Polski Fiat 126p 1984 – 17999 PLN – Radom

Świetny kolor 246 Giallo Tufo, beżowa tapicerka, listwy P4. Tak nie miał wyglądać Polski Fiat 126p przeznaczony na nasz wewnętrzny rynek, lecz ten pozostał tu do dziś. Takie historie zdarzały się niejednokrotnie. Auto pierwotnie przeznaczone na zachodnie rynki, z powodu nie przejścia kontroli jakości, mogło pozostać w Polsce. Wtedy mogło swoją konfiguracją wyjątkowo wyróżnić się wśród dziesiątek innych zaparkowanych pod blokiem. Lecz kto pamięta te czasy, ten dobrze wie, że one nawet jako nowe nie wyglądały tak, jak egzemplarz w ogłoszeniu. Pięknie odrestaurowany na podstawie bazy o znikomym przebiegu, błyszczy dziś bardziej niż 35 lat temu, gdy opuszczał bramy fabryki. Złośliwi mogę powiedzieć, że to zdobycze nowoczesnych technologii lakierniczych i kosmetyki samochodowej, lecz prawda jest taka, że bez serca i miłości do starych samochodów nie byłoby nic. A kiedy to jest, a czasu albo możliwości brakuje, nie pozostaje nic innego, jak przejąć takie cudo do własnego garażu.

Polski Fiat 126p
Rocznik: 1984
Przebieg: 48000 km
Pojemność: 650 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 24 KM

Cena: 17999 PLN

Polski FIAT 126p wersja ST z 1984 roku.
Wersja silnika 650 cm3 o mocy 24 KM.
Przebieg oryginalny 48000 km.

Wersja eksportowa (odrzut z eksportu skierowany na kraj):
– VIN ZFA (eksport),
– listwy boczne P4,
– beżowa tapicerka.

Auto kupiłem we wrześniu 2013 roku.

Rok później został przeprowadzony kapitalny remont:
– kompletna blacharka (błotniki i progi zewnętrzne),
– spód auta – ściągnięte zabezpieczenie i wypiaskowany (zdrowy, nic nie było spawane),
– wszystkie nowe elementy zostały wypiaskowane, wszystko od środka zabezpieczane,
– nowa powłoka lakieru na całym aucie (oryginalny 246 Giallo Tufo),
– zabezpieczony spód auta, profile zamknięte,
– nowe oryginalne zderzaki chromowane z Włoch,
– silnik po kompletnym remoncie, nowe sprzęgło (kompletny szlif),
– zawieszenie, hamulce, łożyska, przeguby – wszystko nowe.

Auto składane na oryginalnych częściach w 100% zgodnych z rocznikiem.
Ze smaczków posiada przednie błotniki z łezką (odpływem), gdzie były stosowane tylko w roku 83/84.

Maluszek był w posiadaniu starszego Pana (1933 rok urodzenia) od nowości do 2011 roku.
Czarne oryginalne rejestracje TAF 2846 (Tarnów 1984 – pierwsze tablice auta).
Wszystkie dokumenty do przerejestrowania auta posiadam (nie rejestrowałem ze względu na tablice).

Maluszek prezentuje się świetnie.
Więcej stoi w garażu, niż jeździ 🙂
Jeżdżony tylko w słoneczną pogodę.
Odpala pięknie, nawet po długim postoju.
Auto było trzymane w suchym garażu.
Lakier świeżo zabezpieczony twardym woskiem.
Nie pojawiają się żadne oznaki korozji 🙂

Więcej zdjęć auta tutaj: https://drive.google.com/drive/folders/198RFQ8myIJJgGLgIRurm08sqhlr1RFUo

Samochód posiada świeże opłaty (ubezpieczenie i przegląd).
Można wracać na kołach, lecz mogę zapewnić transport lawetą.

Cena do rozsądnej negocjacji na miejscu (nie negocjuje się przez telefon).

Zapraszam na oględziny auta w miejscowości Zakrzew, 10 km od Radomia (województwo mazowieckie).
Więcej informacji udzielę telefonicznie.

Telefon: +48 784 954 170
Miejscowość: Radom