Porsche

Porsche 356 A 1600 Super Speedster 1958 – SPRZEDANE

Porsche 356 to jeden z najlepszych samochodów sportowych wszech czasów i pierwszy model w historii marki noszący nazwę Porsche. Ferry projekt 356 oparł się na stworzonym przez swojego ojca Volkswagen’ie Beetle, przenosząc do niego koncepcję konstrukcji, umieszczony z tyłu silnik chłodzony powietrzem, a także niezależne zawieszenie. W kolejnych seriach nazwanych A, B i C, projekt 356 rozwijał się i zyskiwał coraz to mocniejsze silniki oraz różne typy nadwozi, jednak najbardziej pożądanym ze wszystkich stał się Speedster. Ta lekka sportowa wersja roadstera, tak jak Gullwing Mercedesa, mają po części wspólnego ojca, Max’a Hoffman’a. To właśnie ten dealer sportowych samochodów z USA nalegał na stworzenie eksportowej wersji Porsche 356, którą możni mieszkańcy Stanów mogli wykorzystać nie tylko do podrywania dziewczyn na słonecznych bulwarach, ale także do sportów motorowych. To piękne Porsche 356 A Speedster dostarczone zostało do Hoffman’a w 1957 roku, oryginalnie wykończone było w kolorze kości słoniowej z brązowym, skórzanym wnętrzem oraz bardzo rzadkim dla Speedstera silnikiem 1600 Super. Po kompleksowej renowacji, jaką okaz przeszedł 2003 roku, pojawił się w nowych barwach, ze srebrnym nadwoziem i czarną skórą we wnętrzu. Z dodatkowych modyfikacji Porsche posiada skórzane paski zabezpieczające maskę, umieszczony centralnie na masce korek wlewu paliwa, rollbar oraz centralną końcówkę układu wydechowego. Oryginalny silnik zastąpiony został znacznie późniejszą jednostką 1600 SC, stuningowaną aby uzyskać 110 KM. Porsche posiadające certyfikat autentyczności sprzedane zostało za 322000 euro, czyli ok. 1350049 złotych. Wylicytowano je na aukcji Bonhams, która odbyła się we Francorchamps, na torze Spa w dniu 21 maja 2017.
Czytaj dalej

Porsche Boxster 986 2004 – 70000 PLN – Warszawa

Porsche Boxster odziedziczył po przodkach wszystko to co najlepsze, a jego projekt oparto o kultowy, wyścigowy projekt Porsche 550 Spyder. Jest to jeden z najlepiej prowadzących się cywilnych samochodów marki z Zuffenhausen. Osiągnął to dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi i położonemu nisko nad ziemią środkowi ciężkości. Przeniesienie 228 KM na tylną oś powoduje, że potrafi przy większych prędkościach wierzgnąć w zakręcie, jednak systemy skutecznie zdławią jego narowiste zapędy. Wbrew pozorom jest to samochód praktyczny, jazda nim jest komfortowa, a dwa stosunkowo pojemne bagażniki, z przodu i z tyłu samochodu, wystarczą na zapakowanie dwóch osób na letnie wakacje w Alpach. Przyjemność jazdy Boxster’em w letnie dni z odkrytym dachem jest niezrównana, a jego dynamika i osiągi zadowalające. Pięknie zachowany egzemplarz z zadbanym wnętrzem, niskim przebiegiem i ciepłym domem w zimowe dni, cieszyć będzie jeszcze przez wiele lat.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 2005 – 345000 PLN – Zawiercie

Porsche 911 Turbo S to nie licząc prawdziwie wyścigowych GT2, GT3 i GT3 RS najwyższa półka w portfolio marki z Zuffenhausen. W serii modelowej 996 silnik o pojemności 3,8 litra zachwyca mocą turbodoładowanego, 24-zaworowego Boxer’a, a 450 KM rozpędza tą luksusową maszynę do setki w 4 sekundy. Moc samochodu kierowana jest na obydwie osie, a automatyczną skrzynię przełączyć można w tryb manualny i zmieniać biegi wedle uznania. W roczniku 2005 Turbo S wyprodukowany został w zaledwie około 4 tysiącach egzemplarzy, a jeden z nich w wersji Cabriolet właśnie trafił na sprzedaż. Biała karoseria dobrze kontrastuje z czarnym materiałowym dachem, a wnętrze w odcieniach brązu nie nosi dużych śladów zużycia. Jest to doskonała opcja dla ludzi lubiących osiągi, pewne prowadzenie i uczucie wiatru, który czesze włosy 😉
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2002 – 239900 PLN – Zawiercie

Porsche 911 Turbo od początku łączyło dzikie osiągi z umiejętnością zagwarantowania cywilizowanych warunków podróży. Wraz z rozwojem technologii, w każdej kolejnej generacji wykonywano krok do przodu. Niezmienny pozostawał jedynie kształt i architektura samochodu, poddawana jedynie stałej ewolucji. Generacja 996 była pierwszą, w której zastosowano silnik chłodzony cieczą. Ta nieuchronna zmiana nie przypadła do gustu ortodoksyjnym miłośnikom marki, podobnie jak i kształt przednich świateł, co skutkuje do dziś cenami niewspółmiernie niższymi od wcześniejszych, jak i późniejszych wersji Turbo. Jeżeli interesuje nas głównie aspekt sportowy i wrażenia z jazdy, wybór idealnego egzemplarza Porsche 911 Turbo 996 może być strzałem w dziesiątkę. Kultowe auto z przebiegiem zaledwie 50000 km to nie jest model, który miałby prawo tanieć.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 250000 PLN – Skierniewice

Magia Porsche 911 Turbo nie ma sobie równych. Kultowa wersja najsłynniejszego sportowego auta świata ma fenomenalne osiągi i z powodzeniem może służyć na zwykłych drogach. Jest również świetną inwestycją, zwłaszcza jeżeli wybierzemy idealnie zachowany egzemplarz dopiero zdobywającej popularność serii 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Była to nowa konstrukcja, a nie jedynie bardzo poważna modernizacja 993. Choć stylistyka pozostała wierna swoim poprzednikom, krytykowano wygląd przedniego pasa z zupełnie nowym kształtem reflektorów. Wśród miłośników marki wiele kontrowersji budziła jednostka napędowa po raz pierwszy chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Sześciocylindrowy boxer występował w wersjach o mocy 300 KM i 320 KM (wersja S). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM oraz w napęd na cztery koła, wzmocniona wersja Turbo S posiadała 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie „wyczynowe”, odmiany: 911 GT3 z silnikiem 3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480 KM). Dzisiaj Porsche 911 Turbo 996 staje się coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i miłośników marki, choć wciąż kosztuje mniej niż połowę ceny swoich poprzedników.
Czytaj dalej

Porsche 928 1982 – 46900 PLN – Robakowo

Silnik V8, nowoczesna stylizacja i idealny rozkład mas zapewniony przez układ tranaxle były argumentami, które miały zapewnić przewagę nowemu modelowi nad kultowym modelem 911. Porsche 928 debiutowało w 1977 roku, zdobywając tytuł Car of the Year. Uwodziło komfortem, osiągami i znakomitymi manierami na drodze, będąc doskonałym przedstawicielem klasy GT. Choć w kolekcjonerskim obrocie do dziś pozostaje w cieniu „nine-eleven”, dla motomaniaków poszukujących przede wszystkim dobrego samochodu, oferuje znakomity stosunek jakości do ceny. Egzemplarz z ogłoszenia wymaga jeszcze pewnych prac, by uczynić z niego prawdziwą piękność, lecz może być doskonałą bazą do uzyskania wspaniałego klasyka.
Czytaj dalej

Porsche 356 Speedster Pre-A 1954 – Włochy

Porsche 356 Speedster z serii zwanej pre-A to nie lada gratka, nie tylko dla wielbicieli marki z Zuffenhausen. 356 pre-A jest to pierwszy wypust legendarnych samochodów oznaczonych nazwiskiem Ferdynanda, a w nadwoziu typu Speedster prezentuje się oszałamiająco i jest legendą sportów motorowych. Ten prezentowany na aukcji dostarczony został do Nowego Yorku w 1954 roku, na zamówienie Maxa Hoffmana. Oryginalnie posiadał nadwozie w odcieniu Glasso Blau, czyli jednym z trzech kolorów pochodzących z palety Glasurit Glasso, stosowanej przez firmę Reutter. W 2001 roku Speedster powrócił do Europy, gdzie kolejny właściciel zlecił jego renowację, decydując się na zmianę koloru na czarny oraz zmianę wszystkich instrumentów na jednostki z układu SI. Oryginalny silnik 1500 został zastąpiony przez jednostkę 1600 typu 616/15 o mocy 75 KM, która pochodzi z modelu 356 C. Egzemplarz z certyfikatem autentyczności i 18828 kilometrami przebiegu wyceniony został na 330 – 360 tys. euro, czyli około 1,3 – 1,5 miliona złotych.
Czytaj dalej

Porsche 959 Komfort 1988 – Włochy

Porsche 959 powstało na bazie modelu 911, w ekskluzywnej serii liczącej zaledwie 337 samochodów. Z podwójnie uturbioną płaską szóstką chłodzoną cieczą, elektronicznymi systemami wspomagania jazdy, napędem na cztery koła oraz aerodynamicznie zoptymalizowanym nadwoziem, Porsche zademonstrowało najwyższe osiągnięcia ówczesnej techniki. Pomimo wygórowanej ceny 420000 niemieckich marek, Porsche 959 szybko sprzedały się co do jednego. Nawet po ponad 30 latach od momentu premiery na Frankfurt Auto Show, samochód ten nadal imponuje, zarówno osiągami, jak i zastosowaną techniką. Porsche 959 Komfort to wersja drogowa, wyposażona w elementy, które docenimy poza torem wyścigowym. Egzemplarz wystawiony na aukcji ma zaledwie 12500 kilometrów przebiegu i wyceniony został na na 925000 – 1050000 euro, czyli około 3,9 – 4,4 mln złotych.
Czytaj dalej

Porsche 911 993 1995 – 210000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera RSR 3.8 1993 – Włochy

Wyobraź sobie, że możesz zamówić najbardziej dzikie i najszybsze Porsche, jakie kiedykolwiek oferowała fabryka… samochód gotowy na tor od razu po przekroczeniu bram Zuffenhausen. Wybór jest oczywisty, decydujesz się na Carrera RS, albo jeszcze lepiej, wyścigowo poprawioną wersję RSR. Kontaktujesz się z Porsche, zamawiasz okaz w unikalnej konfiguracji, stworzonej specjalnie dla Ciebie, a kiedy w końcu jest gotów i dostajesz go z jedynie 10 kilometrowym przebiegiem i… nigdy nim nie jeżdżąc zostawiasz RSR’a jako element kolekcji… Może trudno sobie to wyobrazić, ale taki właśnie okaz trafił na listę aukcyjną RM Sotheby’s. Porsche 911 Carrera RSR 3.8 jest jedną z 51 wyprodukowanych sztuk, w jej wnętrzu czai się silnik o pojemności 3,8 litra typu M64/04 w specyfikacji RSR, który produkuje 350 KM mocy. Magazyn Car and Driver pisał wówczas o przyspieszeniu od 0-100 km/h w 3,7 sekundy, co było wynikiem lepszym niż uzyskany przez Ferrari F40. To niezwykłe Porsche w kolorze Polar Silver Metallic, posiada wnętrze całkowicie wykończone skórą w odcieniu CanCan Red. Pisząc całe, mamy na myśli nawet elementy klatki bezpieczeństwa, kolumnę kierowniczą oraz samą kierownicę. Kubełkowe fotele także posiadają skórzaną tapicerkę, a ich tyły pomalowane są w kolorze nadwozia. Dywaniki i sześciopunktowe pasy zostały dobrane idealnie pod kolor wnętrza, a zegary o srebrnych tarczach otacza srebrno-szara skóra. Ramiona trzyczęściowych skręcanych felg Speedline zostały zamówione w odcieniu Amethyst Metallic, a zaciski potężnych hamulców w kontraście pomalowano na złoto. Niesamowity okaz Porsche 911 964 Carrera RSR 3.8 wyceniony został szacunkowo na €2.000.000 – €2.200.000, czyli około 8,45 – 9,3 mln złotych.
Czytaj dalej