Porsche 911 Carrera 4 Targa 964 1990 – 179000 PLN – Brenna

Trzecia generacja Porsche 911, określana w wewnętrznej nomenklaturze jako typ 964, łączy tradycyjną sylwetkę klasycznego modelu z nowoczesną techniką. W 1989 roku model zadebiutował równocześnie w trzech wersjach nadwoziowych coupe, kabriolet oraz targa. Ta ostatnie w magiczny sposób łączy najlepsze cechy dwóch poprzednich. Z założonym dachem to pełnoprawne coupe, a ze zdjętym – cabrio, w którym głowy nikomu nie urwie. 964 była ostatnią targą aż do 2011 roku, kiedy koncepcja wróciła w modelu 991. Jednocześnie 964 była pierwszym Porsche 911, w którym zaoferowano napęd na wszystkie koła. Choć koncepcja sylwetki była kontynuacją klasycznej linii, w jego wnętrzu kryło się 85% całkiem nowych części. Chłodzony powietrzem 6-cylindrowy bokser miał teraz pojemność zwiększoną do 3,6 litra i w podstawowej wersji osiągał moc 250 KM. Całkowicie nowe było również zawieszenie, odrzucające koncepcję używanego przez 40 lat drążka skrętnego. To wszystko składa się na obraz samochodu idealnego. Czy Porsche 911 Carrera 4 Targa 964 ma jakieś wady? W tym egzemplarzu i w naszej rzeczywistości przeszkadzać może jedynie umieszczona z prawej strony kierownica, ale czy to jest istotny problem?

Porsche 964 Targa
Rocznik: 1990
Przebieg: 176205 km
Pojemność: 3600 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 250 KM

Cena: 179000 PLN

Wyposażenie:
– napęd 4×4,
– zmodyfikowany układ wydechowy 964 RS CUP PIPE,
– koło dojazdowe, kompresor, lewarek.

964 to wewnętrzne oznaczenie dla tej generacji 911, które zostało zbudowane w latach 1989-1994. Model 964 był najbardziej nowoczesną i wygodną odsłoną modelu 911, zachowując przy tym klasyczny wygląd. Najważniejszymi zmianami konstrukcyjnymi na zewnątrz były nowe przednie i tylne zderzaki.

Główne innowacje techniczne wprowadzone na platformie 964 obejmowały standardowe wspomaganie kierownicy i ABS. Ulepszona aerodynamika obejmowała przedni i tylny zderzak, przeprojektowane pokrywy podwozia, a dla wersji Carrera i Speedster, nowy tylny spojler, który automatycznie wysuwa się przy prędkościach powyżej 50 mph. W ten sposób 964 osiągnął bardzo dobry współczynnik oporu wynoszący 0,32, co pozwoliło standardowej Carrera 2 z mocą 250 KM osiągnąć prędkość 262 km/h, taką samą prędkość maksymalną, jak wcześniejsze 911 turbo (930) z dodatkowymi 50 KM.

Porsche 964 był dostępny w wersjach Carrera 2, Carrera 4, Carrera RS, Carrera RS America, Carrera RS 3.8, Speedster, Turbo, Turbo 3.6 i Turbo S, a także kilka ekskluzywnych wariantów produkowanych w mniejszej liczbie, takich jak ultra rzadki 911 Turbo S Flatnose, którego wyprodukowano jedynie 76 sztuk.

Egzemplarz, który sprzedaję, wyprodukowano w 1990 roku. Wersja 964 Carrera 4 to gwarancja dobrej trakcji niezależnie od warunków panujących na drodze. Poprawiony układ olejowy, termostat, chłodzenie, kolektory ssące oraz kilka innych modyfikacji, które czynią to auto wyjątkowym. Jest to zdecydowanie najbardziej 911-kowa platforma, oddająca ducha klasycznych modeli Porsche 911.

Wersja: Carrera 4, Targa
Rok produkcji: 1990 / wersja na rynek brytyjski
Silnik: Pojemność 3,6 l, 250 KM
Skrzynia: manualna 5-biegowa
Kolor: Red
Sportowe fotele „Turbo”
Niski przebieg: 176.205 km

Silnik, skrzynia biegów, oraz wszystkie elementy elektryczne i mechaniczne działają bez zarzutu.

Auto było systematycznie serwisowane. W ubiegłym roku zostało wymienione zawieszenie na Bilstein, klocki hamulcowe, olej w silniku, skrzyni biegów, płyn w układzie hamulcowym i wspomagania.

Auto jest zarejestrowane jako zabytek ruchomy.

Telefon: +48 695 356 776
Miejscowość: Brenna