Polonez

FSO Polonez Caro 1995 – 7900 PLN – Twardogóra

FSO Polonez Caro zwany pieszczotliwie trapezem trwale wpisał się w scenerię polskich ulic lat 90-tych. Przez jednych wyśmiewany, przez innych chwalony, nasz poczciwy Polonez miał swoje wady i zalety, lecz w niejednej rodzinie zapisał się wyłącznie w dobrych wspomnieniach. Ten zachował się bez korozji, choć we wnętrzu widać już ślady upływającego czasu.
Czytaj dalej

FSO Polonez Caro Plus 2000 – 6990 PLN – Suchożebry

FSO produkcję Poloneza Caro Plus rozpoczęło w kwietniu 1997 roku. Różnił się on od swojego poprzednika, modelu Caro, przede wszystkim przeprojektowaną deską rozdzielczą, lakierowanymi zderzakami i nowym jednopunktowym wtryskiem od Bosch’a. Silnik 1.6 GLi generuje 76 KM mocy rozpędzając pojazd do maksymalnie 154 km/h. Na wyposażeniu standardowym samochodu z silnikiem GSi znalazł się immobiliser transponderowy firmy Megamos, powiązany i elektronicznie „sparowany” z komputerem sterującym pracą silnika. Średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim wynosiło 11,1 l/100 km, lecz koszty eksploatacji można było obniżyć zamawiając fabryczną instalację LPG. Również właściciel tego egzemplarza zdecydował się na zasilanie tym paliwem. Ta oszczędność nie przełożyła się na brak troski. Egzemplarz prezentuje się znakomicie i nowemu właścicielowi z pewnością służyć będzie jeszcze przez długie lata.
Czytaj dalej

FSO Polonez Caro 1995 – 32000 PLN – Poznań

FSO Polonez Caro zwany pieszczotliwie trapezem trwale wpisał się w scenerię polskich ulic lat 90-tych. Przez jednych wyśmiewany, przez innych chwalony, nasz poczciwy Polonez miał swoje wady i zalety, lecz w niejednej rodzinie zapisał się wyłącznie w dobrych wspomnieniach. Na takich właśnie nabywców czeka egzemplarz taki, jak ten. Ma zaledwie niespełna 19 tysięcy kilometrów przebiegu, bogate wyposażenie i znajduje się w perfekcyjnym stanie blacharsko-lakierniczym. Z pewnością może ozdobić piękną kolekcję polskiej motoryzacji.
Czytaj dalej

FSO Polonez Caro 1.4 GLI 1994 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1.4 GLI czyli tzw. „Poldorover” pojawił się na rynku późno, lecz w końcu oferował to, co wszyscy chcieli w nim mieć od początku. 16-zaworowa technika i wielopunktowy wtrysk paliwa pozwoliły uzyskać ze stosunkowo niewielkiej pojemności ponad 100 KM, co w zestawieniu z archaicznymi jednostkami 1.5 i 1.6 l dawało sporo frajdy, szczególnie na śliskiej nawierzchni, gdzie tylny napęd pozwalał każdemu poczuć się mistrzem kierownicy. W połowie lat 90. Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. 20 lat ciężkiej eksploatacji jednak mocno przetrzebiło ich liczebność, a zadbany egzemplarz dziś to zawsze miły widok na drodze. Taki z przebiegiem 60 tysięcy kilometrów i niemal fabryczną prezencją to już prawdziwy rodzynek na rynku.
Czytaj dalej

FSO Polonez 1500 1981 – SPRZEDANY

Borewicz to prawdziwy król polskich szos lat 80-tych. Jego kanciasta sylwetka to niegdyś chluba Centro Stile Fiat i pracowników warszawskiej FSO, a dziś – każdego, kto nie skreśla wspomnień własnego dzieciństwa. Auto było produkowane ponad 20 lat (1978-2002) w kilku wersjach nadwoziowych, lecz jedynie ta pierwsza ma dziś status kultowej. Pochodzący z początku produkcji FSO Polonez 1500 w groszkowym kolorze ściągnie więcej spojrzeń, niż niejeden supercar. Na wyposażeniu chromowane kołpaki, lubiany gadżet w postaci gałki zmiany biegów z zatopionym bursztynem i radiomagnetofon Unitra.
Czytaj dalej

FSO Polonez Caro Plus 1998 – 4900 PLN – Rypin

FSO Polonez Caro Plus to ostatnia odsłona poczciwego „Poldka”, powstała w kooperacji z Daewoo. Na rynku pojawiła się w 1997 roku, a modernizacja objęła z zewnątrz nowe zderzaki, atrapę, tylne lampy z blendą pomiędzy nimi i listwy w kolorze nadwozia. Więcej zmieniono we wnętrzu – zupełnie nowa deska rozdzielcza, masywniejsze boczki drzwiowe oraz nowe fotele. Z pewnością atutem tych samochodow nie była jakość wykonania ani zabezpieczenie przed korozją. Stąd tak łądnie zachowane egzemplarze, jak ten z ogłoszenia, to już dziś rzadkość. Wciąż można je nabyć w niewygórowanej cenie i choć prognozy na wzrost ich cen są dość ostrożne, jeżeli mamy do nich sentyment, z pewnością nie pożałujemy zakupu.
Czytaj dalej

FSO Polonez Atu Plus 1998 – 7900 PLN – Lipiany

Fabryka FSO już nie istnieje, lecz wciąż możemy spotkać na drogach produkty opuszczające ich bramy. Ostatnim z nich, ktorego można nazwać dzieckiem polskiej myśli technicznej, jest FSO Polonez Atu Plus. To końcowy etap ewolucji debiutującego w 1978 roku poczciwego „Trapeza”. W wersji sedan („Atu”) oferował większy bagażnik i lepiej wyciszone wnętrze. Dodatkowo „Plus” przyniósł modyfikację deski rozdzielczej, lakierowane zderzaki i wspomaganie kierownicy w standardzie. W rezultacie jeździło się nim całkiem przyjemnie, choć wyglądem zdecydowanie nie przystawał do swoich czasów, a po kilku latach zazwyczaj ginął zjedzony przez korozję. Ten utrzymany jest wyjątkowo dobrze.
Czytaj dalej

FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

Zachowany w oryginalnym stanie FSO Polonez to nie jest częsty widok. Troskliwa opieka pierwszego właściciela, grube zabezpieczenie antykorozyjne i niewielkie przebiegi pomogły przetrwać mu do wieku, w którym można już spokojnie postarać sie dla niego o żółte tablice samochodu zabytkowego. Ten egzemplarz to tzw. „akwarium” – model z przeszklonymi słupkami „C”, ze wzmocnionym do 82 KM silnikiem AB. Lista wykonanych w ostatnich latach napraw może zapewnić nam spokojną eksploatację w najbliższym czasie.
Czytaj dalej

FSO Polonez Caro 1996 – 5900 PLN – Lublin

FSO Polonez Caro to jeden z ostatnich samochodów osobowych, które można nazwać dziełem polskiej myśli technicznej. Wprowadzony w 1991 roku, wyróżniał się zmienioną przednią częścią nadwozia i inaczej wyprofilowanymi zderzakami, a także zmodyfikowanym wnętrzem i szeregiem zmian technicznych. W połowie lat 90-tych był to najlepiej sprzedający się nowy samochód w Polsce, choć z czasem uczucia Polaków nieco zgasły i dziś Caro z pewnością nie należy do tak poszukiwanych modeli, jak wcześniejsze, bardziej klasyczne odmiany Poloneza. W efekcie w niższej cenie znaleźć o wiele bardziej zadbane i uszanowane egzemplarze, jak choćby ten z ogłoszenia. Rocznik ’96 to ostatni pełny rok produkcji przed erą Daewoo-FSO i modelu Caro Plus.
Czytaj dalej

FSO Polonez 1980 – SPRZEDANY

Wyróżniał się nowoczesną sylwetką, kontrolowanymi strefami zgniotu i… płytą podłogową oraz silnikami przejętymi z Polskiego Fiata 125p, co sprawiło, że nie był tak dobry jak wstępny projekt zakładał. FSO Polonez był jednak najlepszym i najbardziej komfortowym wozem, jaki udało się stworzyć w epoce PRLu. Rok 1980 był jego drugim pełnym rokiem produkcji. Powstało ich wówczas 32220 sztuk, lecz do dziś przetrwały tylko nieliczne. To te, który miały najwięcej szczęścia do swoich właścicieli, potrafiących właściwie zadbać o ich dodatkowe antykorozyjne zabezpieczenie oraz o właściwą eksploatację.
Czytaj dalej