Porsche

Porsche 944 S2 1991 – 112000 PLN – Skierniewice

Inżynierowie Porsche w latach 80. niemal do perfekcji doprowadzili koncepcję idealnie wyważonego coupe. Dzięki rozkładowi masy 50/50, Porsche 944 S2 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Świetny silnik z dużą ilością momentu obrotowego (powstały na bazie „połowy” jednostki z Porsche 928), precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów o krótkim skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 250000 PLN – Skierniewice

Magia Porsche 911 Turbo nie ma sobie równych. Kultowa wersja najsłynniejszego sportowego auta świata ma fenomenalne osiągi i z powodzeniem może służyć na zwykłych drogach. Jest również świetną inwestycją, zwłaszcza jeżeli wybierzemy idealnie zachowany egzemplarz dopiero zdobywającej popularność serii 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Była to nowa konstrukcja, a nie jedynie bardzo poważna modernizacja 993. Choć stylistyka pozostała wierna swoim poprzednikom, krytykowano wygląd przedniego pasa z zupełnie nowym kształtem reflektorów. Wśród miłośników marki wiele kontrowersji budziła jednostka napędowa po raz pierwszy chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Sześciocylindrowy boxer występował w wersjach o mocy 300 KM i 320 KM (wersja S). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM oraz w napęd na cztery koła, wzmocniona wersja Turbo S posiadała 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie „wyczynowe”, odmiany: 911 GT3 z silnikiem 3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480 KM). Dzisiaj Porsche 911 Turbo 996 staje się coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i miłośników marki, choć wciąż kosztuje mniej niż połowę ceny swoich poprzedników.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo S 1997 – SPRZEDANE

Może by tak ostatnie chłodzone powietrzem 911? Porsche 911 Turbo S serii 993, czyli: napęd na cztery koła, 424 KM, sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,6 litra doładowana dwiema turbosprężarkami, wentylowane tarcze z dużymi zaciskami. A wewnątrz? Karbonowy pakiet wykończenia deski rozdzielczej, drzwi i hamulca ręcznego, sportowe białe zegary oraz sześciobiegowa manualna skrzynia. To prawdziwie luksusowa maszyna gotowa do drapieżnej jazdy. Oto jeden z 345 egzemplarzy zbudowanych przez Porsche Exclusive i jeden ze 183 na rynek amerykański. Oryginalny lakier w kolorze Speed Yellow, czarne skórzane, sportowe fotele, które były jedną z opcji fabrycznej konfiguracji, przyciemniane lusterka, czujnik deszczu… Turbo S w tej konfiguracji wyceniany był na 152027 dolarów, przy czym w sugerowanej tabeli cenowej producenta okaz bez dodatków kosztował 52 tysiące mniej. Teraz szacowana wartość pojazdu wystawianego na styczniowej aukcji waha się między 425 a 500 tysięcy dolarów. Wartość za jaką został sprzedany była poniżej wyceny RM Sotheby’s – 418 000 dolarów.

Czytaj dalej

Porsche 356A 1600 Speedster 1956 – SPRZEDANE

Porsche 356A Speedster jest niezwykle charakterystyczne, rozpoznawalne w mgnieniu oka dzięki sportowej sylwetce, niskiej, półokrągłej przedniej szybie i spartańskiemu, chowanemu dachowi. Powstało jako najbardziej uproszczona i najtańsza wersja modelu, aby mógł konkurować z brytyjskimi roadsterami. Przy okazji zostało najlżejszą odmianą 356, co zaowocowało świetnym stosunkiem mocy do masy. W magazynie Road & Track z roku 1956 przeczytamy: „Bardziej komfortowy samochód sportowy, nadający się na długie podróże i do szybkiej jazdy, znaleźć będzie trudno; a na pewno nie znajdziemy innego, który łączyłby w sobie komfort, osiągi i ekonomię, tak jak robi to Porsche.” Egzemplarz w fabrycznym kolorze Aquamarine Blue Metallic (5607) wyposażony jest w bardziej wygodne fotele z Coupe i dostosowany do wymogów rynku USA (światła, zegary w milach). W 2016 roku zakończyła się jego całkowita renowacja, która trwała 32 miesiące, a każdy z elementów śrubka po śrubce przeszedł przez ręce ekspertów. 356 posiada certyfikat autentyczności wydany przez Porsche oraz silnik o numerach zgodnych z fabrycznymi. Na aukcji 19 stycznia osiągnął cenę 528,000 USD czyli około 2,16 mln PLN.
Czytaj dalej

Porsche 911 SC 1981 – 297000 PLN – Pruszków

Porsche 911 SC („Super Carrera”) to dopracowany model klasycznego Porsche, napędzany powiększonym do 3-litrów silnikiem typu boxer. To prawdziwa ikona, która wręcz kipi stylem i sportowym charakterem, uwodząc brzmieniem silnika i wspaniałymi kształtami. To ma 36 lat, lecz dzięki rozległym pracom renowacyjnym wygląda i jeździ jak nowe. Jego silnik to ostatnia ewolucja 3-litrowego boksera, dostępna w latach 1981-83, legitymująca się mocą maksymalną 204 KM i ceniona za wysoki moment obrotowy już w dolnym zakresie obrotów. Tu jest świeżo po kompletnym remoncie, co z pewnością pozwoli oszczędzić wielu wydatków w najbliższym czasie. Nadwozie przykuwa uwagę soczystą czerwienia i opcjonalnym sportowym wyposażeniem w postaci dokładki przedniego zderzaka, dużego spojlera „whale tail” i kultowych felg Fuchs z oponami o obniżonym profilu. Wnętrze – uszyte na nowo i doposażone w kubełkowe fotele. Szeroki uśmiech podczas każdej przejażdżki jest gwarantowany.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera 4S 997 2006 – 197000 PLN – Pruszków

O ile klasyczne Porsche zawsze dobrze trzymać w garażu i poprawiać sobie nim humor przy dobrej pogodzie i sprzyjających okoliczności, dopasowanie do niego drugiego auta na co dzień wcale nie musi być trudne. Jeżeli nie mamy potrzeby wożenia pasażerów ani dużego bagażu, jak również konieczności ujeżdżania po nieutwardzonych drogach, nie musimy nawet wychodzić poza obręb marki. Doskonale tą rolę może spełniać Porsche 911 Carrera 4S 997. Napęd na cztery koła pozwoli tu czuć się bezpiecznie nawet na śliskiej nawierzchni, a wolnossący silnik 3,9 l znany jest nie tylko ze swoich ponadprzeciętnych osiągów, ale również z umiejętności spalania niewielkiej ilości paliwa podczas spokojnej jazdy. W tej konfiguracji odrobiną szaleństwa na co dzień jest z pewnością kolor, wnętrze, sportowy układ wydechowy i ceramiczne hamulce, a także pakiet Sport Chrono Plus (obejmujący m.in. stoper na szczycie deski rozdzielczej).
Czytaj dalej

Porsche 356 Outlaw 1961 – SPRZEDANE

Porsche 356 Outlaw to zrealizowana wizja, samochód, który nigdy nie powstał w fabryce, choć w idealnym świecie – powinien. Opracowany został w rodzinnej firmie Emory Motorsports, która „racingowego” charakteru dodaje modelom 356 już od ćwierćwiecza. Miano „Outlaw” nadali im dla podkreślenia ich banickiego charakteru i trzeba przyznać, że niemal jak na życzenie wśród ortodoksyjnych miłośników marki przeróbki te cieszyły się podobnym szacunkiem, jak ludzie wyjęci spod prawa. Dziś te samochody zyskują coraz więcej fanów. Wystawione na aukcji nadwozie ze Stuttgarter Karosseriewerk Reutter & Co. GmbH wraz z zachowanym oryginalnym silnikiem 616/2 (z modelu 1600 Super z lat 1960-62) zestawione jest z obniżonym zawieszeniem, zmodyfikowanym układem wydechowym i sportowymi kołami, a także subtelnymi dodatkami. Skórzane paski zabezpieczające klapę bagażnika, pasy punktowe, stopery na kokpicie, bardziej zwarta bryła pojazdu pozbawiona chromowanych zderzaków, zabezpieczone przednie światła czy lusterko, przytulone do nadkola pojazdu, to tylko część elementów charakterystycznych nadających temu 356 rasowy, wyścigowy charakter. Porsche sprzedane zostało za 104,500 USD, czyli około 428 tys. PLN.
Czytaj dalej

Porsche 993 GT2 1996 – USA

Porsche 993 GT2 – 430 KM chłodzonych powietrzem z podwójną turbosprężarką KKK, sześciobiegowa manualna przekładnia, napęd na tylną oś. Niektórzy eksperci mówią o nim, że był tylko dodatkiem do homologowanych, wyścigowych wersji. Drogowych wersji tego drapieżnika powstało zaledwie 57 sztuk, dlatego tak chętnie trafiają na listę „must-have” najmożniejszych kolekcjonerów z całego świata. Każdy pasjonat wie, że posiadanie ostatniego wiatraka to rzecz wspaniała, dodatkowo osiągi i wrażenia z jazdy tą wersją również są z najwyższej półki. Okaz wystawiony na aukcji jest w świetnej kondycji, a na liczniku ma jedyne 36000 km. Porsche w kolorze Polar Silver jest jednym z 17 sztuk, które trafiły do Japonii, skąd w 2013 roku zakupił je entuzjasta z USA. Używany z rozwagą i dbałością wyceniany jest aktualnie na 1,3 – 1,6 miliona dolarów, czyli około sześć i pół miliona złotych.

Czytaj dalej

Porsche 911 993 1995 – 210000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej

Porsche 911 GT2 1996 – USA

Porsche 911 GT2 to prawdziwy zabójca, najbardziej szalone klasyczne Porsche dopuszczone do drogowego ruchu. 430 KM z napędem na tylną oś to coś, czemu nie można się oprzeć, lecz z wykorzystaniem pełni mocy poradzą sobie tutaj jedynie wytrawni kierowcy. Wysoko ceniony przez kolekcjonerów 993 GT2 to jeden z 57 wyprodukowanych egzemplarzy. Ten potwór z ostatniej serii „wiatraków”, czyli z silnikiem chłodzonym powietrzem, posiada aluminiowe części karoserii i drapieżny pakiet aerodynamiczny. Specjalne 18-calowe skręcane, aluminiowo-magnezowe felgi oraz półwyczynowe opony Michelin Pilot Sport wypełniają nadkola z włókna szklanego. W kolorze Speed Yellow z czarnym wnętrzem, kierownicą MOMO i półkubełkowymi fotelami obitymi czarną skórą każdemu kierowcy będzie do twarzy. Wyścigowego sznytu dodają zapinki na klapie bagażnika oraz tylnej, odsłaniającej zaledwie ułamek silnika. Ta prawdziwie wyczynowa wersja 993 Turbo wyceniona została na 1,1 – 1,5 miliona dolarów (ok. 4,5 – 6,2 mln PLN). Jesteśmy bardzo ciekawi wyników tej aukcji, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż w zeszłym roku w Londynie RM Sotheby’s sprzedało rok młodsze GT2 w kolorze Riviera Blue za astronomiczną kwotę 1848000 GBP (ok. 9,43 mln PLN).

Czytaj dalej