Polski Fiat 126p 1978 – SPRZEDANY

Piękny kolor, wspaniale zachowany stan i pełna zgodność z oryginalną specyfikacją. Chciałoby się, żeby każdy Polski Fiat 126p z lat 70-tych zachwycał w równym stopniu, jak ten. To przedstawiciel z początku produkcji drugiej serii, wyposażony już w powiększony do 650 cm³ silnik, radio Safari 2 i parę gadżetów z epoki, jak np. wiatraczek w kabinie czy kółko Korbeckiego, umożliwiające awaryjne uruchomienie samochodu w przypadku awarii rozrusznika czy problemów z akumulatorem. Czytając barwny opis sprzedającego widzimy, że dziś taki pojazd to coś więcej niż tylko środek transportu… to hobby i doskonały sposób na spędzenie wolnego czasu, który żadnej wyprawy się nie boi.

Polski Fiat 126p
Rocznik: 1978
Przebieg: 116628 km
Pojemność: 650 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 24 KM
VIN: FSM126A11767391223

Wyposażenie:
– kółko Korbeckiego (odpalanie na linkę),
– fabryczny tzw. tempomat (ręczna linka gazu),
– radio Safari 2,
– urządzenie zabezpieczające przed kradzieżą (pałąk kierownica – pedał hamulca),
– wiatraczek kabinowy 12V,
– włącznik przewodu masowego akumulatora „minusa”,
– fabryczne ramki reflektorów ze stali nierdzewnej,
– dodatkowe zabezpieczenie felg,
– piesek kiwaczek z 1972 roku

Dla prawdziwego kolekcjonera mam do zaoferowania unikatowy samochód z lat PRL-u, eksportową II wersje Fiata 126p 650 z roku 1978 w kolorze KORALOWYM na licencji FIATA.

Samochód spełnia wszelkie wymagania odnośnie rejestracji jako pojazd zabytkowy.
Kupiłem ten samochód od pierwszej właścicielki z Poznania, która dbała o ten samochód jak mówiła lepiej niż o „M”, i ja to potwierdzam.
Kupiłem go w 2008 roku.
Jest w bardzo dobrym stanie technicznym i wizualnym, miałem okazję przejechać całe Niemcy z końcową metą na zlocie w Holandii, była to niezapomniana przygoda.
Zaliczył zloty w Polsce, podczas II Międzynarodowego Zlotu Fiata 126p w Kórniku w 2011 roku samochód został zaprezentowanym w programie Legendy PRL-u w sezonie 9 odcinek 3.

Zostały w nim wymienione podstawowe elementy ścieralne, takie jak rozrząd, nadkola, szczęki, piasty, łożyska, naprawiony układ hamulcowy.
Wymieniona zwrotnica prawa i lewa oraz tłumik.
Silnik oryginalny nigdy nie wyciągany.
Maluch przejechał przez te wszystkie lata 116628 km.

Posiada niepowtarzalne dokumenty, przede wszystkim oryginalny TELEGRAM o odbiorze tego samochodu (nikt wcześniej tego nie pokazał), rachunek zakupu i całą książkę serwisową, instrukcję obsługi.
Samochód prezentowany w prawie wszystkich polskich telewizjach, również wypożyczany do programów edukacyjnych.
Zdobywca nagród za najwyższą oryginalność.

W 1997 roku został uderzony w prawy tylni błotnik, gdzie został wymieniony na oryginalny, wymienione nadkola wszystkich kół i został położony wg numeru oryginalny lakier koralowy na zewnątrz nr.kat.165.
Myślę, że lakier prezentuje się doskonale.
Zasługa poprzedniej właścicielki, ja to tylko kontynuuję.
Samochód przez 38 lat garażowany.
Maluszek posiada OC do końca czerwca 2016 roku oraz ważny przegląd techniczny.

Gdy organizowałem 40. lecie produkcji Fiata 126p 6 czerwca 2013 roku w Poznaniu, osobistym pilotem był pan Maciej Wisławski, który ocenił go bardzo pozytywnie, skorzystał z zaproszenia i podzielił się opiniami o polskich maluszkach.
Każdy znający to auto, pyta dlaczego sprzedaję, odpowiadam prosto – z przyczyn chorobowych.
Chciałbym go sprzedać kolekcjonerowi, osobie bardzo poważnej, dlatego że ten samochód zasługuje na takiego właściciela, jest to historia polskiej motoryzacji.
Posiadam duży album zdjęć tego auta, osobie zainteresowanej kupnem istnieje możliwość dosłania zdjęć na pocztę e-mail.