Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 911 964 Turbo 1992 – SPRZEDANE

Porsche 911 964 Turbo zapisało się w pamięci jako Porsche z filmu „Bad boys”. Otoczone luksusowymi samochodami wygląda zadziornie, lecz nie każdy wie, czego się po nim spodziewać. Suche fakty – 320 KM, 5 s do setki i 270 km/h na klientach przyzwyczajonych do nowych Mercedesów AMG czy Audi RS nie zrobią wrażenia, lecz tu nie chodzi o to, co samochód może osiągnąć, lecz w jaki sposób… w połączeniu z silnikiem umieszczonym za tylną osią, lekkim przodem i agresywną turbosprężarką to diabelska maszyna, tylko dla odważnych, świadomych i… niegrzecznych kierowców.
Czytaj dalej Porsche 911 964 Turbo 1992 – SPRZEDANE

Porsche 916 – SPRZEDANE

Porsche 916, planowane jako konkurencja dla Ferrari Dino, powstało jedynie w 11 prototypowych sztukach. Umiejscowienie w lekkim nadwoziu 914-tki centralnie silnika z Porsche 911S lub 911 Carrera dało niezwykle obiecujące efekty, lecz wysokie koszty produkcji (jego cena miała o niemal połowę przekraczać cenę najdroższej 911-tki) spowodowały, że projekt nie wszedł do produkcji. Replika proponowana przez DK Engineering powstała bez oglądania się na koszty, odnajdziemy tu między innymi silnik 2.7 RS i kevlarową maskę.
Czytaj dalej Porsche 916 – SPRZEDANE

Porsche 904 Carrera GTS 1964 – SPRZEDANE

Porsche 904 Carrera GTS jest samochodem stricte wyścigowym – w latach 1964-65 zbudowano zaledwie 106 sztuk, aby spełnić wymagania homologacyjne regulaminu FIA-GT w Grupie 3. To protoplasta mocarnego modelu 917, który w pierwszym roku startów był niepokonany w swojej klasie m.in. na torach w Sebring, Spa, Nurburgring i 24h LeMans. Ten egzemplarz jako nowy trafił do nabywcy w Wielkiej Brytanii – jako pierwszy i jedyny z całej serii pomalowany na brytyjską zieleń wyścigową. Teraz, pokazywany po raz pierwszy po 17 latach, został sprzedany w Paryżu. Cena: 1,288 mln euro.
Czytaj dalej Porsche 904 Carrera GTS 1964 – SPRZEDANE

Porsche 917/30 Can-Am Spyder 1973 – Francja

Porsche 917/30 Can-Am Spyder jest najmocniejszym samochodem wyścigowym wszech czasów. 1100 KM uzyskane z podwójnie turbodoładowanego chłodzonego powietrzem 12-cylindrowego silnika wyznaczyło poziom, do którego nikt nie potrafił się zbliżyć. Osiągi? Przy masie 820 kg pierwsza setka pojawiała się na liczniku po 1,9 s. To ostatni z czterech zbudowanych przez fabrykę oryginalnych 917/30. Ten egzemplarz jako jedyny nie zaznał nigdy wyczynowej rywalizacji, co pozwoliło go utrzymać w całkowicie oryginalnym stanie. Gdy był sprzedawane pierwszemu właścicielowi, był najdroższym Porsche w historii. Teraz też nie mogło być tanio, lecz przewidywana cena 2,1-2,9 mln euro nie została osiągnięta i samochód nie został sprzedany, choć brakowało niewiele (wylicytowano 2 mln).
Czytaj dalej Porsche 917/30 Can-Am Spyder 1973 – Francja

Porsche 935 K4 1979 – ok. 1500000 PLN – UK

Do jakiejkolwiek epoki wyścigów nie sięgniemy, Porsche zawsze było na topie. Porsche 935 święciło triumfy w drugiej połowie lat 70-tych w wyścigowej Grupie 5-ej. Regulamin wymagał wykorzystania auta drogowego jako podstawy konstrukcji – tu posłużyło za nie Porsche 911 Turbo serii 930. Aerodynamiczne nadwozie z włókna szklanego przykrywało zmodyfikowane 911, stąd odnajdziemy w nim m.in. kolumny McPhersona, czego nie spodziewalibyśmy się po samochodzie stricte wyścigowym. Nie zawieszenie jednak było tu kluczem do sukcesu, lecz silnik. Turbodoładowana jednostka pozwoliła na osiągnięcie 680 KM przy masie poniżej tony, a to gwarantowało osiągi lepsze od dzisiejszego Veyrona.
Czytaj dalej Porsche 935 K4 1979 – ok. 1500000 PLN – UK

Porsche 959 Komfort 1988 – SPRZEDANE

Porsche 959 obok Ferrari F40 zapoczątkowało nową erę supersamochodów. Superlekkie nadwozie z kevlaru i aluminium, zaawansowany układ napędu na 4 koła, najlepszy dostępny silnik – podwójnie doładowana jednostka przeniesiona z wyczynowego Porsche 956. To arcydzieło powstało jako wersja produkcyjna wymagana do homologacji w rajdowej Grupie B… wersja drogowa powstała w zaledwie 337 egzemplarzach.
Czytaj dalej Porsche 959 Komfort 1988 – SPRZEDANE

Porsche 356 A Carrera 1500 GS Speedster 1957 – SPRZEDANE

Na aukcji w Arizonie Porsche 356 pojawi się aż w pięciu egzemplarzach. Najdroższa i najciekawsza wersja to Carrera 1500 GS Speedster, której cena może przekroczyć milion dolarów. Co czyni ją tak wyjątkową? Kombinacja wyposażenia, która czyni tą małą wyścigówkę jedną z zaledwie około 75 wyprodukowanych w podobnej specyfikacji.
Czytaj dalej Porsche 356 A Carrera 1500 GS Speedster 1957 – SPRZEDANE

Porsche 911 3.2 Carrera 1986 – SPRZEDANE

Porsche 911 – symbol, ikona, wyjątkowy styl. Konstrukcja dojrzewająca na przestrzeni lat, w której historii każdy może znaleźć model dla siebie. Modele 3.2 z lat 84-89 łączą wspaniałe brzmienie chłodzonego powietrzem boksera z doskonałymi osiągami i bogatym wyposażeniem. W ogłoszeniu oryginalny egzemplarz z rynku europejskiego. Sportowiec z krwi i kości, w którym jednak znajdziemy takie luksusy, jak skórzana tapicerka, elektrycznie sterowane fotele czy klimatyzację.
Czytaj dalej Porsche 911 3.2 Carrera 1986 – SPRZEDANE