Porsche 928 1982 – 62928 PLN – Piaseczno

Porsche 928 było prawdziwym technicznym majstersztykiem. Mocny silnik V8, układ transaxle (z silnikiem z przodu i skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi dla idealnego rozkładu masy), nowoczesna sylwetka z interesująco wysuwanymi reflektorami i ciekawie rozwiązaną tylną częścią nadwozia, z unoszoną tylną szybą. To był niezwykle ambitny projekt, który w założeniu miał stać się następcą modelu 911. Choć w bezpośrednim porównaniu wygrywał z „Garbusem” pod każdym względem, zmiany okazały się być zbyt awangardowe i rewolucja nigdy nie została przyjęta. Po latach jednak Porsche z V8 pod maską fascynuje jednak nie mniej niż w czasach swojej młodości. Ten wprowadzony na rynek w 1977 roku samochód jeździ, jak żaden inny w jego epoce, i niejeden miłośnik motoryzacji ma ochotę się o tym przekonać. Zapewne to jest przyczyną aktualnych cen tego modelu, które po latach stagnacji zaczynają rosnąć.

Porsche 928
Rocznik: 1982
Przebieg: 128000 km
Pojemność: 4500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 240 KM

Cena: 62928 PLN

Wyposażenie:
– tempomat,
– automatyczna klimatyzacja,
– skórzana tapicerka,
– el. regulowane fotele,
– el. szyby,
– el. lusterka,
– wspomaganie kierownicy,
– radio z cd

Oferuję do sprzedaży jednego z moich kilkunastu klasyków i jednocześnie jednego z czterech Prosiaczków, jakie obecnie mam pod swoją opieką.
Porsche 928 4,5 V8 240 KM 1982 r. automat.

Auto sprzedaję z powodu zakupu kolejnych pojazdów, realizacji kolejnych projektów motoryzacyjnych i jednocześnie ograniczonej ilości miejsc garażowych.
Mam nadzieję, że znajdzie nowy dobry dom.

Auto zakupiłem w 2016 r. jako świeżo odrestaurowane w Stanach Zjednoczonych.
O ile do wnętrza i nowych skór nie miałem większych zastrzeżeń, to poziom prac lakierniczych był niestety na typowo amerykańskim poziomie (czyli np. malowanie auta bez wyciągania szyb – do uszczelek, plus kupa błędów lakierniczych).
Zleciłem więc rozebranie auta i powtórne pomalowanie według standardów europejskich.
Samochód pochodzi z Florydy, więc na szczęście jest zdrowy i nie ma żadnych oznak korozji.

Porsche jest w nienagannym stanie technicznym. Silnik nie bierze grama oleju, skrzynia również pracuje poprawnie. Założone są nowe tarcze i klocki, oraz opony (felgi 19 cali pochodzą niestety z nowszego modelu 911). Samochód kupiłem na tych felgach, miałem w planach je zmienić na bardziej klasyczne, ale w sumie do dzisiaj nie zmieniłem. Autem przejechałem przez ostatnie 2 lata około 4 tys. km. – głównie uczestnicząc w różnych zlotach i spotkaniach właścicieli aut zabytkowych.

Porsche ma założone europejskie zegary – przebieg wg licznika wynosi 128 tys. km (faktyczny jest zapewne większy).

V8 bardzo przyjemnie brzmi. Auto ogólnie jest dosyć komfortowe i sprawdza się nawet na dłuższych trasach. Klimatyzacja oczywiście jest sprawna i działa.

Nie muszę dodawać, że model ten aktualnie wyraźnie drożeje, więc samochód doskonale nadaje się na lokatę kapitału. Zarejestrowany jest jako auto zabytkowe – zwolnieni jesteśmy z obowiązku stałego posiadania OC oraz z konieczności wykonywania corocznego przeglądu rejestracyjnego.

Dla chętnych mogę wysłać więcej zdjęć.
W przypadku pytań jestem do dyspozycji.

Telefon: +48 501 092 386
Miejscowość: Piaseczno