Archiwum kategorii: Polonez

Polonez Caro 1.4 GLI 1996 – SPRZEDANY

Polonez Caro 1.4 GLI czyli tzw. “Poldorover” pojawił się na rynku późno, lecz w końcu oferował to, co wszyscy chcieli w nim mieć od początku. 16-zaworowa technika pozwoliła uzyskać ze stosunkowo niewielkiej pojemności ponad 100 KM, co w zestawieniu z archaicznymi jednostkami 1.5 i 1.6 l dawało sporo frajdy, szczególnie na śliskiej nawierzchni, gdzie tylny napęd pozwalał każdemu poczuć się mistrzem kierownicy. W połowie lat 90. Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce. 20 lat ciężkiej eksploatacji jednak mocno przetrzebiło ich liczebność, a zadbany egzemplarz dziś to zawsze miły widok na drodze.
Czytaj dalej Polonez Caro 1.4 GLI 1996 – SPRZEDANY

FSO Polonez 2000 1989 – SPRZEDANY

Polonez 2000 – ten opis na tylnej klapie w latach 80-tych był rzadkim widokiem i budził silną zazdrość. Nie chodziło tu tylko o dodatkowe pół litra, lecz o fakt, że zamontowany w tych wozach silnik DOHC pochodził z zupełnie innej epoki. Konstrukcyjnie młodszy o ponad 20 lat, miał moc i charakterystykę, której zawsze brakowało większości poruszających się po naszych drogach Polonezach. Ten zbytek niedostępny był dla zwykłych śmiertelników. Tak wozić mogły się jedynie resorty siłowe, milicja, przedstawiciele aparatu władzy i szczęśliwcy z rajdowego zespołu FSO. Dziś oryginalne Polonezy z tej puli na rynku pojawiają się wyjątkowo rzadko. Ten z ogłoszenia szczególnie przykuwa uwagę dzięki sportowej stylizacji – oklejenie w stylu OBRSO i FSO Sport, felgi ATS Classic i lampy Cibie są zgodne historycznie i zdecydowanie mogą się podobać, a sam stan zachowania tego egzemplarza może imponować.
Czytaj dalej FSO Polonez 2000 1989 – SPRZEDANY

Polonez ATU 1996 – SPRZEDANY

Nie jest tajemnicą, że samochody zawsze warto kupować wtedy, kiedy w powszechnej świadomości nie uchodzą jeszcze za wyjątkowe rarytasy. Polonez ATU to jeden z najkrócej produkowanych samochodów w historii fabryki. Jego seryjną produkcję rozpoczęto z początkiem 1996 roku, zakończono w marcu 1997, był to ostatni model opracowany przed przejęciem fabryki przez Koreańczyków. Dzięki podniesieniu linii bagażnika i zmodyfikowaniu tylnego zawieszenia uzyskano dodatkowe 60 l bagażnika (360 l zamiast 300 l). Modyfikacją było również zastosowanie klejonych szyb stałych oraz nowego układu hamulcowego Lucas’a. W efekcie powstał samochód o nieco kontrowersyjnej sylwetce, zauważalnie lepiej wyciszony i z większą sztywnością nadwozia od pierwowzoru, modelu Caro. Doskonale utrzymany egzemplarz z przebiegiem zaledwie 36 tys. km można dziś kupić taniej, niż jakiekolwiek inne auto polskiego projektu i produkcji.
Czytaj dalej Polonez ATU 1996 – SPRZEDANY

FSO Polonez 1.5 SLE 1989 – SPRZEDANY

Ciągle dysponując niewielkim budżetem możemy kupić ciekawe auto, np. takie jak FSO Polonez 1.5 SLE, czyli popularne “akwarium”. Oczywiście musimy mieć świadomość, że nie będzie to ideał, lecz po włożeniu odpowiedniej ilości i jakości pracy, będziemy mogli cieszyć się doskonałym polskim klasykiem. Oferta z ogłoszenia ma ważne atuty – znaną historię, uporządkowaną kwestię własnościową, wyjątkowo dobrze zachowane wnętrze i posiada wszystkie elementy charakterystyczne dla rocznika. Potrzebne będą prace blacharskie i nowy lakier… i choć nie są to tanie zabawy, mam nadzieję, że kupujący za jakiś czas uraczy mnie zdjęciami pięknie odrestaurowanego klasyka.
Czytaj dalej FSO Polonez 1.5 SLE 1989 – SPRZEDANY