Porsche

Porsche 914 2.0 1973 – 120000 PLN – Konstancin-Jeziorna

Porsche 914 to model, który zrodził się ze wspólnych planów oraz animozji między producentem z Zuffenhausen, a marką Volkswagen. Przez wiele lat nazywany potocznie „Volksporschem”, dzisiaj stał się prawdziwym klasykiem, który w rzadziej spotykanych wersjach jest już przedmiotem poszukiwań kolekcjonerów. Jego zalety są niezaprzeczalne – centralnie umieszczany silnik i doskonałe wyważenie sprawiają, że prowadzi się jak mały gokart. Jego sylwetka, jak i kolor – w tym przypadku – zwracają na siebie szczególną uwagę. To Porsche 914 2.0 jest gruntownie odrestaurowane, dzięki czemu sprawia wrażenie niegorsze niż 43 lata temu, gdy opuszczało bramy fabryki. Silnik 2.0 był tu trzecią jednostką pod względem mocy, z czterech dostępnych. Wyżej umieszczona była jedynie 6-cylindrowa jednostka z Porsche 911, dostępna w modelu 914/6.
Czytaj dalej

Porsche 911 SC Rothmans Dakar 1982 – Francja

Porsche 911 SC Rothmans Dakar to protoplasta słynnego modelu 959. Stworzone zostało według specyfikacji grupy B, wyróżniało się napędem na cztery koła i silnikiem 3,2 l o mocy 225 KM. Aby móc podbić pustynię w słynnym rajdzie do Dakaru, zawieszenie wzmocniono, a prześwit powiększono do niemal pół metra, co zaowocowało uzyskaniem 45-stopniowego kąta natarcia. Ten model otrzymał fabryczne oznaczenie Typ 953 i dzięki zastosowaniu wielu elementów z kompozytów, gotowy do drogi ważył zaledwie 1210 kg, pomimo pełnego dakarowego wyposażenia (2 koła zapasowe, podnośnik hydrauliczny, kompresor, zestaw narzędzi, kanister wody, zestaw ratunkowy, race, śpiwory i radio). Do samochodu zamontowana została klatka bezpieczeństwa Wiechers oraz kubełkowe fotele z pasami punktowymi. Samochód ma ważny certyfikat FIA, więc nabywcę tego cuda może czekać niezwykła przygoda na rajdowych szlakach. Porsche 911 SC Rothmans Dakar wycenione zostało zaskakująco zachowawczo – na 120 000 – 150 000 €, czyli około 512 000 – 641 000 PLN.
Czytaj dalej

Porsche 911 993 1995 – 210000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można nazwać je najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Ceny 993 rosną jak szalone i nic w tym dziwnego. To ostatnie Porsche 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem. Błękitny egzemplarz to model Carrera ze skrzynią Tiptronic, umożliwiającą błyskawiczną zmianę przełożeń za pomocą przycisków na kierownicy. Z przebiegiem zaledwie 136 tys. km i wykończonym jasną skórą wnętrzem w idealnym stanie, to Porsche robi doskonałe wrażenie. W wyposażeniu znalazł się oczywiście wysuwany tylny spoiler: automatycznie przy 120 km/h lub przy użyciu specjalnego przycisku.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 250000 PLN – Skierniewice

Magia Porsche 911 Turbo nie ma sobie równych. Kultowa wersja najsłynniejszego sportowego auta świata ma fenomenalne osiągi i z powodzeniem może służyć na zwykłych drogach. Jest również świetną inwestycją, zwłaszcza jeżeli wybierzemy idealnie zachowany egzemplarz dopiero zdobywającej popularność serii 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Była to nowa konstrukcja, a nie jedynie bardzo poważna modernizacja 993. Choć stylistyka pozostała wierna swoim poprzednikom, krytykowano wygląd przedniego pasa z zupełnie nowym kształtem reflektorów. Wśród miłośników marki wiele kontrowersji budziła jednostka napędowa po raz pierwszy chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Sześciocylindrowy boxer występował w wersjach o mocy 300 KM i 320 KM (wersja S). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM oraz w napęd na cztery koła, wzmocniona wersja Turbo S posiadała 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie „wyczynowe”, odmiany: 911 GT3 z silnikiem 3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480 KM). Dzisiaj Porsche 911 Turbo 996 staje się coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i miłośników marki, choć wciąż kosztuje mniej niż połowę ceny swoich poprzedników.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2002 – 245000 PLN – Zawiercie

Porsche 911 Turbo od początku łączyło dzikie osiągi z umiejętnością zagwarantowania cywilizowanych warunków podróży. Wraz z rozwojem technologii, w każdej kolejnej generacji wykonywano krok do przodu. Niezmienny pozostawał jedynie kształt i architektura samochodu, poddawana jedynie stałej ewolucji. Generacja 996 była pierwszą, w której zastosowano silnik chłodzony cieczą. Ta nieuchronna zmiana nie przypadła do gustu ortodoksyjnym miłośnikom marki, podobnie jak i kształt przednich świateł, co skutkuje do dziś cenami niewspółmiernie niższymi od wcześniejszych, jak i późniejszych wersji Turbo. Jeżeli interesuje nas głównie aspekt sportowy i wrażenia z jazdy, wybór idealnego egzemplarza Porsche 911 Turbo 996 może być strzałem w dziesiątkę. Kultowe auto z przebiegiem zaledwie 50000 km to nie jest model, który miałby prawo tanieć.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera RS 2.7 Lightweight 1973 – SPRZEDANE

Porsche 911 Carrera RS 2.7 to powiew świeżości w iście sportowym stylu, który zaczął się od zatrudnienia w szeregi marki z Zuffenhausen Dr. Ernst’a Fuhrmann’a. Wychodząc od modelu 911 S i silnika Weissach, zbudowano samochód do homologacji wyścigowej, odelżony, bez mat wygłuszających i pozbawiony wszelkich komfortowych dodatków. Lecz to nie wystarczyło, dla oszczędności masy szyby i stalowe elementy poszycia stały się cieńsze. Prawdziwy „Rennsport” był lżejszy o około 100 kg od wersji podstawowej 911. Całość dopełniały kute aluminiowe felgi od Fuchs’a i szerokie opony. Jeden z zaledwie 200 wyprodukowanych lekkich egzemplarzy sportowego modelu wystawiony został na aukcji. Porsche 911 Carrera RS 2.7 Lightweight wyposażone w oryginalną i zgodną numerami skrzynię biegów oraz silnik, a także oryginalne i nie uszkodzone nadwozie, sprzedane zostało za 869 tys. USD (ok. 3,5 mln PLN).
Czytaj dalej

Porsche 911 GT1 Strassenversion 1998 – SPRZEDANE

W powstałej w 1994 roku serii wyścigowej BPR Global GT Series (przemianowanej po dwóch latach na FIA GT Championship) mogły rywalizować wyłącznie samochody przystosowane do użytku drogowego. Choć pierwszy rok został zdominowany przez Porsche 911, już w 1995 wszystko zmieniło się przez McLarena F1 GTR. Na to marka z Zuffenhausen nie mogła pozwolić. Tworzenie Porsche 911 GT1 trwało zaledwie od lipca 1995 do stycznia 1996 roku, a efekt w niczym nie przypominał seryjnej 911-tki. Solidna konstrukcja na bazie ramy rurowej, wyrafinowane zawieszenie na podwójnych wahaczach, masywne hamulce Brembo, koła BBS z centralną nakrętką i podwójnie turbodoładowana płaska szóstka o pojemności 3,2 litra wprost z programu wyścigowego 961. Debiut GT1 w 24h Le Mans w 1996 roku zaowocował okupacją pudła, a kolejny, ochrzczony jako GT1 Evolution model ukazał się w 1997 roku i był jeszcze lepszy od poprzednika. Jego nadwozie zostało przeprojektowane i przybrane nowymi reflektorami w kształcie łzy zaczerpniętych z serii Porsche 996. W kolejnym roku 911 GT1-98 zyskał jako bazę skorupę z włókna węglowego, co czyni go pierwszym Porsche stworzonym przy użyciu tej metody. Gdy 911 GT1 zdobywał kolejne sukcesy wyścigowe, długo oczekiwana wersja uliczna pojawiła się na rynku. Porsche 911 GT1 Strassenversion wyprodukowane zostało w zaledwie 23 egzemplarzach, z których 3 pozostawiono we fabrycznej kolekcji. Wszystkie wyprodukowane egzemplarze zostały sprzedane klientom VIP, ale nawet przy wygórowanej cenie $900 000, Porsche dokładało do każdej sztuki. Ten wspaniały okaz o numerze nadwozia 005, w kolorze Arctic Silver Metallic z ledwie 8000 km przebiegu, sprzedany został za imponującą kwotę 5,665 mln USD (ok. 23 mln PLN).
Czytaj dalej

Porsche 911 964 1992 – 230000 PLN – Skierniewice

Klasyczne Porsche 911 nie wymaga reklamy. Bez cienia przesady można je nazwać najbardziej rozpoznawalnym samochodem sportowym świata. A może i najlepszym? Porsche od ponad 50 już lat udowadnia, że ten model wciąż wyznacza wzorzec, za którym inni starają się nadążyć. Pierwsza duża zmiana w historii modelu nadeszła w 1989 wraz z premierą 911/964, którego konstrukcja była w dużej mierze inspirowana rozwiązaniami z supersamochodu rajdowego 959. Całkowitą nowością była również skrzynia automatyczna Tiptronic, która potrafiła adaptować swoje działanie do stylu jazdy kierowcy i umożliwiała ręczną zmianę przełożeń. Już w 1991 roku zaoferowano w standardzie dwie poduszki powietrzne. Z zewnątrz Porsche 911 964 kontynuuowało linię i charakter klasycznego modelu 911.
Czytaj dalej

Porsche 944 S2 1991 – 112000 PLN – Skierniewice

Inżynierowie Porsche w latach 80. niemal do perfekcji doprowadzili koncepcję idealnie wyważonego coupe. Dzięki rozkładowi masy 50/50, Porsche 944 S2 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas szybkiej jazdy po zakrętach. Świetny silnik z dużą ilością momentu obrotowego (powstały na bazie „połowy” jednostki z Porsche 928), precyzyjny układ kierowniczy, skrzynia biegów o krótkim skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność.
Czytaj dalej

Porsche 356 B 1960 – SPRZEDANE

356 jest pierwszym modelem produkowanym pod nazwą Porsche, zaprojektowanym przez samego Ferdynanda. Nazwa modelu pochodzi on numeru projektu: 356 prototype nazywanego „No. 1”. To właśnie on zapoczątkował linię lekkich i zwinnych, dwudrzwiowych sportowych coupé z silnikiem z tyłu i napędem na tylne koła. Mechanika i projekt zawierały wiele innowacji kontynuowanych i rozwijanych w wielu latach produkcji. Cechy te przyczyniły się do sukcesu Porsche 356 w motorsporcie i jego ogromnej popularności jako samochodu drogowego. Wystawiony na aukcji wczesny egzemplarz jest przedstawicielem trzeciej generacji 356, po pre-A i A. Początkowo wykończone w kolorze kości słoniowej z czerwonym wnętrzem, teraz prezentuje wspaniałe nadwozie w barwie Vermillion Red. Samochód pochodzi z rąk kolekcjonera z USA, jest w bardzo dobrym stanie i posiada certyfikat autentyczności Porsche. Klasyczne Porsche wycenione zostało na 45 – 55 tys. funtów, czyli około 220 – 250 tys. złotych. Na aukcji osiągnęło kwotę 38 250 funtów, a więc mniej niż początkowa wycena.
Czytaj dalej