Archiwum kategorii: Pontiac

Pontiac Firebird Recaro Trans Am 1984 – 159000 PLN – Jelenia Góra

Pontiac Firebird działa na wyobraźnię każdego, jednak na rynku znaleźć możemy zarówno egzemplarze wyspecyfikowane przeciętnie, jak i prawdziwe rarytasy, posiadające wszystkie najbardziej poszukiwane cechy. 5.0 V8 H.O., manualna skrzynia. Ten Pontiac Firebird Recaro Trans Am to absolutny sztos, zachowany na dodatek w pięknym stanie, ale zacznijmy po kolei… Trzecia generacja modelu Firebird ukazała się w 1982 roku, auto świetnie znane z serialu “Knight Rider”. Jej najmocniejsza i najbardziej poszukiwana wersja Trans Am otrzymała silnik 5.0 V8. Nawiązując wciąż do filmu “Smokey and the Bandit” z ’77 roku, zaprezentowano go m.in. w czarno-złotym schemacie kolorystycznym, doposażając w fotele Recaro w beżowym kolorze. Recaro Special Edition występowało jako fabryczna opcja Y84, dostępna jedynie w latach ’82-’84. W zestawie przychodził również “WS6 Performance Pack”, obejmujący 4 hamulce tarczowe, usztywnione zawieszenie, skrócone przełożenie przekładni kierowniczej i blokadę tylnego dyferencjału. Pakiet ten otrzymało około 4 procent produkcji, lecz prezentowany egzemplarz jest jeszcze bardziej unikatowy. Sprawia to zastosowana najmocniejsza jednostka 5 l V8 H.O. zestawiona dodatkowo ze skrzynią manualną. Sprzedający mówi o tym, że takich samochodów powstało zaledwie 280 sztuk. Na dodatek mówi o egzemplarzu, który oryginalnie przejechał jedynie 37 tysięcy mil. Ciężko będzie znaleźć drugi taki egzemplarz gdziekolwiek na świecie.
Czytaj dalej Pontiac Firebird Recaro Trans Am 1984 – 159000 PLN – Jelenia Góra

Pontiac Firebird Trans Am 1978 – 49999 PLN – Maków Podhalański

Kowbojski kapelusz, czerwona koszula, niebieskie dżinsy i kowbojki. To Twój strój obowiązkowy, jeśli myślisz o zakupie tego samochodu. Pontiac Firebird Trans Am stał się legendą po debiucie filmu “Mistrz kierownicy ucieka” (“Smokey and the Bandit”). Główny bohater, grany przez Burta Reynoldsa, odciągał za kierownicą sportowego samochodu pościg od nielegalnego, eskortowanego transportu piwa. To był przebój, który pod względem kasowym ustąpił miejsca jedynie Gwiezdnym wojnom. Po obejrzeniu filmu każdy chłopak chciał prowadzić czarnego Pontiaca Trans Am’a, co przełożyło się na sprzedażowy sukces samochodu. To oczywiście nie mógł być zwykły Firebird. Musiał być czarny, ze złotymi szparunkami i ptakiem na masce, i musiał mieć największy dostępny silnik, czyli jednostkę V8 o pojemności 6,6 l (400 cali sześciennych). Takie właśnie jest auto z ogłoszenia, i choć wymaga prac remontowych, z pewnością może jeszcze zabłysnąć w każdej kolekcji, a szczególnie takiej inspirowanej filmami drogi.
Czytaj dalej Pontiac Firebird Trans Am 1978 – 49999 PLN – Maków Podhalański

Pontiac Sunbird Convertible 1992 – 17900 PLN – Warszawa

Pontiac Sunbird oferowany był w latach 1975-1994. Jego pierwsza generacja to Chevrolet Monza z innym oznaczeniem, druga, dostępna od 1982 roku, sprzedawana była również jako Cadillac Cimarron, Buick Skyhawk, Oldsmobile Firenza i Chevrolet Cavalier. Wszystkie oparte były o przednionapędową platformę J koncernu GM, podobnie, jak australijski Holden Camira i znany u nas Opel Ascona C. Dzięki pokrewieństwu z tak popularną konstrukcją, wiele elementów do niego można kupić zdecydowanie taniej i łątwiej, niż moglibyśmy się spodziewać. Rocznik 1992 model przywitał z nowym silnikiem pod maską – 2-litrowe SOHC w wielopunktowym wtryskiem oferowało moc wyższą od poprzednika, przy niższym spalaniu. Zdecydowanie najciekawsza fabryczna wersja nadwoziowa to kabriolet. Pontiac Sunbird Convertible z ogłoszenia to pięknie zachowany egzemplarz upolowany na rynku szwajcarskim. Niedrogi, niebanalny, z bogatym wyposażeniem i w pięknej kolorystyce, z pewnością może być bardzo udanym zakupem.
Czytaj dalej Pontiac Sunbird Convertible 1992 – 17900 PLN – Warszawa

Pontiac Parisienne 1986 – 30000 PLN – Nowy Sącz

Pontiac Parisienne… nazywa się pięknie, ma godne wymiary, tylny napęd i jednostkę V8 pod maską. Rok 1986 to ostatni rok produkcji ostatniej, piątej generacji modelu. Debiutował w 1977 roku, prezentując modne wówczas, kwadratowe kształty. Choć był nieco mniejszy od poprzednika, prawdziwe amerykańskie “full size” nie sposób nazwać małym. Niemal 5,5 metra długości i prawie 2 tony masy pozwala płynąć po szosie, niczym w drogowym jachcie. To ostatni taki krążownik w ofercie General Motors. Jego następca – Bonneville – to już przedni napęd i tylko V6 pod maską. W ogłoszeniu wersja sedan, po gruntownym remoncie blacharskim i z pięknie zachowanym wnętrzem.
Czytaj dalej Pontiac Parisienne 1986 – 30000 PLN – Nowy Sącz

Pontiac Firebird 1991 – SPRZEDANY

Trzecia generacja Firebirda kojarzona jest najczęściej z serialem Knight Rider (Nieutraszony). Tym razem mamy jednak nie gwiazdę filmową, lecz autentycznie rzadko spotykany oryginał, zachowany w absolutnie ponadprzeciętnym stanie. Jedynie 89 tysięcy kilometrów przebiegu, 26 lat w rękach jednego właściciela, wciąż fabryczny lakier, doskonale utrzymane podwozie i wnętrze. Pontiac Firebird jak marzenie. To egzemplarz w europejskiej specyfikacji, sprowadzony ze Szwajcarii. Jedyny właściwy w tym nadwoziu silnik V8 jest dopełnieniem tej ciekawej oferty.
Czytaj dalej Pontiac Firebird 1991 – SPRZEDANY

Pontiac Firebird Convertible 1991 – SPRZEDANY

Trzecia generacja Firebirda kojarzona jest najczęściej z serialem Knight Rider (Nieutraszony). Tym razem mamy jednak nie gwiazdę filmową, lecz autentycznie rzadko spotykany oryginał. Pontiac Firebird Convertible stanowił zaledwie 0,3% nakładu produkcji, zbudowano 2611 otwartych wersji tej generacji wśród ponad 840 tysięcy coupe. Tylny napęd, pięknie brzmiące i mocne V8, klimatyzacja oraz otwierany dach to świetna mieszanka, która potrafi przekonać każdego miłośnika motoryzacji. Tu nawet w spacerowym tempie gwarantowane są przyjemne wrażenia, tak bardzo pożądane w klasykach. Ten egzemplarz ma od 1993 roku jednego właściciela w Polsce. Przebył dotąd jedynie 15000 mil, a większość czasu spędza w ogrzewanym garażu. Trudno będzie znaleźć lepszy egzemplarz…
Czytaj dalej Pontiac Firebird Convertible 1991 – SPRZEDANY

Pontiac Firebird 1991 – 23900 PLN – Oława

Pontiac Firebird trzeciej generacji był najbardziej opływowym projektem General Motors w historii. Ukształtowano go w tunelu aerodynamicznym na tyle skutecznie, że z sukcesem utrzymywał się w sprzedaży przez całą dekadę (1982-92). Napędzać go mogły jednostki cztero-, sześcio- lub ośmiocylindrowe, we wszystkich postawiono na wysoką efektywność, walcząc o obniżenie zużycia paliwa. Choć nie brzmi to jak typowe założenie w amerykańskich samochodach sportowych, można docenić je w codziennej eksploatacji. Co ważne, jako jeden z niewielu amerykańskich wozów lat 80-tych, model zachował męski, tylny napęd. Wiosną 1990 roku ukazała się jego ostatnia odsłona, z nowo ustylizowanym nosem, i taki właśnie pięknie i drapieżnie się prezentujący egzemplarz możecie zobaczyć w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Pontiac Firebird 1991 – 23900 PLN – Oława

Pontiac Firebird 400 1968 – 199000 PLN – Warszawa

Firebird to samochód klasy pony car od Pontiac’a, produkowany aż 35 lat, od 1967 do 2002 roku. Kultowy, amerykański design pierwszej generacji modelu docenią nie tylko fani marki, a bulgot spod maski zauroczy i wywoła dreszcze. Jeżeli dodamy do tego przygotowanie do jazdy po torze, otrzymamy wspaniałą petardę, która właśnie trafiła na sprzedaż. Skręcane 3 częściowe felgi Compomotive, klatka bezpieczeństwa, 4 punktowe pasy Schroth i przednie fotele Sparco to tylko początek modyfikacji. Najważniejszy jest tu od podstaw zbudowany silnik wraz z odpowiednio mocną, manualną skrzynią biegów. Właściwe dla opanowania ponad 400 koni mechanicznych jest też zawieszenie i hamulce. Samochód zbudowany został z głową i odpowiednim budżetem, prezentuje się przepięknie i fantastycznie jeździ. Każdy kto kocha potężne silniki i szybkość powinien zainteresować się tym cackiem.
Czytaj dalej Pontiac Firebird 400 1968 – 199000 PLN – Warszawa

Pontiac Fiero GT 1987 – 36000 PLN – Warszawa

Gdy myślimy o amerykańskim samochodzie sportowym, naszym oczom ukazuje się kompletnie inny samochód niż w ogłoszeniu. Pontiac Fiero złamał niemal wszystkie zasady tradycyjnie kojarzone z USA. Jego silnik – po raz pierwszy i ostatni w historii marki –
umieszczono centralnie, karoseria mierzyła zaledwie nieco ponad 4 metry (przy wysokości jedynie 119 cm), oparta została o szkielet ze stalowych profili, który obudowano panelami z włókna szklanego. Mimo swojej odmienności, debiutujący w 1983 roku samochód zyskał liczne grono wielbicieli na całym świecie. Jego kształty były nowoczesne i przywoływały na myśl wielokrotnie droższe włoskie supersamochody. Choć początkowo jego największą słabością był cherlawy silnik, w 1985 roku pojawiła się wersja GT ze zmodyfikowanym nadwoziem i 140-konną V6-tką, i taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu. Fiero zasłynęło jako doskonała baza do tworzenia różnego rodzaju replik, lecz szczęśliwie ten egzemplarz został zachowany w pełni oryginalnej formie.

Czytaj dalej Pontiac Fiero GT 1987 – 36000 PLN – Warszawa

Pontiac Trans Am Special Edition Coupé 1976 – SPRZEDANY

Trans Am to zmodyfikowany Firebird, wychodził w czterech generacjach pomiędzy 1967 a 2002 rokiem, a tu mamy do czynienia z jego szczególną wersją. Pontiac Trans Am Special Edition Coupé debiutował w 1976 roku, z okazji 50-tej rocznicy Pontiac’a. Z zewnątrz wyróżnia się czarnym lakierem ze złotymi dodatkami i napisem Trans AM, we wnętrzu również króluje czerń. Kultowy status tej pierwszej, produkowanej jedynie przez dwa lata wersji nadał jeden z najsłyniejszych filmów drogi – Smokey and the Bandit (Mistrz kierownicy ucieka), w którym wóz w parze z Burtem Reynolds’em stworzył niezapomniany duet. Niezwykle ważne jest tu fabryczne oznaczenie kodowe Y82, które pozwala odróżnić wersję SE od klonu. Tu opcja Y82 łączy się z nadwoziem coupe (bez dachu T-Top) i jest to jeden z jedynie 319 tak skonfigurowanych samochodów. Czterobiegowa manualna skrzynia, oryginalny silnik 455 cui, klimatyzacja, pełna dokumentacja, jeden właścieciel do 2014 roku i nowy lakier z właściwymi, złotymi pasami i ptakiem – same zalety, które przełożyły się na imponującą kwotę 70 tys. USD, za którą został sprzedany samochód.

Czytaj dalej Pontiac Trans Am Special Edition Coupé 1976 – SPRZEDANY