Archiwum kategorii: Polonez

FSO Polonez 2000 1987 – SPRZEDANY

Polonez kojarzyć się nam może dziś bardziej ze starszym Panem w kapeluszu sunącym powoli z małżonką do sklepu, jednak trzeba oddać mu, że jest znacząca częścią historii polskiej motoryzacji. Do tego dużego i wygodnego auta trochę ciężko dopasować przymiotnik dynamiczny, chyba że mówimy o modelu 2000, którego silnik DOHC pochodził z zupełnie innej epoki. 112 KM mocy i pięciobiegowa skrzynia pochodząca z włoskiego Fiata 132, sprawiły że takim Polonezem po prostu dobrze się jeździ nawet dziś. FSO Polonez 2000, sprawny i w oryginalnym stanie, może okazać się ciekawym i niestandardowym rozwiązaniem na co dzień, jak i wyprawić nowego właściciela w sentymentalną podróż w lata 80-te dwudziestego wieku.
Czytaj dalej FSO Polonez 2000 1987 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1.4 GLI 1994 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1.4 GLI czyli tzw. „Poldorover” pojawił się na rynku późno, lecz w końcu oferował to, co wszyscy chcieli w nim mieć od początku. 16-zaworowa technika i wielopunktowy wtrysk paliwa pozwoliły uzyskać ze stosunkowo niewielkiej pojemności ponad 100 KM, co w zestawieniu z archaicznymi jednostkami 1.5 i 1.6 l dawało sporo frajdy, szczególnie na śliskiej nawierzchni, gdzie tylny napęd pozwalał każdemu poczuć się mistrzem kierownicy. W połowie lat 90. Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. 20 lat ciężkiej eksploatacji jednak mocno przetrzebiło ich liczebność, a zadbany egzemplarz dziś to zawsze miły widok na drodze. Taki z przebiegiem 60 tysięcy kilometrów i niemal fabryczną prezencją to już prawdziwy rodzynek na rynku.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1.4 GLI 1994 – SPRZEDANY

FSO Polonez 1500 1981 – SPRZEDANY

Borewicz to prawdziwy król polskich szos lat 80-tych. Jego kanciasta sylwetka to niegdyś chluba Centro Stile Fiat i pracowników warszawskiej FSO, a dziś – każdego, kto nie skreśla wspomnień własnego dzieciństwa. Auto było produkowane ponad 20 lat (1978-2002) w kilku wersjach nadwoziowych, lecz jedynie ta pierwsza ma dziś status kultowej. Pochodzący z początku produkcji FSO Polonez 1500 w groszkowym kolorze ściągnie więcej spojrzeń, niż niejeden supercar. Na wyposażeniu chromowane kołpaki, lubiany gadżet w postaci gałki zmiany biegów z zatopionym bursztynem i radiomagnetofon Unitra.
Czytaj dalej FSO Polonez 1500 1981 – SPRZEDANY

FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

Zachowany w oryginalnym stanie FSO Polonez to nie jest częsty widok. Troskliwa opieka pierwszego właściciela, grube zabezpieczenie antykorozyjne i niewielkie przebiegi pomogły przetrwać mu do wieku, w którym można już spokojnie postarać sie dla niego o żółte tablice samochodu zabytkowego. Ten egzemplarz to tzw. “akwarium” – model z przeszklonymi słupkami “C”, ze wzmocnionym do 82 KM silnikiem AB. Lista wykonanych w ostatnich latach napraw może zapewnić nam spokojną eksploatację w najbliższym czasie.
Czytaj dalej FSO Polonez 1989 – SPRZEDANY

FSO Polonez 1980 – SPRZEDANY

Wyróżniał się nowoczesną sylwetką, kontrolowanymi strefami zgniotu i… płytą podłogową oraz silnikami przejętymi z Polskiego Fiata 125p, co sprawiło, że nie był tak dobry jak wstępny projekt zakładał. FSO Polonez był jednak najlepszym i najbardziej komfortowym wozem, jaki udało się stworzyć w epoce PRLu. Rok 1980 był jego drugim pełnym rokiem produkcji. Powstało ich wówczas 32220 sztuk, lecz do dziś przetrwały tylko nieliczne. To te, który miały najwięcej szczęścia do swoich właścicieli, potrafiących właściwie zadbać o ich dodatkowe antykorozyjne zabezpieczenie oraz o właściwą eksploatację.
Czytaj dalej FSO Polonez 1980 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1996 – SPRZEDANY

20 lat, zaledwie 22 tysięcy kilometrów przebiegu, nieskazitelny stan, a do tego jedynie czterocyfrowa cena… takie połączenie możliwe jest jedynie w takim samochodzie, jak FSO Polonez Caro. Nie jest to wciąż wysoko ceniony model, lecz z czasem może się to zmienić. Było nie było jest to ostatni osobowy wóz stworzony przez polską myśl techniczną. Warto zachować na lata, gdyż historia pewnie nieprędko pozwoli nam kupić nowy, masowo produkowany samochód opracowany u nas w kraju, choćby w oparciu o zagraniczne podzespoły. Rocznik ’96 to ostatni pełny przed wprowadzeniem do produkcji Daewoo-FSO i modelu Caro Plus.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1996 – SPRZEDANY

FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

Był czas, kiedy kupno polskiego samochodu było wśród polityków w dobrym tonie. Dobry wzór dał w połowie lat 90-tych premier Waldemar Pawlak, który z rządowych Volvo przesiadł się do Poloneza. BOR zamówił wówczas pięć Polonezów, a dobry przykład przeniósł się również na szczebel lokalny. Przedstawiony FSO Polonez Caro to zakup ówczesnego prezydenta miasta Elbląg. Po ponad 20-latach znajduje się wciąż w doskonałym stanie, a na liczniku widnieje znikomy przebieg. Nie wiem niestety, czy prezydent bardzo szybko z niego zrezygnował, czy po prostu wykonywał służbowe podróże innym środkiem transportu.
Czytaj dalej FSO Polonez Caro 1995 – SPRZEDANY

Polonez Caro 1.4 GLI 1996 – SPRZEDANY

Polonez Caro 1.4 GLI czyli tzw. “Poldorover” pojawił się na rynku późno, lecz w końcu oferował to, co wszyscy chcieli w nim mieć od początku. 16-zaworowa technika pozwoliła uzyskać ze stosunkowo niewielkiej pojemności ponad 100 KM, co w zestawieniu z archaicznymi jednostkami 1.5 i 1.6 l dawało sporo frajdy, szczególnie na śliskiej nawierzchni, gdzie tylny napęd pozwalał każdemu poczuć się mistrzem kierownicy. W połowie lat 90. Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. 20 lat ciężkiej eksploatacji jednak mocno przetrzebiło ich liczebność, a zadbany egzemplarz dziś to zawsze miły widok na drodze.
Czytaj dalej Polonez Caro 1.4 GLI 1996 – SPRZEDANY

FSO Polonez 2000 1989 – SPRZEDANY

Polonez 2000 – ten opis na tylnej klapie w latach 80-tych był rzadkim widokiem i budził silną zazdrość. Nie chodziło tu tylko o dodatkowe pół litra, lecz o fakt, że zamontowany w tych wozach silnik DOHC pochodził z zupełnie innej epoki. Konstrukcyjnie młodszy o ponad 20 lat, miał moc i charakterystykę, której zawsze brakowało większości poruszających się po naszych drogach Polonezach. Ten zbytek niedostępny był dla zwykłych śmiertelników. Tak wozić mogły się jedynie resorty siłowe, milicja, przedstawiciele aparatu władzy i szczęśliwcy z rajdowego zespołu FSO. Dziś oryginalne Polonezy z tej puli na rynku pojawiają się wyjątkowo rzadko. Ten z ogłoszenia szczególnie przykuwa uwagę dzięki sportowej stylizacji – oklejenie w stylu OBRSO i FSO Sport, felgi ATS Classic i lampy Cibie są zgodne historycznie i zdecydowanie mogą się podobać, a sam stan zachowania tego egzemplarza może imponować.
Czytaj dalej FSO Polonez 2000 1989 – SPRZEDANY

Polonez ATU 1996 – SPRZEDANY

Nie jest tajemnicą, że samochody zawsze warto kupować wtedy, kiedy w powszechnej świadomości nie uchodzą jeszcze za wyjątkowe rarytasy. Polonez ATU to jeden z najkrócej produkowanych samochodów w historii fabryki. Jego seryjną produkcję rozpoczęto z początkiem 1996 roku, zakończono w marcu 1997, był to ostatni model opracowany przed przejęciem fabryki przez Koreańczyków. Dzięki podniesieniu linii bagażnika i zmodyfikowaniu tylnego zawieszenia uzyskano dodatkowe 60 l bagażnika (360 l zamiast 300 l). Modyfikacją było również zastosowanie klejonych szyb stałych oraz nowego układu hamulcowego Lucas’a. W efekcie powstał samochód o nieco kontrowersyjnej sylwetce, zauważalnie lepiej wyciszony i z większą sztywnością nadwozia od pierwowzoru, modelu Caro. Doskonale utrzymany egzemplarz z przebiegiem zaledwie 36 tys. km można dziś kupić taniej, niż jakiekolwiek inne auto polskiego projektu i produkcji.
Czytaj dalej Polonez ATU 1996 – SPRZEDANY