Archiwum kategorii: Porsche

Porsche 968 Cabriolet 1992 – 77700 PLN – Rzeszów

Porsche 968 było ostatnim małym Porsche z układem transaxle – silnik z przodu, skrzynia biegów przy tylnej osi, co gwarantuje świetne właściwości jezdne. Jego 3-litrowa jednostka miała tylko cztery cylindry, lecz oferowała 3 litry pojemności i solidne 240 koni mechanicznych. Efekt? W połączeniu z sześciostopniową manualną skrzynią biegów to 6,5 sekundy do setki i prędkość maksymalna 250 km/h. To fantastycznie dopracowana konstrukcja, wykorzystująca wiele technicznych rozwiązań z wcześniejszego 944 S2 i 944 Turbo. Porsche 968 Cabriolet zachęca nie tylko osiągami, świetnym prowadzeniem, otwartym dachem nad głową, ale i swoją unikatowością. W ciągu 4 lat produkcji stworzono ich jedynie 2010 sztuk. Efekt to rosnące ceny i bardzo trudna dostępność modelu. Ten z pewnością robi wrażenie pięknym czarnym lakierem, fantastycznie kontrastującym z beżową tapicerką.
Czytaj dalej Porsche 968 Cabriolet 1992 – 77700 PLN – Rzeszów

Porsche 911 1966 – 590000 PLN – Częstochowa

Piękny i szybki następca 356 – Porsche 911, zaprezentowany po raz pierwszy we Frankfurcie w 1963 roku, to prawdziwa ikona motoryzacji. Z chłodzonym powietrzem, dwulitrowym bokserem o mocy 130 KM ukrytym pod tylną pokrywą, Porsche 911 to stało się marzeniem i niedoścignionym wzorem dla innych marek. Na sprzedaż wystawiony został pięknie odrestaurowany okaz sprzed pierwszego liftu, w poszukiwanej wersji z krótkim rozstawem osi. Wyposażony w chromowane zderzaki, na klasycznych felgach, jeszcze sprzed okresu fascynacji Fuchsem i bez złotych oznaczeń na karoserii. Takie cacko z ciekawą historią, w europejskiej specyfikacji, z certyfikatem Porsche, stanowić może nie tylko miłość życia, ale również dobrą i stabilną lokatę kapitału.
Czytaj dalej Porsche 911 1966 – 590000 PLN – Częstochowa

Porsche 911 996 RUF 2001 – 210000 PLN – Częstochowa

Dziś niemal wszyscy miłośnicy samochodów sportowych znają Auto Ruf, firmę założoną w 1939 roku, która pod koniec lat 70-tych z małego serwisu wyrosła na poważanego tunera Porsche. Kultowe Porsche 911 Turbo dopakowane zestawem wzmacniającym RUF-a to coś, czego chciałby spróbować chyba każdy fan marki. RUF Engine Kit Rturbo dał mu aż 550 KM! Co znajdziemy pod pokrywą silnika? Dwie turbosprężarki, sportowy filtr powietrza, zmieniony sterownik pracy komputera oraz sportowy układ wydechowy z czterema końcówkami… zapowiada się nieźle, prawda? A jak musi brzmieć! Poza tym wygląd. Arctic Silver Metalic nadwozia zestawiony z rudawą skórą wnętrza wręcz zaprasza, aby rozsiąść się w nim i popędzić w trasę. Jeżeli szukasz samochodu, który podkreśli Twój indywidualizm i da wiele przyjemności z jazdy, to Porsche 911 996 RUF jest dla Ciebie.
Czytaj dalej Porsche 911 996 RUF 2001 – 210000 PLN – Częstochowa

Porsche 911 Carrera 993 1995 – 255000 PLN – Warszawa

W 1994 roku linia modelowa Porsche 993 zastąpiła klasyczną 964, dodając powiewu świeżości nie tylko technice, ale i designowi Porsche. Wystające światła z przodu maski nieco się schowały w opływowej linii nadwozia, a bryła 993 Carrera stała się szersza i bardziej płaska. Mocniej uwypuklone “biodra” – tylne nadkola, przywodzą teraz na myśl Turbo, tak samo jak tylna pokrywa wentylacyjna ze zintegrowanym, wysuwanym spoilerem. Odblaskowa blenda z napisem Porsche łącząca tylne światła pozostała na tyle samochodu, jednak teraz wyposażona została dodatkowo w pomarańczowe kierunkowskazy. Porsche 911 Carrera 993 zachowało wszystkie najlepsze cechy kultowego 911, w tym jako ostatnie – chłodzony wiatrem silnik. Wspaniałe Coupé z tylnym napędem wyposażone w silnik o pojemności 3,6 litra i mocy 272 KM może dać doświadczonemu kierowcy sporo frajdy, a w takim stanie jak to z ogłoszenia, może się stać również ciekawą inwestycją.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 993 1995 – 255000 PLN – Warszawa

Porsche 924 Carrera GTS Clubsport 1981 – SPRZEDANE

924 to samochód, który zaczął swoje życie jako Volkswagen i stał się bazą dla całej linii modelowej Porsche. Choć model powstał w oparciu o komponenty VW i Aud, nie znaczy to, że 924 było od starszych braci gorsze. Koncepcja samochodu zapoczątkowała nową epokę w dziejach marki – erę transaxle, która burzyła dotychczasowy ład. Idealny rozkład masy zapewniło tu umieszczenie silnika z przodu samochodu, równoważąc ciężar skrzynią biegów montowaną w tylnej części auta. Projekt stworzony dla VW/Audi i odkupiony przez markę Porsche promowany był nawet podczas wyścigu 24h Le Mans. Dla tego celu powstało zaledwie 406 egzemplarzy Carrera GT, a w kolejnym roku 59 sztuk Carrera GTS ze wzmocnionym silnikiem i charakterystycznymi lampami schowanymi za pokrywami z Perspexu. A wyobrażacie sobie 924 lżejsze i mocniejsze od GTS, wyposażone fabrycznie w klatkę bezpieczeństwa i szybsze od ówczesnego 911 Turbo? Tak, to właśnie Porsche 924 Carrera GTS Clubsport. Okaz wystawiony na aukcji to jeden z zaledwie 50 homologowanych na drogi Porsche 924 Carrera GTS, ale w tej grupie była jeszcze bardziej ekskluzywna opcja – Clubsport. W tamtym czasie mówiono, że jest to najszybszy samochód produkcyjny, jaki kiedykolwiek zbudowało Porsche. Clubsport osiągał 100 km/h w ciut ponad 5 sekund, a rozpędzał się do 257 km/h! Egzemplarz wystawiony na aukcji został ukończony 11 lutego 1981 roku i wysłany do Kolorado w USA. Nowemu właścicielowi nie dane było cieszyć się nim na drogach, mógł służyć do wyścigów, pokazów, testów, ale nie spełniał standardów EPA w USA i nie mógł być zarejestrowany. Właścicielowi nie pozostało więc nic innego, jak przechować samochód w swojej kolekcji rzadkich i bardzo oryginalnych Porsche.
Czytaj dalej Porsche 924 Carrera GTS Clubsport 1981 – SPRZEDANE

Porsche 356 Limousine 1953 – SPRZEDANE

Kolekcję Taj Ma Garaj stworzył John Dixon, miłośnik Porsche i Volkswagenów. W chwili jego śmierci w 2013 roku, dostępna do zwiedzania kolekcja Taj Ma Garaj liczyła ponad 30 samochodów. We wrześniu w Ohio wszystkie te okazy wystawione zostaną na aukcji RM Sotheby’s. Jedną z najbardziej zaskakujących pozycji, jaką odnajdziemy na liście aukcyjnej, jest Porsche 356 Limousine. Okaz zamówiony został przez Dixona na ślub swojej córki, a konwersją zajął się Don Boeke z Egyptian Custom Body. Ciekawostką jest zastosowanie pneumatycznego zawieszenia, z pewnością poprawiającego komfort podróży. Auto zbudowane zostało z kliku okazów wyprodukowanych w 1953 roku i zachowane z elementami charakterystycznymi dla modeli pre-A, czyli najbardziej cenionej przez kolekcjonerów pierwszej serii. Na zewnątrz odnajdziemy oznaczenia Reutter, koła z pierścieniem w kształcie turbiny okalającym chromowany kapsel i żaluzje przeciwsłoneczne na tylnej szybie. Z przodu zobaczymy niezwykłą, pojedynczą, łamaną w V szybę przednią, charakterystyczną dla okazów produkowanych po 1952 roku, wprowadzoną zaraz po dzielonej. Najdziwniejszy dodatek stanowią semaforowe migacze montowane na słupku B. Prawdziwą gratką jest jednak wnętrze. Gdy otworzymy drzwi tego cuda, zobaczymy kabinę pełną rzadkich i wczesnych akcesoriów Porsche. Bardzo rzadka zaślepka z napisem Porsche w miejscu, gdzie powinno być radio, termometr, który wyświetla temperaturę zarówno wewnętrzną, jak i zewnętrzną, przycisk powodujący mruganie światłami. Z nieoryginalnych, lecz urzekających rozwiązań, przegroda między przedziałem kierowcy i pasażera może stać się minibarem, z centralnie umieszczonym zegarem, a przestronne tylne fotele posiadają podnóżki. Wszystko we wnętrzu pokryte jest brązową skórą i wykładziną w kolorze masła orzechowego. Limuzyna posiada trzy przedziały “ładunkowe”: pierwszym jest bagażnik pod maską, drugim miejsce za tylnymi fotelami, a trzecim bagażnik zewnętrzny na pokrywie silnika. Z ciekawostek, na samochodzie znajdziemy również logo francuskiego dealera Porsche, Sonauto. Odsuwany, materiałowy dach limuzyny Porsche zapożyczony został z VW Garbusów z roczników przed ’64. Silnik zmieniony został na przebudowaną, chłodzoną powietrzem czwórkę z Porsche 912. Samochód sprzedany został za 207200 dolarów, czyli 830927 złotych.
Czytaj dalej Porsche 356 Limousine 1953 – SPRZEDANE

Porsche Rothmans 944 Turbo Cup 1988 – SPRZEDANE

Który wielbiciel Porsche nie chciałby w swojej kolekcji fabrycznie zbudowanej wyścigówki? Nigdy nie używane w sporcie, fabrycznie nowe Porsche 944 Turbo Cup w barwach Rothmans właśnie trafiło na aukcję… jak do tego doszło? W połowie lat 80-tych Porsche, chcąc wzmocnić pozycję modelu 944 Turbo, stworzyło samochody wyścigowe w wersji Cup, które startowały w pucharach w Niemczech, Francji, Południowej Afryce, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Wyścigi te, w których często występowali także znani kierowcy wyścigowi, okazały się niezwykle popularne. 944 Turbo Cup zostały starannie przygotowane, zaczynając od lżejszej karoserii, na pełnej klatce bezpieczeństwa kończąc. Usztywnione zawieszenie, regulowane stabilizatory, mocniejsze półosie, szybszy układ kierowniczy, wyścigowe sprzęgło, wzmocnione skrzynie biegów – w tym samochodzie wszystko się zgadzało. Ważne też to, co było pod maską. W wersji z 1988 roku zastosowano większą turbosprężarkę KKK K26-8 i zmieniono mapowanie silnika. Z wnętrz samochodu usunięto prawie każdy przedmiot nie wymagany do wyścigów. Standardowe 16-calowe felgi aluminiowe zostały zastąpione magnezowymi “telefonami” o szerokości ośmiu cali z przodu i dziewięcioma cali z tyłu, na które nałożono wyścigowe Pirelli P-Zero “Asimetrico” o rozmiarze 245/45ZR i 255/40ZR. Oszczędności na masie oceniono na 200 – 270 kg, natomiast na przyspieszenie do 100 km/h wystarczyło 5,3 sekundy.
Czytaj dalej Porsche Rothmans 944 Turbo Cup 1988 – SPRZEDANE

Porsche 911 SC Sportomatic 1979 – 157000 PLN – Chorzów

Tylko dwa pedały były nowością, która pojawiła się w Porsche 911 w 1967 roku. Sportomatic była nazywana przez Porsche semi-automatem, choć de facto nie była prawdziwą skrzynią automatyczną. Była systemem automatycznego sprzęgła, uruchamianego w momencie zmiany położenie dźwigni zmiany biegów, która chodziła w tradycyjnym układzie H. Takie rozwiązanie wybitnie ułatwiały jazdę w korkach, które z czasem stały się prawdziwą zmorą użytkowników dróg w miastach w godzinach szczytu. Co prawda ówczesna prasa podważała sens użycia takiego ułatwienie w samochodach o czysto sportowym charakterze i duszy, jednak popyt pokazał, że byli klienci gotowi za system dodatkowo zapłacić, a samochody wyposażone w ten system odnosiły również sukcesy w sporcie. Siedem lat po tym, jak pierwszy Sportomatic zjechał z linii produkcyjnej, Porsche otrzymało kilka istotnych aktualizacji. Wizualnie 911 odeszło od swojego smukłego długiego nosa, co podyktowały potrzeby spełnienia wymagań bezpieczeństwa w USA. Projekt wprowadzony przez Wolfganga Möbiusa, zderzak zdolny zaabsorbować zderzenie z niewielką prędkością, przetrwał w tym nadwoziu przez kolejne 15 lat. Oprócz zmiany stylizacji nastąpiła wymiana silnika 2,4 l na odprężoną wersję większego 2,7 l z Carrery RS z 1973 roku. W 1977 roku pojawiło się 911 SC (Super Carrera), a jego silnik otrzymał pojemność 3 l i moc 180 KM. Taka konfiguracja zapewnia mnóstwo przyjemności z jazdy, a system Sportmatic działa sprawnie i szybko – zdecydowanie lepiej, niż moglibyśmy spodziewać się po konstrukcji stworzonej pół wieku temu. Wiele z tych samochodów zostało z czasem przerobione na zwykły manual, co sprawia, że oryginalne Porsche 911 SC Sportomatic jest dziś rzadkie i poszukiwane.
Czytaj dalej Porsche 911 SC Sportomatic 1979 – 157000 PLN – Chorzów

Porsche Boxster S 987 2006 – 95000 PLN – Poznań

Porsche Boxster S 987 to przedstawiciel drugiej generacji niewielkiego kabrioletu z Zuffenhausen, który swoją premierę miał w 2004 roku. Od poprzednika oznaczonego fabrycznym kodem 986 z zewnątrz różni się detalami, jednak najbardziej cieszą przednie światła, które nie przypominają już sadzonego jajka. Porsche postawiło na ewolucję mechaniki oraz nowe wnętrze. Według deklaracji producenta, jedynie 20% części przeszło z poprzednika. Właśnie w tej generacji pojawił się brat bliźniak z twardym dachem – Cayman, którego okrzyknięto najlepiej prowadzącym się modelem marki. Piękny kabriolet z umieszczonym centralnie sześciocylindrowym silnikiem dzięki literze “S” zaoferował 295 KM, czyli aż o 50 KM więcej niż wersja podstawowa modelu. Egzemplarz z ogłoszenia ma szczególnie ciekawą, w pełni polską historię. Jako trzyletnie, wciąż niezarejestrowane auto, w 2009 roku było główną nagrodą w znanym i lubianym programie tanecznym na kanale TVN. To gratka nie tylko dla fanów jazdy z odkrytym dachem, ale także dla fanów showbiznesu i pewnej uroczej pogodynki, która była jego pierwszym właścicielem.
Czytaj dalej Porsche Boxster S 987 2006 – 95000 PLN – Poznań

Porsche 911 Carrera 4S 996 2002 – 177000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Carrera generacji 996 to była kompletnie nowa dziewięćset jedenastka. Ze znacznie większym nadwoziem, podarowała pasażerom więcej komfortu, utrzymując sportowy charakter, charakterystyczną sylwetkę i silnik za tylną osią. Jej nowa jednostka napędowa, po raz pierwszy chłodzona cieczą płaska szóstka, zyskała więcej mocy i bardziej gładkie brzmienie. Porsche 911 Carrera 4S 996 powstało na wzór topowej odmiany 911 Turbo. Choć ma wolnossący silnik, otrzymało analogiczne poszerzenia tylnych nadkoli, napęd na cztery koła, identyczne zawieszenie i hamulce. Szczególnie w zestawieniu z manualną skrzynią biegów, to zdecydowanie odpowiedni samochód, aby poczuć prawdziwą radość z jazdy. Ten egzemplarz przybył do Polski z Japonii, ma niewielki przebieg i udokumentowaną historię serwisową. Zachęca ciekawą konfiguracją kolorystyczną i pięknym stanem zachowania.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 4S 996 2002 – 177000 PLN – Warszawa