Polski Fiat 126p 1988 – 15900 PLN – Wrocław

Polski Fiat 126p wychował dwa pokolenia kierowców. Jest niemożliwy do pominięcia we wspomnieniach z lat 70-tych, 80-tych czy 90-tych. Prezentowany egzemplarz to typ FL, czyli po “face liftingu”, który miał miejsce na koniec 1985 roku. Miał nowe zderzaki, ale też alternator, duży licznik i rozrusznik uruchamianym elektrycznie, a dodatkowo lepsze zabezpieczenie antykorozyjne niż w późniejszych EL-ach. Ten egzemplarz jest w oryginalnym, świetnie zachowanym stanie, lecz jednocześnie utrzymywany stale w okazjonalnej eksploatacji. Jego przebieg to aktualnie jedynie 13 tysięcy kilometrów. Od nowości znajduje się w rękach jednej rodziny, był zawsze garażowany i ma zachowany nawet rachunek zakupu. Taka historia nie zdarza się często i z pewnością warta jest oczekiwanych pieniędzy.

Polski Fiat 126p
Rocznik: 1988
Przebieg: 13200 km
Pojemność: 650 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 24 KM

Cena: 15900 PLN

Polski Fiat 126p z 20 maja 1988 roku to wersja Standard 650E, czyli już po modyfikacjach silnika z czerwca 1983 roku. Moc 24 KM.
Kolor – ognista czerwień, oryginalny lakier.
Garażowany od nowości aż do chwili obecnej.
Śladowy, oryginalny przebieg 13200 km (auto wręcz na dotarciu).
Pierwszy właściciel (rodzina) – spadek po dziadku (w 2014 r. zmiana tablic z oryginalnych czarnych na białe).

Auto bez rdzy. Świetnie zachowana blacharka i podłoga to zasługa ogrzewanego garażu oraz rozwagi mojego Dziadka, który zafundował maluszkowi w latach 90-tych konserwacje podwozia i progów.

100% oryginalnych części, w tym felgi, wszystkie szyby czy wciąż grające Radio Safari.
Świeżo zrobione badanie techniczne(ważne do kwietnia 2021 r.), ubezpieczenie OC ważne do 31.12.2020 r.
Auto jak na klasyka przystało użytkowane okazjonalnie tylko w porze wiosenno-letniej, w ładną pogodę.

Auto doinwestowane.
W 2014 r. wymieniono (będące w bdb stanie, oryginalne) opony Stomil-Olsztyn na letnie opony Dębica Passio.
Do tej pory przejechały 500 km, stan bdb.
W 2019 r. zakup nowego akumulatora.
Kwiecień 2020 r.: wykonano:
– serwis olejowy,
– serwis hamulcowy (cylinderki tył, przewód, szczęki tył),
– czyszczenie i regulacja gaźnika,
– wymiana płynu hamulcowego,
– likwidacja wycieku – pompa hamulcowa,
– konserwacja i regulacja hamulca ręcznego (świeciła się kontrolka, teraz jest już ok).
Lipiec 2020 r.: naprawa biegu wstecznego (wodziki) – ciężko było wbić wsteczny, teraz chodzi jednym palcem.

Auto płynnie jeździ, przyspiesza, odpala, hamuje, nie gubi obrotów na luzie, na chwilę obecną brak jakichkolwiek wycieków.

Do auta dorzucam autentyczny kwit odbiorowy z Polmozbytu oraz książki serwisowe „Polski Fiat 126p” oraz „Jeżdżę samochodem Polski Fiat 126p”. Ponadto w dalszym ciągu posiadam na stanie oryginalne opony Stomil-Olsztyn oraz replikę czarnej tablicy rejestracyjnej i do decyzji nowego nabywcy pozostawiam czy zechce te rzeczy w gratisie do auta.

Auto sprzedawane przez normalnego użytkownika, w związku z tym uczciwie informuje o 3 faktach:

W 1996 r. Dziadek podczas cofania pod blokiem wgniótł lekko tylni zderzak i klapę od silnika (dzisiaj mówi się na to szkoda parkingowa), z uwagi na śladowe uszkodzenie zostało to „wyklepane” i pomalowane co w latach 90-tych było normą. Dzięki temu auto nadal posiada 100% oryginalnych części. Dla laika jest to niezauważalne. Koneser dostrzeże miejsce naprawy.

Zdarza się czasami, że pływak „zawiesza się” i wskaźnik poziomu paliwa wskazuje „0”, a czasami po przejechaniu kilku km samoczynnie zaczyna działać normalnie. Zleciłem naprawę tego mechanikowi, ale stwierdził, że jeśli bardzo mi to nie przeszkadza to nie warto tego rozgrzebywać 😉

Brak na tylnej klapie od silnika emblematu “126p” (był w pudełku z gadżetami od dziadka, ale gdzieś się zapodział w międzyczasie).

Auto warte każdej złotówki, cena jest uczciwa, auto zadbane i stanowi idealna bazę na klasyka na kolejne 32 lata, stąd proszę o nie składanie absurdalnych propozycji typu „kupię za 10 tys.”

Niemniej, dla zdecydowanego kupca, cena jest do minimalnej negocjacji (na paliwo na powrót do domu, zakup emblematu “126p” i zrobienie zawieszającego się pływaka paliwa).

Oprócz jazdy próbnej możliwość pojechania „na kanał” na stację diagnostyczną 1 km od miejsca postoju auta.
Koszt wjazdu na kanał (30 zł) pokrywa oglądający.

Szczerze polecam, auto w stanie unikatowym.

Telefon: +48 785 655 217
Miejscowość: Wrocław