Renault

Renault Clio V6 Phase 1 2000 – 174500 PLN – Wrocław

Renault Clio V6 zbudowane zostało dla największych miłośników marki. Nawiązując do kultowej wersji R5 Turbo, podobnie jak poprzednik otrzymało silnik umieszczony centralnie i diametralnie przebudowane nadwozie. Jego wyjątkowość można poczuć już po otwarciu potężnych drzwi i przekroczeniu pokaźnych rozmiarów progu. Dźwięk silnika pochodzący tuż zza pleców dopełni wrażenia egzotyki, dostępnego zazwyczaj tylko w supersportowych samochodach. W pierwszej fazie produkcji zbudowano jednynie 1513 sztuk, a ta oferowana przez klasykagatunku.pl z pewnością należy do najlepiej zachowanych na rynku. Cena tego samochodu póki co zrównała się z tą, którą niemal 20 lat temu wóz miał w salonach. Zważając na rynkowe tendencje i stopień pożądania tego modelu wśród kolekcjonerów, wartość tego wyjątkowego auta powinna stale rosnąć.
Czytaj dalej

Renault Alpine A310 Fleischmann GR4 1979 – UK

Renault Alpine A310 powstało w 1971 roku jako następca legendarnego modelu Alpine A110. Z początku wyposażone w czterocylindrowy silnik Gordini 1600 cm³, w 1976 roku zyskało mocniejszy, 2,7-litrowy silnik V6 produkujący ponad 150 KM. Ważący zaledwie 980 kg model A310 był zdolny rozpędzić się prawie do 225 km/h. Tak jak jego poprzednik A110, Apine A310 osiągnęło wiele sukcesów w rajdowej Grupie 4, łącznie z koroną French Rally Championship w 1977 roku. Renault Alpine A310 Fleischmann GR4 powstało jako nawiązanie do rajdowego wyglądu samochodu. Zabrała się za to niemiecka firma tuningowa Fleischmann Tuning, która oferowała części i body kity dla drogowych wersji samochodów. Okaz z aukcji zarejestrowany był po raz pierwszy w Niemczech w 1979 roku, jako część prywatnej kolekcji, w której pozostał przez większość życia. Wykończony w kolorze czerwonym z wnętrzem obitym czarną tkaniną zachował się w idealnym stanie. To dość specyficzne, tylnosilnikowe, małe coupé, w bardzo rzadkim pakiecie z charakterystycznym wyglądem i przebiegiem liczącym zaledwie 39500 mil, wycenione zostało na 22 – 25 tys. funtów czyli ok. 112 – 127 tys. złotych.
Czytaj dalej

Renault Clio Williams I 1993 – SPRZEDANE

Clio Williams to limitowana do 3800 samochodów usportowiona edycja popularnego modelu Renault. Potrzebne francuskiej marce do homologacji 1300 egzemplarzy rozeszło się w takim tempie, że szybko postanowiono rozszerzyć produkcję. Pierwsza i druga seria wychodziła w przepięknym kolorze 449 Sports Blue, a każdy egzemplarz tej pierwszej oznakowany został specjalną tabliczką z numerem. Ten godny następca Renault 5 GT Turbo, napędzany jest przez szesnastozaworowy dwulitrowy silnik o mocy 150 KM, w lekkim nadwoziu czyni prawdziwe cuda. Wystawiony na aukcji egzemplarz z pierwszej serii prezentuje się wyśmienicie. Naklejki i odznaki wyróżniające wersję Williams, 21827 km przebiegu, oryginalne felgi i idealnie zachowane wnętrze. Przez dom aukcyjny Artcurial wyceniany jest na 25 000 – 35 000 euro, czyli nawet ok. 110 – 150 tys. złotych, lecz licytowany będzie bez ceny minimalnej, co może być okazją do tańszego zakupu. Wylicytowany został za 26 224 euro.
Czytaj dalej

Renault Alpine A110 1972 – SPRZEDANE

Dwudrzwiowe coupé oparte na skromnym R8 to prawdziwe dzieło sztuki, projekt Giovanni’ego Michelotti, znanego z projektów wielu modeli Triumph’a, Ferrari czy Maserati. Patrząc na kształty seryjnego nadwozia trudno wyobrazić sobie Renault Alpine A110 ochlapane błotem, mknące nie zważając na uszkodzenia karoserii przez rajdowe trasy. Zdecydowanie ułatwia odpowiedni odbiór ubranie samochodu w rajdowe barwy, jak choćby „La Défense Mondiale”. W kokpicie tego samochodu i w takich właśnie barwach startował niegdyś Bob Wollek i w późniejszych latach, w cyklu Tour Auto Classic – słynny Jean Ragnotti. Ta Alpine powstała w 1972 roku jako jedna z siedmiu wersji „client competition”, czyli przygotowanych do rajdów samochodów dla klientów indywidualnych. Wyposażone w silnik Mignolet 1860 oraz rajdową skrzynię biegów 364-01 osiąga dziś imponujące 175 KM. Wspaniała i dokładnie opisana historia oraz oryginalny stan pojazdu tworzą niepowtarzalną szansę na nabycie prawdziwej perełki, wycenionej na 125 – 175 tys. euro, czyli około 550 – 765 tys. złotych. Na aukcji uzyskał cenę 298 000 euro! Przebijając dwukrotnie wycenę!
Czytaj dalej

Renault 5 Turbo 1983 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo to samochód z silnikiem umieszczonym centralnie, z napędem na tylną oś. Ten egzemplarz to oryginalna rajdówka, jeden z 20 samochodów zespołu fabrycznego, z historią startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Za jego kierownicą sezon 1983 spędził słynny Jean Ragnotti, a w 1986 roku Paul Rouby sięgnął po 6. miejsce w Tour de Corse. Na aukcji Bonhams, której nazwę można przetłumaczyć jako „Najważniejsze marki w Grand Palace”, nie mogło zabraknąć smaczków takich jak ten samochód. Odrestaurowane w pełni w 2010 roku, przygotowane jest według specyfikacji z epoki i jest gotowe do jazdy. Jego aktualne biało-żółte barwy odtwarzają pierwotny schemat kolorystyczny zespołu Renault Sport. To wspaniałe Renault 5 Turbo wycenione zostało na 200 – 300 tys. euro (870 000 – 1 300 000 PLN), ale ile naprawdę pasjonat jest w stanie za niego zapłacić? Wylicytowane zostało za 195 500 euro.

Czytaj dalej

Renault 5 Turbo 2 1983 – SPRZEDANE

Nikt przy zdrowych zmysłach, patrząc na seryjne Renault 5, nie był w stanie wyobrazić sobie, że jego odmiana może stać się najfajniejszym i najbardziej męskim samochodem lat 80-tych. Tymczasem dokładnie to się stało. Jean Terramorsi, zainspirowany sukcesem Lancii Stratos, poprosił Marc’a Deschamps’a by zaprojektował nową sportową wersję Renault 5 Alpine. W 1980 roku Renault 5 Turbo zostało zaprezentowane na Motor Show w Brukseli. Najbardziej radykalną zmianą w Turbo było przerzucenie napędu na tylne koła oraz umieszczenie czterocylindrowego silnika z mechanicznym wtryskiem paliwa Bosch K-Jetronic i turbosprężarką Garrett T3 za plecami kierowcy. Szukając obniżenia kosztów produkcji przy zachowaniu osiągów samochodu, Renault w 1983 roku zaprezentowało odświeżoną wersję 5 Turbo 2. Choć zrezygnowano z niepowtarzalnego wnętrza samochodu i aluminiowe panele nadwozia zastąpiono stalą, masę własną udało się obniżyć. Jeden z 3200 egzemplarzy w drogowej specyfikacji dziś posiada zaledwie 5900 km przebiegu i został wyceniony na 75 – 95 tys. euro (ok. 325 – 412 tys. PLN). Wylicytowane 8 lutego w Paryżu za 89 600 euro.
Czytaj dalej

Renault Vivaquatre KZ9 1933 – 120000 PLN – Elbląg

Renault Vivaquatre było największym, czterocylindrowym pojazdem oferowanym przez markę. W wersji sześciookiennej (liczono tylko boczne szyby), czyli z przedłużonym rozstawem osi, najbardziej było znane jako taksówka, w której montowano dodatkową kanapę, pozwalającą na przewiezienie dodatkowych pasażerów. Takie samochody były popularne na francuskich ulicach jeszcze w latach 50-tych ubiegłego wieku. To z ogłoszenia nosi oznaczenie KZ9, wykończone zostało w luksusowy sposób, z trzykolorowym schematem malowania i pięknie zaaranżowanym wnętrzem. Samochód został kompleksowo odrestaurowany 20 lat temu w Belgii i nie był od tego czasu eksploatowany.
Czytaj dalej

Renault 11 1983 – 10000 PLN – Kielce

Renault 11 debiutowało w 1983 roku na salonie w Genewie. Hatchback wzbudził wówczas ogromne zainteresowanie, mimo, że już od ponad roku trwała sprzedaż blisko spokrewnionego z nim sedana, Renault 9. To wygodny i dynamiczny kompakt zaprojektowany przez zespół pod kierownictwem Roberta Oprona (wcześniej odpowiedzialnego między innymi za stylistykę Citroena SM oraz Renault Fuego). Jedną z największych w nim ciekawostek był centralny zamek sterowany pilotem – pierwszy tego typu system, obecny na pokładzie również w tym tu oferowanym egzemplarzu, w bogatej wersji TSE. Odnajdziemy tu także doskonałą welurową tapicerkę, szyberdach, reflektory halogenowe, światła przeciwmgielne i elektrycznie podnoszono przednie szyby. Z pewnością była to bardzo uniwersalna konstrukcja – sprawdzała się znakomicie w miastach czy w dłuższej podróży, lecz znana była również ze sukcesów sportowych – m.in. w 1984, 1985 i 1988 roku Andrzej Koper wywalczył w Renault 11 Rajdowe Mistrzostwo Polski.
Czytaj dalej

Renault Clio V6 2002 – 165900 PLN – Sosnowiec

O Renault 5 Turbo mówiono, że zabiło więcej Francuzów niż II wojna światowa. Godnego następcy w tej materii samochód doczekał się po kilkunastu latach. Podobnie jak swój protoplasta, Renault Clio V6 otrzymało silnik umieszczony centralnie i napędzający tylne koła, co gwarantuje kierowcy pierwszorzędne emocje i diametralnie inne prowadzenie, niż przednionapędowego, miejskiego wzoru. Również zewnętrznie zmodyfikowane i ekstremalnie poszerzone Clio V6 zawsze przykuwało wzrok, niemniej niż przykładowo wielokrotnie droższe Porsche 911. Powstało ich zaledwie 1513 sztuk, co wpływa dziś na rosnącą wartość najlepiej zachowanych egzemplarzy. W ogłoszeniu egzemplarz z pierwszego etapu produkcji, z symbolicznym przebiegiem 25000 km.
Czytaj dalej

Renault 5 Turbo II 1984 – SPRZEDANE

Rajdowa legenda Renault 5 Turbo II żyje do dziś. Amerykańskie czasopismo motoryzacyjne Sports Car International w 2004 umieściło je w zestawieniu 10 najlepszych samochodów sportowych świata. Nic dziwnego: turbodoładowany i umieszczony centralnie silnik, pięciobiegowa manualna skrzynia, niezależne zawieszenie i hamulce tarczowe na obu osiach czynią z tego małego i lekkiego (około 970 kg) samochodu prawdziwego pogromcę ciasnych winkli. Jego następca to kultowe Renault Clio V6. Egzemplarz wystawiony na aukcji to szczególny przypadek fabrycznego upgrade’u, dodano mu bowiem 27 dodatkowych koni mechanicznych. Samochód przeszedł kilka modyfikacji, otrzymał m.in. zjawiskowe 3-częściowe felgi Gotti. Unikatowy kolor nadwozia, jedynie 27000 kilometrów przebiegu i udokumentowana historia mogą pozwolić na uzyskanie ceny wyższej od szacowanych 90-115 tys. USD. Samochód licytowany bez ceny minimalnej uzyskał cenę 99,000 USD czyli około 406 tys. PLN.
Czytaj dalej