Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 928 1982 – 62928 PLN – Piaseczno

Porsche 928 było prawdziwym technicznym majstersztykiem. Mocny silnik V8, układ transaxle (z silnikiem z przodu i skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi dla idealnego rozkładu masy), nowoczesna sylwetka z interesująco wysuwanymi reflektorami i ciekawie rozwiązaną tylną częścią nadwozia, z unoszoną tylną szybą. To był niezwykle ambitny projekt, który w założeniu miał stać się następcą modelu 911. Choć w bezpośrednim porównaniu wygrywał z “Garbusem” pod każdym względem, zmiany okazały się być zbyt awangardowe i rewolucja nigdy nie została przyjęta. Po latach jednak Porsche z V8 pod maską fascynuje jednak nie mniej niż w czasach swojej młodości. Ten wprowadzony na rynek w 1977 roku samochód jeździ, jak żaden inny w jego epoce, i niejeden miłośnik motoryzacji ma ochotę się o tym przekonać. Zapewne to jest przyczyną aktualnych cen tego modelu, które po latach stagnacji zaczynają rosnąć.
Czytaj dalej Porsche 928 1982 – 62928 PLN – Piaseczno

Porsche 911 Carrera 4 964 1990 – 304900 PLN – Radlin

Porsche 911 Carrera 964 miało aż 85% całkiem nowych podzespołów, ale w dużej mierze zachowało klasyczny kształt swojego poprzednika. Pomimo podobieństw 964 posiadało lepszą aerodynamikę, którą zawdzięczało nowym krągłością przodu i tyłu, a także automatycznie wysuwanemu tylnemu spoilerowi. Porsche 911 Carrera 4 964 było pierwszym modelem 911 wyposażonym w napęd na wszystkie koła. Jakby tego było mało napęd elektronicznie sterowany, przenosił standardowo 31% momentu na oś przednią i 69% na tylną, a jego dystrybucja mogła zmieniać się w zależności od sytuacji na drodze. Wszytko po to, aby jak najlepiej radzić sobie z mocą wspaniałego silnika o pojemności 3,6-litra, który generował aż 250 KM. Taki okaz w bardzo dobrym stanie, z oryginalnym przebiegiem i manualną skrzynią biegów to chyba marzenie każdego kierowcy. Jeżeli jest i Waszym, warto wziąć pod uwagę piękny egzemplarz z ogłoszenia.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4 964 1990 – 304900 PLN – Radlin

Porsche 928S 1987 – 87000 PLN – Poznań

928 stanowiło prawdziwą rewolucję w ofercie legendarnej niemieckiej marki. Z silnikiem umieszczonym z przodu i skrzynią biegów przy tylnej osi gwarantowało idealny rozkład mas, rzecz w klasycznych 356 i 911 nie do pomyślenia. Rasowe V8 pod maską, niebanalna stylistyka i świetne drogowe maniery z miejsca podbiły serca dziennikarzy, co przyczyniło się do nadania mu tytułu samochodu roku 1978. To jedyny w historii raz, kiedy tytuł ten trafił do tak elitarnego, sportowego samochodu. Porsche 928S ukazało się w roku 1980, w trzy lata po debiucie pierwszej wersji modelu. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i podniesienie mocy początkowo z 240 KM do 300 KM, a w kolejnych latach do 310 KM. To wóz, który może podbić serca na wiele sposobów. Wysoki komfort, piękne brzmienie, oryginalny wygląd i zawsze satysfakcjonujące osiągi. To samochód wręcz stworzony do połykania kilometrów, więc nie ma się co dziwić, że w początkowych latach ten egzemplarz robił po 50 tysięcy kilometrów rocznie. Dziś na jego liczniku nie zobaczymy przebiegu satysfakcjonującego przeciętnego Janusza, lecz za to samochód przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł cieszyć jak za dawnych lat. Jest w cenionej, europejskiej specyfikacji, w klasycznym zestawieniu srebrnego lakieru z czarnym, skórzanym wnętrzem.
Czytaj dalej Porsche 928S 1987 – 87000 PLN – Poznań

Porsche 911 Carrera 2 964 1991 – 205900 PLN – Radlin

Porsche 911 Carrera 2 964 zachowało wszystkie najlepsze cechy klasycznej 911, łącząc mocny temperament z trwałością, praktycznością i komfortem, przydatnymi na co dzień. Wyposażone w manualną skrzynię biegów, nie było najbardziej popularną specyfikacją w Japonii, lecz właśnie takie 911-tki cenione są dziś najbardziej. Ten egzemplarz w zjawiskowej konfiguracji kolorystycznej zachowany jest w oryginalnym stanie, dodane zostały jedynie felgi i lusterka z wersji Carrera Cup, czyli takie, jakie posiadała m.in. 911 RS America. To tuning w stylu OEM+, który w takiej formie akceptowany jest nawet przez najbardziej ortodoksyjnych miłośników marki. Choć z pewnością nie jest to najtańsza 964 na rynku, właśnie takie Porsche warto kupować. Legenda marki sprawia, że zakup może być nie tylko spełnieniem młodzieńczych marzeń, ale i świetną lokatą kapitału.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 2 964 1991 – 205900 PLN – Radlin

Porsche 911 Carrera 997 2007 – 190000 PLN – Warszawa

O ile klasyczne Porsche zawsze dobrze trzymać w garażu i poprawiać sobie nim humor przy dobrej pogodzie i sprzyjających okoliczności, dopasowanie do niego drugiego auta na co dzień wcale nie musi być trudne. Jeżeli nie mamy potrzeby wożenia pasażerów ani dużego bagażu, jak również konieczności ujeżdżania po nieutwardzonych drogach, nie musimy nawet wychodzić poza obręb marki. Doskonale tą rolę może spełniać Porsche 911 Carrera 997. Piąta generacja flagowego modelu marki produkowana była w latach 2004-2011 i wciąż uznać ją można za nowoczesną i praktyczną. Wolnossący silnik 3,6 l znany jest nie tylko ze swoich ponadprzeciętnych osiągów, ale również z umiejętności spalania niewielkiej ilości paliwa podczas spokojnej jazdy. Zaletą tego egzemplarza z pewnością jest nieskazitelny stan i przebieg zaledwie 57 tysięcy kilometrów. Samochód jest bezwypadkowy, z oryginalną powłoką lakierniczą, co w przypadku tego modelu na polskim rynku wciąż niestety jest rzadkością.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 997 2007 – 190000 PLN – Warszawa

Porsche Typ 64 1939 – USA

Patrząc na Porsche Typ 64 nigdy nie powiedzielibyśmy, że powstało na bazie popularnego Garbusa. Pomimo, że ma ten sam układ napędowy i zawieszenie co Volkswagen Typ 1, jest zupełnie inny. Typ 64 zastąpił nigdy niezrealizowany projekt samochodu Porsche 114 – dwumiejscowego bolidu, który miał posiadać centralnie umieszczony silnik typu V10 chłodzony cieczą i miał być pierwszym samochodem produkowanym pod marką Porsche. Nadejście drugiej wojny światowej skupiło uwagę profesora Ferdinanda Porsche na innych sprawach, lecz zdążył on jeszcze urzeczywistnić marzenie o nowym samochodzie sportowym. Wyścig o długości 1500 km z Berlina do Rzymu został zaplanowany na wrzesień 1939 roku i posłużyć miał do promowania narodzin Garbusa. Volkswagen zlecił wykonanie trzech specjalnych wersji wyścigowych KdF-Wagen, które znane są jego inżynierom oraz na świecie jako Porsche Typ 64. Zaprojektowany przez tych samych inżynierów, którzy kontynuowali tworzenie modelu 356, otrzymał nadwozie budowane w firmie Reutter. Podwozie i lekkie, nitowane nadwozie wykorzystują technologię wykorzystywaną w samolotach z czasów II wojny światowej. Chłodzony powietrzem silnik z czterema cylindrami został dostrojony na 32 KM.
Czytaj dalej Porsche Typ 64 1939 – USA

Porsche 550A Spyder 1957 – SPRZEDANE

Porsche 550A Spyder to pierwsze Porsche skonstruowane specjalnie do sportu. Wyposażone w nowe lekkie nadwozie, całkowicie niezależne zawieszenie i pięciobiegową skrzynię, 550A różniło się od poprzednika, modelu 356, wieloma szczegółami, ale przede wszystkim nową ramą przestrzenną, na której umieszczono opływową konstrukcję. Sztywniejszy, lżejszy i świetnie prowadzący się samochód wyposażony został w silnik o mocy zwiększonej do 135 KM, karmiony przez dwugardzielowe gaźniki Weber 40 DCM. Zwycięstwo Umberto Maglioli w Targa Florio w 1956 roku rozpoczęło pasmo sukcesów Porsche 550A Spyder, lecz i tak wyprodukowano zaledwie 40 egzemplarzy. Numer 0121 wystawiony na aukcji to 15 zbudowany okaz 550A, zmontowany pod koniec marca 1957 roku i jedyny jaki dostarczono do Danii. Prowadzony przez miejscową legendę wyścigów, Juliusa Voigta-Nielsena, 550A Spyder triumfował w swoim pierwszym wyścigu na Roskilde Ring. Pod koniec 1958 roku Porsche 550A zostało sprzedane Johnowi Manussisowi, brytyjskiemu kierowcy wyścigowemu mieszkającemu w Kenii, który uzupełnił ciekawą historię egzemplarza kilkakrotnie wygrywając East African Safari Rally. Na początku 1962 roku Porsche przeszło w posiadanie państwa Cardwell, którzy przenieśli Porsche do swojego domu w Tanzanii. W 1978 roku Porsche zostało przejęte przez włoskiego kolekcjonera, Giuseppe Freschiego, który zachował niezwykły samochód przez 31 lat, kilka razy wyprowadzając Spydera na Mille Miglia. W 2011 roku 550A trafiło do Francji, lecz nie na długo. W 2012 roku, już z kolejnym właścicielem, Porsche przeszło kompleksową, trwającą cztery lata renowację, zakończoną inspekcją znanego specjalisty od historycznych Porsche, Jürgena Bartha, który oświadczył: “550A-0121 jest perfekcyjny i zachowany w swojej oryginalnej formie, a wszystkie jego elementy mechaniczne i specyfikacja są takie, jak w 1957 roku.” Niezwykły okaz Porsche 550A Spyder, zaledwie 100 km po renowacji, w zapierającym dech w piersiach stanie, z pełną i fascynującą historią, sprzedano nad jeziorem Como. Osiągnięta na aukcji kwota to 3,38 miliona euro, czyli około 14,5 miliona złotych.
Czytaj dalej Porsche 550A Spyder 1957 – SPRZEDANE

Porsche 914 1975 – 37500 PLN – Wrocław

W połowie lat 60-tych Porsche poszukiwało niszy dla zapełnienia segmentu poniżej modelu 911. Dla tak małej firmy niemożliwe było budowanie modelu od podstaw, stąd podjęto decyzję o współpracy z Volkswagenem. Nowy, centralnosilnikowy model powstawał jednocześnie jako następca modelu VW Karmann Ghia i ukazał się w Europie pod nową marką VW Porsche, a za Oceanem – po prostu jako Porsche. Do wyboru klienci otrzymali 914 z nowo zaprojektowanym, czterocylindrowym silnikiem VW i 914/6, z sześciocylindrowym Porsche. Niska masa (zaledwie około 900 kg w podstawowej wersji), sporo mocy i doskonały rozkład masy uczyniły z niego doskonałe, czystej krwi, sportowe auto. Tym autem zresztą nie trzeba gnać na złamanie karku – żeby poczuć ducha motorsportu wystarczy otwarty dach typu targa, słoneczny wiosenny dzień i kręta droga. Porsche 914 powstawało pomiędzy 1969 a 1975 rokiem. Jeden ze 115 tysięcy wyprodukowanych egzemplarzy trafił z USA w okolice Wrocławia. Egzemplarz w ciekawej kolorystyce wydaje się być bardzo dobrą bazą do renowacji.
Czytaj dalej Porsche 914 1975 – 37500 PLN – Wrocław

Porsche 928S 1983 – 78000 PLN – Częstochowa

Porsche 928S ukazało się w roku 1980, w trzy lata po debiucie pierwszej wersji modelu. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i zwiększenie stopnia kompresji, co skutkowało wzrostem mocy z 240 KM do 300 KM. Wersja wyróżniała się dołożonymi spojlerami pod przednim zderzakiem i na tylnej klapie oraz elektrycznie regulowanym lusterkiem pasażera. Inne miała również felgi, które w tym egzemplarzu zastąpione zostały wzorem z modelu 911. To okaz sprowadzony z USA, wyprodukowany w 1983. To właśnie w tym roku Porsche 928S wykorzystano do osławionej, 24-godzinnej jazdy na torze w Nardo, uzyskując średnią prędkość na imponującym poziomie 251,4 km/h i przebyty dystans 6033 km.
Czytaj dalej Porsche 928S 1983 – 78000 PLN – Częstochowa

Porsche Boxster 2001 – 53000 PLN – Warszawa

Porsche 986 to oznaczenie generacji, w której po raz pierwszy od czasów kultowego Porsche 550 Spyder pojawił się zgrabny roadster z silnikiem umieszczonym centralnie. Jego nazwa stworzona została poprzez połączenie słów “boxer” i “roadster”, idealnie pokazujące, z czym mamy do czynienia. Sześciocylindrowy silnik w przeciwsobnym układzie cylindrów występował w odmianach 2,5, 2,7 oraz 3,2 litra w wersji S. Ten niebanalny pojazd marki Porsche, świetnie łączący w sobie zalety samochodu sportowego i pojazdu codziennej użyteczności (dwa bagażniki), swoją premierę miał 23 lata temu, lecz ciągle wygląda aktualnie i posiada sporą rzeszę fanów. I nic w tym dziwnego, wystarczy chociaż raz przejechać się Porsche Boxsterem w piękny dzień po krętej drodze z odkrytym dachem, aby zrozumieć o co chodzi… Piękne Porsche Boxster w kolorze speed yellow, z czarną skórzaną tapicerką, silnikiem o pojemności 2,7-litra i manualną skrzynią to coś, w czym doprawdy idzie się zakochać. Ten egzemplarz ma jedynie 76000 km przebiegu, wyśmienity stan mechaniczny i wizualny oraz cenę, która jest dobrą opcją na wejście w świat Porsche.
Czytaj dalej Porsche Boxster 2001 – 53000 PLN – Warszawa