Porsche

Porsche 911 SC 1979 – 199900 PLN – Elbląg

Porsche 911 SC ukazało się w 1977 roku jako późna ewolucja pierwszej generacji klasycznej 911-tki. Oprócz modelu Turbo, było jedną z dwóch dostępnych opcji. Skrót „SC” oznaczał Super Carrera, a samochód napędzał powiększony do 3 litrów, sześciocylindrowy silnik typu bokser, w pierwotnej wersji rozwijający moc 180 KM. Tradycyjnie dla Porsche chłodzony był powietrzem i umieszczony został za tylną osią. Prezentowane Porsche pochodzi z rynku Monako i wyposażone zostało w będące częścią opcjonalnego pakietu sportowego felgi Fuchs z niskoprofilowymi oponami, dokładkę pod przednim zderzakiem oraz kultowe tylne skrzydło, zwane „whale tail”, czyli ogonem wieloryba. Ta prawdziwa legenda w klasycznej czarnej barwie i z czarnym wnętrzem prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera 2 Cabrio 964 1991 – 205000 PLN netto – Pruszków

Porsche 911 Carrera 2 Cabrio 964 zachowało wszystkie najlepsze cechy klasycznej 911-tki, uzupełniając je o wyjątkową umiejętność łączenia mocnego temperamentu z trwałością, praktycznością i komfortem przydatnymi na co dzień, a także radość z podróżowania z otwartym niebem nad głową. W tej wersji najpełniej możemy doświadczyć przyjemności z słuchania niepowtarzalnego brzmienia chłodzonej powietrzem jednostki typu bokser. W ogłoszeniu prawdziwa perełka. Egzemplarz z niewysokim przebiegiem, który przeszedł kompleksowy serwis i pełne przygotowanie detailingowe. To piękny okaz, który mimo ponad ćwierćwiecza na karku dostarcza wrażeń nie słabszych niż wtedy, gdy samochód był nowy.
Czytaj dalej

Porsche 944 S2 1991 – 112000 PLN – Skierniewice

Inżynierowie Porsche w latach 80. niemal do perfekcji doprowadzili koncepcję idealnie wyważonego coupe. Dzięki rozkładowi masy 50/50, Porsche 944 S2 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Świetny silnik z dużą ilością momentu obrotowego (powstały na bazie „połowy” jednostki z Porsche 928), precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów o krótkim skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 250000 PLN – Skierniewice

Magia Porsche 911 Turbo nie ma sobie równych. Kultowa wersja najsłynniejszego sportowego auta świata ma fenomenalne osiągi i z powodzeniem może służyć na zwykłych drogach. Jest również świetną inwestycją, zwłaszcza jeżeli wybierzemy idealnie zachowany egzemplarz dopiero zdobywającej popularność serii 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Była to nowa konstrukcja, a nie jedynie bardzo poważna modernizacja 993. Choć stylistyka pozostała wierna swoim poprzednikom, krytykowano wygląd przedniego pasa z zupełnie nowym kształtem reflektorów. Wśród miłośników marki wiele kontrowersji budziła jednostka napędowa po raz pierwszy chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Sześciocylindrowy boxer występował w wersjach o mocy 300 KM i 320 KM (wersja S). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM oraz w napęd na cztery koła, wzmocniona wersja Turbo S posiadała 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie „wyczynowe”, odmiany: 911 GT3 z silnikiem 3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480 KM). Dzisiaj Porsche 911 Turbo 996 staje się coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i miłośników marki, choć wciąż kosztuje mniej niż połowę ceny swoich poprzedników.
Czytaj dalej

Porsche 356 A 1600 Super Speedster 1958 – Belgia

Porsche 356 to jeden z najlepszych samochodów sportowych wszech czasów i pierwszy model w historii marki noszący nazwę Porsche. Ferry projekt 356 oparł się na stworzonym przez swojego ojca Volkswagen’ie Beetle, przenosząc do niego koncepcję konstrukcji, umieszczony z tyłu silnik chłodzony powietrzem, a także niezależne zawieszenie. W kolejnych seriach nazwanych A, B i C, projekt 356 rozwijał się i zyskiwał coraz to mocniejsze silniki oraz różne typy nadwozi, jednak najbardziej pożądanym ze wszystkich stał się Speedster. Ta lekka sportowa wersja roadstera, tak jak Gullwing Mercedesa, mają po części wspólnego ojca, Max’a Hoffman’a. To właśnie ten dealer sportowych samochodów z USA nalegał na stworzenie eksportowej wersji Porsche 356, którą możni mieszkańcy Stanów mogli wykorzystać nie tylko do podrywania dziewczyn na słonecznych bulwarach, ale także do sportów motorowych. To piękne Porsche 356 A Speedster dostarczone zostało do Hoffman’a w 1957 roku, oryginalnie wykończone było w kolorze kości słoniowej z brązowym, skórzanym wnętrzem oraz bardzo rzadkim dla Speedstera silnikiem 1600 Super. Po kompleksowej renowacji, jaką okaz przeszedł 2003 roku, pojawił się w nowych barwach, ze srebrnym nadwoziem i czarną skórą we wnętrzu. Z dodatkowych modyfikacji Porsche posiada skórzane paski zabezpieczające maskę, umieszczony centralnie na masce korek wlewu paliwa, rollbar oraz centralną końcówkę układu wydechowego. Oryginalny silnik zastąpiony został znacznie późniejszą jednostką 1600 SC, stuningowaną aby uzyskać 110 KM. Porsche posiada certyfikat autentyczności i wycenione zostało na 300 – 400 tys. euro, czyli ok. 1,3 – 1,7 mln złotych. Wylicytować je można na aukcji Bonhams, która odbędzie się w Francorchamps, na torze Spa w dniu 21 maja 2017.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2002 – 265000 PLN – Zawiercie

Porsche 911 Turbo od początku łączyło dzikie osiągi z umiejętnością zagwarantowania cywilizowanych warunków podróży. Wraz z rozwojem technologii, w każdej kolejnej generacji wykonywano krok do przodu. Niezmienny pozostawał jedynie kształt i architektura samochodu, poddawana jedynie stałej ewolucji. Generacja 996 była pierwszą, w której zastosowano silnik chłodzony cieczą. Ta nieuchronna zmiana nie przypadła do gustu ortodoksyjnym miłośnikom marki, podobnie jak i kształt przednich świateł, co skutkuje do dziś cenami niewspółmiernie niższymi od wcześniejszych, jak i późniejszych wersji Turbo. Jeżeli interesuje nas głównie aspekt sportowy i wrażenia z jazdy, wybór idealnego egzemplarza Porsche 911 Turbo 996 może być strzałem w dziesiątkę. Kultowe auto z przebiegiem zaledwie 50000 km to nie jest model, który miałby prawo tanieć.
Czytaj dalej

Porsche 930 Slantnose Cabriolet 1989 – USA

Porsche 930 to prawdziwy rarytas, a w wersji Cabriolet z programu „Sonderwunschprogramm”, czyli dzisiejszego Porsche Exclusive, jest niemal unikalne. Program zamówień specjalnych, z którego pochodzi to 930, rozpoczął się w roku 1981. To właśnie dzięki niemu z fabryczną opcją M505, zwaną Flachbau bądź Slantnose, czyli spłaszczoną przednią częścią samochodu, zamówiono w fabryce 609 egzemplarzy. Wykonywany ręcznie aerodynamiczny nos wywodzi się ze świata wyścigów i jest przeniesioną na drogi cechą słynnego Porsche 935 Moby Dick. Jeden z 27 egzemplarzy Porsche 930 Slantnose Cabriolet został właśnie wystawiony na sprzedaż. Z zaledwie 12000 milami przebiegu, pięknym kremowym wnętrzem i czerwonym lakierem, prezentuje się olśniewająco.
Czytaj dalej

Porsche 959 Speedster 1987 – Niemcy

Porsche 959 to legenda lat 80-tych i samochód o wspaniałych właściwościach jezdnych, które projektowano z myślą o rajdowej grupie B. Napęd na cztery koła i sześciocylindrowy, chłodzony powietrzem boxer o pojemności 2849 cm³ z podwójnym turbodoładowaniem, uczyniły w 1986 roku to Porsche najszybszym drogowym samochodem świata. Porsche 959 Speedster nie narodziło się jednak w fabryce i jest jedynym na świecie egzemplarzem 959 bez dachu. Niemiecki kierowca wyścigowy Jürgen Lässig cieszył się jazdą nim aż do wypadku na autostradzie, po którym samochód zakupiła firma Auto Becker. To właśnie w warsztacie tej firmy 959 przeobraziło się w kabriolet i otrzymało czarny materiałowy dach. Wszystkie pozostałe elementy Porsche są w fabrycznej specyfikacji. Obcięty metalowy dach w ozdobnej skrzyni stanowił komplet z samochodem, a firma Auto Becker otrzymała za niego w 1987 roku podczas IAA Frankfurt Moto Show 3 miliony niemieckich marek. Po latach auto zachowało się w świetnym stanie, dziś ma jedynie 8000 km przebiegu i jest w doskonałej kondycji mechanicznej. Oprócz szczątkowego materiałowego dachu typu Speedster w zestawie jest również dach z pełni automatycznym mechanizmem składania oraz specjalnie zaprojektowany hardtop, więc to od przyszłego właściciela zależy czy będzie chciał jeździć Speedster’em, kabrioletem czy też może założyć mu hardtop… dziś wartość samochodu szacowana jest na 1,2 – 1,5 miliona euro.
Czytaj dalej

Porsche 356 B T6 Convertible 1963 – Niemcy

Jest niezliczona liczba powodów, dla których powstało Porsche 356, tak samo jak istnieje wiele czynników, przez które Porsche stało się głównym producentem samochodów sportowych. Jednak podwaliną tego procesu było wrażenie jakie wywarł na Porsche Piero Dusio oraz to co robił z częściami do Fiat’ów dla wyścigowej marki Cisitalia („Compagnia Industriale Sportiva Italia”). Piero tworzył tam bowiem doskonałe, małe samochody sportowe i wyścigowe, a dr Porsche zastanawiał się, czy mógłby zrobić to samo z częściami Volkswagena. Pierwszy 356 został sprzedany w lipcu 1948 roku, a jego kolejne wcielenia robiły oszałamiającą karierę przez długie lata. Na aukcji wystawiony został przepiękny kabriolet o nadwoziu z serii T6, które to model 356 B otrzymał w połowie 1962 roku. Został on dostarczony do Frankfurtu przez lokalnego dealera Porsche Glöckler’a. Porsche po częściowej renowacji obejmującej głównie mechanikę pojazdu, prezentuje się niezwykle stylowo w srebrze z czarnym wnętrzem i czarnym miękkim dachem. Warto dodać, że 356 w wersji kabriolet jest jedną z najbardziej pożądanych opcji tego modelu. To piękne, niezawodne, wspaniale prowadzące się i dające niezwykle dużo zabawy podczas jazdy Porsche, wycenione zostało na 135000 – 145000 euro, czyli około 572000 – 614000 złotych.
Czytaj dalej

Porsche 911 Speedster 1989 – Niemcy

Porsche 911 Speedster to inkarnacja jednego z najbardziej niezwykłych stylów projektowania nadwozi, który zrodził się po raz pierwszy na bazie kultowego 356. Tak bezkompromisowy wariant nie wyjechał ze Stuttgartu od 1959 roku, jednak w rzeczywistości więcej miał wspólnego z 930 Turbo, niż z nadchodzącą nową generacją 911 o kodzie 964. Pierwszy 911 Speedster został pokazany na frankfurckim Motor Show we wrześniu 1987, ale minęło aż 16 miesięcy zanim produkcja faktycznie się rozpoczęła. Nadwozie zwykłego 911 Cabriolet zostało zmodyfikowane, aby dostosować je do ściętej od góry bryły Speedstera. Obniżono przednią szybę wpasowując ją w specjalną aluminiową ramę, zaprojektowano także specjalne, bezramkowe i jednoczęściowe szyby boczne. Wewnątrz szyny siedzeń opuszczone zostały o 20 mm, a same fotele były kombinacją sportowych kubłów ze standardowymi siedziskami. Tylne siedzenia samochodu były usuwane, a powstałe po nich miejsce było wyściełane jak w wersjach Club Sport. Porsche 911 Speedster dostępne było zarówno w standardowej wąskiej wersji nadwozia oraz szerszej w stylu 911 Turbo. Wystawiony na aukcji okaz to jeden z około 2100 wyprodukowanych egzemplarzy 911 Speedster’a. Opcjonalne wyposażenie dodatkowe obejmowało w nim podgrzewane fotele, akumulator o dużej wytrzymałości, sportowe fotele z elektryczną regulacją wysokości i klimatyzację. Wykończony srebrnym lakierem z czarną skórą we wnętrzu oraz czarnym dachem, ma przebieg zaledwie nieco ponad 4500 kilometrów. Wyceniony został na 220000 – 250000 euro, czyli około milion złotych, a do wylicytowania będzie już 8 kwietnia podczas aukcji organizowanej przy okazji targów Techno-Classica 2017 w Essen.
Czytaj dalej