Porsche

Porsche 944 S2 1991 – 112000 PLN – Skierniewice

Inżynierowie Porsche w latach 80. niemal do perfekcji doprowadzili koncepcję idealnie wyważonego coupe. Dzięki rozkładowi masy 50/50, Porsche 944 S2 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Świetny silnik z dużą ilością momentu obrotowego (powstały na bazie „połowy” jednostki z Porsche 928), precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów o krótkim skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność.
Czytaj dalej

Porsche 911 GT1 Strassenversion 1998 – USA

W powstałej w 1994 roku serii wyścigowej BPR Global GT Series (przemianowanej po dwóch latach na FIA GT Championship) mogły rywalizować wyłącznie samochody przystosowane do użytku drogowego. Choć pierwszy rok został zdominowany przez Porsche 911, już w 1995 wszystko zmieniło się przez McLarena F1 GTR. Na to marka z Zuffenhausen nie mogła pozwolić. Tworzenie Porsche 911 GT1 trwało zaledwie od lipca 1995 do stycznia 1996 roku, a efekt w niczym nie przypominał seryjnej 911-tki. Solidna konstrukcja na bazie ramy rurowej, wyrafinowane zawieszenie na podwójnych wahaczach, masywne hamulce Brembo, koła BBS z centralną nakrętką i podwójnie turbodoładowana płaska szóstka o pojemności 3,2 litra wprost z programu wyścigowego 961. Debiut GT1 w 24h Le Mans w 1996 roku zaowocował okupacją pudła, a kolejny, ochrzczony jako GT1 Evolution model ukazał się w 1997 roku i był jeszcze lepszy od poprzednika. Jego nadwozie zostało przeprojektowane i przybrane nowymi reflektorami w kształcie łzy zaczerpniętych z serii Porsche 996. W kolejnym roku 911 GT1-98 zyskał jako bazę skorupę z włókna węglowego, co czyni go pierwszym Porsche stworzonym przy użyciu tej metody. Gdy 911 GT1 zdobywał kolejne sukcesy wyścigowe, długo oczekiwana wersja uliczna pojawiła się na rynku. Porsche 911 GT1 Strassenversion wyprodukowane zostało w zaledwie 23 egzemplarzach, z których 3 pozostawiono we fabrycznej kolekcji. Wszystkie wyprodukowane egzemplarze zostały sprzedane klientom VIP, ale nawet przy wygórowanej cenie $900 000, Porsche dokładało do każdej sztuki. Ten wspaniały okaz o numerze nadwozia 005, w kolorze Arctic Silver Metallic z ledwie 8000 km przebiegu, będzie wkrótce gwiazdą aukcji Gooding & Company na wyspie Amelia.
Czytaj dalej

Porsche Boxster 986 2002 – 39900 PLN – Warszawa

Porsche Boxster to do czasu premiery Cayenne najlepiej sprzedający się model marki. Oczywiście duży wpływ na sprzedaż miała cena modelu, ale również doznania płynące z jazdy tym kabrioletem. Wygląd Boxster’a inspirowany jest legendarnym Porsche 550 Spyder, który w latach ’50 XX w. królował na torach wyścigowych Europy. Jego nazwa pochodzi od połączenia dwóch głównych cech charakteryzujących model: silnika „boxer” oraz typu samochodu „roadster”. Dla ograniczenia kosztów produkcji Boxster wiele elementów nadwozia ma wspólnych z modelem 911 w wersji 996. Płaska, 2,7-litrowa, 6-cylindrowa jednostka generuje 220 KM mocy, która napędza tylną oś samochodu. Dziś to przepustka do świata Porsche za stosunkowo niewielką kwotę. I chociaż całe swoje życie musiał walczyć z obiegową opinią „taniego Porsche” czy „Porsche dla fryzjerów”, mówią tak o nim tylko Ci, którzy ani razu nie mieli okazji siedzieć za jego sterami.
Czytaj dalej

Porsche 911 993 1995 – 210000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2004 – 205000 PLN – Barcin

Jest eleganckie, jest szybkie i daje niesamowitą radość z jazdy. Porsche 911 Turbo generacji 996 to najlepszy wybór, jeżeli zamiast płacić za legendę klasycznych 911, wolicie zapłacić po prostu za świetny samochód sportowy. Entuzjaści wypominają mu wciąż kształt przednich świateł i zastosowanie chodzonego cieczą silnika, lecz spójrzmy na sprawę z dystansu. Przecież jego sylwetka wciąż jest doskonała, a wloty powietrza, tylny spojler, felgi wersji Turbo i emblemat na tylnej klapie przypominają wszystkim, że mowa tu o modelu najlepszym z całej partii, za mniej niż połowę ceny poprzednika, od którego jest szybszy, bardziej komfortowy i luksusowy. Turbosprężarka i napęd na cztery koła dbają, byśmy mogli pierwszą setkę zobaczyć na liczniku już po 4 sekundach, a co ważne, to jedyny model Porsche z tego okresu, którego nie dotyczy problem IMS, spędzający sen z powiek użytkownikom wolnossących Porsche z przełomu lat 90-tych i dwutysięcznych.
Czytaj dalej

Porsche 356 B 1960 – UK

356 jest pierwszym modelem produkowanym pod nazwą Porsche, zaprojektowanym przez samego Ferdynanda. Nazwa modelu pochodzi on numeru projektu: 356 prototype nazywanego „No. 1”. To właśnie on zapoczątkował linię lekkich i zwinnych, dwudrzwiowych sportowych coupé z silnikiem z tyłu i napędem na tylne koła. Mechanika i projekt zawierały wiele innowacji kontynuowanych i rozwijanych w wielu latach produkcji. Cechy te przyczyniły się do sukcesu Porsche 356 w motorsporcie i jego ogromnej popularności jako samochodu drogowego. Wystawiony na aukcji wczesny egzemplarz jest przedstawicielem trzeciej generacji 356, po pre-A i A. Początkowo wykończone w kolorze kości słoniowej z czerwonym wnętrzem, teraz prezentuje wspaniałe nadwozie w barwie Vermillion Red. Samochód pochodzi z rąk kolekcjonera z USA, jest w bardzo dobrym stanie i posiada certyfikat autentyczności Porsche. Klasyczne Porsche wycenione zostało na 45 – 55 tys. funtów, czyli około 220 – 250 tys. złotych.
Czytaj dalej

Porsche 928 S4 1989 – 108000 PLN – Warszawa

Porsche 928 jest flagowym przedstawicielem linii trans-axle, koncepcji gwarantującej idealny rozkład masy pomiędzy przednią a tylną osią. S4 to model po modyfikacjach, oferowany od 1987 roku. Z pięknie brzmiącą jednostką V8 5 l z czterema zaworami na każdy cylinder, wzmocnioną skrzynią biegów, mocniejszymi hamulcami i zmodyfikowanym układem wtryskowym oferuje świetne osiągi, wysoki komfort i doskonale się prowadzi. Ceny tych samochodów dziś nie odzwierciedlają jakości, z jaką zostały wykonane. Wszak 928 jako nowe kosztowało tyle co model 911, a dziś ich ceny zbliżone są do podstawowego 944.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 250000 PLN – Skierniewice

Magia Porsche 911 Turbo nie ma sobie równych. Kultowa wersja najsłynniejszego sportowego auta świata ma fenomenalne osiągi i z powodzeniem może służyć na zwykłych drogach. Jest również świetną inwestycją, zwłaszcza jeżeli wybierzemy idealnie zachowany egzemplarz dopiero zdobywającej popularność serii 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Była to nowa konstrukcja, a nie jedynie bardzo poważna modernizacja 993. Choć stylistyka pozostała wierna swoim poprzednikom, krytykowano wygląd przedniego pasa z zupełnie nowym kształtem reflektorów. Wśród miłośników marki wiele kontrowersji budziła jednostka napędowa po raz pierwszy chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Sześciocylindrowy boxer występował w wersjach o mocy 300 KM i 320 KM (wersja S). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM oraz w napęd na cztery koła, wzmocniona wersja Turbo S posiadała 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie „wyczynowe”, odmiany: 911 GT3 z silnikiem 3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480 KM). Dzisiaj Porsche 911 Turbo 996 staje się coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i miłośników marki, choć wciąż kosztuje mniej niż połowę ceny swoich poprzedników.
Czytaj dalej

Porsche 356 A 1600 Super 1958 – SPRZEDANE

Bez pionierskiego 356, Porsche nie byłoby dzisiaj tym, czym jest. To ono zapoczątkowało wspaniałą dynastię sportowych samochodów, które kochamy do dziś. Ponad 76 000 egzemplarzy budowanych pomiędzy 1948 a 1965 rokiem, w wersjach nadwozia coupé, kabriolet i speedster, rozwijało się z platformy 356 na 3 kolejne typy. Porsche 356 A jest pierwszą ważną aktualizacją modelu, która zyskała zaokrągloną przednią szybę, zmiany w zawieszeniu oraz silnik o pojemności 1,6 litra. Poprawiono w nim również panel instrumentów na desce rozdzielczej, dodając obrotomierz i wskaźnik paliwa. Kierowca zyskał na wygodzie dzięki obniżeniu podłogi samochodu. Na aukcji prezentowane jest Porsche 356 A 1600 Super, najmocniejsza ówcześnie wersja, którą napędzało 88 koni mechanicznych. Egzemplarz Porsche posiada rzadkie wyposażenie w postaci szyberdachu, owiewek, zagłówków czy metalowego wciskanego pierścienia klaksonu. Żywot rozpoczął jako samochód prasowy, by na wiele lat trafić w ręce francuskiego dealera marki. Samochód wciąż posiada oryginalny silnik i skrzynię biegów, a na pokrywie bagażnika i drzwiach znajdują się odpowiednie numery nadwozia. Innymi słowy, nic tylko brać i pielęgnować. Sotheby’s wycenia ten piękny okaz na 120 – 140 tys. euro czyli ok. 500 – 600 tys. złotych. Sprzedane na aukcji za 123 200 euro.

Czytaj dalej

RUF CTR2 Sport 1998 – SPRZEDANY

Początki firmy RUF sięgają roku 1930, kiedy to Alois Ruf otworzył warsztat w Pfaffenhausen w południowych Niemczech, gdzie zajmował się autobusami turystycznymi. Alois Ruf Junior natomiast poświęcał tam swój czas i energię na odbudowę i serwisowanie samochodów marki Porsche, co przyniosło firmie niebywały sukces. W przeciągu kliku lat RUF stał się synonimem najlepszych inkarnacji stuttgarckich produktów. RUF CTR2 Sport powstał na bazie 993 Turbo w 1995 roku i w chwili wprowadzenia na rynek był jednym z najszybszych samochodów produkcyjnych na świecie, ustępując jedynie McLaren’owi F1. Chcąc zademonstrować osiągi w postaci 3,8 sekundy do setki i maksymalnej prędkości 350 km/h, RUF wystawił dwa egzemplarze CTR2 Sport do Pikes Peak Hill Climb w 1997 roku. I rzeczywiście obydwa samochody pokazały to co w nich najlepsze, czyli wszechstronność: bracia Steve i David Beddor zdołali zająć odpowiednio drugie i czwarte miejsce (a także zdobyć najlepszy czas w kwalifikacjach), co było o tyle nieprawdopodobne, że ich samochody były wciąż legalnie zarejestrowane, mogąc uczestniczyć w normalnym ruchu. Okaz z aukcji szczyci się świetną konfiguracją: charakterystycznym dla marki kolorem „yellowbird yellow”, napędem na cztery koła, nadwoziem wide body i 580-konnym silnikiem. Wyróżnia go unikalna konstrukcja tylnego zderzaka podporządkowana ekstraktorom ciepła, rzadkie felgi aluminiowe BBS oraz podpis Alois Ruf Jr w komorze silnika. Przebieg tego potwora to zaledwie 17647 km, a dom aukcyjny wycenia go na 450 – 550 tys. euro. Jeżeli chcecie wejść w posiadanie jednego z najbardziej wydajnych Porsche lat 90-tych i zaskoczyć niejednego nieświadomego posiadacza Ferrari czy Lamborghini, powinien zatem wystarczyć bilet do Paryża na 8 lutego i około 2 – 2,3 miliona złotych. Wylicytowany został za 526 400 euro.

Czytaj dalej