Renault 5 Turbo 2 1984 – ok. 300000 PLN – Włochy

Renault 5 Turbo debiutowało w 1978 roku. Stworzone do celów homologacyjnych rajdowej Grupy B, stymulowało wyobraźnię fanów motoryzacji i robi to do dziś. Renault przeniosło do piątki swoje doświadczenia z turbodoładowaniem wprost z Formuły 1, w wersji drogowej uzyskując z umieszczonego centralnie 1,4-litrowego silnika moc 160 KM. Renault 5 Turbo 2 ukazało się w 1982 roku, utrzymując zachwycające osiągi poprzednika. Rozpędzało się do 200 km/h, a magiczna setka pokazywała się tu na liczniku w niecałe 7 sekund. Kiedy pierwsza wersja Turbo 1, będąca podstawą homologacji rajdowej, zdaje się być bardzo sportowa, wręcz hardcorowa, w drugiej znajdziemy zdecydowanie więcej cywilizacji i drogowych udogodnień. Prezentowany „mały francuski szkodnik” jest w pełni sprawny, czego dowodzi chociażby jego udział w Vernasca Silver Flag 2019, wyścigu górskim zaliczanym do listy najważniejszych wydarzeń dla samochodów historycznych na świecie. Okaz zobaczyć i kupić można u włoskiego dealera samochodów klasycznych, Ruote da Sogno.

Link: https://www.ruotedasogno.com/en_gb/cars/renault/renault-5-turbo-2.html

Rocznik: 1984
Pojemność: 1400 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 160 KM
Numer nadwozia: REN00002

Cena: 70000 EUR

“THE LITTLE FRENCH PEST”

This was how some referred to the Renault 5 Turbo, which in its street version was one of the most innocuous and widely sold subcompact cars in Europe.
The story of the 5 Turbo began in the ’80s, when the definitive model was put on the market following the development of a racing prototype.
The French automaker created a true prodigy of competition in the rally races, which over the years enabled it to earn huge fame among racing car enthusiasts.
This little marvel could deliver a full 160 horsepower which, thanks to the light weight and the 1400 cc 4-cylinder engine, made for impressive performance.
In 1982 a new version, the Turbo 2, was introduced.
This model was modified in certain specs in order to make the mechanics more reliable.
Despite the modifications, the performance features remained virtually intact.
The R5 Turbo in the racing configuration also took part in the mythical rally championship in the Group B category.
The specimen that we are offering is in excellent condition and is fully functional.

Miejscowość: 42122 Reggio Emilia / Włochy
E-mail: info@ruotedasogno.com
Telefon: +39 0522 268 511