Pontiac

Pontiac Sport Coupé Convertible 1926 – Holandia

Jest to jeden z pierwszych samochodów sportowych z nadwoziem coupé, z 6-cylindrowym silnikiem od General Motors, który został wyprodukowany przez firmę Pontiac w 1926 roku. W tamtych czasach, wszystkie standardowe pojazdy były wyposażone w silnik 4-cylindrowy, więc pojawienie się tego modelu było dużym wydarzeniem dla miłośników motoryzacji. Dach tego sportowego coupé również zachwycał swoją wyjątkowością. Na życzenie nabywcy tylna część dachu składała się, co było dosyć niespotykane w tamtych czasach. Historycznie, istniało jedynie 7 egzemplarzy z tej wersji, wyprodukowanych przez firmę Pontiac w 1926 roku. Dzięki naszej aukcji, będziesz mieć niepowtarzalną okazję, aby nabyć jeden z tych rzadkich klasyków.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird 1991 – 23900 PLN – Oława

Pontiac Firebird trzeciej generacji był najbardziej opływowym projektem General Motors w historii. Ukształtowano go w tunelu aerodynamicznym na tyle skutecznie, że z sukcesem utrzymywał się w sprzedaży przez całą dekadę (1982-92). Napędzać go mogły jednostki cztero-, sześcio- lub ośmiocylindrowe, we wszystkich postawiono na wysoką efektywność, walcząc o obniżenie zużycia paliwa. Choć nie brzmi to jak typowe założenie w amerykańskich samochodach sportowych, można docenić je w codziennej eksploatacji. Co ważne, jako jeden z niewielu amerykańskich wozów lat 80-tych, model zachował męski, tylny napęd. Wiosną 1990 roku ukazała się jego ostatnia odsłona, z nowo ustylizowanym nosem, i taki właśnie pięknie i drapieżnie się prezentujący egzemplarz możecie zobaczyć w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird 400 1968 – 199000 PLN – Warszawa

Firebird to samochód klasy pony car od Pontiac’a, produkowany aż 35 lat, od 1967 do 2002 roku. Kultowy, amerykański design pierwszej generacji modelu docenią nie tylko fani marki, a bulgot spod maski zauroczy i wywoła dreszcze. Jeżeli dodamy do tego przygotowanie do jazdy po torze, otrzymamy wspaniałą petardę, która właśnie trafiła na sprzedaż. Skręcane 3 częściowe felgi Compomotive, klatka bezpieczeństwa, 4 punktowe pasy Schroth i przednie fotele Sparco to tylko początek modyfikacji. Najważniejszy jest tu od podstaw zbudowany silnik wraz z odpowiednio mocną, manualną skrzynią biegów. Właściwe dla opanowania ponad 400 koni mechanicznych jest też zawieszenie i hamulce. Samochód zbudowany został z głową i odpowiednim budżetem, prezentuje się przepięknie i fantastycznie jeździ. Każdy kto kocha potężne silniki i szybkość powinien zainteresować się tym cackiem.
Czytaj dalej

Pontiac Fiero GT 1987 – 36000 PLN – Warszawa

Gdy myślimy o amerykańskim samochodzie sportowym, naszym oczom ukazuje się kompletnie inny samochód niż w ogłoszeniu. Pontiac Fiero złamał niemal wszystkie zasady tradycyjnie kojarzone z USA. Jego silnik – po raz pierwszy i ostatni w historii marki –
umieszczono centralnie, karoseria mierzyła zaledwie nieco ponad 4 metry (przy wysokości jedynie 119 cm), oparta została o szkielet ze stalowych profili, który obudowano panelami z włókna szklanego. Mimo swojej odmienności, debiutujący w 1983 roku samochód zyskał liczne grono wielbicieli na całym świecie. Jego kształty były nowoczesne i przywoływały na myśl wielokrotnie droższe włoskie supersamochody. Choć początkowo jego największą słabością był cherlawy silnik, w 1985 roku pojawiła się wersja GT ze zmodyfikowanym nadwoziem i 140-konną V6-tką, i taki właśnie samochód prezentowany jest w ogłoszeniu. Fiero zasłynęło jako doskonała baza do tworzenia różnego rodzaju replik, lecz szczęśliwie ten egzemplarz został zachowany w pełni oryginalnej formie.

Czytaj dalej

Pontiac Trans Am Special Edition Coupé 1976 – SPRZEDANY

Trans Am to zmodyfikowany Firebird, wychodził w czterech generacjach pomiędzy 1967 a 2002 rokiem, a tu mamy do czynienia z jego szczególną wersją. Pontiac Trans Am Special Edition Coupé debiutował w 1976 roku, z okazji 50-tej rocznicy Pontiac’a. Z zewnątrz wyróżnia się czarnym lakierem ze złotymi dodatkami i napisem Trans AM, we wnętrzu również króluje czerń. Kultowy status tej pierwszej, produkowanej jedynie przez dwa lata wersji nadał jeden z najsłyniejszych filmów drogi – Smokey and the Bandit (Mistrz kierownicy ucieka), w którym wóz w parze z Burtem Reynolds’em stworzył niezapomniany duet. Niezwykle ważne jest tu fabryczne oznaczenie kodowe Y82, które pozwala odróżnić wersję SE od klonu. Tu opcja Y82 łączy się z nadwoziem coupe (bez dachu T-Top) i jest to jeden z jedynie 319 tak skonfigurowanych samochodów. Czterobiegowa manualna skrzynia, oryginalny silnik 455 cui, klimatyzacja, pełna dokumentacja, jeden właścieciel do 2014 roku i nowy lakier z właściwymi, złotymi pasami i ptakiem – same zalety, które przełożyły się na imponującą kwotę 70 tys. USD, za którą został sprzedany samochód.

Czytaj dalej

Pontiac TransAm 1979 – Niemcy

Pontiac TransAm to topowa odmiana modelu Firebird. Z jednostką V8 o pojemności 6,6 l zapewnia najlepsze doznania i jest najbardziej poszukiwana i ceniona. Spośród 211453 wyprodukowanych Firebird’ów drugiej generacji, TransAm’ów było jedynie 7500. Ten egzemplarz jest w rzadkiej konfiguracji z hamulacami tarczowymi przy wszystkich kołach oraz z manualną skrzynią biegów. Zachowany w oryginalnym stanie, posiada przebieg jedynie 36 tys. mil. Wyceniony na 45 tys. euro, licytowany będzie 29 października na aukcji online z ceną wywoławczą 26 tys. euro.
Czytaj dalej

Pontiac Firebird Convertible 1992 – SPRZEDANY

Trzecia generacja Firebirda kojarzona jest najczęściej z serialem Knight Rider (Nieutraszony). Tym razem mamy jednak nie gwiazdę filmową, lecz autentycznie rzadko spotykany oryginał. Pontiac Firebird Convertible w ostatnim roku produkcji powstał w 1265 egzemplarzach, a w całej produkcji tej generacji cabrio stanowiło zaledwie 0,3% nakładu (2611 wśród 843669 sztuk). Tylny napęd, pięknie brzmiące i mocne V8, klimatyzacja oraz otwierany dach to świetna mieszanka, która potrafi przekonać każdego miłośnika motoryzacji. Tu nawet w spacerowym tempie gwarantowane są przyjemne wrażenia, tak bardzo pożądane w klasykach. Równie dobrze utrzymane cabrio jak w ogłoszeniu to autentyczna rzadkość, trudna do znalezienia nawet za oceanem. Amerykańskie Hagerty wycenia stan 2. modelu na 11100 USD, a specjaliści prognozują duży wzrost. Nawet biorąc pod uwagę brak możliwości negocjacji ceny, propozycja zdaje się być bardzo ciekawa.
Czytaj dalej

Pontiac Eight 1934 – 65000 PLN – Warszawa

Dla amatorów motoryzacji w Stanach Zjednoczonych już lata przedwojenne prezentowały się niezwykle atrakcyjnie. Pontiac Eight w 1934 roku oferował gładko pracujący, 8-cylindrowy rzędowy silnik, który można było wybrać w jednej z sześciu dostępnych karoserii. W ogłoszeniu 4-drzwiowy, 5-osobowy sedan. Duży, komfortowy i łatwy w prowadzeniu, był wówczas reklamowany jako najtańszy wśród luksusowych wozów. Przyjęty był na tyle ciepło, że pozwolił podwoić sprzedaż (z 45 tysięcy egzemplarzy w 1932 do 90 tysięcy w 1934). W ogłoszeniu pięknie zachowany i gotowy do drogi egzemplarz.
Czytaj dalej

Pontiac Trans Am 1979 – SPRZEDANY

220 KM osiągnięte z 6,5 l V8 to wynik, który w efekcie nie pozwolił uzyskać homologacji w restrykcyjnej na punkcie ekologii Kalifornii. Pontiac Trans Am w ’79 roku pobił rekord sprzedaży – 116535 sztuk to wynik niepobity do dnia dzisiejszego, lecz najmocniejszej wówczas opcji (silnik 400 C.I + 4-biegowa manualna skrzynia Borg Warner) powstało jedynie 2463 sztuk. W kultowym złotym kolorze to z pewnością klasyk warty grzechu.
Czytaj dalej

Julien’s Live: Pontiac Firebird KITT 1986 – USA

David Hasselhoff zdecydował się sprzedać KITT’a. Zmodyfikowany Pontiac Firebird Trans Am stał się legendą telewizji, będąc bohaterem serialu Knight Rider (Nieutraszony), pamiętanym przez wszystkich wychowanych w latach 80-tych. Na potrzeby serialu powstały cztery samochody, lecz ten nie występował na ekranie – został stworzony przez fana i podarowany aktorowi, któremu jak widać prezent najwyraźniej nie przypadł do gustu. Przewidywana cena: 30-50 tys. USD. Samochód jest licytowany w Stanach, lecz do odbioru będzie w Irlandii, po zakończeniu wystawy 27 kwietnia.
Czytaj dalej