Renault Safrane 2000 – 12900 PLN – Ustroń

Renault Safrane było atakiem francuskiej marki wymierzonym w kierunku niemieckich wozów klasy luksusowej. Zamiast bicia rekordów mocy i pojemności, oferowała pluszową miękkość i komfort oraz doskonałe wyciszenie kabiny. Oferowane w latach 1992-2000, mimo wielu niewątpliwych zalet, odniosło umiarkowany sukces. Po latach jednak ta konstrukcja wciąż ma wiernych fanów, potrafiących docenić to, co we francuskich autach wyjątkowe i obdarzyć je imponującą troską. Choć ten prezentowany samochód zawsze pełnił funkcje użytkowe, nigdy niczego mu nie brakowało. 3-litrowe V6 zapewnia przyjemne brzmienie i płynną jazdę, a wyposażenie wciąż robi wrażenie. Na pokładzie odnajdziemy automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę, pełne wyposażenie elektryczne, tempomat, syntezator mowy, ciekawy zestaw audio, a także kilka smaczków, dołożonych z najwyższych wersji wyposażeniowych. To wszystko w cenie, która zdecydowanie nie wydaje się być wysoka, jak na auto tej klasy.

Renault Safrane
Rocznik: 2000
Przebieg: 247000 km
Pojemność: 2946 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 190 KM

Cena: 12900 PLN

Wyposażenie:
skórzana tapicerka, pełna elektryka (szyby, lusterka, fotele), zmienne wspomaganie układu kierowniczego, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewana przednia i tyla szyba, 4 x airbag, podgrzewane fotele przednie, syntezator mowy, tempomat, fabryczne radio z 6 głośnikami i regulacją przy kierownicy

Renault Safrane PH2, 04.2000 (sama końcówka produkcji), wersja wyposażenia RXE + częściowy upgrade do Baccara / Initiale Paris. Auto kupione przeze mnie w październiku 2013, używane jako jedyne auto w rodzinie: dojazdy do pracy, wakacyjne wyjazdy zagraniczne, przedszkole, itp. Samochód w kraju od 2008, pierwszym właścicielem w Polsce był ówczesny Dyrektor Wielkopolskiego Parku Narodowego. Przebieg 248 tkm i rośnie, pełna dokumentacja serwisowa (moich prac od samego początku do samego końca). Zadbane i doinwestowane. Letnie koła po 3 sezonach (oryginalne alufelgi po regeneracji + komplet opon Vredestein), zimowe koła w trakcie 3 sezonu (felgi stalowe po regeneracji + komplet opon Vredestein). Dywaniki welurowe + gumowe. Sporo faktur z ASO. Po zakupie zrobione profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne u lokalnego przedstawiciela Noxudol. Działa podświetlenie każdego przycisku, całe wyposażenie sprawne, półeczka przy dźwigni ręcznego w idealnym stanie (nie widziałem tego w żadnej innej Safrane). Po każdej zimie: myte podwozie i w razie potrzeby robione poprawki zabezpieczenia, prane wnętrze + dywaniki. Co kwartał czyszczona i impregnowana skóra, drewno, plastiki i uszczelki. Moje przywiązanie do detali dobrze obrazuje wymiana przycisków tempomatu na takie z niewytartymi opisami. Drewno z Initiale Paris kompletowałem przez kilka miesięcy, część elementów kupiłem w Czechach, przez czeskie forum miłośników Safrane. Przed montażem całość została wypolerowana i zabezpieczona woskiem. Wnętrze w stanie idealnym. Wszystkie używane części, które były montowane zawsze były najpierw czyszczone i konserwowane/malowane. Zero wgniotek, auto myte zawsze ręcznie z zachowaniem podstawowych zasad detailingu. Silnik nie bierze grama oleju, wymiany co 12-13 tkm. Olej Liqui Moly 5W-40 + płukanka, co druga wymiana oleju wymieniany filtr paliwa. Wyeliminowane newralgiczne dla modelu tematy, jak: podstawy sprężyn, tylne zaciski, cewka, skrzynia (po zakupie skrzynia była rozłożona na pół, filtr + olej, faktura na 1800 PLN), manetka kierunkowskazów, bujanie foteli przednich. Jestem aktywnym klubowiczem Safrane Klub Polska. Nowy właściciel otrzyma ode mnie pełne wsparcie w tematach eksploatacyjno-serwisowych.

Świetne auto do dostojnego podróżowania w ciszy i pełnym komforcie.

O mojej Safrane można poczytać tu:
http://forum.safrane.pl/viewtopic.php?t=5869&start=120
http://automobilownia.pl/przejazdzka-po-godzinach-francja-po-raz-trzeci/
https://autogaleria.pl/forum/showthread.php?31293-Renault-Safrane-2-9-V6-24V

Ciekawe info o silniku L7X:
http://moto.pl/MotoPL/56,88389,21448019,poradnik-pancerne-silniki-benzynowe-ostatnich-lat.html

Modyfikacje:

– rozpórka przedniego zawieszenia z wersji 2.0 (oryginalnie montowana tylko z tym silnikiem)
– wkładka filtra powietrza K&N
– nakładki na pedały z Baccara
– poliuretany przy stabilizatorze przód + tył (Olkusz)
– uchwyty drzwi Bacarra
– flokowany tunel, daszki przeciwsłoneczne i schowek na okulary
– tylna wycieraczka z Laguny 2 + modyfikacja ustawienia (start z pozycji pionowej)
– wieża z PH1 Philips 22DC982/62B + pilot, wyświetlacz i okablowanie (rarytas produkowany przez Philips dla Renault, dostępny w opcji dla wersji Bacarra w Safrane PH1 i Laguna 1 PH1)
– usunięte oznakowania z tylnej klapy
– usunięta okleina ze słupków i ramek szyb
– boczne kierunkowskazy w kolorze czarnym
– drewno z Initiale Paris
– tapicerka bagażnika z Initiale Paris (materiał lepszy niż na fotelach w połowie nowych samochodów + fabryczne 1,5 cm wygłuszenia)
– tapicerowane osłony tylnych okienek z Initiale Paris
– uszczelki drzwi z tapicerowanym pasem z Bacarra
– tweetery ze zwrotnicami Audio System m165
– osłona akumulatora z PH1.

Serwis 2018
– wycieraczki przód Bosch Aerotwin, dedykowane do Safrane
– wycieraczka tył Bosch, dedykowana do Laguny
podświetlenie panelu klimatyzacji

Serwis 2017:
– amortyzatory tył Bilstein, poduszki SNR, osłony i odboje Monroe
– amortyzatory przód KYB, poduszki Sasic, łożyska SNR, osłony KYB
– tuleje przód ASO + Hutchinson
– sworznie Lemforder
– osłony przegubów zewnętrznych
– czyszczenie odpływów na ścianie grodziowej
– czyszczenie i impregnacja masy szyby przedniej (ogrzewana)
– naprawa peszla wiązki klapy
– geometria zawieszenia
– poprawki zabezpieczenia antykorozyjnego
– czyszczenie przepustnicy + nowa uszczelka ASO
– sonda Lambda
– czujnik temperatury płynu chłodzącego ASO
– ozonowanie wnętrza i klimatyzacji
– tylna prawa piasta
– regulator napięcia i szczotkotrzymacz alternatora
– zlikwidowane bujanie foteli przednich
– rura dolotu

Niektóre wymiany w latach poprzednich:
– klocki tył TRW
– tarcze tył TRW
– przewody hamulcowe tył TRW
– płyn hamulcowy
– regeneracja zacisków tył
– siłowniki maski
– sterownik aktywnego wspomagania układu kierowniczego używany
– regeneracja rozrusznika
– czujnik ciśnienia płynu wspomagania ASO
– chłodnica klimatyzacji (wtedy ostatnia nowa sztuka w kraju)
– mechanizm wycieraczek używany
– pełny serwis klimatyzacji
– poliuretany w stabilizatorach Olkusz
– akumulator Bosch S5
– osłony silnika Florimex
– cewka Valeo
– renowacja skóry na kierownicy
– napinacz paska wielorowkowego
– pasek wielorowkowy Gates
– końcówki drążków
– koło pasowe wału Impergom
– linki hamulca ręcznego TRW
– kable zapłonowe Bougicord
– obejma baku ASO
– świece NGK
– mocowania sprężyn przód używane
– poduszka silnika tylna dolna Sasic

Wady:

– nie działa odtwarzanie kaset – pasek do wymiany, nie naprawiałem, bo nie używam
– mały odprysk na szybie – od dwóch lat, brak pęknięć
– zapocona chłodnica w prawym dolnym rogu, płynu nie ubywa
– po malowaniu w 2016 początkowo źle spasowano tylny zderzak, przez co rant tylnej klapy się otarł i ma powierzchowną korozję, widać po otwarciu klapy. Ten sam lakiernik listwę pod przednim zderzakiem pomalował w sposób nieodpowiedni dla elastycznych elementów – farba się łuszczy
– czasem zawiesza się obrotomierz
– ja bym pewnie wymienił tuleje sanek, czasem przy wolnej jeździe słychać trzeszczenie, luzów brak

W moim harmonogramie serwisowym najbliższe pozycje to:

– zmiana oleju w skrzyni (82 tkm temu)
– wymiana przednich hamulców (hamują dobrze, brak wibracji, ale na wiosnę tarcze mogą już nie trzymać wymiaru)
– olej wymieniony przy 241 tkm. Przy następnej wymianie oleju do wymiany będą świece.

Jak po każdej zimie pojechałbym umyć podwozie i sprawdzić czy przez zimę nie podziało się coś, co wymaga interwencji. Gdybym nie sprzedawał auta, to zrobiłbym korektę lakieru, ale jak widać na zdjęciach to raczej moje umiłowanie do perfekcjonizmu, niż jakiś problem z powłoką.

Telefon: +48 608 836 033
Miejscowość: Ustroń