Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 928S 1987 – REZERWACJA

928 stanowiło prawdziwą rewolucję w ofercie legendarnej niemieckiej marki. Z silnikiem umieszczonym z przodu i skrzynią biegów przy tylnej osi gwarantowało idealny rozkład mas, rzecz w klasycznych 356 i 911 nie do pomyślenia. Rasowe V8 pod maską, niebanalna stylistyka i świetne drogowe maniery z miejsca podbiły serca dziennikarzy, co przyczyniło się do nadania mu tytułu samochodu roku 1978. To jedyny w historii raz, kiedy tytuł ten trafił do tak elitarnego, sportowego samochodu. Porsche 928S ukazało się w roku 1980, w trzy lata po debiucie pierwszej wersji modelu. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i podniesienie mocy początkowo z 240 KM do 300 KM, a w kolejnych latach do 310 KM. To wóz, który może podbić serca na wiele sposobów. Wysoki komfort, piękne brzmienie, oryginalny wygląd i zawsze satysfakcjonujące osiągi. To samochód wręcz stworzony do połykania kilometrów, więc nie ma się co dziwić, że w początkowych latach ten egzemplarz robił po 50 tysięcy kilometrów rocznie. Samochód w ostatnim czasie przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł cieszyć jak za dawnych lat. Jest w cenionej, europejskiej specyfikacji, w klasycznym zestawieniu srebrnego lakieru z czarnym, skórzanym wnętrzem.
Czytaj dalej Porsche 928S 1987 – REZERWACJA

Porsche 944 1984 – 74944 PLN – Warszawa

W 1982 roku pojawiły się aż cztery nowe modele Porsche, w tym model 944. Bazujący stylistycznie na starszym bracie z ery transaxle, Porsche 924, nowe 944 doskonale wypełniło lukę cenową pomiędzy 924 a 911 SC. Na pierwszy rzut oka 924 i 944 wydają się bardzo podobne, jednak przedni spoiler w kolorze nadwozia z kwadratowymi gumowymi zderzakami oraz znacznie szersze, nieco kanciaste skrzydło na tylnej klapie, sprawiają że łatwo odróżnić te modele. 944 wyposażone było w kilka silników, w egzemplarzu z ogłoszenia znajdziemy 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik opracowany przez Porsche, który rozwija 147 KM. Co ciekawe, architektura tego silnika to powtórzone pół silnika z królewskiego modelu 928. Ten egzemplarz może zachwycić swoim w pełni oryginalnym stanem, niskim przebiegiem, zachowaną dokumentacją. Porsche 944 to nie tylko piękne auto, dobrej marki, w bardzo dobrym stanie, to także przyjemność z jazdy, którą zapewni manualna skrzynia i świetny rozkład masy samochodu.
Czytaj dalej Porsche 944 1984 – 74944 PLN – Warszawa

Porsche 911 Carrera 996 2002 – 120000 PLN – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 996, czyli C2, posiada napęd na jedną oś, tą właściwą. Dla jednych to zaleta, dla innych wada, jednak nie da się zaprzeczyć, że Carrera jest dzięki temu lżejsza od swojego brata z napędem na cztery łapy. Z praktycznego punktu widzenia C2 ma większy bagażnik, mniej pali i szybciej jeździ. Z punktu widzenia przyjemności C2 także wygrywa, bo Carrera 4 nie da Ci takiej swobody i wybroni Cię od uślizgu, nawet gdy go pragniesz… 996 z początku miało taki sam przód jak Boxster, jednak po skargach klientów, którzy nie chcieli by ich samochód wyglądał jak ten o niższej cenie, Porsche przeprojektowało reflektory Carrery w 2002 roku, upodobniając je do tych z modelu Turbo. Taki właśnie poliftowy egzemplarz sprowadzony z Japonii proponuje Kimbex. Jeżeli więc jesteś dobrym kierowcą, lubisz doskonałą jakość, perfekcyjne wykonanie i pragniesz przyjemności z jazdy, ta 911 Carrera 996 jest samochodem dla Ciebie.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 2002 – 120000 PLN – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 993 1995 – 277000 PLN – Poznań

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Ten egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 993 1995 – 277000 PLN – Poznań

Porsche 911 Carrera 4 996 2003 – 114000 PLN – Wrocław

Porsche 911 Carrera 4 to napęd na cztery koła i 3,6-litrowy silnik o mocy 320 koni mechanicznych pod tylną pokrywą. Zdecydowanie dość, aby poczuć prawdziwą radość z jazdy. Jest cywilizowana i wyśmienicie się prowadzi, a doceni ją każdy, kto lubi czuć się pewnie za kółkiem. Mimo upływu czasu to w dalszym ciągu świetny samochód zarówno na autostrady, jak i bardziej kręte odcinki dróg. Ze skrzynią Tiptronic sprawdzi się w dalekiej podróży, a za cel możemy brać nawet ośnieżone Alpy. Taki zadbany, szesnastoletni samochód, jak ten z ogłoszenia, w dalszym ciągu robi świetne wrażenie, zarówno na ulicy, jak i w garażu. W czerwonym kolorze zdaje się być jeszcze szybszy, niż jest w rzeczywistości…
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4 996 2003 – 114000 PLN – Wrocław

Porsche Boxster 986 2000 – 48900 PLN – Wrocław

Porsche 986 to oznaczenie generacji, w której po raz pierwszy od czasów kultowego Porsche 550 Spyder pojawił się zgrabny roadster z silnikiem umieszczonym centralnie. Jego nazwa stworzona została poprzez połączenie słów “boxer” i “roadster”, idealnie pokazujące, z czym mamy do czynienia. Sześciocylindrowy silnik w przeciwsobnym układzie cylindrów występował w odmianach 2,5, 2,7 oraz 3,2 litra w wersji S. Ten niebanalny pojazd marki Porsche, świetnie łączący w sobie zalety samochodu sportowego i pojazdu codziennej użyteczności (dwa bagażniki), swoją premierę miał 23 lata temu, lecz ciągle wygląda aktualnie i posiada sporą rzeszę fanów. I nic w tym dziwnego, wystarczy chociaż raz przejechać się Porsche Boxsterem w piękny dzień po krętej drodze z odkrytym dachem, aby zrozumieć o co chodzi… Piękne Porsche Boxster w konfiguracji “triple black”, z silnikiem o pojemności 2,7-litra i manualną skrzynią to coś, w czym doprawdy idzie się zakochać. Ten egzemplarz ma 187000 km przebiegu, wyśmienity stan mechaniczny i wizualny oraz cenę, która jest dobrą opcją na wejście w świat Porsche.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 2000 – 48900 PLN – Wrocław

Porsche 911 Turbo 993 1995 – ok. 553000 PLN – Krapkowice

Napęd na cztery koła, podwójne turbodoładowanie, manualna skrzynia biegów, a do tego ostatni silnik w gamie chłodzony powietrzem. Porsche 911 Turbo 993 określane przez niektórych jako ostatnie prawdziwe Porsche, to prawdziwa gratka nie tylko dla kolekcjonerów, ale również fanów niezapomnianych doznań za kierownicą. Jeżeli do 911 Turbo 993 dołożymy pakiet GT2, kolor Arena Red i niesamowite, pasujące kolorem wnętrze, otrzymamy prawdziwą mieszankę wybuchową. Wspaniale zachowany okaz, zakupiony od pierwszego właściciela, w swoim życiu przejechał dotąd 150 tys. km, nie zaliczając żadnego wypadku. Systematycznie i solidnie serwisowany, pozostaje w świetnej kondycji, czekając w gotowości do jazdy.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 993 1995 – ok. 553000 PLN – Krapkowice

Porsche 911 Carrera S Cabriolet 997 2006 – 155000 PLN – Piaseczno

911-tka generacji 997 wróciła do sylwetki, którą zawsze kochano. Reflektory odzyskały owalny kształt, a kierunkowskazy wróciły na zderzaki. Auto odzyskało wyraźnie zaznaczone biodra (linię tylnych nadkoli) i przestało stylistycznie przypominać tańszego Boxstera, co fani odebrali zdecydowanie na plus. Krytykowano jedynie fakt, że auto jednocześnie nieco urosło i przybrało na wadze, lecz taki był znak czasów. W walce o bezpieczeństwo i wyższy komfort było to nieuniknione, a w codziennej eksploatacji, a nie na torze wyścigowym, z pewnością pozostaje zaletą. W ofercie znalazła się nowa jednostka napędowa. To bokser o pojemności 3,8 l, będący sercem Carrery S, czyli tej mocniejszej wolnossącej odmiany modelu. W zestawieniu z manualną skrzynią biegów to wciąż czystej krwi samochód sportowy, szczególnie emocjonujący w wersjach bez dachu. Porsche 911 Carrera S Cabriolet 997 z Piaseczna ma bardzo ciekawe zestawie kolorystyczne, niski przebieg i ciekawe wyposażenie. Przykuwa uwagę na ulicy i uwodzi swoim sportowym charakterem… to z pewnością magiczne i ponadczasowe połączenie.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera S Cabriolet 997 2006 – 155000 PLN – Piaseczno

Porsche Boxster S 986 2001 – 63500 PLN – Piaseczno

W latach 90-tych Grant Larson, zainspirowany wspaniałą historią 550 Spyder, postanowił przywrócić do życia koncepcję dwumiejscowego roadstera z silnikiem umieszczonym centralnie. Koncept Boxstera pojawił się już w 1993 roku, lecz jego seryjna produkcja rozpoczęła się dopiero w 1996 roku. Zwinny kabriolet okazał się strzałem w dziesiątkę, a wielu uważa, że ​​wprowadzenie go pomogło uratować markę Porsche. Samochód otrzymał sześciocylindrowy silnik w układzie bokser, z czego też zaczerpnięto nazwę modelu: bokser i roadster dały po połączeniu Boxster. Pierwsza generacja o symbolu 986 miała tę samą co 911 996 maskę, przednie błotniki, reflektory i architekturę wnętrza, pomogło to zredukować koszty produkcji. Nisko położony środek ciężkości, niemal idealny rozkład masy i neutralne prowadzenie przypadły do gustu kierowcom na całym świecie. Dziś generacja 986, szczególnie w odmianie S, jest nie tylko stosunkowo przyjemną okazją do wejścia w świat marki premium, ale staje się też coraz bardziej ceniona przez kolekcjonerów. Okaz z ogłoszenia, z pewną historią oraz przebiegiem, świetnym stanem zachowania i klasyczną konfiguracją kolorów, może okazać się więc nie tylko przyjemnością, ale również inwestycją.
Czytaj dalej Porsche Boxster S 986 2001 – 63500 PLN – Piaseczno

Porsche 928 1982 – 62928 PLN – Piaseczno

Porsche 928 było prawdziwym technicznym majstersztykiem. Mocny silnik V8, układ transaxle (z silnikiem z przodu i skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi dla idealnego rozkładu masy), nowoczesna sylwetka z interesująco wysuwanymi reflektorami i ciekawie rozwiązaną tylną częścią nadwozia, z unoszoną tylną szybą. To był niezwykle ambitny projekt, który w założeniu miał stać się następcą modelu 911. Choć w bezpośrednim porównaniu wygrywał z “Garbusem” pod każdym względem, zmiany okazały się być zbyt awangardowe i rewolucja nigdy nie została przyjęta. Po latach jednak Porsche z V8 pod maską fascynuje jednak nie mniej niż w czasach swojej młodości. Ten wprowadzony na rynek w 1977 roku samochód jeździ, jak żaden inny w jego epoce, i niejeden miłośnik motoryzacji ma ochotę się o tym przekonać. Zapewne to jest przyczyną aktualnych cen tego modelu, które po latach stagnacji zaczynają rosnąć.
Czytaj dalej Porsche 928 1982 – 62928 PLN – Piaseczno