Renault Clio Williams 1993 – 35000 PLN – Jaworzno

Renault Clio Williams to z pewnością jeden z najbardziej kultowych hot hatch’y lat 90-tych. Charakterystyczny kolor i złote felgi zapowiadają to, co Francuzi opanowali doskonale – dobrą zabawę w małym samochodzie. Dwulitrowa jednostka i 150 KM w tak lekkim nadwoziu pozwoliło stworzyć prawdziwie wybuchową mieszankę. W pierwszej serii produkcyjnej powstało ich zaledwie 5417 sztuk, z których większości już nie ma. Ten egzemplarz miał to szczęście, by przejść pełną odbudowę. Cenę poniżej 10 tys. euro za takie auto należy uznać za bardzo rozsądną. Dobrze utrzymane Clio Williams na wartości już nie straci, a w rozważnych rękach zapewni mnóstwo pozytywnych wrażeń zza kierownicy.

Renault Clio Williams
Rocznik: 1993
Przebieg: 116000 km
Pojemność: 1998 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 150 KM

Cena: 35000 PLN

Wyposażenie:
– wspomaganie kierownicy
– centralny zamek
– elektryczne szyby
– komputer pokładowy
– welurowa tapicerka

Do sprzedaży Renault Clio Williams, którego właścicielem jestem od ponad 6 lat.
Jest to oryginalny will o numerze 3127 (limitowana edycja pierwszej serii 5417 szt.)

Auto po całkowitej profesjonalnej odbudowie rozpoczętej zaraz po zakupie w 2009 r. (zdjęcia do wglądu), wiele elementów nowych:

  • buda rozebrana piaskowana, wymienione progi i nadkola tył, wzmocnienie podłużnic i innych newralgicznych miejsc zgodnie ze specyfikacją Renault Sport
  • amortyzatory Bilstein przód gwintowany, tył B6
  • nowy oryginalny wydech środkowy i końcowy sprowadzony z Francji
  • nowe tarcze i klocki Ferodo Racing
  • przewody hamulcowe w oplocie x4 Black Diamond, pozostałe wszystkie nowe miedziane i pomalowane na zielono jak w oryginale, poprowadzone zgodnie ze specyfikacją fabryczną, regeneracja wszystkich zacisków
  • kolektor wydechowy owinięty taśmą termiczną
  • opony Yokohama Parada Spec.2 jak nowe, mimo że mają 5 lat
  • felgi po regeneracji (prostowanie, piaskowanie, malowanie, nowe oryginalne dekielki z salonu – już niedostępne)
  • poduszka skrzyni biegów poliuretan Olkusz Deuter
  • zawieszenie złożone na nowych oryginalnych elementach metalowo – gumowych (wahacze, drążki, gumy stabilizatora, tylna belka po regeneracji)
  • łapa skrzyni biegów poliuretan Powerflex
  • skrzynia biegów po remoncie, wzmocniona obudowa zgodnie z wytycznymi działu sportu Renault
  • nowe kpl sprzęgło
  • silnik przejrzany, złożony na nowo, wymieniony pasek rozrządu, olej Castrol 10w60; seria 150 KM
  • przejrzana elektryka, wtryski, nowa sonda lambda i potencjometr przepustnicy
  • nowa chłodnica, nagrzewnica, termostat, zbiorniczek wyrównawczy, płyn
  • założyłem komputer pokładowy w miejscu wyświetlacza temperatury, który dodatkowo wskazuje dystans, zużycie paliwa, itp. (z R19)
  • nowy układ hydrauliczny regulacji wysokości przednich reflektorów
  • założona przednia rozpórka, którą można łatwo zdemontować

Wszystkie informacje na temat pojazdu na forum KRC, gdzie zamieszczałem postępy prac.
Również koledzy z forum pomagali mi w odbudowie i służyli pomocą w gromadzeniu brakujących elementów.
Pojazd kolekcjonerski, po odbudowie zrobiłem nim 5 tys. km, w tym czasie wystartowałem dwa razy w zawodach classicauto cup na torze w Kielcach, raz padła skrzynia dlatego dozbroiłem się w zapasową.

Wszystkie charakterystyczne elementy dla wersji Williams na swoim miejscu (niebieskie pasy, dywan, zegary, tapicerka, osłony termiczne wydechu itp.)
Pojazd parkuje w suchym i ogrzewanym garażu, nigdy nie użytkowany zimą.
OC ważne do grudnia 2016, brak badania technicznego – zrobię jak będzie zainteresowany, auto nie jeżdżone na co dzień.

Zapraszam tylko osoby poważnie zainteresowane, ceny Williamsów pierwszej serii na zachodzie osiągają ponad 10 tys. euro, auto już tylko zyskuje na wartości.

Telefon: +48 608 021 173
Miejscowość: Jaworzno