Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 906 1966 – Francja

Porsche 906 to prawdziwa legenda sportów motorowych, stworzona w 1966 roku przez dział sportowy Porsche pod nadzorem Ferdinanda Piëcha, wnuka Ferdinanda. Model 906 powszechnie ochrzczono mianem Carrera 6, miał zastąpić genialnego poprzednika o numerze 904, znanego głównie w odmianie Carrera GTS Coupe. Le Mans, Daytona, Nürburgring, Sebring, czyli fascynujące, niebezpieczne i wymagające wyścigi długodystansowe, to było przeznaczenie Porsche 906. Okaz wystawiony na sprzedaż to świetnie zachowany egzemplarz tego wyczynowca. Numer 906-115 wyposażony w silnik o numerze 906-113 pierwotnie trafił do Włoch, gdzie pierwszy właściciel szykował mu karierę w wyścigach górskich. Dobre wyniki nie spowodowały jednak, by kierowca chciał go zatrzymać. Sprzedał go Antonio Zadrze, znanemu jako “Khandaru”. Zadra uczestniczył nim w różnych imprezach sportowych, w tym w rundach Mistrzostw Europy, a także w niektórych międzynarodowych wyścigach. Z przyjemnością podróżował poza granice Włoch, biorąc udział w wydarzeniach w Austrii (Innsbruck), Szwajcarii (Ollon-Villars), Niemczech (Nürburgring 1000 km) czy Francji (Mont-Ventoux). W 1968 roku samochód brał udział w Imola 500 km i innych wyścigach na torach Mugello i Vallelunga. Po wymagających dla samochodu sezonach, około 1970 roku, Porsche trafiło na chwilę w ręce znanego kolekcjonera Corrado Cupelliniego, ale już w 1977 roku powróciło do ojczystych Niemiec. Nowy właściciel nie korzystał z niego zbyt często, publicznie pojawiając się dopiero na Grand Prix Nürburgring Oldtimer w 1990 roku. Do 2001 roku samochód brał udział w wyścigach w Donington, Spa, Nürburgring, Monza i Most, a w lutym 2000 roku pojawił się w Południowej Afryce na wyścigu w Killarny. Porsche 906 po raz kolejny zmieniło garaż w Niemczech i trafiło do Pana Sadlowskiego. Ten zainspirował się prezentacją modelu 906-125 w muzeum Miles Collier w USA i postanowił okrasić karoserię Porsche tym samym motywem: białym z czerwoną maską i pokrywą silnika. W 2002 roku samochód zmienił właściciela we Francji, a sześć lat temu powrócił do Włoch. Porsche 906 o numerze 906-115 to jeden z około 50 wyprodukowanych egzemplarzy. Wyceniono je na 1,4 – 1,8 miliona euro, czyli około 6 – 7,5 miliona złotych, a wylicytować je będzie można podczas targów Rétromobile 2020 w Paryżu.
Czytaj dalej Porsche 906 1966 – Francja

Porsche 911 Carrera 4 Targa 964 1990 – 179000 PLN – Brenna

Trzecia generacja Porsche 911, określana w wewnętrznej nomenklaturze jako typ 964, łączy tradycyjną sylwetkę klasycznego modelu z nowoczesną techniką. W 1989 roku model zadebiutował równocześnie w trzech wersjach nadwoziowych coupe, kabriolet oraz targa. Ta ostatnie w magiczny sposób łączy najlepsze cechy dwóch poprzednich. Z założonym dachem to pełnoprawne coupe, a ze zdjętym – cabrio, w którym głowy nikomu nie urwie. 964 była ostatnią targą aż do 2011 roku, kiedy koncepcja wróciła w modelu 991. Jednocześnie 964 była pierwszym Porsche 911, w którym zaoferowano napęd na wszystkie koła. Choć koncepcja sylwetki była kontynuacją klasycznej linii, w jego wnętrzu kryło się 85% całkiem nowych części. Chłodzony powietrzem 6-cylindrowy bokser miał teraz pojemność zwiększoną do 3,6 litra i w podstawowej wersji osiągał moc 250 KM. Całkowicie nowe było również zawieszenie, odrzucające koncepcję używanego przez 40 lat drążka skrętnego. To wszystko składa się na obraz samochodu idealnego. Czy Porsche 911 Carrera 4 Targa 964 ma jakieś wady? W tym egzemplarzu i w naszej rzeczywistości przeszkadzać może jedynie umieszczona z prawej strony kierownica, ale czy to jest istotny problem?
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4 Targa 964 1990 – 179000 PLN – Brenna

Porsche 912 1966 – 235000 PLN – Warszawa

W 1965 roku, po zakończeniu produkcji Porsche 356, niemiecki producent wprowadził na rynek tańszą alternatywę samochodu sportowego niż flagowe, sześciocylindrowe Porsche 911, o cenie zbliżonej do opuszczającego rynek poprzednika. Było to Porsche 912. Wyposażony w silnik zbliżony do tego używanego w 356SC i dysponujący mocą 90 koni mechanicznych, ten model zyskał bardzo szybko sukces, sprzedając się lepiej niż jego większy brat 911. Całościowa produkcja Porsche 912 do jej zakończenia w 1969 roku reprezentowała ponad 32000 sztuk. Najbardziej dziś cenione egzemplarze Porsche 912 to te z dwóch pierwszych lat produkcji, wyróżniające się krótszym rozstawem osi. Właśnie taki, pięknie odrestaurowany egzemplarz oferuje Stacja Klasyki.
Czytaj dalej Porsche 912 1966 – 235000 PLN – Warszawa

Porsche 928S 1987 – 109280 PLN – Poznań

928 stanowiło prawdziwą rewolucję w ofercie legendarnej niemieckiej marki. Z silnikiem umieszczonym z przodu i skrzynią biegów przy tylnej osi gwarantowało idealny rozkład mas, rzecz w klasycznych 356 i 911 nie do pomyślenia. Rasowe V8 pod maską, niebanalna stylistyka i świetne drogowe maniery z miejsca podbiły serca dziennikarzy, co przyczyniło się do nadania mu tytułu samochodu roku 1978. To jedyny w historii raz, kiedy tytuł ten trafił do tak elitarnego, sportowego samochodu. Porsche 928S ukazało się w roku 1980, w trzy lata po debiucie pierwszej wersji modelu. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i podniesienie mocy początkowo z 240 KM do 300 KM, a w kolejnych latach do 310 KM. To wóz, który może podbić serca na wiele sposobów. Wysoki komfort, piękne brzmienie, oryginalny wygląd i zawsze satysfakcjonujące osiągi. To samochód wręcz stworzony do połykania kilometrów, więc nie ma się co dziwić, że w początkowych latach ten egzemplarz robił po 50 tysięcy kilometrów rocznie. Samochód w ostatnim czasie przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł cieszyć jak za dawnych lat. Jest w cenionej, europejskiej specyfikacji, w klasycznym zestawieniu srebrnego lakieru z czarnym, skórzanym wnętrzem.
Czytaj dalej Porsche 928S 1987 – 109280 PLN – Poznań

Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 159000 PLN – Łódź

Po sukcesie modelu 993 4S, Porsche ponownie postanowiło stworzyć odmianę modelu Carrera, która posiada wspólne mianowniki z droższym Turbo. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, sportowe zawieszenie M030 oraz bogate wyposażenie wewnętrzna, to oczywiście nie wszystkie zalety samochodu, ale jedynie punkty wspólne z modelem Turbo. To co wyróżnia Porsche 911 Carrera 4S 996 to atmosferyczny silnik M96/03, wysuwany automatycznie spoiler oraz charakterystyczna właśnie dla tego modelu czerwona blenda (“Heckeblende”) biegnąca pomiędzy tylnymi światłami. Dzięki tym zabiegom można śmiało powiedzieć, że 996 4S jest jedną z najładniejszych wersji w tej generacji. Dziś prezentujemy okaz w świetnym zestawieniu kolorystycznym czarnego nadwozia z czerwonym wnętrzem. Pięknie zachowany okaz z pełną dokumentacją to nie tylko okaz kolekcjonerski, ale przede wszystkim samochód, który sprawi wiele radości z jazdy.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2003 – 159000 PLN – Łódź

Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Sylwetka: kultowa. Design: ponadczasowy. Brzmienie: niepowtarzalne. Chłodzone wiatrem Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet daje wszytko co trzeba, by poczuć wiatr we włosach i szczęście za kierownicą. Bokser o pojemności 3,2 litra to była ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej “Super Carrery” było wiele – odświeżono stylistykę, wymyślono nowe zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,0 został zastąpiony większą jednostką. 3,2-litrowy silnik otrzymał 80% nowych części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. Ta wersja była dostępna w nadwoziu targa, coupe oraz kabriolet. Carrera 3.2 jest uznawana przez wielu za najlepsze klasyczne 911.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera Cabriolet 1988 – 208000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Turbo 930 1983 – 649900 PLN – Bolesławiec

Klasyczne Porsche 911 Turbo 930 to prawdziwa ikona zrodzona w latach 70-tych. To pierwsze turbodoładowane, drogowe Porsche. Wyjątkowo męski samochód, przeznaczony dla tych którzy mają odwagę nacisnąć mocno pedał gazu i poczekać na prawdziwy wulkan mocy. Choć powstało do rywalizacji stricte wyścigowej, na drodze spisywało się znakomicie. Ogromny tylny spojler i szerokie koła zapewniały dodatkową przyczepność i należytą uwagę na ulicy. Mimo fenomenalnych osiągów, Porsche było komfortowe, bogato wyposażone, świetnie wykonane i ciche. To przełożyło się na sprzedaż znacznie przekraczającą początkowo planowane 400 sztuk do homologacji w wyścigowej Grupie 4. Ten egzemplarz to przedstawiciel drugiej serii 930 z silnikiem o pojemności 3,3 l i elementami tuningowymi, które wskazują na wizytę i modyfikacje w legendarnym warsztacie Aloisa Ruf’a.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 930 1983 – 649900 PLN – Bolesławiec

Porsche Boxster S 986 2001 – 57000 PLN – Katowice

Porsche 986 to oznaczenie generacji, w której po raz pierwszy od czasów kultowego Porsche 550 Spyder pojawił się zgrabny roadster z silnikiem umieszczonym centralnie. Jego nazwa stworzona została poprzez połączenie słów “boxer” i “roadster”, idealnie pokazujące, z czym mamy do czynienia. Sześciocylindrowy silnik w przeciwsobnym układzie cylindrów występował w odmianach 2,5, 2,7 oraz 3,2 litra. Ten ostatni, najmocniejszy, to domena Porsche Boxster S, czyli dokładnie takiej wersji, jak w tym ogłoszeniu. Boxster S wraz z upływem czasu jest coraz bardziej doceniany. To jeden z najlepiej prowadzących się roadsterów, daje mnóstwo radości z jazdy. Coraz trudniej o bezwypadkowy i zadbany egzemplarz, na szczęście ich ceny nie zostały napompowane tak, jak w przypadku klasycznych 911.
Czytaj dalej Porsche Boxster S 986 2001 – 57000 PLN – Katowice

Porsche 911 3.2 Carrera Targa 1987 – 185000 PLN – Warszawa

Niesamowity sukces rynkowy trzylitrowej jednostki produkowanej od 1978 roku skłonił Porsche do wprowadzenia sześć lat później wersji o pojemności 3,2 litra – była to ostatnia odmiana silnikowa dostępną przed debiutem następcy, modelu 964. Zmian w porównaniu do trzylitrowej “Super Carrery” było wiele – odświeżono stylistykę, zmodyfikowano zawieszenie i poprawiono hamulce. Na klapie pojawiła się nazwa Carrera zamiast liter SC. Największe zmiany były jednak mechaniczne. Dotychczasowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 l został zastąpiony większą jednostką. 3,2-litrowy silnik otrzymał 80% nowych części. Zastosowano m.in. wał korbowy z wersji Turbo, wzrósł stopień sprężania i zamontowano nowy układ wydechowy – od 1987 roku wszystkie samochody zostały wyposażone we wspaniałą skrzynie G50. 911 było dostępna w nadwoziu coupe, kabriolet oraz targa – łączącej zalety obu wersji. Porsche 911 3.2 Carrera Targa to dla wielu najlepsze klasyczne 911. Z jednej strony dopracowane mechanicznie, a z drugiej pozwalające złapać wiele powietrza do kabiny.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera Targa 1987 – 185000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Singer 1993 – SPRZEDANE

Porsche 911 to prawdopodobnie najbardziej lubiany i najbardziej rozpoznawalny samochód sportowy na świecie. 911 przetrwało ponad pięćdziesiąt lat produkcji, osiem różnych generacji i ponad milion wyprodukowanych samochodów. Jest to ikona niemieckiego designu i inżynierii oraz samochód, który od zawsze jest złotym standardem wydajności. Przez lata niezliczone 911-tki były modyfikowane przez entuzjastów i tunerów na całym świecie. Wszystko po to, aby zrealizować ideę idealnego 911. Jednak być może żadna firma nie osiągnęła w tym takiej doskonałości, jak Singer. Firma założony w Los Angeles w 2009 roku przez Roba Dickinsona, zagorzałego entuzjastę 911 i byłego wokalistę brytyjskiego zespołu rockowego Catherine Wheel, zyskała popularność swoim charakterystycznym stylem. Łączy on delikatność oryginału z ’63 roku z rasowym szykiem z lat 70., solidnością lat 80. i wyrafinowaniem lat 90-tych. Okaz wystawiony na aukcji, nazwany przez Singera “the Fiona Commission”, ma piękną i przemyślaną specyfikację. Jego sercem jest sześciocylindrowy silnik Singer o pojemności 4 l i mocy 390 KM, połączony z pięciobiegową manualną skrzynią G50. Samochód jest polakierowany w kolorze Midnight Blue, a jego wygląd pięknie podkreślają koła w stylu Fuchsa. Większe hamulce Brembo, a także regulowane zawieszenie Ohlins, pozwalają na swobodą zabawę z wykorzystaniem wszystkich koni mechanicznych. Maskę pięknej Fiony wieńczy odsłonięty, centralnie zamontowany korek wlewu paliwa, a konfiguracja kolorów nadwozia i wnętrza powala. Koniakowa skóra na fotelach komponuje się z deską rozdzielczą, panelami drzwi i panelami progowymi, obszytymi skórą w kolorze espresso. Bystre oczy zauważą również drewnianą gałkę dźwigni zmiany biegów w stylu 917 i instrumenty, które zostały wykonane na wzór 911 z lat 1964–67. Porsche jest wyposażone w klimatyzację, system stereo z iPodem i subwoofer. Licznik przebiegu pokazuje obecnie niecałe 4500 km, które samochód przebył od czasu przebudowy przez Singera w 2016 roku. Okaz sprzedany został za 825 tysięcy dolarów czyli ponad 3 miliony złotych.
Czytaj dalej Porsche 911 Singer 1993 – SPRZEDANE