Porsche 356 RSR MOMO Outlaw 1960 – SPRZEDANE

Każdy miłośnik stylowego tuningu zabytkowych Porsche zna dwie nazwy: Singer i Emory. Tak samo jak fani 911 lubują się w stylowych przeróbkach 911 Singer, tak samo każdy prawdziwy fan Porsche 356 chciałby w swojej kolekcji posiadać tuningowany przez warsztat Emoriego samochód. Ta ekstremalna wizja pierwszego seryjnie produkowanego modelu z nazwiskiem Porsche na masce, to po prostu coś, czego chciałoby się doświadczyć. To zmiany, które potrafią zachować prawdziwego ducha 356, ale i dodać do samochodu drapieżności i sportowego zacięcia. Rod Emory – właściciel firmy – przy każdym projekcie stara się myśleć, co zrobiłby Porsche, gdyby nie zaprzestali rozwijania 356 z przeznaczeniem do sportów motorowych. Jak powstało Porsche 356 RSR MOMO Outlaw? Właściciel firmy MOMO i przyjaciel Roda zapytał go kiedyś, który element ze wszystkich produkowanych przez jego firmę wybrałby jako inspirację do swojego projektu 356. Rod odparł, że ma swoje ulubione pięcioramienne felgi z przełomu lat 70 i 80-tych, używane w modelu 935, w erze wyścigowych 956 i 962. Emoremu spodobało się to wyzwanie i stwierdził, że używając tych felg z centralnym mocowaniem, 356 nie może mieć standardowych 60 KM i hamulców bębnowych. Lecz to nie ostatni z pomysłów na ten supersamochód… Ta niesamowita podróż jaką odbył Rod przy produkcji 356 RSR nie miała na celu zapełnić żadnej luki w rozwoju 356. RSR miał być surową, sportową wersją i sprawiać wrażenie odrobinę niedokończonej. Pięciobiegowa skrzynia G50 połączona z czterocylindrowym silnikiem 911 okraszonym wtryskiem paliwa, wielkim intercoolerem, turbinami Garretta, daje poczucie prowadzenia wręcz wyścigowego samochodu, jednocześnie dając odczuć tą szczególną magię prowadzenia wczesnych okazów Porsche. Tak właśnie Emory Motorsports stworzyli swoje opus magnum, które nazywali 356 RSR. Projekt ten jest daleki do uroczej specyfikacji fabrycznej 356. Czerpie z modelu 964 i ma 2,4-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik, który zapewnia pakiet piórkowej wagi połączony z 400 końmi mechanicznymi mocy. Niska masa, szerokie opony i świetna przyczepność sprawiają, że jazda tym cudem na kołach to prawdziwa frajda. Sam Rod mówi o jeździe, a nawet samym odpaleniu silnika, jako o dość surrealistycznym przeżyciu. Od razu po przekręceniu kluczyka, położeniu nogi na pedale gazu i uchwyceniu drążka zmiany biegów, wiesz, że wrażenia z jazdy RSR będą totalnie inne od wszystkiego co dotąd znałeś – tego po prostu trzeba spróbować. A to dopiero wierzchołek góry lodowej, nieograniczonych możliwości i fantazji zespołu Emory. Unikatowy projekt Porsche 356 RSR MOMO Outlaw wystawiony został na aukcji RM Sotheby’s i sprzedany powyżej wyceny przedaukcyjnej za 858 tysięcy dolarów.

1960 Porsche MOMO 356 RSR Outlaw by Emory Drew Phillips ©2020 Courtesy of RM Sotheby’s

Link: https://rmsothebys.com/en/auctions/mo20/shift-monterey/lots/r0055-1960-porsche-momo-356-rsr-outlaw-by-emory/934111?

Lot Number 143
1960 Porsche MOMO 356 RSR Outlaw by Emory
$450,000 – $650,000
RM | Online Only – SHIFT/MONTEREY 14 – 15 AUGUST 2020 – Auction Closes on 14 August 2020
Chassis No. 109153

LOOKING FOR DOCUMENTATION AND INVENTORY?
For further information such as history files, production certificates, restoration documentation, service invoices, owners' manuals, and accompanying parts, please click the button below to view any additional documentation and parts included with this lot.

VIEW FILES