Renault

Renault 5 Turbo 1983 – Francja

Renault 5 Turbo to samochód z silnikiem umieszczonym centralnie, z napędem na tylną oś. Ten egzemplarz to oryginalna rajdówka, jeden z 20 samochodów zespołu fabrycznego, z historią startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Za jego kierownicą sezon 1983 spędził słynny Jean Ragnotti, a w 1986 roku Paul Rouby sięgnął po 6. miejsce w Tour de Corse. Na aukcji Bonhams, której nazwę można przetłumaczyć jako „Najważniejsze marki w Grand Palace”, nie mogło zabraknąć smaczków takich jak ten samochód. Odrestaurowane w pełni w 2010 roku, przygotowane jest według specyfikacji z epoki i jest gotowe do jazdy. Jego aktualne biało-żółte barwy odtwarzają pierwotny schemat kolorystyczny zespołu Renault Sport. To wspaniałe Renault 5 Turbo wycenione zostało na 200 – 300 tys. euro (870 000 – 1 300 000 PLN), ale ile naprawdę pasjonat jest w stanie za niego zapłacić? Tego dowiemy się już 9 lutego.

Czytaj dalej

Renault Alpine A110 1972 – Francja

Dwudrzwiowe coupé oparte na skromnym R8 to prawdziwe dzieło sztuki, projekt Giovanni’ego Michelotti, znanego z projektów wielu modeli Triumph’a, Ferrari czy Maserati. Patrząc na kształty seryjnego nadwozia trudno wyobrazić sobie Renault Alpine A110 ochlapane błotem, mknące nie zważając na uszkodzenia karoserii przez rajdowe trasy. Zdecydowanie ułatwia odpowiedni odbiór ubranie samochodu w rajdowe barwy, jak choćby „La Défense Mondiale”. W kokpicie tego samochodu i w takich właśnie barwach startował niegdyś Bob Wollek i w późniejszych latach, w cyklu Tour Auto Classic – słynny Jean Ragnotti. Ta Alpine powstała w 1972 roku jako jedna z siedmiu wersji „client competition”, czyli przygotowanych do rajdów samochodów dla klientów indywidualnych. Wyposażone w silnik Mignolet 1860 oraz rajdową skrzynię biegów 364-01 osiąga dziś imponujące 175 KM. Wspaniała i dokładnie opisana historia oraz oryginalny stan pojazdu tworzą niepowtarzalną szansę na nabycie prawdziwej perełki, wycenionej na 125 – 175 tys. euro, czyli około 550 – 765 tys. złotych.
Czytaj dalej

Renault 5 Turbo II 1984 – SPRZEDANE

Rajdowa legenda Renault 5 Turbo II żyje do dziś. Amerykańskie czasopismo motoryzacyjne Sports Car International w 2004 umieściło je w zestawieniu 10 najlepszych samochodów sportowych świata. Nic dziwnego: turbodoładowany i umieszczony centralnie silnik, pięciobiegowa manualna skrzynia, niezależne zawieszenie i hamulce tarczowe na obu osiach czynią z tego małego i lekkiego (około 970 kg) samochodu prawdziwego pogromcę ciasnych winkli. Jego następca to kultowe Renault Clio V6. Egzemplarz wystawiony na aukcji to szczególny przypadek fabrycznego upgrade’u, dodano mu bowiem 27 dodatkowych koni mechanicznych. Samochód przeszedł kilka modyfikacji, otrzymał m.in. zjawiskowe 3-częściowe felgi Gotti. Unikatowy kolor nadwozia, jedynie 27000 kilometrów przebiegu i udokumentowana historia mogą pozwolić na uzyskanie ceny wyższej od szacowanych 90-115 tys. USD. Samochód licytowany bez ceny minimalnej uzyskał cenę 99,000 USD czyli około 406 tys. PLN.
Czytaj dalej

Renault 19 1994 – 17000 PLN – Wrocław

Renault 19 było następcą modelu 11 i zarazem ostatnim modelem marki oznaczonym numerem. Opracowane przez włoskiego stylistę Giorgetto Giugiaro, było aerodynamiczne, modne i nowoczesne. Na rynku odniosło ogromny sukces, w ciągu jedenastu lat produkcji sprzedano ich niemal 6 milionów. Nabywcy chwalili komfort samochodu, praktyczność nadwozia, niezawodność oraz po latach – odporność na korozję. Ten egzemplarz pochodzi z drugiej fazy produkcyjnej i zwraca uwagę doskonałym stanem zachowania. Samochód ma przebieg zaledwie 12 tysięcy kilometrów, oryginalną powłokę lakierniczą oraz idealnie zachowane wnętrze. Może być ciekawą propozycją dla użytkowników, którzy nie akceptują przeładowanych elektroniką nowoczesnych samochodów.
Czytaj dalej

Alpine-Renault A110 1600 S 1972 – SPRZEDANE

Alpine-Renault A110 1600 S to zwycięzca klasyfikacji konstruktorów Rajdowych Mistrzostw Świata z 1973 roku. Ten sportowy model francuski koncern produkował w latach 1963-1974. Nadwozie samochodu Alpine A110 zaprojektował Marcel Hubert. Wykonane zostało ono z włókna szklanego, co zdecydowanie obniżało jego masę (tylko 544 kg). Cechą charakterystyczną bryły Alpine była nisko poprowadzona maska, pozbawiona atrapy chłodnicy, którą zastąpiły wloty powietrza wycięte przed tylnymi kołami. Jego pierwowzorem było Renault 8, które z pozoru nie nadawało się do sportu, oczywiście dopóki nie trafiło w ręce inżynierów Alpine. Prezentowany model posiada homologację FIA z 1990 roku. Szacowana przez dom aukcyjny wartość pojazdu to 90 – 105 tys. euro. Wylicytowane zostało za 112 tys. euro.
Czytaj dalej

Renault Clio V6 2002 – 165900 PLN – Sosnowiec

O Renault 5 Turbo mówiono, że zabiło więcej Francuzów niż II wojna światowa. Godnego następcy w tej materii samochód doczekał się po kilkunastu latach. Podobnie jak swój protoplasta, Renault Clio V6 otrzymało silnik umieszczony centralnie i napędzający tylne koła, co gwarantuje kierowcy pierwszorzędne emocje i diametralnie inne prowadzenie, niż przednionapędowego, miejskiego wzoru. Również zewnętrznie zmodyfikowane i ekstremalnie poszerzone Clio V6 zawsze przykuwało wzrok, niemniej niż przykładowo wielokrotnie droższe Porsche 911. Powstało ich zaledwie 1513 sztuk, co wpływa dziś na rosnącą wartość najlepiej zachowanych egzemplarzy. W ogłoszeniu egzemplarz z pierwszego etapu produkcji, z symbolicznym przebiegiem 25000 km.
Czytaj dalej

Renault Safrane 1999 – 9500 PLN – Suwałki

Renault Safrane to francuski sposób na przyjemne podróżowanie w wysokim komforcie. Wystarczy spojrzeć na zdjecia foteli, by sobie wyobrazić jak miękki i przytulny jest ten welur. Choć jego nadwozie przypomina limuzynę, jest to praktyczny liftback, z dużą tylną klapą unoszoną razem z szybą. Niebieski egzemplarz pochodzi z polskiego salonu i jest to model poliftowy wyposażony w udany, pięciocylindrowy silnik 2,5 l produkcji Volvo.
Czytaj dalej

Renault 5 GTS 1984 – 4000 PLN – Polkowice

Druga generacja Renault 5 zwana była Super five (Supercinq) i pojawiła się na rynku w 1984 roku. Jego konstrukcja była zupełnie odmienna od poprzednika i bazowała na rozwiązaniach z Renault 9/11. Nadwozie to projekt Marcello Gandini’ego, zawierające jego charakterystyczny „podpis” – ścięty kształt tylnego nadkola. Ten popularny miejski samochód to dziś coraz rzadszy widok. Większość przegrała już walkę z korozją, ale o ten przedstawiony wciąż można zadbać. To wersja GTS z mocnym, 73-konnym silnikiem.
Czytaj dalej

Renault 5 1981 – 19900 PLN – Jaworze

Renault 5 było projektowane jako popularny, miejski samochód, lecz bez rezygnacji z tak ważnego dla Francuzów poczucia smaku i stylu. Po upływie ponad 40 lat wciąż może spełniać funkcje użytkowe, choć dodatkowo jest po prostu modnym gadżetem, szczególnie gdy mówimy o pieczołowicie odnowionym egzemplarzu. Ten egzemplarz oferowany jest przez autoryzowanego dealera Renault, co z pewnością jest gwarancją profesjonalnego wykonania prac renowacyjnych. To niezwykle budujące, by widzieć i wiedzieć, że bogate tradycje marki są wciąż pielęgnowane przez firmę, która nie ogranicza się wyłącznie do sprzedaży nowych samochodów marki. Zważywszy na zakres wykonanych prac, cena została ustalona na rozsądnym poziomie.
Czytaj dalej

Renault 5 Alpine Turbo 1982 – ok. 79000 PLN – Szwajcaria

Renault 5 Alpine Turbo to fantastyczny protoplasta dzisiejszych hot hatchy. Pierwsza gorąca odmiana – R5 Alpine – powstała w 1975 roku, kiedy zamiast 36-konnej jednostki zastosowano silnik 1,4 l o mocy 93 KM. Sześć lat później wyposażono go w turbosprężarkę, uzyskując 108 KM i osiągi, które obok Golfa GTI pozwoliły Francuzowi zdominować całą konkurencję. Dziś taki samochód zachowany w stanie zbliżonym do fabrycznego, to coraz bardziej pożądana kolekcjonerska ciekawostka. Renowany zwajcarski dealer Elite Garage AG obok niezliczonej ilości Alpine A110 i A310 ma aktualnie w swojej ofercie 5 takich aut. Ceny: od 9800 do 19800 CHF.
Czytaj dalej