Porsche

Porsche 928S 1983 – Francja

Porsche 928S jest dla wielu miłośników najciekawszą wersją modelu, ponieważ łączy duży, 310-konny, 4,7 litrowy silnik V8, z czystą linią i tylnymi światłami jak w pierwszej serii 928. Dla kierowcy jest po prostu niesamowite. V8 w połączeniu z manualną skrzynią biegów zapewniają ogromną przyjemność z jazdy. To prawdziwy sportowiec, który zdaje się przyspieszać bez końca, ale też pozostaje bardzo wygodny na szosie. Dzięki zastosowanemu w nim układowi transaxle, prowadzi się w sposób przewidywalny i bezpieczny. Choć przez długi czas pozostawało w cieniu modeli 356 i 911, obecnie staje się coraz bardziej poszukiwanym kąskiem. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg i kompletną dokumentację serwisową, a pod względem mechanicznym działa jak w zegarku. W skrócie, jest to Porsche godne polecenia.
Czytaj dalej

Porsche 968 Cabriolet 1993 – 112000 PLN – Warszawa

Porsche 968 to finalny przedstawiciel ery transaxle, którą zapoczątkował model 924 ponad 40 lat temu. Dlaczego Porsche zdecydowało się na to rozwiązanie? Silnik umieszczony z przodu auta i skrzynia biegów z tyłu dawały idealny rozkład masy w samochodzie, kiedy dodać do tego awangardowy wygląd nadwozia, otrzymamy nietuzinkowy, sportowy samochód klasy Gran Turismo, który idealnie spisze się w codziennym użytkowaniu. Większość elementów nadwozia 968 odziedziczyło po 944 S2, jednak front 968 był znacznie bardziej nowoczesny, zapowiadał wygląd późniejszego modelu 911 (typ 993). Porsche 968 powstawało od 1992 do 1995 roku, wyprodukowane zostało w ponad 12 tysiącach egzemplarzy, z czego około 1/4 to kabriolety. Obecnie samochód ten jest ceniony przez kolekcjonerów, a oryginalny egzemplarz w pięknym czerwonym nadwoziu z czarnym dachem i jasną skórą spodoba się nie tylko fanom marki z Zuffenhausen.
Czytaj dalej

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 250000 PLN – Nadarzyn

Magia Porsche 911 Turbo nie ma sobie równych. Kultowa wersja najsłynniejszego sportowego auta świata ma fenomenalne osiągi i z powodzeniem może służyć na zwykłych drogach. Jest również świetną inwestycją, zwłaszcza jeżeli wybierzemy idealnie zachowany egzemplarz dopiero zdobywającej popularność serii 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Była to nowa konstrukcja, a nie jedynie bardzo poważna modernizacja 993. Choć stylistyka pozostała wierna swoim poprzednikom, krytykowano wygląd przedniego pasa z zupełnie nowym kształtem reflektorów. Wśród miłośników marki wiele kontrowersji budziła jednostka napędowa po raz pierwszy chłodzona cieczą, a nie powietrzem. Sześciocylindrowy boxer występował w wersjach o mocy 300 KM i 320 KM (wersja S). Topową odmianę 911 Turbo wyposażono w moc na poziomie 420 KM oraz w napęd na cztery koła, wzmocniona wersja Turbo S posiadała 450 KM. Podobnie jak w przypadku poprzednika, powstały także dwie „wyczynowe”, odmiany: 911 GT3 z silnikiem 3.6 l o mocy 360 KM (później 381 KM) oraz 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem generującym moc 462 KM (później 480 KM). Dzisiaj Porsche 911 Turbo 996 staje się coraz bardziej cenione wśród kolekcjonerów i miłośników marki, choć wciąż kosztuje mniej niż połowę ceny swoich poprzedników.
Czytaj dalej

Gemballa Cyrrus 1986 – UK

Firma Gemballa została założona w 1981 roku przez Uwe Gemballę, inżyniera, który zaczął tworzyć dedykowane wnętrza samochodów. Był to okres, kiedy zapomniano o delikatnej elegancji drogich dodatków. Czasy ekstrawagancji, manifestacji bogactwa i przepychu. Kiedy Uwe rozwinął silne zainteresowanie aerodynamiką i związanymi z tym produktami, zajął się kompletnym tuningiem samochodów. W tym samym czasie bardzo udany model Porsche 930 został liderem na rynku samochodów sportowych. Trudno się zatem dziwić, że na warsztat Gemballi trafił na wskroś poprawny samochód, jak Porsche. Tuner szybko zyskał popularność tworząc na bazie 930-ski skandalicznie dziwne i niesamowicie dobrze jeżdżące projekty. Kabriolet Cyrrus, wraz ze swoim bratem zbudowanym na bazie coupe, zadebiutował w 1985 roku. Były to propozycje skierowane do bardzo zamożnych klientów, którzy nie chcieli ginąć w tłumie. Każdy Cyrrus otrzymywał wyzwające body, a jego wnętrze wypełniane było najnowocześniejszymi technologiami. Oferowana na aukcji Gemballa Cyrrus z 1986 roku uważana jest za jeden z 10 powstałych egzemplarzy. Na felgach BBS, z potrójnym wydechem Gemballa, 8-kasetową zmieniarką oraz sterowaniem funkcjami w kierownicy, z przebiegiem zaledwie 19400 mil, wyceniony został na 125000 – 160000 funtów, czyli około 577000 – 739000 złotych.
Czytaj dalej

Porsche Boxster 987 2005 – 83000 PLN – Warszawa

Porsche Boxster 987 to druga generacja modelu, nawiązująca do kultowego 550 Spyder z lat 50-tych. Zaprezentowane w 2004 roku na targach w Paryżu, na pierwszy rzut oka różniło się głównie detalami. Powiększone nadkola gotowe były teraz ukryć 19-calowe koła, a światła przypominały te z kultowego modelu Carrera GT. Mimo zbliżonego wyglądu i mechanicznej konstrukcji, ponoć 80% części zostało tu zmodyfikowanych. Silniki oferowały wyższą moc, a wnętrze zostało lepiej wykonane. Jeżeli myślimy o małym, dobrze dopasowanym do kierowcy kabriolecie, zapewniającym świetne wrażenia z jazdy, to trafny wybór. W serwisie jest zdecydowanie tańszy od 911-tki Cabrio, prowadzi się w bardziej przewidywalny sposób, ma lepszy rozkład masy i proporcje. Jeżeli myślimy o takim modelu, warto szukać możliwie dobrze zachowanej sztuki. Ta zapowiada się pięknie i jest to model, który w najbliższych latach na wartości tracić nie powinien.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera 993 1996 – 192900 PLN – Radlin

Porsche 911 Carrera 993 pochodzi z ostatniej gamy modeli z silnikiem chłodzonym powietrzem. Według znawców była to ostatnia seria samochodów nawiązujących do charakterystycznych cech modelu 911. Model 993 w porównaniu do poprzednika otrzymał bardziej opływowe nadwozie, wzmocniony silnik oraz lepsze hamulce. Ten świetnie zachowany egzemplarz z rynku japońskiego dodatkowo wyposażony został w pakiet aerodynamiczny ClubSport RS, upodobniający go do najbardziej unikatowego i najdroższego Porsche 993 GT2, które jest jednym z najrzadszych modeli w historii firmy i powstało w ilości zaledwie 57 sztuk. Ten egzemplarz posiada silnik o pojemności 3.6 l i mocy 272 KM. Według danych producenta przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 5.3 s, a prędkość maksymalna wynosi 267 km/h.
Czytaj dalej

Porsche 911 Carrera 4 996 2001 – SPRZEDANE

Midnight blue, czerwone wnętrze, spojler Gemballa. To zestaw skonfigurowany przez japońskiego właściciela, w którym nie odnajdziemy przesady tak charakterystycznej dla tamtejszej kultury motoryzacyjnej. To Porsche 911 Carrera 4 996 prezentuje się po prostu smakowicie, ciekawie i jest zindywidualizowane jedynie w takim stopniu, by dobrze rozpoznać je na ulicy. Jest to model przedliftowy, wyposażony w napęd na 4 koła i silnik o pojemności 3,4 l oraz mocy 300 KM. Mimo upływu czasu to w dalszym ciągu świetny samochód zarówno na autostrady, jak i bardziej kręte odcinki dróg. Ze skrzynią Tiptronic sprawdzi się w dalekiej podróży, a za cel możemy brać nawet ośnieżone Alpy.
Czytaj dalej

Porsche 908/03 1970 – SPRZEDANE

Wyobraźcie sobie sezon wyścigowy 1970, niesamowite bolidy jeżdżące w wymagającym Targa Florio na Sycylii, czy ścigające się na Nürburgringu. Zupełnie nie przypominające samochodów płaskie, lekkie karoserie, zamontowane do wyczynowych podwozi, służyły do testów rozwiązań mechanicznych oraz najnowocześniejszych technologii. Porsche 908/03 to rasowa wyścigówka, zbudowana przez team Porsche specjalnie pod 1000-kilometrowy wyścig po Nürburgringu i Targa Florio. Nadwozie o numerze 003 gdy nie stawało w szranki, wykorzystywane było do testowania konfiguracji dla kolejnych wyścigów: solidnego tylnego zawieszenia czy tylnego spoilera, który zapewnić miał stabilność aerodynamiczną. Fabryczny team Porsche Salzburg wystawiający właśnie ten okaz Porsche 908/03, w kwalifikacjach do długiego dystansu na Nordschleife, uzyskał czas 7:57.10, tym samym zajmując 4 miejsce, a w samym wyścigu kierowcy Hans Herrmann i Richard Attwood startując w innym egzemplarzu zajęli drugą pozycję. W 1973 roku 003 trafiło na rynek, by w końcu wpaść w ręce fabrycznego kierowcy Porsche Siggi Brunna. Prace nad samochodem prowadzone były przez byłych mechaników Porsche i trwały klika lat. Brunn kupując karoserie i podzespoły samochodów wyścigowych prosto do marki, w oparciu o 30-40 procent oryginalnego nadwozia, przebudował samochód. Przeróbkom uległo także podwozie, ponieważ lekkie, ale i delikatne magnezowe elementy nie wytrzymywały lat i ogromnych prędkości osiąganych przez bolid. 31 lat po wielkim wyścigowym sukcesie 003 powróciło na tor otrzymując FIA Historical Technical Passport. Od 2007 roku wraz z kolejnym właścicielem, Ulim Schumacherem, Porsche pojawiało się na tak znaczących imprezach jak Le Mans Classic, Oldtimer GP na Nürburgringu czy Techno Classica w Essen. W rękach obecnego posiadacza z Austrii, Porsche 908 003 zyskało malowanie z lat wyścigowej świetności, zostało także po raz kolejny całkowicie i dokładnie odrestaurowane. Ta żywa, wyścigowa historia z niesamowitych czasów sprzedana została na aukcji za 3,575 miliona dolarów, a więc ledwo ponad dolną granicę przed aukcyjnej wyceny.
Czytaj dalej

Porsche 928 1979 – Holandia

Gdy Porsche zaprezentowało ten samochód w 1977 roku, sądzono, iż dzięki zaawansowanym, obecnym w nim technologiom, zostanie następcą słynnego Porsche 911. Model 928 jest sportowym coupé, zbudowanym w wyjątkowy sposób. W przedniej części znajduje się chłodzony cieczą, aluminiowy silnik V8, a powyżej tylnej osi umieszczona jest skrzynia biegów, dla lepszego rozłożenia masy (układ transaxle). Zawieszenie tylnych kół jest wykonane w taki sposób, aby dobrze prowadziły się na ostrych zakrętach. Pokrywa komory silnika, przednie błotniki i drzwi są wykonane z aluminium. Karoseria jest całkowicie ocynkowana, a przód, tył i osłona progu bagażnika są wykonane z tworzywa sztucznego. Wszystkie elementy wyposażenia regulowane są elektryczne lub pneumatyczne, auto posiada automatyczną klimatyzację, a całe wnętrze jest ze skóry (opcjonalnie). Fakt, że pojazd jest technicznie złożony, udowadnia obecność ponad 1000 połączeń wtykowych i 3 kilometry okablowania elektrycznego.
Czytaj dalej

Porsche 356 B 1960 – Niemcy

356 jest pierwszym modelem produkowanym pod nazwą Porsche, zaprojektowanym przez samego Ferdynanda. Nazwa modelu pochodzi on numeru projektu: 356 prototype nazywanego „No. 1”. To właśnie on zapoczątkował linię lekkich i zwinnych, dwudrzwiowych sportowych coupé z silnikiem z tyłu i napędem na tylne koła. Mechanika i projekt zawierały wiele innowacji kontynuowanych i rozwijanych w wielu latach produkcji. Cechy te przyczyniły się do sukcesu Porsche 356 w motorsporcie i jego ogromnej popularności jako samochodu drogowego. Wystawiony na aukcji wczesny egzemplarz jest przedstawicielem trzeciej generacji 356, po pre-A i A. Początkowo wykończone w kolorze kości słoniowej z czerwonym wnętrzem, teraz prezentuje wspaniałe nadwozie w barwie Vermillion Red. Samochód pochodzi z rąk kolekcjonera z USA, jest w bardzo dobrym stanie i posiada certyfikat autentyczności Porsche. Klasyczne Porsche na aukcji Classic Days at Schloss Dyck August 2017 organizowanej przez Coysa wycenione zostało na 55000 – 65000 euro, a więc około 234 – 276,5 tysiąca złotych. Za ile zostanie sprzedane, przekonamy się już 5 września.
Czytaj dalej