Archiwum kategorii: Porsche

Porsche Boxster S 986 2001 – 63500 PLN – Piaseczno

W latach 90-tych Grant Larson, zainspirowany wspaniałą historią 550 Spyder, postanowił przywrócić do życia koncepcję dwumiejscowego roadstera z silnikiem umieszczonym centralnie. Koncept Boxstera pojawił się już w 1993 roku, lecz jego seryjna produkcja rozpoczęła się dopiero w 1996 roku. Zwinny kabriolet okazał się strzałem w dziesiątkę, a wielu uważa, że ​​wprowadzenie go pomogło uratować markę Porsche. Samochód otrzymał sześciocylindrowy silnik w układzie bokser, z czego też zaczerpnięto nazwę modelu: bokser i roadster dały po połączeniu Boxster. Pierwsza generacja o symbolu 986 miała tę samą co 911 996 maskę, przednie błotniki, reflektory i architekturę wnętrza, pomogło to zredukować koszty produkcji. Nisko położony środek ciężkości, niemal idealny rozkład masy i neutralne prowadzenie przypadły do gustu kierowcom na całym świecie. Dziś generacja 986, szczególnie w odmianie S, jest nie tylko stosunkowo przyjemną okazją do wejścia w świat marki premium, ale staje się też coraz bardziej ceniona przez kolekcjonerów. Okaz z ogłoszenia, z pewną historią oraz przebiegiem, świetnym stanem zachowania i klasyczną konfiguracją kolorów, może okazać się więc nie tylko przyjemnością, ale również inwestycją.
Czytaj dalej Porsche Boxster S 986 2001 – 63500 PLN – Piaseczno

Porsche 928 1982 – 62928 PLN – Piaseczno

Porsche 928 było prawdziwym technicznym majstersztykiem. Mocny silnik V8, układ transaxle (z silnikiem z przodu i skrzynią biegów umieszczoną przy tylnej osi dla idealnego rozkładu masy), nowoczesna sylwetka z interesująco wysuwanymi reflektorami i ciekawie rozwiązaną tylną częścią nadwozia, z unoszoną tylną szybą. To był niezwykle ambitny projekt, który w założeniu miał stać się następcą modelu 911. Choć w bezpośrednim porównaniu wygrywał z “Garbusem” pod każdym względem, zmiany okazały się być zbyt awangardowe i rewolucja nigdy nie została przyjęta. Po latach jednak Porsche z V8 pod maską fascynuje jednak nie mniej niż w czasach swojej młodości. Ten wprowadzony na rynek w 1977 roku samochód jeździ, jak żaden inny w jego epoce, i niejeden miłośnik motoryzacji ma ochotę się o tym przekonać. Zapewne to jest przyczyną aktualnych cen tego modelu, które po latach stagnacji zaczynają rosnąć.
Czytaj dalej Porsche 928 1982 – 62928 PLN – Piaseczno

Porsche 911 Turbo 996 2002 – 275000 PLN – Radlin

Porsche 911 Turbo stało zawsze na szczycie motoryzacyjnych marzeń, zdobiąc wiele wiszących nad łóżkami plakatów. Będąc zawsze o krok od prawdziwych supersamochodów, oferowało fenomenalne połączenie doskonałych osiągów i komfortu, którego rzadko kto oczekiwał od tak absurdalnie szybkich bolidów. W efekcie nabywca otrzymywał idealny samochód sportowy, i nie inaczej było w generacji 996. Modele oznaczone tym kodem debiutowały w 1998 roku, zastępując model 993. Po raz pierwsze chłodzone cieczą, w wersji z turbosprężarką zaoferowało 420 KM osiągniętych z pojemności 3,6 l. Obecnie Porsche 911 Turbo 996 nie weszło jeszcze w zakres zainteresowań spekulantów, w rezultacie czego nawet kolekcjonerski egzemplarz z przebiegiem zaledwie 51 tys. km można nabyć za ułamek ceny poprzedników.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2002 – 275000 PLN – Radlin

Porsche Boxster 2001 – SPRZEDANE

Porsche 986 to oznaczenie generacji, w której po raz pierwszy od czasów kultowego Porsche 550 Spyder pojawił się zgrabny roadster z silnikiem umieszczonym centralnie. Jego nazwa stworzona została poprzez połączenie słów “boxer” i “roadster”, idealnie pokazujące, z czym mamy do czynienia. Sześciocylindrowy silnik w przeciwsobnym układzie cylindrów występował w odmianach 2,5, 2,7 oraz 3,2 litra w wersji S. Ten niebanalny pojazd marki Porsche, świetnie łączący w sobie zalety samochodu sportowego i pojazdu codziennej użyteczności (dwa bagażniki), swoją premierę miał 23 lata temu, lecz ciągle wygląda aktualnie i posiada sporą rzeszę fanów. I nic w tym dziwnego, wystarczy chociaż raz przejechać się Porsche Boxsterem w piękny dzień po krętej drodze z odkrytym dachem, aby zrozumieć o co chodzi… Piękne Porsche Boxster w kolorze speed yellow, z czarną skórzaną tapicerką, silnikiem o pojemności 2,7-litra i manualną skrzynią to coś, w czym doprawdy idzie się zakochać. Ten egzemplarz ma jedynie 76000 km przebiegu, wyśmienity stan mechaniczny i wizualny oraz cenę, która jest dobrą opcją na wejście w świat Porsche.
Czytaj dalej Porsche Boxster 2001 – SPRZEDANE

Porsche 356 Limousine 1953 – USA

Kolekcję Taj Ma Garaj stworzył John Dixon, miłośnik Porsche i Volkswagenów. W chwili jego śmierci w 2013 roku, dostępna do zwiedzania kolekcja Taj Ma Garaj liczyła ponad 30 samochodów. We wrześniu w Ohio wszystkie te okazy wystawione zostaną na aukcji RM Sotheby’s. Jedną z najbardziej zaskakujących pozycji, jaką odnajdziemy na liście aukcyjnej, jest Porsche 356 Limousine. Okaz zamówiony został przez Dixona na ślub swojej córki, a konwersją zajął się Don Boeke z Egyptian Custom Body. Ciekawostką jest zastosowanie pneumatycznego zawieszenia, z pewnością poprawiającego komfort podróży. Auto zbudowane zostało z kliku okazów wyprodukowanych w 1953 roku i zachowane z elementami charakterystycznymi dla modeli pre-A, czyli najbardziej cenionej przez kolekcjonerów pierwszej serii. Na zewnątrz odnajdziemy oznaczenia Reutter, koła z pierścieniem w kształcie turbiny okalającym chromowany kapsel i żaluzje przeciwsłoneczne na tylnej szybie. Z przodu zobaczymy niezwykłą, pojedynczą, łamaną w V szybę przednią, charakterystyczną dla okazów produkowanych po 1952 roku, wprowadzoną zaraz po dzielonej. Najdziwniejszy dodatek stanowią semaforowe migacze montowane na słupku B. Prawdziwą gratką jest jednak wnętrze. Gdy otworzymy drzwi tego cuda, zobaczymy kabinę pełną rzadkich i wczesnych akcesoriów Porsche. Bardzo rzadka zaślepka z napisem Porsche w miejscu, gdzie powinno być radio, termometr, który wyświetla temperaturę zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną, przycisk powodujący mruganie światłami. Z nieoryginalnych, lecz urzekających rozwiązań, przegroda między przedziałem kierowcy i pasażera może stać się minibarem, z centralnie umieszczonym zegarem, a przestronne tylne fotele posiadają podnóżki. Wszystko we wnętrzu pokryte jest brązową skórą i wykładziną w kolorze masła orzechowego. Limuzyna posiada trzy przedziały “ładunkowe”: pierwszym jest bagażnik pod maską, drugim miejsce za tylnymi fotelami, a trzecim bagażnik zewnętrzny na pokrywie silnika. Z ciekawostek, na samochodzie znajdziemy również logo francuskiego dealera Porsche, Sonauto. Odsuwany, materiałowy dach limuzyny Porsche zapożyczony został z VW Garbusów z roczników przed ’64. Silnik zmieniony został na przebudowaną, chłodzoną powietrzem czwórkę z Porsche 912. W informacji prasowej RM Sotheby’s przeczytamy, że szacowana wartość pojazdu to 150 – 250 tysięcy dolarów.
Czytaj dalej Porsche 356 Limousine 1953 – USA

Porsche Tempo Mikafa Sport Camper 1955 – USA

Ponieważ jest lato i pewnie zastanawiacie się jak spędzić wakacje, mamy dla Was pewną podpowiedź jak zrobić to dobrze i w klasycznym stylu 😉 Porsche Tempo Mikafa Sport Camper to dziwo nie z tego świata, dzieło firmy z branży lotniczej, która w latach 50-tych zasłynęła ze świetnie wykonanych kamperów. Firma ta wykonywała zabudowę, a podwozia do swoich dzieł kupowała gotowe od niemieckiej firmy Tempo. Jeżeli chodzi o jednostki napędzające te domy na kołach, Tempo początkowo korzystało z silników Garbusa, a później między innymi jednostki Austina. Poza standardowymi silnikami, Mikafa zamówiła także 3 jednostki z Porsche 356, na bazie których powstał nowy model kampera – Sport. Te wyjątkowe auta wyróżniała plakietka Porsche. Czterocylindrowy bokser sparowany został 4-biegową manualną skrzynią, a napęd przenoszony był na przednie koła. Ten Sport Camper jest jedynym znanym egzemplarzem w USA i stanowi niesamowitą gratkę dla kolekcjonerów z całego świata. Aluminiowe poszycie kampera nie było nigdy restaurowane i zachowuje swoje oryginalne, dwukolorowe malowanie. Wewnątrz goście mogą korzystać z aneksu kuchennego z kanapami, wykończonymi tapicerką w paski. Znajdą tam również kuchenkę, zlew, lodówkę Electrolux i składany stół oraz toaletę. Ten egzemplarz wykonany został dla rodziny królewskiej. Zamówił go węgierski hrabia Széchysziget i Szaparu, Antal Szapáry von Muraszombath. Ten dom na kołach jako nowy kosztował około 15000 USD, a dla porównania, Mercedes 300 SL Roadster z tego samego rocznika kosztował około 11000 USD. W Mikafa Sport Camper bardzo istotny był przepływ powietrza, o czym świadczą liczne wysuwane i przesuwane okna w połączeniu z unikalnym podnoszonym panelem dachowym i holenderskimi drzwiami. Okaz nazwany Porsche i pochodzący z 1955 roku, toczy się na szerokich oponach z białymi ściankami i stalowymi kołami z chromowanymi kołpakami. Jesteśmy ciekawi wyników aukcji, która odbędzie się 15-17 sierpnia w Monterey.
Czytaj dalej Porsche Tempo Mikafa Sport Camper 1955 – USA

Porsche Typ 64 1939 – USA

Patrząc na Porsche Typ 64 nigdy nie powiedzielibyśmy, że powstało na bazie popularnego Garbusa. Pomimo, że ma ten sam układ napędowy i zawieszenie co Volkswagen Typ 1, jest zupełnie inny. Typ 64 zastąpił nigdy niezrealizowany projekt samochodu Porsche 114 – dwumiejscowego bolidu, który miał posiadać centralnie umieszczony silnik typu V10 chłodzony cieczą i miał być pierwszym samochodem produkowanym pod marką Porsche. Nadejście drugiej wojny światowej skupiło uwagę profesora Ferdinanda Porsche na innych sprawach, lecz zdążył on jeszcze urzeczywistnić marzenie o nowym samochodzie sportowym. Wyścig o długości 1500 km z Berlina do Rzymu został zaplanowany na wrzesień 1939 roku i posłużyć miał do promowania narodzin Garbusa. Volkswagen zlecił wykonanie trzech specjalnych wersji wyścigowych KdF-Wagen, które znane są jego inżynierom oraz na świecie jako Porsche Typ 64. Zaprojektowany przez tych samych inżynierów, którzy kontynuowali tworzenie modelu 356, otrzymał nadwozie budowane w firmie Reutter. Podwozie i lekkie, nitowane nadwozie wykorzystują technologię wykorzystywaną w samolotach z czasów II wojny światowej. Chłodzony powietrzem silnik z czterema cylindrami został dostrojony na 32 KM.
Czytaj dalej Porsche Typ 64 1939 – USA

Porsche 911 Carrera 4 964 1990 – 304900 PLN – Radlin

Porsche 911 Carrera 964 miało aż 85% całkiem nowych podzespołów, ale w dużej mierze zachowało klasyczny kształt swojego poprzednika. Pomimo podobieństw 964 posiadało lepszą aerodynamikę, którą zawdzięczało nowym krągłością przodu i tyłu, a także automatycznie wysuwanemu tylnemu spoilerowi. Porsche 911 Carrera 4 964 było pierwszym modelem 911 wyposażonym w napęd na wszystkie koła. Jakby tego było mało napęd elektronicznie sterowany, przenosił standardowo 31% momentu na oś przednią i 69% na tylną, a jego dystrybucja mogła zmieniać się w zależności od sytuacji na drodze. Wszytko po to, aby jak najlepiej radzić sobie z mocą wspaniałego silnika o pojemności 3,6-litra, który generował aż 250 KM. Taki okaz w bardzo dobrym stanie, z oryginalnym przebiegiem i manualną skrzynią biegów to chyba marzenie każdego kierowcy. Jeżeli jest i Waszym, warto wziąć pod uwagę piękny egzemplarz z ogłoszenia.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4 964 1990 – 304900 PLN – Radlin

Porsche 911 Carrera 2 964 1991 – 205900 PLN – Radlin

Porsche 911 Carrera 2 964 zachowało wszystkie najlepsze cechy klasycznej 911, łącząc mocny temperament z trwałością, praktycznością i komfortem, przydatnymi na co dzień. Wyposażone w manualną skrzynię biegów, nie było najbardziej popularną specyfikacją w Japonii, lecz właśnie takie 911-tki cenione są dziś najbardziej. Ten egzemplarz w zjawiskowej konfiguracji kolorystycznej zachowany jest w oryginalnym stanie, dodane zostały jedynie felgi i lusterka z wersji Carrera Cup, czyli takie, jakie posiadała m.in. 911 RS America. To tuning w stylu OEM+, który w takiej formie akceptowany jest nawet przez najbardziej ortodoksyjnych miłośników marki. Choć z pewnością nie jest to najtańsza 964 na rynku, właśnie takie Porsche warto kupować. Legenda marki sprawia, że zakup może być nie tylko spełnieniem młodzieńczych marzeń, ale i świetną lokatą kapitału.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 2 964 1991 – 205900 PLN – Radlin

Porsche 550A Spyder 1957 – SPRZEDANE

Porsche 550A Spyder to pierwsze Porsche skonstruowane specjalnie do sportu. Wyposażone w nowe lekkie nadwozie, całkowicie niezależne zawieszenie i pięciobiegową skrzynię, 550A różniło się od poprzednika, modelu 356, wieloma szczegółami, ale przede wszystkim nową ramą przestrzenną, na której umieszczono opływową konstrukcję. Sztywniejszy, lżejszy i świetnie prowadzący się samochód wyposażony został w silnik o mocy zwiększonej do 135 KM, karmiony przez dwugardzielowe gaźniki Weber 40 DCM. Zwycięstwo Umberto Maglioli w Targa Florio w 1956 roku rozpoczęło pasmo sukcesów Porsche 550A Spyder, lecz i tak wyprodukowano zaledwie 40 egzemplarzy. Numer 0121 wystawiony na aukcji to 15 zbudowany okaz 550A, zmontowany pod koniec marca 1957 roku i jedyny jaki dostarczono do Danii. Prowadzony przez miejscową legendę wyścigów, Juliusa Voigta-Nielsena, 550A Spyder triumfował w swoim pierwszym wyścigu na Roskilde Ring. Pod koniec 1958 roku Porsche 550A zostało sprzedane Johnowi Manussisowi, brytyjskiemu kierowcy wyścigowemu mieszkającemu w Kenii, który uzupełnił ciekawą historię egzemplarza kilkakrotnie wygrywając East African Safari Rally. Na początku 1962 roku Porsche przeszło w posiadanie państwa Cardwell, którzy przenieśli Porsche do swojego domu w Tanzanii. W 1978 roku Porsche zostało przejęte przez włoskiego kolekcjonera, Giuseppe Freschiego, który zachował niezwykły samochód przez 31 lat, kilka razy wyprowadzając Spydera na Mille Miglia. W 2011 roku 550A trafiło do Francji, lecz nie na długo. W 2012 roku, już z kolejnym właścicielem, Porsche przeszło kompleksową, trwającą cztery lata renowację, zakończoną inspekcją znanego specjalisty od historycznych Porsche, Jürgena Bartha, który oświadczył: “550A-0121 jest perfekcyjny i zachowany w swojej oryginalnej formie, a wszystkie jego elementy mechaniczne i specyfikacja są takie, jak w 1957 roku.” Niezwykły okaz Porsche 550A Spyder, zaledwie 100 km po renowacji, w zapierającym dech w piersiach stanie, z pełną i fascynującą historią, sprzedano nad jeziorem Como. Osiągnięta na aukcji kwota to 3,38 miliona euro, czyli około 14,5 miliona złotych.
Czytaj dalej Porsche 550A Spyder 1957 – SPRZEDANE