Pontiac

Pontiac Firebird 1991 – 23900 PLN – Oława

Pontiac Firebird trzeciej generacji był najbardziej opływowym projektem General Motors w historii. Ukształtowano go w tunelu aerodynamicznym na tyle skutecznie, że z sukcesem utrzymywał się w sprzedaży przez całą dekadę (1982-92). Napędzać go mogły jednostki cztero-, sześcio- lub ośmiocylindrowe, we wszystkich postawiono na wysoką efektywność, walcząc o obniżenie zużycia paliwa. Choć nie brzmi to jak typowe założenie w amerykańskich samochodach sportowych, można docenić je w codziennej eksploatacji. Co ważne, jako jeden z niewielu amerykańskich wozów lat 80-tych, model zachował męski, tylny napęd. Wiosną 1990 roku ukazała się jego ostatnia odsłona, z nowo ustylizowanym nosem, i taki właśnie pięknie i drapieżnie się prezentujący egzemplarz możecie zobaczyć w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird 400 1968 – 199000 PLN – Warszawa

Firebird to samochód klasy pony car od Pontiac’a, produkowany aż 35 lat, od 1967 do 2002 roku. Kultowy, amerykański design pierwszej generacji modelu docenią nie tylko fani marki, a bulgot spod maski zauroczy i wywoła dreszcze. Jeżeli dodamy do tego przygotowanie do jazdy po torze, otrzymamy wspaniałą petardę, która właśnie trafiła na sprzedaż. Skręcane 3 częściowe felgi Compomotive, klatka bezpieczeństwa, 4 punktowe pasy Schroth i przednie fotele Sparco to tylko początek modyfikacji. Najważniejszy jest tu od podstaw zbudowany silnik wraz z odpowiednio mocną, manualną skrzynią biegów. Właściwe dla opanowania ponad 400 koni mechanicznych jest też zawieszenie i hamulce. Samochód zbudowany został z głową i odpowiednim budżetem, prezentuje się przepięknie i fantastycznie jeździ. Każdy kto kocha potężne silniki i szybkość powinien zainteresować się tym cackiem.
Czytaj dalej

Pontiac Fiero GT 1987 – 36000 PLN – Warszawa

Gdy myślimy o amerykańskim samochodzie sportowym, naszym oczom ukazuje się kompletnie inny samochód niż w ogłoszeniu. Pontiac Fiero złamał niemal wszystkie zasady tradycyjnie kojarzone z USA. Jego silnik – po raz pierwszy i ostatni w historii marki –
umieszczono centralnie, karoseria mierzyła zaledwie nieco ponad 4 metry (przy wysokości jedynie 119 cm), oparta została o szkielet ze stalowych profili, który obudowano panelami z włókna szklanego. Mimo swojej odmienności, debiutujący w 1983 roku samochód zyskał liczne grono wielbicieli na całym świecie. Jego kształty były nowoczesne i przywoływały na myśl wielokrotnie droższe włoskie supersamochody. Choć początkowo jego największą słabością był cherlawy silnik, w 1985 roku pojawiła się wersja GT ze zmodyfikowanym nadwoziem i 140-konną V6-tką, i taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu. Fiero zasłynęło jako doskonała baza do tworzenia różnego rodzaju replik, lecz szczęśliwie ten egzemplarz został zachowany w pełni oryginalnej formie.

Czytaj dalej

Pontiac Trans Am Special Edition Coupé 1976 – SPRZEDANY

Trans Am to zmodyfikowany Firebird, wychodził w czterech generacjach pomiędzy 1967 a 2002 rokiem, a tu mamy do czynienia z jego szczególną wersją. Pontiac Trans Am Special Edition Coupé debiutował w 1976 roku, z okazji 50-tej rocznicy Pontiac’a. Z zewnątrz wyróżnia się czarnym lakierem ze złotymi dodatkami i napisem Trans AM, we wnętrzu również króluje czerń. Kultowy status tej pierwszej, produkowanej jedynie przez dwa lata wersji nadał jeden z najsłyniejszych filmów drogi – Smokey and the Bandit (Mistrz kierownicy ucieka), w którym wóz w parze z Burtem Reynolds’em stworzył niezapomniany duet. Niezwykle ważne jest tu fabryczne oznaczenie kodowe Y82, które pozwala odróżnić wersję SE od klonu. Tu opcja Y82 łączy się z nadwoziem coupe (bez dachu T-Top) i jest to jeden z jedynie 319 tak skonfigurowanych samochodów. Czterobiegowa manualna skrzynia, oryginalny silnik 455 cui, klimatyzacja, pełna dokumentacja, jeden właścieciel do 2014 roku i nowy lakier z właściwymi, złotymi pasami i ptakiem – same zalety, które przełożyły się na imponującą kwotę 70 tys. USD, za którą został sprzedany samochód.

Czytaj dalej

Pontiac TransAm 1979 – Niemcy

Pontiac TransAm to topowa odmiana modelu Firebird. Z jednostką V8 o pojemności 6,6 l zapewnia najlepsze doznania i jest najbardziej poszukiwana i ceniona. Spośród 211453 wyprodukowanych Firebird’ów drugiej generacji, TransAm’ów było jedynie 7500. Ten egzemplarz jest w rzadkiej konfiguracji z hamulacami tarczowymi przy wszystkich kołach oraz z manualną skrzynią biegów. Zachowany w oryginalnym stanie, posiada przebieg jedynie 36 tys. mil. Wyceniony na 45 tys. euro, licytowany będzie 29 października na aukcji online z ceną wywoławczą 26 tys. euro.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird Convertible 1992 – SPRZEDANY

Trzecia generacja Firebirda kojarzona jest najczęściej z serialem Knight Rider (Nieutraszony). Tym razem mamy jednak nie gwiazdę filmową, lecz autentycznie rzadko spotykany oryginał. Pontiac Firebird Convertible w ostatnim roku produkcji powstał w 1265 egzemplarzach, a w całej produkcji tej generacji cabrio stanowiło zaledwie 0,3% nakładu (2611 wśród 843669 sztuk). Tylny napęd, pięknie brzmiące i mocne V8, klimatyzacja oraz otwierany dach to świetna mieszanka, która potrafi przekonać każdego miłośnika motoryzacji. Tu nawet w spacerowym tempie gwarantowane są przyjemne wrażenia, tak bardzo pożądane w klasykach. Równie dobrze utrzymane cabrio jak w ogłoszeniu to autentyczna rzadkość, trudna do znalezienia nawet za oceanem. Amerykańskie Hagerty wycenia stan 2. modelu na 11100 USD, a specjaliści prognozują duży wzrost. Nawet biorąc pod uwagę brak możliwości negocjacji ceny, propozycja zdaje się być bardzo ciekawa.
Czytaj dalej

Pontiac Eight 1934 – 65000 PLN – Warszawa

Dla amatorów motoryzacji w Stanach Zjednoczonych już lata przedwojenne prezentowały się niezwykle atrakcyjnie. Pontiac Eight w 1934 roku oferował gładko pracujący, 8-cylindrowy rzędowy silnik, który można było wybrać w jednej z sześciu dostępnych karoserii. W ogłoszeniu 4-drzwiowy, 5-osobowy sedan. Duży, komfortowy i łatwy w prowadzeniu, był wówczas reklamowany jako najtańszy wśród luksusowych wozów. Przyjęty był na tyle ciepło, że pozwolił podwoić sprzedaż (z 45 tysięcy egzemplarzy w 1932 do 90 tysięcy w 1934). W ogłoszeniu pięknie zachowany i gotowy do drogi egzemplarz.
Czytaj dalej

Pontiac Trans Am 1979 – SPRZEDANY

220 KM osiągnięte z 6,5 l V8 to wynik, który w efekcie nie pozwolił uzyskać homologacji w restrykcyjnej na punkcie ekologii Kalifornii. Pontiac Trans Am w ’79 roku pobił rekord sprzedaży – 116535 sztuk to wynik niepobity do dnia dzisiejszego, lecz najmocniejszej wówczas opcji (silnik 400 C.I + 4-biegowa manualna skrzynia Borg Warner) powstało jedynie 2463 sztuk. W kultowym złotym kolorze to z pewnością klasyk warty grzechu.
Czytaj dalej

Julien’s Live: Pontiac Firebird KITT 1986 – USA

David Hasselhoff zdecydował się sprzedać KITT’a. Zmodyfikowany Pontiac Firebird Trans Am stał się legendą telewizji, będąc bohaterem serialu Knight Rider (Nieutraszony), pamiętanym przez wszystkich wychowanych w latach 80-tych. Na potrzeby serialu powstały cztery samochody, lecz ten nie występował na ekranie – został stworzony przez fana i podarowany aktorowi, któremu jak widać prezent najwyraźniej nie przypadł do gustu. Przewidywana cena: 30-50 tys. USD. Samochód jest licytowany w Stanach, lecz do odbioru będzie w Irlandii, po zakończeniu wystawy 27 kwietnia.
Czytaj dalej