Pontiac

Pontiac Trans Am 10th Anniversary Edition Y89 1979 – Szwecja

Ten rzadki Pontiac Firebird Trans 10th Anniversary Edition o kodzie fabrycznym Y89 znalazł się w tym tygodniu na aukcji on-line organizowanej przez Catawiki. Wersja powstała dla uczczenia 10. rocznicy produkcji modelu, zbudowano jedynie 7500 egzemplarzy. Wszystkie zostały wyposażone w pakiet WS6 handling package, w skład którego wchodziły m.in. kultowe felgi „Turbo”. Charakterystyczne było dwutonowe malowanie w kolorze srebrno-szarym, wykończenie paneli składanego dachu w kolorze srebrnym i liczne oznaczenia i emblematy na karoserii i we wnętrzu. W każdym była również klimatyzacja, centralny zamek, elektryczne szyby. Jedyną opcją do wyboru była skrzynia – prezentowany egzemplarz to jeden z 5683 egzemplarzy ze skrzynią automatyczną. Samochód działa bez żadnych problemów. Biegi w skrzyni biegów przełączają się gładko. Karoseria jest w niezwykłym stanie: prosta i czysta, brak rdzy i wgnieceń, co można zobaczyć na zdjęciach. Wszystkie grafiki umieszczone na samochodzie są jak nowe. Pontiac wygląda bardzo atrakcyjnie i z całą pewnością będzie świetnym dodatkiem do kolekcji.
Czytaj dalej

Pontiac Parisienne 1986 – 30000 PLN – Nowy Sącz

Pontiac Parisienne… nazywa się pięknie, ma godne wymiary, tylny napęd i jednostkę V8 pod maską. Rok 1986 to ostatni rok produkcji ostatniej, piątej generacji modelu. Debiutował w 1977 roku, prezentując modne wówczas, kwadratowe kształty. Choć był nieco mniejszy od poprzednika, prawdziwe amerykańskie „full size” nie sposób nazwać małym. Niemal 5,5 metra długości i prawie 2 tony masy pozwala płynąć po szosie, niczym w drogowym jachcie. To ostatni taki krążownik w ofercie General Motors. Jego następca – Bonneville – to już przedni napęd i tylko V6 pod maską. W ogłoszeniu wersja sedan, po gruntownym remoncie blacharskim i z pięknie zachowanym wnętrzem.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird 1991 – SPRZEDANY

Trzecia generacja Firebirda kojarzona jest najczęściej z serialem Knight Rider (Nieutraszony). Tym razem mamy jednak nie gwiazdę filmową, lecz autentycznie rzadko spotykany oryginał, zachowany w absolutnie ponadprzeciętnym stanie. Jedynie 89 tysięcy kilometrów przebiegu, 26 lat w rękach jednego właściciela, wciąż fabryczny lakier, doskonale utrzymane podwozie i wnętrze. Pontiac Firebird jak marzenie. To egzemplarz w europejskiej specyfikacji, sprowadzony ze Szwajcarii. Jedyny właściwy w tym nadwoziu silnik V8 jest dopełnieniem tej ciekawej oferty.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird Convertible 1991 – SPRZEDANY

Trzecia generacja Firebirda kojarzona jest najczęściej z serialem Knight Rider (Nieutraszony). Tym razem mamy jednak nie gwiazdę filmową, lecz autentycznie rzadko spotykany oryginał. Pontiac Firebird Convertible stanowił zaledwie 0,3% nakładu produkcji, zbudowano 2611 otwartych wersji tej generacji wśród ponad 840 tysięcy coupe. Tylny napęd, pięknie brzmiące i mocne V8, klimatyzacja oraz otwierany dach to świetna mieszanka, która potrafi przekonać każdego miłośnika motoryzacji. Tu nawet w spacerowym tempie gwarantowane są przyjemne wrażenia, tak bardzo pożądane w klasykach. Ten egzemplarz ma od 1993 roku jednego właściciela w Polsce. Przebył dotąd jedynie 15000 mil, a większość czasu spędza w ogrzewanym garażu. Trudno będzie znaleźć lepszy egzemplarz…
Czytaj dalej

Pontiac Firebird 1991 – 23900 PLN – Oława

Pontiac Firebird trzeciej generacji był najbardziej opływowym projektem General Motors w historii. Ukształtowano go w tunelu aerodynamicznym na tyle skutecznie, że z sukcesem utrzymywał się w sprzedaży przez całą dekadę (1982-92). Napędzać go mogły jednostki cztero-, sześcio- lub ośmiocylindrowe, we wszystkich postawiono na wysoką efektywność, walcząc o obniżenie zużycia paliwa. Choć nie brzmi to jak typowe założenie w amerykańskich samochodach sportowych, można docenić je w codziennej eksploatacji. Co ważne, jako jeden z niewielu amerykańskich wozów lat 80-tych, model zachował męski, tylny napęd. Wiosną 1990 roku ukazała się jego ostatnia odsłona, z nowo ustylizowanym nosem, i taki właśnie pięknie i drapieżnie się prezentujący egzemplarz możecie zobaczyć w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird 400 1968 – 199000 PLN – Warszawa

Firebird to samochód klasy pony car od Pontiac’a, produkowany aż 35 lat, od 1967 do 2002 roku. Kultowy, amerykański design pierwszej generacji modelu docenią nie tylko fani marki, a bulgot spod maski zauroczy i wywoła dreszcze. Jeżeli dodamy do tego przygotowanie do jazdy po torze, otrzymamy wspaniałą petardę, która właśnie trafiła na sprzedaż. Skręcane 3 częściowe felgi Compomotive, klatka bezpieczeństwa, 4 punktowe pasy Schroth i przednie fotele Sparco to tylko początek modyfikacji. Najważniejszy jest tu od podstaw zbudowany silnik wraz z odpowiednio mocną, manualną skrzynią biegów. Właściwe dla opanowania ponad 400 koni mechanicznych jest też zawieszenie i hamulce. Samochód zbudowany został z głową i odpowiednim budżetem, prezentuje się przepięknie i fantastycznie jeździ. Każdy kto kocha potężne silniki i szybkość powinien zainteresować się tym cackiem.
Czytaj dalej

Pontiac Fiero GT 1987 – 36000 PLN – Warszawa

Gdy myślimy o amerykańskim samochodzie sportowym, naszym oczom ukazuje się kompletnie inny samochód niż w ogłoszeniu. Pontiac Fiero złamał niemal wszystkie zasady tradycyjnie kojarzone z USA. Jego silnik – po raz pierwszy i ostatni w historii marki –
umieszczono centralnie, karoseria mierzyła zaledwie nieco ponad 4 metry (przy wysokości jedynie 119 cm), oparta została o szkielet ze stalowych profili, który obudowano panelami z włókna szklanego. Mimo swojej odmienności, debiutujący w 1983 roku samochód zyskał liczne grono wielbicieli na całym świecie. Jego kształty były nowoczesne i przywoływały na myśl wielokrotnie droższe włoskie supersamochody. Choć początkowo jego największą słabością był cherlawy silnik, w 1985 roku pojawiła się wersja GT ze zmodyfikowanym nadwoziem i 140-konną V6-tką, i taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu. Fiero zasłynęło jako doskonała baza do tworzenia różnego rodzaju replik, lecz szczęśliwie ten egzemplarz został zachowany w pełni oryginalnej formie.

Czytaj dalej

Pontiac Trans Am Special Edition Coupé 1976 – SPRZEDANY

Trans Am to zmodyfikowany Firebird, wychodził w czterech generacjach pomiędzy 1967 a 2002 rokiem, a tu mamy do czynienia z jego szczególną wersją. Pontiac Trans Am Special Edition Coupé debiutował w 1976 roku, z okazji 50-tej rocznicy Pontiac’a. Z zewnątrz wyróżnia się czarnym lakierem ze złotymi dodatkami i napisem Trans AM, we wnętrzu również króluje czerń. Kultowy status tej pierwszej, produkowanej jedynie przez dwa lata wersji nadał jeden z najsłyniejszych filmów drogi – Smokey and the Bandit (Mistrz kierownicy ucieka), w którym wóz w parze z Burtem Reynolds’em stworzył niezapomniany duet. Niezwykle ważne jest tu fabryczne oznaczenie kodowe Y82, które pozwala odróżnić wersję SE od klonu. Tu opcja Y82 łączy się z nadwoziem coupe (bez dachu T-Top) i jest to jeden z jedynie 319 tak skonfigurowanych samochodów. Czterobiegowa manualna skrzynia, oryginalny silnik 455 cui, klimatyzacja, pełna dokumentacja, jeden właścieciel do 2014 roku i nowy lakier z właściwymi, złotymi pasami i ptakiem – same zalety, które przełożyły się na imponującą kwotę 70 tys. USD, za którą został sprzedany samochód.

Czytaj dalej

Pontiac TransAm 1979 – Niemcy

Pontiac TransAm to topowa odmiana modelu Firebird. Z jednostką V8 o pojemności 6,6 l zapewnia najlepsze doznania i jest najbardziej poszukiwana i ceniona. Spośród 211453 wyprodukowanych Firebird’ów drugiej generacji, TransAm’ów było jedynie 7500. Ten egzemplarz jest w rzadkiej konfiguracji z hamulacami tarczowymi przy wszystkich kołach oraz z manualną skrzynią biegów. Zachowany w oryginalnym stanie, posiada przebieg jedynie 36 tys. mil. Wyceniony na 45 tys. euro, licytowany będzie 29 października na aukcji online z ceną wywoławczą 26 tys. euro.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird Convertible 1992 – SPRZEDANY

Trzecia generacja Firebirda kojarzona jest najczęściej z serialem Knight Rider (Nieutraszony). Tym razem mamy jednak nie gwiazdę filmową, lecz autentycznie rzadko spotykany oryginał. Pontiac Firebird Convertible w ostatnim roku produkcji powstał w 1265 egzemplarzach, a w całej produkcji tej generacji cabrio stanowiło zaledwie 0,3% nakładu (2611 wśród 843669 sztuk). Tylny napęd, pięknie brzmiące i mocne V8, klimatyzacja oraz otwierany dach to świetna mieszanka, która potrafi przekonać każdego miłośnika motoryzacji. Tu nawet w spacerowym tempie gwarantowane są przyjemne wrażenia, tak bardzo pożądane w klasykach. Równie dobrze utrzymane cabrio jak w ogłoszeniu to autentyczna rzadkość, trudna do znalezienia nawet za oceanem. Amerykańskie Hagerty wycenia stan 2. modelu na 11100 USD, a specjaliści prognozują duży wzrost. Nawet biorąc pod uwagę brak możliwości negocjacji ceny, propozycja zdaje się być bardzo ciekawa.
Czytaj dalej