Porsche

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 250000 PLN – Nadarzyn

Magia Porsche 911 Turbo nie ma sobie równych. Kultowa wersja najsłynniejszego sportowego auta świata ma fenomenalne osiągi i z powodzeniem może służyć na zwykłych drogach. Jest również świetną inwestycją, zwłaszcza jeżeli wybierzemy idealnie zachowany egzemplarz dopiero zdobywającej popularność serii 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Była to nowa konstrukcja, a nie jedynie bardzo poważna modernizacja 993. Choć stylistyka pozostała wierna swoim poprzednikom, krytykowano wygląd przedniego pasa z zupełnie nowym kształtem reflektorów. Wśród miłośników marki wiele kontrowersji budziła jednostka napędowa po raz pierwszy chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Sześciocylindrowy boxer występował w wersjach o mocy 300 KM i 320 KM (wersja S). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM oraz w napęd na cztery koła, wzmocniona wersja Turbo S posiadała 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie „wyczynowe”, odmiany: 911 GT3 z silnikiem 3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480 KM). Dzisiaj Porsche 911 Turbo 996 staje się coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i miłośników marki, choć wciąż kosztuje mniej niż połowę ceny swoich poprzedników.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera 996 2001 – 109000 PLN – Niemodlin

Jest eleganckie, zwinne i daje wiele radości z jazdy. Porsche 911 Carrera 996 to najlepszy wybór, jeżeli zamiast płacić za legendę klasycznych 911, wolicie zapłacić po prostu za świetny samochód sportowy. Entuzjaści wypominają mu wciąż kształt przednich świateł i zastosowanie chodzonego cieczą silnika, lecz spójrzmy na sprawę z dystansu. Przecież jego sylwetka wciąż jest doskonała, nawiązuje do legendy klasycznych 911-tek i rozpozna je nawet dziecko. Połączenie tylnego napędu i manualnej skrzyni biegów jest uzależniające. W pięknym egzemplarzu w klasycznej kolorystyce bardzo łatwo się zakochać.
Czytaj dalej

Porsche 911S 1975 – 250000 PLN – Robakowo

Porsche 911 na rok modelowy 1974 przeszło pierwszy poważny redesign. Najbardziej uderzającą cechą wizualną nowej generacji 911 G jest podniesiona konstrukcja zderzaka z czarnymi plastikowymi mieszkami. Między tylnymi światłami model G otrzymał czerwony panel z logo Porsche, a tylną tablicę rejestracyjną otoczono dwoma dużymi gumowymi buforami ze zintegrowanym oświetleniem. 2,7 litrowy boxer w modelu 911S otrzymał wtrysk K-Jetronic od Boscha, co pozwoliło osiągnąć 173 KM. Jeżeli marzycie o takim samochodzie, może chcielibyście móc zadecydować o jego detalach i wykończeniach? Klasyczne Porsche 911S z ogłoszenia daje taką możliwość. Starannie przygotowane do odbudowy i całkowitej renowacji Porsche, czeka by spełnić marzenia o idealnej klasycznej 911-tce.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera 2 993 1995 – 235000 PLN – Warszawa

Porsche 911 serii 993 w gamie modelowej marki zastąpiło eleganckie 964, co było przełomem nie tylko technicznym, ale i wizualnym dla Porsche. 993 Carrera otrzymała zdecydowanie bardziej sportowy wygląd, dzięki poszerzonym elementom aerodynamicznym z przodu i z tyłu auta, ale także mocniejsze silniki. Napęd na tylną oś, chłodzony powietrzem boxer pod tylną klapą i piękna kultowa linia nadwozia. W egzemplarzu wystawionym na sprzedaż linia podrasowana jest przez tak zwany „turbo look”, czyli tylny spojler, przednią lotkę i 18-calowe felgi. Porsche 911 Carrera 2 993 z 1995 roku, z 3.6 litrowym boxerem na pokładzie, dającym 272 KM mocy, otrzymało również hamulce od wersji Turbo oraz gwintowane zawieszenie sportowe, które pozwoliło obniżyć auto. Niecodzienna konfiguracja nadwozia w kolorze srebrno-niebieskim z szaro-fioletowym wnętrzem prezentuje się naprawdę ciekawie. Ten egzemplarz to okazja do zakupu przedstawiciela ostatniego wypustu kultowej, chłodzonej powietrzem 911 z Zuffenhausen, w ciekawej konfiguracji oraz pięknym stanie utrzymania.
Czytaj dalej

Porsche Standard J 1962 – SPRZEDANY

Po romansie z markami Austro-Daimler, Mercedes-Benz i Steyr, dr Ferdinand Porsche 25 kwietnia 1931 roku założył w Stuttgarcie własne doradztwo w zakresie projektowania. Najbardziej znanym produktem Porsche lat trzydziestych dwudziestego wieku stał się oczywiście Volkswagen Garbus, jednak firma działał także na innych polach, i to dosłownie. Już przed II wojną światową powstało klika prototypów silników benzynowych do traktorów, lecz dr Porsche przerzucił się szybko na jednostki wysokoprężne. Rozwinął serię jedno, dwu, trzy i czterocylindrowych jednostek chłodzonych powietrzem o mocy wyjściowej od 14 do 55 KM. Cechą charakterystyczną systemu napędowego Porsche było sprzęgło hydrauliczne pomiędzy silnikiem a przekładnią, co umożliwiło gładką zmianę biegów, redukując zużycie elementów transmisyjnych. Po wojnie Porsche nie mógł sam produkować ciągników, lecz udzielił licencji firmom Allgaier GmbH w Niemczech i Hofherr Schrantz w Austrii. W 1954 roku firma Mannesmann AG zintensyfikowała proces produkcji traktorów, zdobywając prawa do silnika Porsche i projektu ciągnika Allgaier, tworząc Porsche-Diesel Motorenbau GmbH. Oferowany na aukcji egzemplarz jest w pełni odrestaurowanym ciągnikiem Porsche Standard J, wyprodukowanym w 1962 roku. Obecny właściciel ciągnika nabył go w Niemczech w 1988 roku i importował go do Anglii. Ten rzadki, powojenny, niemiecki ciągnik doskonale nadaje się do pracy w małym ogrodzie lub gospodarstwa, jednak podejrzewamy, że bardziej prawdopodobne jest, że znajdzie miejsce jako element ciekawej kolekcji. W pełni odrestaurowany, sprawny, z pełną historią, dokumentacją i osprzętem, sprzedany został za 15525 funtów, a więc ponad 72 tysiące złotych, odrobinę powyżej estymacji.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera 2 993 1996 – Gdańsk

Porsche 911 Carrera 2 993 to prawdziwa gratka dla kolekcjonera. Ostatni produkcyjny model z Zuffenhausen chłodzony powietrzem, o kultowym kształcie który wciąż działa na wyobraźnię. Samochody z tej serii z miesiąca na miesiąc szybują cenowo w górę. Dlatego też ten obiekt westchnień stał się nie tylko gratką dla każdego kolekcjonera znającego realną wartość tej marki, ale również dla ludzi którzy traktują ten model jako dobrą i pewną inwestycję. Ten doskonale zachowany egzemplarz pochodzi z rynku japońskiego. Uwagę przykuwa pakietem aerodynamicznym, wzorowanym na kultowej wersji 993 GT2.
Czytaj dalej

Porsche Boxster 986 2002 – 65000 PLN – Kraków

Porsche Boxster 986 to pierwsza generacja popularnego roadstera, który zawładnął sercami wielu kierowców, choć nie bez przeszkód. Tak jak i Mazda MX-5, tak i Boxster borykał się z opiniami auta „dla fryzjerów”, „lowelasów” czy „ludzi, których nie stać na 911”. Jednak z czasem nastawienie do niego zmieniło się, ba, nawet został okrzyknięty jednym z najlepiej prowadzących się roadsterów. Boxster był najlepiej sprzedającym się Porsche do czasu zaprezentowania modelu Cayenne, co nie dziwi. Przystępna cena, jakość Porsche, dobre osiągi i świetne prowadzenie – czego można chcieć więcej, aby cieszyć się każdym kilometrem? Dziś o egzemplarz we wzorowym stanie zachowania, z niskim przebiegiem, wcale nie łatwo. Co oferuje nasz Boxster? 6 cylindrów, 2,7-litrowy silnik i wiatr we włosach, a żeby było jeszcze piękniej, marka.
Czytaj dalej

Porsche Boxster 987 2005 – 79500 PLN – Warszawa

Porsche Boxster 987 to druga generacja modelu, nawiązująca do kultowego 550 Spyder z lat 50-tych. Zaprezentowane w 2004 roku na targach w Paryżu, na pierwszy rzut oka różniło się głównie detalami. Powiększone nadkola gotowe były teraz ukryć 19-calowe koła, a światła przypominały te z kultowego modelu Carrera GT. Mimo zbliżonego wyglądu i mechanicznej konstrukcji, ponoć 80% części zostało tu zmodyfikowanych. Silniki oferowały wyższą moc, a wnętrze zostało lepiej wykonane. Jeżeli myślimy o małym, dobrze dopasowanym do kierowcy kabriolecie, zapewniającym świetne wrażenia z jazdy, to trafny wybór. W serwisie jest zdecydowanie tańszy od 911-tki Cabrio, prowadzi się w bardziej przewidywalny sposób, ma lepszy rozkład masy i proporcje. Jeżeli myślimy o takim modelu, warto szukać możliwie dobrze zachowanej sztuki. Ta zapowiada się pięknie i jest to model, który w najbliższych latach na wartości tracić nie powinien.
Czytaj dalej

Porsche 911 993 1995 – 216000 PLN – Nadarzyn

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej

Porsche 911 SC 1981 – 349000 PLN – Pruszków

Porsche 911 SC („Super Carrera”) to dopracowany model klasycznego Porsche, napędzany powiększonym do 3-litrów silnikiem typu boxer. To prawdziwa ikona, która wręcz kipi stylem i sportowym charakterem, uwodząc brzmieniem silnika i wspaniałymi kształtami. To ma 36 lat, lecz dzięki rozległym pracom renowacyjnym wygląda i jeździ jak nowe. Jego silnik to ostatnia ewolucja 3-litrowego boksera, dostępna w latach 1981-83, legitymująca się mocą maksymalną 204 KM i ceniona za wysoki moment obrotowy już w dolnym zakresie obrotów. Tu jest świeżo po kompletnym remoncie, co z pewnością pozwoli oszczędzić wielu wydatków w najbliższym czasie. Nadwozie przykuwa uwagę soczystą czerwienia i opcjonalnym sportowym wyposażeniem w postaci dokładki przedniego zderzaka, dużego spojlera „whale tail” i kultowych felg Fuchs z oponami o obniżonym profilu. Wnętrze – uszyte na nowo i doposażone w kubełkowe fotele. Szeroki uśmiech podczas każdej przejażdżki jest gwarantowany.
Czytaj dalej