Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 Carrera S 997 2006 – 154000 PLN – Augustów

Porsche 911 Carrera S 997 to przedstawiciel piątej generacji flagowego modelu marki Porsche, oferowanej w latach 2004-2011. Generacja 997 osiągnęła rekordowy sukces komercyjny, będąc sprzedana w ilości ponad 100 tysięcy sztuk. Litera “S” w nazwie oznacza model o rozwiniętych parametrach sportowych – pojemność zwiększono z 3,6 do 3,8 l, moc maksymalna wzrosła z 325 do 355 KM, zastosowano sportowe zawieszenie i sportowy wydech. W prezentowanym egzemplarzu dodatkowo możemy odnaleźć pakiet Sport Chrono, oznaczający stoper umieszczony na szczycie deski rozdzielczej, ale nie tylko. Na jego konsoli środkowej odnajdziemy przycisk “Sport”, zmieniający charakterystykę reakcji na gaz, tryb pracy zawieszenia, zmieniający charakterystykę pracy automatycznej skrzyni biegów oraz sposób działania systemu PSM (Porsche Stability Management). W rezultacie otrzymujemy tu pełnoprawny samochód sportowy, który w trybie ręcznej zmiany biegów umożliwia kręcenie silnika aż na czerwone pole, nie przełączając nigdy samemu biegów. Warta podkreślenia jest wzorowa i bezwypadkowa historia tego 911, co jest na polskim rynku dużą rzadkością.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera S 997 2006 – 154000 PLN – Augustów

Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 2005 – 369000 PLN – Zawiercie

W 1997 roku Porsche wypuściło kolejną, czwartą już generację kultowej 911-stki z nowej, odświeżonej serii 996. Obok klasycznych konfiguracji Carrera, wyścigowego GT3 RS czy hardcorowego GT2, w dwa lata po premierze 996 pojawiła się doładowana wersja ikony z emblematem Turbo. Porsche nie poprzestało jednak na nim, i w 2004 roku z fabryki wyjeżdżać zaczęła topowa wersja modelu, 911 Turbo S. Za ten doskonale prowadzący się luksus na kołach z 450 KM pod tylną pokrywą w momencie wejścia na rynek zapłacić trzeba było ponad pół miliona złotych, a wersja z odkrytym nadwoziem kosztowała jeszcze więcej. I uwierzcie, nie była to przesadzona cena. Samochód oferował bowiem wszystko co w Porsche najlepsze: moc, dźwięk i design podążający za funkcją, idealne, luksusowe wnętrze i niesamowite doznania z jazdy. Co więcej, gdy w 2005 roku zakończono generację 996, produkcja coupe i kabrioletu Turbo S przekroczyła ledwie 1500 egzemplarzy, co uczyniło z modelu samochód z potencjałem kolekcjonerskim. Pięknie zachowane Porsche 911 Turbo S Cabriolet da nabywcy możliwość poczucia niezwykłego klimatu marki, zakosztowania emocji, posłuchania niesamowitego dźwięku podczas podróży z odkrytym dachem i ulokowania kapitału w genialnym, sportowym kabriolecie.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 2005 – 369000 PLN – Zawiercie

Porsche 911 Turbo 996 2002 – 275000 PLN – Radlin

Porsche 911 Turbo stało zawsze na szczycie motoryzacyjnych marzeń, zdobiąc wiele wiszących nad łóżkami plakatów. Będąc zawsze o krok od prawdziwych supersamochodów, oferowało fenomenalne połączenie doskonałych osiągów i komfortu, którego rzadko kto oczekiwał od tak absurdalnie szybkich bolidów. W efekcie nabywca otrzymywał idealny samochód sportowy, i nie inaczej było w generacji 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Po raz pierwsze chłodzone cieczą, w wersji z turbosprężarką zaoferowało 420 KM osiągniętych z pojemności 3,6 l. Obecnie Porsche 911 Turbo 996 nie weszło jeszcze w zakres zainteresowań spekulantów, w rezultacie czego nawet kolekcjonerski egzemplarz z przebiegiem zaledwie 51 tys. km można nabyć za ułamek ceny poprzedników.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2002 – 275000 PLN – Radlin

Porsche 911 S Targa 1976 – 150000 PLN – Zbydniów

Porsche 911 S, Porsche 911 S Targa oraz Porsche 911 Turbo – w 1976 roku kultowe 911 w USA dostępne było jedynie w tych trzech wersjach. Nowością była sześcioletnia gwarancja na nadwozie, zaoferowana dzięki użyciu galwanizowanej stali. Targa oferowana była za 14795 USD, i w tej cenie oferowała fantastyczne wrażenia z jazdy dzięki zdejmowanemu panelowi dachu oraz silnikowi typu bokser chłodzonemu powietrzem o pojemności 2,7 l i mocy 170 KM, zasilanemu układem wtryskowym Bosch K-Jetronic CIS. Po ponad 4 dekadach ten wóz nadal fascynuje, i choć jego osiągi dziś już nie szokują, kształt, brzmienie i drogowe maniery Porsche nadal są absolutnie niepowtarzalne. To wspaniały klasyk, który oferuje kierowcy szczególne przeżycia.
Czytaj dalej Porsche 911 S Targa 1976 – 150000 PLN – Zbydniów

Porsche 928S 1987 – 87000 PLN – Poznań

928 stanowiło prawdziwą rewolucję w ofercie legendarnej niemieckiej marki. Z silnikiem umieszczonym z przodu i skrzynią biegów przy tylnej osi gwarantowało idealny rozkład mas, rzecz w klasycznych 356 i 911 nie do pomyślenia. Rasowe V8 pod maską, niebanalna stylistyka i świetne drogowe maniery z miejsca podbiły serca dziennikarzy, co przyczyniło się do nadania mu tytułu samochodu roku 1978. To jedyny w historii raz, kiedy tytuł ten trafił do tak elitarnego, sportowego samochodu. Porsche 928S ukazało się w roku 1980, w trzy lata po debiucie pierwszej wersji modelu. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i podniesienie mocy początkowo z 240 KM do 300 KM, a w kolejnych latach do 310 KM. To wóz, który może podbić serca na wiele sposobów. Wysoki komfort, piękne brzmienie, oryginalny wygląd i zawsze satysfakcjonujące osiągi. To samochód wręcz stworzony do połykania kilometrów, więc nie ma się co dziwić, że w początkowych latach ten egzemplarz robił po 50 tysięcy kilometrów rocznie. Dziś na jego liczniku nie zobaczymy przebiegu satysfakcjonującego przeciętnego Janusza, lecz za to samochód przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł cieszyć jak za dawnych lat. Jest w cenionej, europejskiej specyfikacji, w klasycznym zestawieniu srebrnego lakieru z czarnym, skórzanym wnętrzem.
Czytaj dalej Porsche 928S 1987 – 87000 PLN – Poznań

Porsche 928 1982 – 72928 PLN – Piaseczno

Porsche 928 było prawdziwym technicznym majstersztykiem. Mocny silnik V8, układ transaxle (z silnikiem z przodu i skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi dla idealnego rozkładu masy), nowoczesna sylwetka z interesująco wysuwanymi reflektorami i ciekawie rozwiązaną tylną częścią nadwozia, z unoszoną tylną szybą. To był niezwykle ambitny projekt, który w założeniu miał stać się następcą modelu 911. Choć w bezpośrednim porównaniu wygrywał z “Garbusem” pod każdym względem, zmiany okazały się być zbyt awangardowe i rewolucja nigdy nie została przyjęta. Po latach jednak Porsche z V8 pod maską fascynuje jednak nie mniej niż w czasach swojej młodości. Ten wprowadzony na rynek w 1977 roku samochód jeździ, jak żaden inny w jego epoce, i niejeden miłośnik motoryzacji ma ochotę się o tym przekonać. Zapewne to jest przyczyną aktualnych cen tego modelu, które po latach stagnacji zaczynają rosnąć.
Czytaj dalej Porsche 928 1982 – 72928 PLN – Piaseczno

Porsche 928S 1983 – 78000 PLN – Częstochowa

Porsche 928S ukazało się w roku 1980, w trzy lata po debiucie pierwszej wersji modelu. Litera “S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i zwiększenie stopnia kompresji, co skutkowało wzrostem mocy z 240 KM do 300 KM. Wersja wyróżniała się dołożonymi spojlerami pod przednim zderzakiem i na tylnej klapie oraz elektrycznie regulowanym lusterkiem pasażera. Inne miała również felgi, które w tym egzemplarzu zastąpione zostały wzorem z modelu 911. To okaz sprowadzony z USA, wyprodukowany w 1983. To właśnie w tym roku Porsche 928S wykorzystano do osławionej, 24-godzinnej jazdy na torze w Nardo, uzyskując średnią prędkość na imponującym poziomie 251,4 km/h i przebyty dystans 6033 km.
Czytaj dalej Porsche 928S 1983 – 78000 PLN – Częstochowa

Porsche 944 S2 Cabriolet 1991 – 108000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

Porsche 944 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas agresywnej jazdy po zakrętach. To zasługa doskonałego wyważenia, będącego wynikiem zastosowania układu napędowego transaxle (silnik z przodu, skrzynia z tyłu). Świetny, czterocylindrowy silnik o sporej pojemności 3 litrów, z dużą ilością momentu obrotowego, precyzyjny układ kierowniczy, manualna skrzynia biegów o krótkim (ciasnym) skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność. Porsche 944 S2 Cabriolet o mocy 211 KM zastępowało 220-konny model Turbo. Przejmując jego wzmocnione zawieszenie i hamulce, większe felgi i szersze opony, nawiązywało również do niego stylistyką. Łącznie wyprodukowano 5640 sztuk modelu 944 S2 Cabriolet, od 1989 do 1991 roku.
Czytaj dalej Porsche 944 S2 Cabriolet 1991 – 108000 PLN – Tomaszów Mazowiecki

RUF Porsche 993 Turbo R 1998 – SPRZEDANY

To co z początku było małym serwisem samochodowym założonym w Pfaffenhausen w Niemczech, po 30 latach działania stało się miejscem produkcji jednych z najlepszych sportowych aut na świecie. Alois Ruf Junior, dzięki swojej pasji do samochodów i Porsche 911, stworzył prawdziwą legendę. Kultowy Yellowbird w 1987 roku ugruntował pozycję firmy raz na zawsze. Kontynuacja legendy nastąpiła w 1995 roku, w oparciu o nowe wówczas 993 Turbo. Po raz kolejny RUF musiał podążyć za filozofią oryginału: duża moc, niska masa i duża prędkość. CTR2 oferował kevlarowe nadwozie, lekkie szkło, system zawieszenia produkowany przez RUF oraz podwójne działające tylne skrzydło, które pomogło stworzyć odpowiedni docisk i zasilić w powietrze intercoolery. Co niewiarygodne, zespół napędowy CTR2 pochodzi z wyścigowego 962 w specyfikacji Grupy C, a RUF dostroił go do mocy 520 KM. Rekordy nowego RUF-a dla aut produkcyjnych, takie jak przyspieszenie do 100 km/h w nieco poniżej 3,5 sekundy i prędkość maksymalna 349 km/h, pokonane zostały dopiero 1998 roku przez McLarena F1. W 1997 roku nowy RUF, tak jak jego poprzednik, przypieczętował swój sukces w Pikes Peak Hill Climb, zdobywając 2 miejsce w klasyfikacji generalnej. Wystawiony na sprzedaż RUF Turbo R był specjalną konstrukcją dla członka rodziny Porsche, doktora Ferdinanda Olivera Porsche, co możemy przeczytać w dokumentacji RUF Automobiles i w liście skierowanym od samego doktora Porsche. Silnik tego wspaniałego RUF Porsche 993 Turbo R został przekonwertowany do pełnej specyfikacji Turbo R przy użyciu przeprogramowanego ECU, zwiększającego moc do 520 KM. Na liście modyfikacji silnika znalazły się również zmodernizowane turbiny KKK, pełne sportowe wydechy, zmodyfikowane głowice cylindrów, nowe wałki rozrządu, a także koło zamachowe. Zawieszenie zostało zastąpione zestawem H&R z regulacją wysokości. Całe auto otrzymało piękny kolor Oak Green Metallic i wnętrze z czarnej skóry. Całości dopełniają dziewiętnastocalowe koła RUF, zintegrowana klatka bezpieczeństwa, sportowe fotele RUF, dywaniki z logo RUF, żółte zaciski hamulcowe RUF, zestaw pedałów RUF, gałka zmiany biegów, kierownica, przedni i tylny zderzak, listwy na progach i oczywiście instrumenty RUF. Osiągi RUF dają przyspieszenie od 0-100 km/h w niecałe 3,6 s i maksymalną prędkość powyżej 321 km/h, a brak turbo lag-ów, wspierany przez pozornie nieskończony moment obrotowy, wciska w fotel. RUF po pełnym serwisie mechanicznym silnika, hamulców, sprzęgła, klimatyzacji, na felgach po renowacji, 7 marca na aukcji Amelia Island sprzedany został za 626,5 tysiąca dolarów, czyli ponad 2,4 miliona złotych.
Czytaj dalej RUF Porsche 993 Turbo R 1998 – SPRZEDANY

Porsche 911 Carrera 4 964 1990 – 304900 PLN – Radlin

Porsche 911 Carrera 964 miało aż 85% całkiem nowych podzespołów, ale w dużej mierze zachowało klasyczny kształt swojego poprzednika. Pomimo podobieństw 964 posiadało lepszą aerodynamikę, którą zawdzięczało nowym krągłością przodu i tyłu, a także automatycznie wysuwanemu tylnemu spoilerowi. Porsche 911 Carrera 4 964 było pierwszym modelem 911 wyposażonym w napęd na wszystkie koła. Jakby tego było mało napęd elektronicznie sterowany, przenosił standardowo 31% momentu na oś przednią i 69% na tylną, a jego dystrybucja mogła zmieniać się w zależności od sytuacji na drodze. Wszytko po to, aby jak najlepiej radzić sobie z mocą wspaniałego silnika o pojemności 3,6-litra, który generował aż 250 KM. Taki okaz w bardzo dobrym stanie, z oryginalnym przebiegiem i manualną skrzynią biegów to chyba marzenie każdego kierowcy. Jeżeli jest i Waszym, warto wziąć pod uwagę piękny egzemplarz z ogłoszenia.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4 964 1990 – 304900 PLN – Radlin