Archiwum kategorii: Porsche

Porsche Typ 64 1939 – USA

Patrząc na Porsche Typ 64 nigdy nie powiedzielibyśmy, że powstało na bazie popularnego Garbusa. Pomimo, że ma ten sam układ napędowy i zawieszenie co Volkswagen Typ 1, jest zupełnie inny. Typ 64 zastąpił nigdy niezrealizowany projekt samochodu Porsche 114 – dwumiejscowego bolidu, który miał posiadać centralnie umieszczony silnik typu V10 chłodzony cieczą i miał być pierwszym samochodem produkowanym pod marką Porsche. Nadejście drugiej wojny światowej skupiło uwagę profesora Ferdinanda Porsche na innych sprawach, lecz zdążył on jeszcze urzeczywistnić marzenie o nowym samochodzie sportowym. Wyścig o długości 1500 km z Berlina do Rzymu został zaplanowany na wrzesień 1939 roku i posłużyć miał do promowania narodzin Garbusa. Volkswagen zlecił wykonanie trzech specjalnych wersji wyścigowych KdF-Wagen, które znane są jego inżynierom oraz na świecie jako Porsche Typ 64. Zaprojektowany przez tych samych inżynierów, którzy kontynuowali tworzenie modelu 356, otrzymał nadwozie budowane w firmie Reutter. Podwozie i lekkie, nitowane nadwozie wykorzystują technologię wykorzystywaną w samolotach z czasów II wojny światowej. Chłodzony powietrzem silnik z czterema cylindrami został dostrojony na 32 KM.
Czytaj dalej Porsche Typ 64 1939 – USA

Porsche 550A Spyder 1957 – SPRZEDANE

Porsche 550A Spyder to pierwsze Porsche skonstruowane specjalnie do sportu. Wyposażone w nowe lekkie nadwozie, całkowicie niezależne zawieszenie i pięciobiegową skrzynię, 550A różniło się od poprzednika, modelu 356, wieloma szczegółami, ale przede wszystkim nową ramą przestrzenną, na której umieszczono opływową konstrukcję. Sztywniejszy, lżejszy i świetnie prowadzący się samochód wyposażony został w silnik o mocy zwiększonej do 135 KM, karmiony przez dwugardzielowe gaźniki Weber 40 DCM. Zwycięstwo Umberto Maglioli w Targa Florio w 1956 roku rozpoczęło pasmo sukcesów Porsche 550A Spyder, lecz i tak wyprodukowano zaledwie 40 egzemplarzy. Numer 0121 wystawiony na aukcji to 15 zbudowany okaz 550A, zmontowany pod koniec marca 1957 roku i jedyny jaki dostarczono do Danii. Prowadzony przez miejscową legendę wyścigów, Juliusa Voigta-Nielsena, 550A Spyder triumfował w swoim pierwszym wyścigu na Roskilde Ring. Pod koniec 1958 roku Porsche 550A zostało sprzedane Johnowi Manussisowi, brytyjskiemu kierowcy wyścigowemu mieszkającemu w Kenii, który uzupełnił ciekawą historię egzemplarza kilkakrotnie wygrywając East African Safari Rally. Na początku 1962 roku Porsche przeszło w posiadanie państwa Cardwell, którzy przenieśli Porsche do swojego domu w Tanzanii. W 1978 roku Porsche zostało przejęte przez włoskiego kolekcjonera, Giuseppe Freschiego, który zachował niezwykły samochód przez 31 lat, kilka razy wyprowadzając Spydera na Mille Miglia. W 2011 roku 550A trafiło do Francji, lecz nie na długo. W 2012 roku, już z kolejnym właścicielem, Porsche przeszło kompleksową, trwającą cztery lata renowację, zakończoną inspekcją znanego specjalisty od historycznych Porsche, Jürgena Bartha, który oświadczył: “550A-0121 jest perfekcyjny i zachowany w swojej oryginalnej formie, a wszystkie jego elementy mechaniczne i specyfikacja są takie, jak w 1957 roku.” Niezwykły okaz Porsche 550A Spyder, zaledwie 100 km po renowacji, w zapierającym dech w piersiach stanie, z pełną i fascynującą historią, sprzedano nad jeziorem Como. Osiągnięta na aukcji kwota to 3,38 miliona euro, czyli około 14,5 miliona złotych.
Czytaj dalej Porsche 550A Spyder 1957 – SPRZEDANE

Porsche 914 1975 – 37500 PLN – Wrocław

W połowie lat 60-tych Porsche poszukiwało niszy dla zapełnienia segmentu poniżej modelu 911. Dla tak małej firmy niemożliwe było budowanie modelu od podstaw, stąd podjęto decyzję o współpracy z Volkswagenem. Nowy, centralnosilnikowy model powstawał jednocześnie jako następca modelu VW Karmann Ghia i ukazał się w Europie pod nową marką VW Porsche, a za Oceanem – po prostu jako Porsche. Do wyboru klienci otrzymali 914 z nowo zaprojektowanym, czterocylindrowym silnikiem VW i 914/6, z sześciocylindrowym Porsche. Niska masa (zaledwie około 900 kg w podstawowej wersji), sporo mocy i doskonały rozkład masy uczyniły z niego doskonałe, czystej krwi, sportowe auto. Tym autem zresztą nie trzeba gnać na złamanie karku – żeby poczuć ducha motorsportu wystarczy otwarty dach typu targa, słoneczny wiosenny dzień i kręta droga. Porsche 914 powstawało pomiędzy 1969 a 1975 rokiem. Jeden ze 115 tysięcy wyprodukowanych egzemplarzy trafił z USA w okolice Wrocławia. Egzemplarz w ciekawej kolorystyce wydaje się być bardzo dobrą bazą do renowacji.
Czytaj dalej Porsche 914 1975 – 37500 PLN – Wrocław

Porsche 944 S2 Cabriolet 1991 – SPRZEDANE

Porsche 944 szybko stało się samochodem kultowym wśród kierowców ceniących wzorowe zachowanie samochodu podczas agresywnej jazdy po zakrętach. To zasługa doskonałego wyważenia, będącego wynikiem zastosowania układu napędowego transaxle (silnik z przodu, skrzynia z tyłu). Świetny, czterocylindrowy silnik o sporej pojemności 3 litrów, z dużą ilością momentu obrotowego, precyzyjny układ kierowniczy, manualna skrzynia biegów o krótkim (ciasnym) skoku lewarka, skuteczne hamulce – to wszystko sprawiło, że prowadzenie tego samochodu to czysta przyjemność. Porsche 944 S2 Cabriolet o mocy 211 KM zastępowało 220-konny model Turbo. Przejmując jego wzmocnione zawieszenie i hamulce, większe felgi i szersze opony, nawiązywało również do niego stylistyką. Łącznie wyprodukowano 5640 sztuk modelu 944 S2 Cabriolet, od 1989 do 1991 roku.
Czytaj dalej Porsche 944 S2 Cabriolet 1991 – SPRZEDANE

Porsche 914 1975 – 98000 PLN – Warszawa

Małe, zwinne Porsche 914, wyposażone w umieszczoną centralnie jednostkę typu bokser, jest prawdziwie sportowym samochodem. Roadster o proporcjonalnie długim rozstawie osi i krótkich zwisach otrzymał otwierane reflektory, a także zdejmowany dach typu Targa, który od 1973 roku wykonywany był z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym. Choć model ten długo musiał czekać na właściwą uwagę, ten czas już nadszedł. Okaz po całkowitej renowacji, jak ten z ogłoszenia, może stać się świetnym kompanem nie tylko letnich przejażdżek, ale także prawdziwie sportowych emocji w sportowej rywalizacji… oczywiście jeżeli kierowcy starczy odwagi, by wycisnąć z niego wszelkie soki. Zastosowana tu 2-litrowa jednostka była najmocniejszą z palety czterocylindrowych, a 100 koni przy masie 970 kg to przyspieszenie do setki poniżej 10 sekund.
Czytaj dalej Porsche 914 1975 – 98000 PLN – Warszawa

Porsche 911 Carrera S 997 2006 – 154000 PLN – Augustów

Porsche 911 Carrera S 997 to przedstawiciel piątej generacji flagowego modelu marki Porsche, oferowanej w latach 2004-2011. Generacja 997 osiągnęła rekordowy sukces komercyjny, będąc sprzedana w ilości ponad 100 tysięcy sztuk. Litera “S” w nazwie oznacza model o rozwiniętych parametrach sportowych – pojemność zwiększono z 3,6 do 3,8 l, moc maksymalna wzrosła z 325 do 355 KM, zastosowano sportowe zawieszenie i sportowy wydech. W prezentowanym egzemplarzu dodatkowo możemy odnaleźć pakiet Sport Chrono, oznaczający stoper umieszczony na szczycie deski rozdzielczej, ale nie tylko. Na jego konsoli środkowej odnajdziemy przycisk “Sport”, zmieniający charakterystykę reakcji na gaz, tryb pracy zawieszenia, zmieniający charakterystykę pracy automatycznej skrzyni biegów oraz sposób działania systemu PSM (Porsche Stability Management). W rezultacie otrzymujemy tu pełnoprawny samochód sportowy, który w trybie ręcznej zmiany biegów umożliwia kręcenie silnika aż na czerwone pole, nie przełączając nigdy samemu biegów. Warta podkreślenia jest wzorowa i bezwypadkowa historia tego 911, co jest na polskim rynku dużą rzadkością.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera S 997 2006 – 154000 PLN – Augustów

Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 2005 – 369000 PLN – Zawiercie

W 1997 roku Porsche wypuściło kolejną, czwartą już generację kultowej 911-stki z nowej, odświeżonej serii 996. Obok klasycznych konfiguracji Carrera, wyścigowego GT3 RS czy hardcorowego GT2, w dwa lata po premierze 996 pojawiła się doładowana wersja ikony z emblematem Turbo. Porsche nie poprzestało jednak na nim, i w 2004 roku z fabryki wyjeżdżać zaczęła topowa wersja modelu, 911 Turbo S. Za ten doskonale prowadzący się luksus na kołach z 450 KM pod tylną pokrywą w momencie wejścia na rynek zapłacić trzeba było ponad pół miliona złotych, a wersja z odkrytym nadwoziem kosztowała jeszcze więcej. I uwierzcie, nie była to przesadzona cena. Samochód oferował bowiem wszystko co w Porsche najlepsze: moc, dźwięk i design podążający za funkcją, idealne, luksusowe wnętrze i niesamowite doznania z jazdy. Co więcej, gdy w 2005 roku zakończono generację 996, produkcja coupe i kabrioletu Turbo S przekroczyła ledwie 1500 egzemplarzy, co uczyniło z modelu samochód z potencjałem kolekcjonerskim. Pięknie zachowane Porsche 911 Turbo S Cabriolet da nabywcy możliwość poczucia niezwykłego klimatu marki, zakosztowania emocji, posłuchania niesamowitego dźwięku podczas podróży z odkrytym dachem i ulokowania kapitału w genialnym, sportowym kabriolecie.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo S Cabriolet 996 2005 – 369000 PLN – Zawiercie

Porsche 911 S Targa 1976 – 150000 PLN – Zbydniów

Porsche 911 S, Porsche 911 S Targa oraz Porsche 911 Turbo – w 1976 roku kultowe 911 w USA dostępne było jedynie w tych trzech wersjach. Nowością była sześcioletnia gwarancja na nadwozie, zaoferowana dzięki użyciu galwanizowanej stali. Targa oferowana była za 14795 USD, i w tej cenie oferowała fantastyczne wrażenia z jazdy dzięki zdejmowanemu panelowi dachu oraz silnikowi typu bokser chłodzonemu powietrzem o pojemności 2,7 l i mocy 170 KM, zasilanemu układem wtryskowym Bosch K-Jetronic CIS. Po ponad 4 dekadach ten wóz nadal fascynuje, i choć jego osiągi dziś już nie szokują, kształt, brzmienie i drogowe maniery Porsche nadal są absolutnie niepowtarzalne. To wspaniały klasyk, który oferuje kierowcy szczególne przeżycia.
Czytaj dalej Porsche 911 S Targa 1976 – 150000 PLN – Zbydniów

RUF Porsche 993 Turbo R 1998 – SPRZEDANY

To co z początku było małym serwisem samochodowym założonym w Pfaffenhausen w Niemczech, po 30 latach działania stało się miejscem produkcji jednych z najlepszych sportowych aut na świecie. Alois Ruf Junior, dzięki swojej pasji do samochodów i Porsche 911, stworzył prawdziwą legendę. Kultowy Yellowbird w 1987 roku ugruntował pozycję firmy raz na zawsze. Kontynuacja legendy nastąpiła w 1995 roku, w oparciu o nowe wówczas 993 Turbo. Po raz kolejny RUF musiał podążyć za filozofią oryginału: duża moc, niska masa i duża prędkość. CTR2 oferował kevlarowe nadwozie, lekkie szkło, system zawieszenia produkowany przez RUF oraz podwójne działające tylne skrzydło, które pomogło stworzyć odpowiedni docisk i zasilić w powietrze intercoolery. Co niewiarygodne, zespół napędowy CTR2 pochodzi z wyścigowego 962 w specyfikacji Grupy C, a RUF dostroił go do mocy 520 KM. Rekordy nowego RUF-a dla aut produkcyjnych, takie jak przyspieszenie do 100 km/h w nieco poniżej 3,5 sekundy i prędkość maksymalna 349 km/h, pokonane zostały dopiero 1998 roku przez McLarena F1. W 1997 roku nowy RUF, tak jak jego poprzednik, przypieczętował swój sukces w Pikes Peak Hill Climb, zdobywając 2 miejsce w klasyfikacji generalnej. Wystawiony na sprzedaż RUF Turbo R był specjalną konstrukcją dla członka rodziny Porsche, doktora Ferdinanda Olivera Porsche, co możemy przeczytać w dokumentacji RUF Automobiles i w liście skierowanym od samego doktora Porsche. Silnik tego wspaniałego RUF Porsche 993 Turbo R został przekonwertowany do pełnej specyfikacji Turbo R przy użyciu przeprogramowanego ECU, zwiększającego moc do 520 KM. Na liście modyfikacji silnika znalazły się również zmodernizowane turbiny KKK, pełne sportowe wydechy, zmodyfikowane głowice cylindrów, nowe wałki rozrządu, a także koło zamachowe. Zawieszenie zostało zastąpione zestawem H&R z regulacją wysokości. Całe auto otrzymało piękny kolor Oak Green Metallic i wnętrze z czarnej skóry. Całości dopełniają dziewiętnastocalowe koła RUF, zintegrowana klatka bezpieczeństwa, sportowe fotele RUF, dywaniki z logo RUF, żółte zaciski hamulcowe RUF, zestaw pedałów RUF, gałka zmiany biegów, kierownica, przedni i tylny zderzak, listwy na progach i oczywiście instrumenty RUF. Osiągi RUF dają przyspieszenie od 0-100 km/h w niecałe 3,6 s i maksymalną prędkość powyżej 321 km/h, a brak turbo lag-ów, wspierany przez pozornie nieskończony moment obrotowy, wciska w fotel. RUF po pełnym serwisie mechanicznym silnika, hamulców, sprzęgła, klimatyzacji, na felgach po renowacji, 7 marca na aukcji Amelia Island sprzedany został za 626,5 tysiąca dolarów, czyli ponad 2,4 miliona złotych.
Czytaj dalej RUF Porsche 993 Turbo R 1998 – SPRZEDANY

Porsche 911 Turbo 996 2001 – 192000 PLN – Żory

Porsche 911 Turbo 996 jest uznawane przez wielu znawców marki za jeden z najlepszych obecnie zakupów, dlaczego? Z jednej strony kosztuje mniej niż połowę ceny poprzedników w wersjach Turbo. Z drugiej strony jest to pierwszy model 911 Turbo, który jest na tyle przewidywalny i komfortowy, że może zostać przyjacielem również na jesienne i zimowe wieczory – nie tylko w garażu, ale i na drodze. Mimo, że jego produkcja zakończyła się w roku 2005, nadal jest fenomenalnie szybki, daje ogromną radość z jazdy i spokojnie może konkurować z najnowszymi super samochodami ze stajni w Zufenhaussen. Mówi się też o tym, że jest to świetna inwestycja, te samochody były już parę procent tańsze, a teraz ich wartość zaczyna wzrastać. Szczególnie poszukiwane są europejskie wersje, a na zachodnim rynku wtórnym samochodów przede wszystkim ceni się udokumentowany, niski przebieg i oryginalność oraz kompletność samochodu. Prezentowany egzemplarz ma wszytko, co trzeba, by być zarówno świetną inwestycją, jak i doskonałym towarzyszem na drodze.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 996 2001 – 192000 PLN – Żory