Polski Fiat 125p 1976 – 30000 PLN – Gdynia

Polski Fiat 125p w 1975 roku przeszedł największą w swojej historii modernizację, podczas której zmieniono ponad 400 części. Samochód otrzymał m.in. zmodyfikowany przedni i tylny pas oraz światła, unowocześniono także wnętrze, za co odpowiedzialny był młody Walter de’Silva z Centro Stile Fiat. Przez wielu właśnie taka wersja jak w ogłoszeniu, przed zubażającymi zmianami wprowadzanymi w kolejnych latach, uchodzi za optymalną i najbardziej dopracowaną. Największe wyzwanie dziś to znalezienie egzemplarza, który wyglądałby jak z fabryki… lecz w tym miejscu można zakończyć poszukiwania. Ten egzemplarz przeszedł kompleksową odbudowę i prezentuje się perfekcyjnie. Nie oszukujmy się – kupno bazy do remontu i własnoręczna, wieloletnie praca pochłonie więcej pieniędzy, niż oczekiwana tu kwota, a poszukiwanie niektórych elementów ciągnąć się może długimi miesiącami. Warto!

Polski Fiat 125p
Rocznik: 1976
Przebieg: 64000 km
Pojemność: 1498 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 60 KM

Cena: 30000 PLN

Auto kupione w 2008 roku od pierwszego właściciela z Nowogardu, z bardzo małym przebiegiem, konserwowane na bieżąco i garażowane. Wersja z podłokietnikiem w oparciu tylnej kanapy i obrotowymi trójkątnymi szybkami – przed wprowadzeniem zmian w marcu ’76.

Do odrestaurowania Fiata gromadziłem części przez dwa lata. Przez następne dwa sukcesywnie wszystko restaurowałem. Samochód był rozebrany „do najmniejszej śrubki”. Śmiem twierdzić, że 90% części podzespołów jest fabrycznie nowych. Wszystko oryginalne poza niewielkimi wyjątkami.

Zawieszenie z nowymi amortyzatorami, gumami, sprężynami, wspornikiem przekładni kierowniczej, drążkami kierowniczymi i reakcyjnymi oraz wahaczami.
Układ hamulcowy z nowymi tarczami, klockami, osłonami blaszanymi, wężykami i wszystkimi zaciskami (oryginały FSO), serwem oraz linką hamulca pomocniczego.
Układ chłodzenia z nową chłodnicą, pompą obiegową, wężami gumowymi, wentylatorem, sprzęgłem wiskotycznym, zbiorniczkiem wyrównawczym, korkami, termostatem i czujnikami.
Układ paliwowy z nowym zbiornikiem, pływakiem wraz czujnikiem poziomu paliwa, pompą zasilającą, zregenerowanym gaźnikiem z pływakami i dyszami.
Kompletne nowe sprzęgło – docisk, tarcza, łożysko oporowe.

Silnik po generalnym remoncie: tłoki i blok na 2 szlif, nowa kompletna głowica, nowy wał korbowy i rozrządu, panewki, nowa miska olejowa, pompa, cały kompletny osprzęt silnika (aparat zapłonowy, węże, przewody, silniczek i regulator wycieraczek, silniczek i worek spryskiwacza, rozrusznik, alternator).
Nadwozie: wszystkie nowe klamki, zamki, zaczepy, lampki drzwiowe, listwy drzwiowe, listwy chromowane szyb, plastikowe zgarniające, gumki, nowa przednia szyba i ramiona wycieraczek, nowe uszczelki szyb i kliny (wszystkie), nowe zderzaki wraz z gumami i listwami mocującymi a także wspornikami, nowe lampy i reflektory (wszystkie), nowe sygnały dźwiękowe.

Wnętrze oryginalne, wykładzina wyprana, wszystkie uszczelki drzwiowe nowe, nowy przełącznik zespolony przy kierownicy, nowe klamki i rozety, nowe lusterko wsteczne, pasy bezpieczeństwa założone od nowszej wersji Fiata (bezwładnościowe).

W podwoziu zostały wypiaskowane i pomalowane resory, wał napędowy, tylny most i inne drobne części. Felgi wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Nowe opony. Kompletny nowy układ wydechowy: dwururka, samolot, rura wydechowa, oba tłumiki.

Naprawy blacharskie przed lakierowaniem: wymienione oba błotniki przednie (prawy niestety „rzemieślniczy” z PRL), pas przedni, błotnik tylny prawy.

Możliwe, że coś przeoczyłem, co było wymienione a nie opisane.
Samochód ma 42 lata i pomimo białych tablic nie wymaga całorocznego ubezpieczenia OC, gdyż jest pojazdem historycznym.

Telefon: +48 510 088 771
Miejscowość: Gdynia