Porsche

Porsche 911 S 1967 – UK

W roku 1963 na targach IAA we Frankfurcie Porsche prezentuje model 901, wspaniałego następcę modelu 356. W kolejnym roku produkcji Porsche pod presją Peugeota, zmuszone jest zmienić oznaczenie modelu na 911 i w tym samym czasie wypuszcza spod skrzydeł „bezpieczny kabriolet”, czyli wersję Targa. Ze względu na różne modyfikacje silnika, sportowa wersja 911 z początkową mocą 160 KM, ostatecznie uzyskała 190 KM. Oprócz doskonałego wyposażenia, model S był pierwszym 911, które otrzymało felgi „Fuchs” z ich charakterystycznym 5-ramiennym wzorem. To co widzicie właśnie przed sobą, to jeden z najlepszych wczesnych egzemplarzy Porsche 911 S, jakie kiedykolwiek widzieli eksperci z Classic Porsche. Ta bliska perfekcji dwulitrowa dziewięćset jedenastka w urzekającym kolorze Irish Green została wyprodukowana na niemiecki rynek w październiku 1966 roku, by trafić w ręce Amerykanina pracującego w Niemczech. Niedługo później egzemplarz wraz ze swoim właścicielem trafia do Kennewick w stanie Washington, gdzie pozostaje aż do roku 1998. Po jedenastu latach znowu zmienia właściciela i zostaje dokładnie odrestaurowane. Z certyfikatem autentyczności wydanym przez Porsche oraz pasującymi numerami skrzyni biegów i silnika, zwycięża w wielu konkursach elegancji by dziś trafić na aukcję Bonhams. Ta ikona w olśniewającym stanie wyceniona została na 240 – 280 tysięcy funtów, czyli około 1,2 – 1,3 miliona złotych.
Czytaj dalej

Porsche 911 993 Carrera 2 1994 – 207000 PLN – Warszawa

Porsche 911 993 Carrera 2 pochodzi z ostatniej gamy modeli z silnikiem chłodzonym powietrzem. Według znawców była to ostatnia seria samochodów nawiązujących do charakterystycznych cech modelu 911. Model 993 w porównaniu do poprzednika otrzymał bardziej opływowe nadwozie, wzmocniony silnik oraz lepsze hamulce. Charakterystyczne pochylone przednie reflektory przypominają wyglądem kultowy model 959. Unikatowy kolor prezentowanego egzemplarza, rewelacyjny pakiet ClubSport RS oraz 18″ felgi Brombacher nadają autu szyku i upodabniają do najbardziej unikatowego i najdroższego Porsche 993 wersji GT2, które jest jednym z najrzadszych modeli w historii firmy i powstało zaledwie w ilości 57 egzemplarzy. Ten egzemplarz posiada silnik o pojemności 3.6 l i mocy 272 KM. Według danych producenta przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5.3 s, a prędkość maksymalna wynosi 267 km/h.
Czytaj dalej

Porsche 911 SC 1979 – 189500 PLN – Elbląg

Porsche 911 SC ukazało się w 1977 roku jako późna ewolucja pierwszej generacji klasycznej 911-tki. Oprócz modelu Turbo, było jedną z dwóch dostępnych opcji. Skrót „SC” oznaczał Super Carrera, a samochód napędzał powiększony do 3 litrów, sześciocylindrowy silnik typu bokser, w pierwotnej wersji rozwijający moc 180 KM. Tradycyjnie dla Porsche chłodzony był powietrzem i umieszczony został za tylną osią. Prezentowane Porsche pochodzi z rynku Monako i wyposażone zostało w będące częścią opcjonalnego pakietu sportowego felgi Fuchs z niskoprofilowymi oponami, dokładkę pod przednim zderzakiem oraz kultowe tylne skrzydło, zwane „whale tail”, czyli ogonem wieloryba. Ta prawdziwa legenda w klasycznej czarnej barwie i z czarnym wnętrzem prezentuje się wyśmienicie.
Czytaj dalej

Porsche 911 993 1995 – 216000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej

Porsche 928 S4 1989 – 108000 PLN – Warszawa

Porsche 928 jest flagowym przedstawicielem linii trans-axle, koncepcji gwarantującej idealny rozkład masy pomiędzy przednią a tylną osią. S4 to model po modyfikacjach, oferowany od 1987 roku. Z pięknie brzmiącą jednostką V8 5 l z czterema zaworami na każdy cylinder, wzmocnioną skrzynią biegów, mocniejszymi hamulcami i zmodyfikowanym układem wtryskowym oferuje świetne osiągi, wysoki komfort i doskonale się prowadzi. Ceny tych samochodów dziś nie odzwierciedlają jakości, z jaką zostały wykonane. Wszak 928 jako nowe kosztowało tyle co model 911, a dziś ich ceny zbliżone są do podstawowego 944.
Czytaj dalej

Porsche 944 S2 1991 – 112000 PLN – Skierniewice

Inżynierowie Porsche w latach 80. niemal do perfekcji doprowadzili koncepcję idealnie wyważonego coupe. Dzięki rozkładowi masy 50/50, Porsche 944 S2 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Świetny silnik z dużą ilością momentu obrotowego (powstały na bazie „połowy” jednostki z Porsche 928), precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów o krótkim skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 930 1985 – 710000 PLN – Wrocław

Porsche 911 Turbo 930 to pierwsze turbodoładowane 911, prawdziwa ikona, która rozpoczęła wspaniałą tradycję, kontynuowaną do dziś. 930 Turbo było rewolucyjne nie tylko przez silnik, ale także przez elementy aerodynamiki, jak tylne skrzydło oraz szerokie tylne koła i wzmocnione zawieszenie, które to musiały poradzić sobie z mocą 300 KM. To marzenie każdego wielbiciela klasycznych modeli Porsche i rozpalające wyobraźnię, najszybsze drogowe auto swoich czasów. Dzisiaj macie okazję skosztować tego granatu na kołach, który w rewelacyjnym stanie i niebanalnej kolorystyce przyciąga jak magnes. Unikatowa konfiguracja, niewielki przebieg, wspaniały stan oraz certyfikat autentyczności wydany przez Porsche sprawiają, że wart jest każdej wydanej na niego złotówki. Za naszą zachodnią granicą samochody takiej jakości sprzedawane są drożej.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 2005 – 345000 PLN – Zawiercie

Porsche 911 Turbo S to nie licząc prawdziwie wyścigowych GT2, GT3 i GT3 RS najwyższa półka w portfolio marki z Zuffenhausen. W serii modelowej 996 silnik o pojemności 3,8 litra zachwyca mocą turbodoładowanego, 24-zaworowego Boxer’a, a 450 KM rozpędza tą luksusową maszynę do setki w 4 sekundy. Moc samochodu kierowana jest na obydwie osie, a automatyczną skrzynię przełączyć można w tryb manualny i zmieniać biegi wedle uznania. W roczniku 2005 Turbo S wyprodukowany został w zaledwie około 4 tysiącach egzemplarzy, a jeden z nich w wersji Cabriolet właśnie trafił na sprzedaż. Biała karoseria dobrze kontrastuje z czarnym materiałowym dachem, a wnętrze w odcieniach brązu nie nosi dużych śladów zużycia. Jest to doskonała opcja dla ludzi lubiących osiągi, pewne prowadzenie i uczucie wiatru, który czesze włosy 😉
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2002 – 239900 PLN – Zawiercie

Porsche 911 Turbo od początku łączyło dzikie osiągi z umiejętnością zagwarantowania cywilizowanych warunków podróży. Wraz z rozwojem technologii, w każdej kolejnej generacji wykonywano krok do przodu. Niezmienny pozostawał jedynie kształt i architektura samochodu, poddawana jedynie stałej ewolucji. Generacja 996 była pierwszą, w której zastosowano silnik chłodzony cieczą. Ta nieuchronna zmiana nie przypadła do gustu ortodoksyjnym miłośnikom marki, podobnie jak i kształt przednich świateł, co skutkuje do dziś cenami niewspółmiernie niższymi od wcześniejszych, jak i późniejszych wersji Turbo. Jeżeli interesuje nas głównie aspekt sportowy i wrażenia z jazdy, wybór idealnego egzemplarza Porsche 911 Turbo 996 może być strzałem w dziesiątkę. Kultowe auto z przebiegiem zaledwie 50000 km to nie jest model, który miałby prawo tanieć.
Czytaj dalej

Porsche 356 Speedster Pre-A 1954 – SPRZEDANE

Porsche 356 Speedster z serii zwanej pre-A to nie lada gratka, nie tylko dla wielbicieli marki z Zuffenhausen. 356 pre-A jest to pierwszy wypust legendarnych samochodów oznaczonych nazwiskiem Ferdynanda, a w nadwoziu typu Speedster prezentuje się oszałamiająco i jest legendą sportów motorowych. Ten prezentowany na aukcji dostarczony został do Nowego Yorku w 1954 roku, na zamówienie Maxa Hoffmana. Oryginalnie posiadał nadwozie w odcieniu Glasso Blau, czyli jednym z trzech kolorów pochodzących z palety Glasurit Glasso, stosowanej przez firmę Reutter. W 2001 roku Speedster powrócił do Europy, gdzie kolejny właściciel zlecił jego renowację, decydując się na zmianę koloru na czarny oraz zmianę wszystkich instrumentów na jednostki z układu SI. Oryginalny silnik 1500 został zastąpiony przez jednostkę 1600 typu 616/15 o mocy 75 KM, która pochodzi z modelu 356 C. Egzemplarz z certyfikatem autentyczności i 18828 kilometrami przebiegu sprzedany został za 336 tys. euro, czyli około 1,4 miliona złotych.
Czytaj dalej