Porsche 911 SC Sportomatic 1979 – 157000 PLN – Chorzów

Tylko dwa pedały były nowością, która pojawiła się w Porsche 911 w 1967 roku. Sportomatic była nazywana przez Porsche semi-automatem, choć de facto nie była prawdziwą skrzynią automatyczną. Była systemem automatycznego sprzęgła, uruchamianego w momencie zmiany położenie dźwigni zmiany biegów, która chodziła w tradycyjnym układzie H. Takie rozwiązanie wybitnie ułatwiały jazdę w korkach, które z czasem stały się prawdziwą zmorą użytkowników dróg w miastach w godzinach szczytu. Co prawda ówczesna prasa podważała sens użycia takiego ułatwienie w samochodach o czysto sportowym charakterze i duszy, jednak popyt pokazał, że byli klienci gotowi za system dodatkowo zapłacić, a samochody wyposażone w ten system odnosiły również sukcesy w sporcie. Siedem lat po tym, jak pierwszy Sportomatic zjechał z linii produkcyjnej, Porsche otrzymało kilka istotnych aktualizacji. Wizualnie 911 odeszło od swojego smukłego długiego nosa, co podyktowały potrzeby spełnienia wymagań bezpieczeństwa w USA. Projekt wprowadzony przez Wolfganga Möbiusa, zderzak zdolny zaabsorbować zderzenie z niewielką prędkością, przetrwał w tym nadwoziu przez kolejne 15 lat. Oprócz zmiany stylizacji nastąpiła wymiana silnika 2,4 l na odprężoną wersję większego 2,7 l z Carrery RS z 1973 roku. W 1977 roku pojawiło się 911 SC (Super Carrera), a jego silnik otrzymał pojemność 3 l i moc 180 KM. Taka konfiguracja zapewnia mnóstwo przyjemności z jazdy, a system Sportmatic działa sprawnie i szybko – zdecydowanie lepiej, niż moglibyśmy spodziewać się po konstrukcji stworzonej pół wieku temu. Wiele z tych samochodów zostało z czasem przerobione na zwykły manual, co sprawia, że oryginalne Porsche 911 SC Sportomatic jest dziś rzadkie i poszukiwane.

Porsche 911 SC Sportomatic
Rocznik: 1979
Przebieg: 101000 km
Pojemność: 3000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 180 KM

Cena: 157000 PLN

Porsche 911 3.0 SC Sportomatic z 1979 r. Przebieg 101.000 km. Samochód importowany z Japonii w 2014 r. z przebiegiem 95000 km. Po imporcie został dokonany duży przegląd. Po usunięciu starej powłoki lakierniczej, Porsche otrzymało świeży lakier, grubość obecnej powłoki ok. 150-250 mikronów. Karoseria bez rdzy, nigdy nie spawana. Silnik pracuje bardzo ładnie, skrzynia Sportomatic pracuje właściwie. Całe wnętrze jest w bardzo ładnym stanie, bez uszkodzeń. Deska rozdzielcza bez pęknięć, nie regenerowana. Klimatyzacja obecnie nie podłączona. Samochód zarejestrowany w Polsce na żółte tablice. Więcej informacji udzielę telefonicznie, możliwość dosłania więcej zdjęć lub filmików (Whatsapp).

Telefon: +48 507 679 988
Miejscowość: Chorzów