Archiwum kategorii: Piaggio

Piaggio Vespa 50 1964 – SPRZEDANE

Piaggio Vespa 50 debiutowała w 1964 roku i była reklamowana jako “młodość, nowoczesność i… bez dokumentów”. Związane było to z jej pojemnością jedynie 50 cm³, dzięki której do jej prowadzenia nie było potrzebne prawo jazdy ani rejestracja, a wystarczyło jedynie ukończenie 14 roku życia. Prosta konstrukcja i piękna sylwetka uczyniła z niej prawdziwy hit sprzedaży, a z czasem – prawdziwą ikonę włoskiego stylu. Vespa 50 była ostatnim skuterem zaprojektowanym przez Corradino D’Ascanio, a silnik 50 cm³ to punkt zwrotny w historii firmy: od 1964 roku do chwili obecnej stworzono ich ponad 3 miliony. Ta pochodzi z początku produkcji, lecz prezentuje się niemal jak nowa.
Czytaj dalej Piaggio Vespa 50 1964 – SPRZEDANE

Piaggio Ape C Faro Basso 1963 – SPRZEDANE

Piaggio Ape wprowadzone zostało na rynek w 1948 roku, wiernie służąc w wielu biznesach odradzających się po wojnie Włoch. Zawsze pozostawało wierne pierwotnemu stylowi, jednocześnie przez lata mocno ewoluując. Ape wykraczało poza czysto funkcjonalne ograniczenia oryginalnego projektu, stając się ikoną włoskiej kultury i włoskiego stylu życia. Pierwszy model Ape został zbudowany na bazie Vespy z przyczepą, dopiero Piaggio Ape C produkowane od 1956 do 1967 roku to pierwszy model wyposażony w zamkniętą kabinę i drzwi. “Faro Basso” to typ Ape wyposażony w światło przednie zamocowane na błotniku przedniego koła. Silnik tego Piaggio umieszczony jest w kabinie, pod siedzeniem kierowcy. Dwusuwowa jednostka o pojemności 150 cm³ generuje około 5 KM, a jej rozruch następuje ręcznie, chociaż elektryczny rozrusznik można było zamówić jako opcję. To cudo w stanie do renowacji może stanowić ciekawą i pasjonującą przygodę, ale także świetny element promocyjny dla firmy, wszystko zależy od wyobraźni i pomysłu kupującego 😉
Czytaj dalej Piaggio Ape C Faro Basso 1963 – SPRZEDANE

Piaggio Vespa PX 125 1978 – 12900 PLN – Jawornik

Piaggio Vespa PX to model, który światło dzienne ujrzał w 1977 roku, a jego produkcja trwała niemal do dziś. Kiedy skuter został zaprezentowany, podkreślano jego unowocześnione zawieszenie chroniące przed nurkowaniem w czasie hamowania. Kształty pozostały tradycyjne, z wąską talią i szerokim odwłokiem, dzięki którym zresztą pojazd otrzymał swoją nazwę (“vespa” to po włosku “osa”). W zatłoczonym mieście nic nie sprawdzało się lepiej, a poza tym kto jeździł Vespą, miał styl. Jej produkcję kończono trzykrotnie, lecz dwa razy ten piękny dwusuwowy skuter wracał do oferty dzięki oczekiwaniom klientów. Dopiero w styczniu 2017 pożegnano się z nim na stałe, dzięki niemożności spełniania norm “Euro 4”, a także wymogom posiadania ABSu. Prezentowany egzemplarz pochodzi z samego początku produkcji, lecz prezentuje się tak, jakby dopiero co wyjechał z fabryki.
Czytaj dalej Piaggio Vespa PX 125 1978 – 12900 PLN – Jawornik

Piaggio Vespa PX 125 T5 1989 – ok. 23500 PLN – Lublin

Lata 80-te dla Vespy były pełne zmian i wyzwań – włoska makra musiała nadążyć za nowymi trendami i prześcignąć konkurencję. Piaggio Vespa PX 125 T5 musiało także utrzymać więź z historią, ponieważ marka nie chciała zatracić tożsamości i cech charakterystycznych. Do nowego, bardziej agresywnego stylistycznie modelu zaczęto montować stosunkowo mocne jednostki napędowe, co zaowocowało dużym sukcesem sprzedażowym. Wystawiona na sprzedaż Piaggio Vespa PX 125 T5 została odrestaurowana od podstaw. Nowego właściciela z łatwością przeniesie w w lata 80-te i pozwoli pojechać nawet 130 km/h. Narodzona w 1985 roku sportowa Vespa “125 T5 Pole Position”, nazywana po prostu “T5”, to niezwykły skuter, który w zatłoczonych miastach wciąż jest niezrównanie szybkim środkiem lokomocji.
Czytaj dalej Piaggio Vespa PX 125 T5 1989 – ok. 23500 PLN – Lublin

Piaggio Vespa PX 125 T5 1985 – ok. 25000 PLN – Lublin

Piaggio Vespa PX 125 T5 to prawdziwie sportowy skuter – mały, zgrabny i kultowy środek lokomocji na dwóch kołach. Odświeżona stylistyka, a także wykorzystanie jako kierowcy testowego dwukrotnego wówczas mistrza świata Formuły 1, Nelsona Picquet, sprawiły, że Vespa 125 T5 w pełni zasłużyła na swoją nazwę – “Pole Position”. Dla podkreślenia sportowego stylu nakreślono bardziej agresywne linie, dodano spojler, przednią owiewkę i cyfrowe wskaźniki. Piaggio w tamtych czasach miało o co walczyć i musiało przebić japońską konkurencję. Silnik Piaggio Vespy PX 125 T5 wyposażony został w 5-kanałowy, aluminiowy cylinder, stworzony żeby lepiej odprowadzać ciepło. Jej silnik zapewniał poziom osiągów niedostępny do tej pory w żadnym innym modelu Vespy o podobnej pojemności skokowej. Sami przyznacie, że żółty kolor 2000M 102 z palety Ferrari pasuje do tego włoskiego temperamentu idealnie 🙂 Ten egzemplarz z samego początku produkcji, po dokładnej i rzetelnej renowacji, stanowi kąsek, którego nie da się przeoczyć.
Czytaj dalej Piaggio Vespa PX 125 T5 1985 – ok. 25000 PLN – Lublin