Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 Carrera 997 2006 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

Stacyjka umieszczona po lewej stronie, wlew paliwa na przednim błotniku, tylne koła rozstawione szerzej niż przednie, a nade wszystko charakterystyczna sylwetka. Tego samochodu nie da się pomylić z żadnym innym. Porsche 911 Carrera generacji 997 powróciło również do okrągłego kształtu reflektorów, co po eksperymencie w generacji 996 wzbudziło duży entuzjazm u miłośników marki. Do tego intuicyjna obsługa, świetnie wykonane wnętrze i znakomite osiągi nawet w podstawowej wersji. A awaryjność? Według badań niezawodności TÜV przeprowadzonych na samochodach 10- i 11-letnich w 2017 roku, Porsche 911 zajęło pierwszą lokatę na 86 pozycji. To mówi samo za siebie.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 997 2006 – 199000 PLN – Dębe Wielkie

Porsche 911 Carrera 4S 996 2002 – Krapkowice

Po sukcesie modelu 993 4S, Porsche ponownie postanowiło stworzyć odmianę modelu Carrera, która posiada wspólne mianowniki z droższym Turbo. Poszerzane nadwozie, lepsze hamulce, sportowe zawieszenie M030 oraz bogate wyposażenie, to oczywiście nie wszystkie zalety samochodu, ale jedynie punkty wspólne z modelem Turbo. To co wyróżnia Porsche 911 Carrera 4S 996 to atmosferyczny silnik M96/03, wysuwany automatycznie spojler oraz charakterystyczna właśnie dla tego modelu czerwona blenda („Heckeblende”) biegnąca pomiędzy tylnymi światłami. Dzięki tym zabiegom można śmiało powiedzieć, że 996 4S jest jedną z najładniejszych wersji w tej generacji. Dziś prezentujemy okaz w klasycznym zestawieniu kolorystycznym srebrnego nadwozia z czarnym wnętrzem. Pięknie zachowany okaz z pewnością sprawi wiele radości z jazdy.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2002 – Krapkowice

Porsche 911 Carrera 2 964 1991 – 279900 PLN – Zawiercie

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można je nazwać najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Pierwsza duża zmiana w historii modelu nadeszła w 1989 wraz z premierą Porsche 911 Carrera 964, którego konstrukcja była w dużej mierze inspirowana rozwiązaniami z supersamochodu rajdowego 959. Całkowitą nowością była również skrzynia automatyczna Tiptronic, która potrafiła adaptować swoje działanie do stylu jazdy kierowcy i umożliwiała również ręczną zmianę przełożeń. Z zewnątrz Porsche 911 964 kontynuowało linię i charakter klasycznego modelu 911. Wspaniale zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem to również dziś jest obiekt pożądania.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 2 964 1991 – 279900 PLN – Zawiercie

Porsche Diesel Super Export 329 1962 – 89000 PLN – Kielce

Dla miłośników klasycznej motoryzacji Porsche w dieslu to wcale nie jest herezja. Grunt, by dobrze znać historię marki i wiedzieć, że podobnie jaki i Lamborghini, również Porsche oznaczał swoim nazwiskiem ciągniki rolnicze. Ciągniki Porsche Diesel Super powstawały w latach 1956-63, zbudowano ich w sumie około 125 tysięcy. Pierwsze projekty pochodziły już z lat 30-tych, a ich największym wyróżnikiem był trzycylindrowy silnik wysokoprężny chłodzony powietrzem, podobnie jak kultowe boksery. Porsche Diesel Super Export 329 było ostatnią, finalną ewolucją tego ciągnika, opuszczającym fabrykę w Friedrichshafen od 1961 do 1963 roku. Taki ciągnik może być ukoronowaniem i urozmaiceniem każdej kolekcji Porsche, a w takiej roli sprawdzi się egzemplarz gruntownie odrestaurowany, z dbałością o zgodność z oryginałem i detale. Dokładnie taki, jak okaz z ogłoszenia.
Czytaj dalej Porsche Diesel Super Export 329 1962 – 89000 PLN – Kielce

Porsche 911 Targa 4 997 2008 – SPRZEDANE

Porsche 911 Targa 4 997 debiutowało jesienią roku 2006 jako rok modelowy 2007. Podobnie jak poprzednicy – modele 993 i 996, wersja 997 Targa otrzymała w pełni odsuwany szklany dach. Można go otworzyć i zamknąć przy dowolnej prędkości, opuszczony wówczas zostaje o 25 mm i schowany pod tylną szybą. W odróżnieniu od poprzednika, 997 zaoferowane zostało wyłącznie z napędem na 4 koła. Do 2009 roku wyprodukowano ich 1525 sztuk, ale tylko jedna z nich została skonfigurowana tak, jak w ogłoszeniu. Czerwony lakier, bordowe wnętrze i drewno na pokładzie. Szybciej spodziewalibyśmy się, że tak zostanie skonfigurowane włoskie, luksusowe auto, ale w sumie czemu nie? Ważne, żeby mieć w życiu fantazję.
Czytaj dalej Porsche 911 Targa 4 997 2008 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera 993 1994 – SPRZEDANE

Sylwetka Porsche 911 Carrera 993 z całą pewnością należy do najbardziej charakterystycznych i przykuwających uwagę w całej dekadzie lat 90-tych. Model 993 w porównaniu do poprzednika otrzymał bardziej opływowe nadwozie, wzmocniony silnik oraz lepsze hamulce. Charakterystyczne pochylone przednie reflektory przypominają wyglądem kultowy model 959. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w pakiet stylistyczny z monstrualnym tylnym spojlerem, dzięki czemu możemy mieć pewność, że na drodze nie przemknie niezauważone. Choć jest jak magnes, w konfiguracji ze skrzynią tiptronic pozostaje łagodne w obyciu. Kierowca z pewnością polubi tu pięknie zachowane skórzane wnętrze i charakterystyczny gang ostatniego w Porsche chłodzonego powietrzem silnika typu bokser.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 993 1994 – SPRZEDANE

Porsche 968 Cabrio 1994 – Krapkowice

Porsche 968 było ostatnim małym Porsche z układem transaxle – silnik z przodu, skrzynia biegów przy tylnej osi, co gwarantuje świetne właściwości jezdne. Jego 3-litrowa jednostka miała tylko cztery cylindry, lecz oferowała 3 litry pojemności i solidne 239 koni mechanicznych. Efekt? W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów to 6,5 sekundy do setki i prędkość maksymalna 250 km/h. To fantastycznie dopracowana konstrukcja, wykorzystująca wiele technicznych rozwiązań z wcześniejszego 944 S2 i 944 Turbo. Porsche 968 Cabriolet zachęca nie tylko osiągami, świetnym prowadzeniem, otwartym dachem nad głową, ale i swoją unikatowością. W ciągu 4 lat produkcji w europejskiej specyfikacji stworzono ich jedynie 1949 sztuk. Efekt to rosnące ceny i bardzo trudna dostępność modelu.
Czytaj dalej Porsche 968 Cabrio 1994 – Krapkowice

Porsche 911 GT3 RS 997.2 2010 – 175000 EUR – Poznań

911 to legenda, ale tam gdzie w oznaczeniu pojawiają się dodatkowe litery „GT” oraz „RS”, rodzi się największe uwielbienie miłośników tej marki. RS to skrót od „Rennsport”, czyli wyścigów i przysługiwało samochodom, które łączyły świat sportu z możliwością poruszania się po drodze. Z kolei „GT” w Porsche zawsze oznaczało politykę rezygnacji z masy, co było najlepszym sprzymierzeńcem walki o osiągi. Historia odmiany GT3 zaczyna się w 1999 na targach we Frankfurcie. Od razu spotkało się z ciepłym przyjęciem. Wielu widziało w nim następcę słynnej 911 Carrera RS 2.7. Manualna skrzynia biegów, napęd wyłącznie na tylną oś i przede wszystkim brak turbodoładowania, który jest rzadkością wśród współczesnych supersamochodów. Takie połączenie daje niepowtarzalne doznania kierowcy, a w parze z tym idą nadzwyczajne osiągi. GT3 zostało jednym z pierwszych seryjnie produkowanych samochodów, które pokonały Nürburgring w czasie poniżej 8 minut (7:54), ale to był wyczyn generacji 996. Jego następca 997.1 osiągnął już 7:48, a prezentowane Porsche 911 GT3 RS 997.2 to rekordowy czas 7 minut i 33 sekund. Każde kolejne GT3 jest klejnotem, który warto schować do garażu jako obiekt kolekcjonerski, a czasem się nim dobrze przejechać. Inwestować można w różne rzeczy, ale takich wrażeń nie zapewni żadne wino ani najdroższy nawet zegarek.
Czytaj dalej Porsche 911 GT3 RS 997.2 2010 – 175000 EUR – Poznań

Porsche 911 GT3 RS 991 2018 – 235000 EUR netto – Poznań

Marka Porsche jest ucieleśnieniem sportowej osobowości i ducha rywalizacji. Najbardziej wybitne są jej hardcorowe odmiany, takie jak ten egzemplarz Porsche 911 GT3 RS 991. Idealnie nadaje się na tor. Między innymi świadczy o tym system Pit Speed, który ograniczy maksymalną prędkość podczas poruszania w PIT-lane. Ale to nie znaczy, że samochód nie nadaje się do jazdy poza torem. Zespół Porsche wyposażył go system dzięki któremu można podnieść przednią oś o 30 mm. Co znacząco minimalizuje ryzyko otarcia podczas przejeżdżania przez progi spowalniające. Jest stworzony dla fanów prawdziwego motorsportu. Jest głośniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Mocniejszy dzięki wykorzystaniu wolnossącego 4-litrowego boksera rozwijającego 500 KM i 470 Nm. Szybszy, gdyż silnik został sparowany ze specjalnie przygotowaną odmianą przekładni PDK. Do 100 km/h rozpędza się 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 312 km/h. Niezwykle ważna jest też masa, która wynosi tu zaledwie 1430 kilogramów. Porsche 911 GT3 RS stanowi naturalne przedłużenie rąk, nóg i myśli, bezbłędnie realizując plany wytrawnego kierowcy. Dlatego jest tak ceniony przez profesjonalistów.
Czytaj dalej Porsche 911 GT3 RS 991 2018 – 235000 EUR netto – Poznań

Porsche 911 Speedster 997 2012 – Krapkowice

Speedstera świat poznał po raz pierwszy w latach 50-tych, kiedy obrotny Max przekonał inżynierów z Porsche, że lekki, sportowy samochód bez sztywnego dachu zrobi furorę na rynku nie tylko w USA. Tak się też stało. 356 Speedster podbudowany zwycięstwami w świecie sportów motorowych zaliczył swój produkcyjny pik w 1957 roku. To właśnie na jego cześć w 2011 roku firma postanowiła wyprodukować 356 egzemplarzy Porsche 911 Speedster 997. Była to wyczekiwana przez fanów, trzecia po 930 i 964 generacja 911 Speedster. Samochód napędzany tym samym silnikiem co Carrera GTS, generuje maksymalną moc ponad 400 KM i tak jak poprzednicy charakteryzuje się niższą i bardziej pochyloną przednią szybą, a także osłona miękkiego dachu w postaci charakterystycznej klapy „double bubble”. Na 25. rocznicę Porsche Exclusive oferowane były tylko dwa kolory 911 Speedster 997, Pure Blue (który został opracowany specjalnie dla Speedstera) i Carrera White. Ten dwumiejscowy, sportowy samochód zajmuje dziś szczególne miejsca w sercach i kolekcjach fanów marki. Tak perfekcyjnie utrzymany okaz, jak ten z ogłoszenia, da nie tylko wiele radości, ale może być również pewną inwestycją.
Czytaj dalej Porsche 911 Speedster 997 2012 – Krapkowice