Porsche 914 2.0 1973 – SPRZEDANE

Porsche 914 to model, który zrodził się ze wspólnych planów oraz animozji między producentem z Zuffenhausen, a marką Volkswagen. Przez wiele lat nazywany potocznie „Volksporschem”, dzisiaj stał się prawdziwym klasykiem, który w rzadziej spotykanych wersjach jest już przedmiotem poszukiwań kolekcjonerów. Jego zalety są niezaprzeczalne – centralnie umieszczany silnik i doskonałe wyważenie sprawiają, że prowadzi się jak mały gokart. Jego sylwetka, jak i kolor – w tym przypadku – zwracają na siebie szczególną uwagę. To Porsche 914 2.0 jest gruntownie odrestaurowane, dzięki czemu sprawia wrażenie niegorsze niż 43 lata temu, gdy opuszczało bramy fabryki. Silnik 2.0 był tu trzecią jednostką pod względem mocy, z czterech dostępnych. Wyżej umieszczona była jedynie 6-cylindrowa jednostka z Porsche 911, dostępna w modelu 914/6.

Porsche 914 2.0
Rocznik: 1973
Pojemność: 1971 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 101 KM

Wyposażenie:
– dach typu targa
– oryginalne radio Blaupunkt Frankfurt
– lampy przeciwmgłowe
– felgi ATS Classic
– halogeny z pokrowcami Marchal
– blenda z napisem Porsche między tylnymi światłami

Egzemplarz zdecydowanie zasługuje na uwagę dzięki swojej kondycji oraz wyjątkowej specyfikacji.
Zgody z numerem VIN kolor Ravenna Green od razu przykuwa uwagę zarówno na drodze, jak i w trakcie wystaw pojazdów zabytkowych.
Dodatkowe elementy w postaci felg ATS Classic oraz lamp przeciwmgłowych dodają autu sportowego charakteru.

Samochód fabrycznie wyposażony jest w mocniejszy od podstawowego silnik o pojemności 2-litrów oraz 5-biegową przekładnię skonstruowaną z myślą o modelu 911.
Ważnym elementem historii pojazdu jest fakt, że pochodzi on z rynku europejskiego, a nie jak to często bywa w przypadku modelu 914, ze Stanów Zjednoczonych.
Samochód został zakupiony w Niemczech i przez trzeciego właściciela był już zarejestrowany jako „Oldtimer”.

Porsche sprowadził do Polski czwarty i jedyny w naszym kraju właściciel, a na jego życzenie auto zostało poddane procesowi częściowej renowacji.
Odbyła się ona w jednym z renomowanych warsztatów zajmujących się klasycznymi modelami marki Porsche, wyspecjalizowanymi m.in. w renowacjach modelu 914.
Renowacja objęła między innymi położenie nowej powłoki lakierniczej, remont silnika, przegląd układów oraz uzupełnienie brakujących elementów wyposażenia.
Auto ze względu na dobry stan zachowania nie wymagało odbudowy od postaw.
Cały proces renowacji jest udokumentowany zdjęciowo i dostępny do wglądu w trakcie oględzin.
We wnętrzu również pozostawiono wiele fabrycznych elementów, tj.: deska rozdzielcza, siedziska i oparcia foteli czy dodatkowe zegary.
Chłodzony powietrzem silnik w układzie bokser został poddany pełnemu procesowi remontu, do którego wykorzystano wiele oryginalnych części.
Zawieszenie i układ hamulcowy także poddano procesowi renowacji.
Dzięki wielu godzinom pracy i staraniom właściciela Porsche 914 uzyskało opinię rzeczoznawcy określającą stan auta na ocenę „2” i zostało zarejestrowane jako pojazd zabytkowy.

Informacje dodatkowe:
Auto po pełnym procesie renowacji.
Wiele oryginalnych elementów.
Udokumentowana historia oraz proces renowacji.
Bezwypadkowy.
Wszystkie elementy sprawne.
Rzadko spotykana specyfikacja.
Auto wielokrotnie doceniane na wystawach.