Porsche 356C Outlaw 1964 – SPRZEDANE

Porsche 356, jeden z najwspanialszych samochodów sportowych świata, podczas swojej ponad 15-letniej kariery ewoluował wiele razy. Piękny i wytrzymały model z małego, opływowego coupe napędzanego silnikiem chłodzonym powietrzem o mocy 46 KM i pojemności 1,1 l pochodzącym z VW, z biegiem lat przeistoczył się w konstrukcję zdolną radzić sobie z bokserem Carrera o mocy 130 koni mechanicznych. Powstawały nie tylko opływowe coupe, ale także luksusowe kabriolety i bardziej spartańskie Speedstery oraz roadstery, a łącznie do zakończenia produkcji w 1965 roku powstało ich 76 tysięcy. Przez lata rosły w siłę firmy zmieniające szybkie, małe Porsche na życzenie swoich klientów w bardziej ekskluzywne lub sportowe wersje. Historia wczesnych lat egzemplarza Porsche 356C Outlaw wystawionego na aukcji nie jest znana. Ten przedstawiciel czwartej generacji sławnego Porsche swoje nowe życie rozpoczął w 2012 roku, w rękach kolekcjonera, który zobaczył w nim idealną bazę do tuningu. Sportowe zawieszenie obniżające samochód dodaje 356 pewności na torze, stylowe skórzane paski zamykające maskę przyciągają uwagę, a opływowe kształty pozbawione zderzaków wspomagają aerodynamikę. Jednak co ważne wszystkie te przeróbki nadają smaku i są bardziej ewolucją, niż modyfikacją auta. Renowacja nadwozia i wnętrza w bardzo wysokim standardzie zaowocowała pięknym wyglądem samochodu w świetnej konfiguracji kolorów. Odcień Albert Blue 356 prezentuje się zjawiskowo, a kiedy zestawimy nadwozie z wnętrzem wykończonym w jasnobrązowej skórze, otrzymamy klasykę designu w nowoczesnym wydaniu. Właściciel na wyglądzie nie poprzestał, a wiele elementów, w tym silnik i tylne zawszenie, pozyskał z modelu 911. Dziś pod tylną klapą 356 mieści się 2,8 litrowa jednostka dająca moc 236 KM. Niesamowity okaz w pięknym stanie wylicytowany został za 122080 dolarów, czyli 417342 złotych.

Link: https://www.bonhams.com/auctions/24809/lot/176/

Lot 176
1964 PORSCHE 356C OUTLAW COUPE
Coachwork by Karmann
US$ 100,000 – 150,000
PLN 340,000 – 520,000
To be sold without reserve
THE AMELIA ISLAND AUCTION
8 Mar 2018, 13:00 EST

FERNANDINA BEACH GOLF CLUB

1964 Porsche 356C Outlaw Coupe
Coachwork by Karmann
Chassis no. 128955
Engine no. see text

2,800cc OHV Flat 6-Cylinder Engine
2 50mm PMO carburetors.
236bhp at 5,800rpm
5-Speed Manual Transaxle
4-Wheel Independent Suspension
4-Wheel Porsche SC Disc Brakes

*Unique Outlaw build
*236bhp engine built by noted Porsche engine builder David Brown
*Incredible car for various driver events
*Chassis built by former Brumos crew chief Mike Colucci

THE PORSCHE 356C

Porsche’s Type 356, introduced in 1948, is acknowledged to be one of the world’s greatest sports cars. Over a 15-year production run, the handsome and durable 356 evolved from a streamlined little aluminum-bodied coupe powered by a VW-derived, 46hp 1100cc air-cooled flat four to a powerful autobahn burner carrying a complex, two-liter four-cam boxer Carrera engine of 130 horsepower. Its steady development brought not only coupes, but luxurious cabriolets and more spartan Speedsters and Roadsters; more than 76,000 examples in all by the time production ceased in 1965.

THE MOTORCAR OFFERED

The early history of this particular 356 is unknown. In 2012 the car was purchased by the consigner. It was running and driving but had lost its original engine. However, the largest flaw by far was a great deal of rust found throughout the body. It was then decided that the car would make a very good basis for a visionary 356 Outlaw.

The body was entrusted to noted restoration experts Backyard Legends in Concord, NC. They extensively restored the body to an incredibly high standard. All corroded metal was replaced, and the rear fenders were tastefully modified to allow larger tires. The entire chassis was coated with rust preventive epoxy before being finally painted in its current shade of glasurit albert blue. GTS Classics in Texas was entrusted with the interior which they completed to a very high standard in light brown leather.

The suspension and chassis development were entrusted to former Brumos Racing Crew Chief Mike Colucci. Mike fabricated and built an all tubular frame utilizing 911 rear trailing arms with front double a-arms to optimize handling and performance.

The owner decided that opt out of using a 356 motor and instead sourced a 1975 911 engine. It was promptly sent to noted Porsche engine builder David Brown and was bored to 2.8 liter, ported and fitted with Carrillo rods and JE pistons. After the car was dynode the power output of the engine was measured at over 236hp at the rear wheels.

Porsche 356 Outlaws have become increasingly popular with enthusiast. Some, like this example, provide classic looks with road shattering performance. Today, this particular outlaw is a truly stunning car. The tube frame chassis makes the car a true joy on the road and is sure to be a hit at any Porsche event, or any number of driver events.