległości. Za projekt jego sylwetki i wnętrza odpowiadało włoskie studio Pininfarina. Efekt mimo upływu 27 lat od rozpoczęcia produkcji wciąż zadziwia swoją klasyczną elegancją i doskonałymi proporcjami, bez zbędnych ozdobników. Ten egzemplarz miałem przyjemność osobiście fotografować i należy on do grupy najbardziej przeze mnie lubianych, świetnie zachowanych samochodów z niskim przebiegiem. Przez 25 lat jeździł jedynie tyle, ile trzeba by zachować pełną sprawność techniczną. Nie jest to propozycja dla osób szukających mocnych wrażeń związanych z wielkim silnikiem i najwyższą opcją wyposażenia. Tu akceptując skromną wersję, otrzymujemy coś więcej, samochód we wręcz wymarzonym, dziewiczym stanie, przypominającym fabryczny. Ten Peugeot jest jak kapsuła czasu, która spokojnie i komfortowo sunąc po drodze, przenosi nas w przełom lat 80-tych i 90-tych. To świetnie zachowany oryginał, w którym do pełnego efektu “wow” wystarczy jedynie delikatna kosmetyka lakieru.
Czytaj dalej Peugeot 605 1991 – 20000 PLN – Pniewy

Peugeot 205 Turbo 16 1984 – UK

Peugeot 205 Turbo 16 powstał aby podbijać rajdowe trasy, jednak ówczesne przepisy homologacyjne wymagały od producenta zbudowania co najmniej 200 drogowych sztuk. W rezultacie powstała najprawdopodobniej najbardziej awangardowa propozycja w całej historii marki. Tylko z zewnątrz można odnaleźć pewne podobieństwa do popularnego hatchbacka, pod poprzecinaną wieloma wlotami powietrza karoserią znajdowała się rurowa konstrukcja z centralnie umieszczonym silnikiem, napędzającym wszystkie koła. Choć w rajdowej specyfikacji Grupy B Peugeot legitymował się mocą ponad 500 KM, tu do dyspozycji było 197 KM – i tak niemało, zważając na niską masę konstrukcji. Licytowany egzemplarz jako nowy był egzemplarzem prasowym, prezentowanym m.in. przez kierowcę F1 Ivana Capelli we włoskim magazynie Quattroroute. Na jego liczniku aktualnie widnieje 12 tys. km, samochód jest świeżo po serwisie, a oczekiwana cena na aukcji RM Sothebys w Londynie ma wynieść ok. 700 – 870 tys. PLN.
Czytaj dalej Peugeot 205 Turbo 16 1984 – UK

Peugeot 504 TI 1977 – SPRZEDANY

Niezwykle wytrzymały i ponadczasowo elegancki. Peugeot 504 był ogromnym hitem, wyprodukowanym w ponad 3 milionach egzemplarzy. Dziś duża część z nich służy w Afryce, Azji i Ameryce Południowej – wszędzie tam, gdzie ciepły klimat jest łagodny dla blacharki samochodu. U nas korozja zabrała większość egzemplarzy, lecz ten wystawiony na aukcji w Berlinie wygląda bardzo zachęcająco. Wersja “TI” to najbogatsza i najszybsza wersja samochodu – charakteryzuje się pięknym welurowym wnętrzem i silnikiem wzmocnionym do 104 KM. Samochód został sprzedany za ok. 26 tys. PLN.
Czytaj dalej Peugeot 504 TI 1977 – SPRZEDANY

Peugeot 205 CTI Cabrio 1987 – 13000 PLN – Bełchatów

Choć w potocznym obiegu często się słyszy, że za zgrabne nadwozie 205-tki odpowiada Pininfarina, tak naprawdę jest to wewnętrzny projekt firmy. Włoska firma stylistyczna odpowiada jedynie za zgrabny kabriolet, taki jak w ogłoszeniu. Peugeot 205 CTI Cabrio to świetny sposób na stylowe przejażdżki, również z rodziną – tylna kanapa jest w pełni funkcjonalna, do dyspozycji jest również całkiem przyzwoity bagażnik. Mechanicznie samochód jest prosty i trwały, prowadzi się fantastycznie, w końcu ma w sobie geny najlepszego hatchaback’a w historii francuskiej motoryzacji, czyli Peugeot’a 205 GTI. Posiada jego felgi, kierownicę, charakterystyczne profilowane fotele, smakowitą czerwoną wykładzinę i akcenty wnętrza oraz pełen wigoru silnik, który zapewnia mu fantastyczną dynamikę.
Czytaj dalej Peugeot 205 CTI Cabrio 1987 – 13000 PLN – Bełchatów