Archiwum kategorii: Renault

Renault 5 1983 – 25000 PLN – Zdzieszowice

Renault 5 było projektowane jako popularny, miejski samochód. Choć mechanicznie wykorzystywało w dużej mierze układ poprzednika, Renault 4, z przednim napędem i nietypowo umieszczoną skrzynią biegów przed silnikiem, w momencie debiutu w 1972 roku było niezwykle nowoczesne i fascynujące. Sylwetka Michela Boué była spójna i stylowa, przestrzeń w kabinie większa niż u konkurencji, a nadwozie hatchback po raz pierwszy uzyskało tylną klapę takiej wielkości, sięgającą aż do zderzaka (po raz pierwszy we francuskim samochodzie – wykonanym z tworzywa, a nie ze stali). To był bardzo zmyślnie zaprojektowany samochód. Jego koło zapasowe zmieszczono z przodu pod maską, nie ograniczając tym samym przestrzeni w kabinie. Przestrzeń bagażowa wynosząca 370 litrów, którą po złożeniu tylnej kanapy można było powiększyć do 900 l? Wow, to nawet dziś robi wrażenie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by dalej korzystać z niego w miejskim ruchu. Miękkością swoich foteli i zawieszenia urzeka. To praktyczny, niewielki samochód, który utrzymany we właściwym stanie przykuwa niemałą uwagę na ulicy, pozostając przy tym niedrogim w eksploatacji. Ten egzemplarz ma nie tylko świetnie zachowaną blachę i lakier, ale również wnętrze, a na jego pokładzie odnajdziemy nawet skrzynię automatyczną. Bajka!
Czytaj dalej Renault 5 1983 – 25000 PLN – Zdzieszowice

Alpine-Renault A110 1300 1972 – SPRZEDANE

Zaprezentowane po raz pierwszy w 1962 roku na Paris Auto Show, Alpine-Renault A110 było czymś więcej, niż tylko sumą swoich części. Bazowało na popularnym sedanie Renault R8, który doczekał się tytułu „najgorszego samochodu świata”. Szczęśliwie nie miało z nim za dużo wspólnego. A110 to prawdziwe dzieło sztuki, projekt Giovanni’ego Michelotti i bez wątpienia jeden z najbardziej charyzmatycznych francuskich samochodów sportowych w historii. Ten następca A108 był przeznaczony do udanej kariery w rajdach, wygrywając sezon inauguracyjny Rajdowych Mistrzostw Świata w 1973 roku. Nadwozie samochodu Alpine A110 zaprojektował Marcel Hubert, a wykonane zostało ono z włókna szklanego, co zdecydowanie obniżało jego masę (tylko 544 kg). Poszycie rozciągnięte na rurowej ramie szkieletowej do działania napędzała 138-konna jednostka umieszczona za tylną osią. Twórcą tego niezwykłego, świetnie prowadzącego się samochodu był Jean Rédélé. Ten innowator we wczesnych lata 50-tych zaczął rywalizować w wyścigach samochodowych, prowadząc zmodyfikowane Renault 4CV. Okaz wystawiony na aukcji był w Portugalii przez ostatnie dziesięć lat. Jest oferowany w łagodnej specyfikacji rajdowej, obejmującej trzypunktowe pasy szelkowe, dodatkowe reflektory Cibie i szersze opony. Jest gotowy do jazdy i czerpania przyjemności, pozwalając kierowcy smakować prawdziwą legendę rajdową na drodze. Oferowany bez ceny minimalnej, sprzedany został trzykrotnie powyżej początkowej wyceny, za 195500 euro, czyli blisko 860 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Alpine-Renault A110 1300 1972 – SPRZEDANE

Renault Clio Sport 2002 – 18000 PLN – Środa Wielkopolska

Małe zwinne hot hatch’e to kategoria, która zawsze Francuzom wychodziła najlepiej. Peugeot 205 GTI, Renault 5 GT Turbo, Clio Williams i wreszcie epoka Renault Clio Sport, rozpoczęta w 2000 roku. Niska masa, dużo mocy, napęd na przód i lekki tył, który można było momentalnie postawić bokiem po odjęciu gazu w zakręcie. Wszystko to daje radość z szybkiej jazdy po krętej drodze na poziomie nieporównywalnym z czymkolwiek innym. To niemal samochód rajdowy, wyposażony dodatkowo w komfortowe fotele i kilka innych, przyjemnych dodatków. Egzemplarz z ogłoszenia pochodzi z drugiej fazy produkcyjnej (2001-04), wzbogaconej o takie elementy wyposażenia, jak klimatyzacja automatyczna, reflektory ksenonowe czy czujniki deszczu/zmierzchu. Pod jego maską dwulitrowa, szesnastozaworowa jednostka, wystarczająca, by rozpędzić ten lekki i zwinny samochód do pierwszej setki w ledwie 7 sekund.
Czytaj dalej Renault Clio Sport 2002 – 18000 PLN – Środa Wielkopolska

Renault 5 Turbo 1 1980 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo zostało stworzone by podbijać trasy rajdowe oraz by promować sprzedaż bardziej konwencjonalnego R5 Alpine. Zamiast 90-konnej, umieszczonej z przodu jednostki tego ostatniego, zastosowano tu turbodoładowany silnik o mocy 160 KM, który zdecydowano się umieścić centralnie. Poszerzone nadwozie z poszyciem z aluminium i włókna szklanego nadało mu niezwykłą formę, którą w pierwszej serii produkcyjnej uzupełniono fenomenalnym, niezwykle awangardowym wnętrzem w stylu art-deco. Renault 5 Turbo 1 zbudowane było w ilości mniejszej niż 600 sztuk, które dziś traktuje się niemal jak dzieło sztuki. Ten niezwykły egzemplarz był przez całe swoje życie w rękach jednej, francuskiej rodziny. W pięknym kolorze „Blue Olympe”, w całkowicie oryginalnym stanie, jest obecnie jednym z najwspanialszych istniejących egzemplarzy. Osiągnięta cena, wraz z opłatami aukcyjnymi, to 86250 euro (370 tysięcy złotych). Choć była ona zdecydowanie poniżej prognoz, samochód licytowany był bez ceny minimalnej i został sprzedany.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 1 1980 – SPRZEDANE

Renault F1 Team R26 2007 – SPRZEDANE

Renault Sport 230 Renault F1 Team R26 było flagowym modelem linii Megane, wypuszczonym dla uczczenia dwóch tytułów mistrza świata Formuły 1 (indywidualnego i konstruktorów), zdobytych w 2005 roku. O atomowe przyspieszenie dbała 2-litrowa, turbodoładowana jednostka o mocy 230 KM, a o równie szybkie zatrzymywanie – hamulce Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami. Do tego zawieszenie Cup, usztywniony układ kierowniczy, 18-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 2, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, sportowy wydech, fotele Recaro i żółty kolor Sirius, dostępny wyłącznie w tej wersji i dodatkowo udekorowany okazjonalnymi naklejkami. To wóz, który doskonale spisywać się mógł zarówno na drodze, jak i na torze. O jego dopracowanie zadbała ekipa Renault Sport z Dieppe, tej samej manufaktury, która niegdyś stworzyła Alpine A110 i A610, Renault 5 Turbo oraz Clio V6. Nie zabrakło to również bardziej luksusowego wyposażenie – klimatyzacji, tempomatu, udoskonalonego systemu audio.
Czytaj dalej Renault F1 Team R26 2007 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo 2 1985 – SPRZEDANE

Patrząc na małe, miejskie Renault 5, nikt nie pomyślałby, że można zmodyfikować je w tak dużym stopniu, by powstał jeden z najfajniejszych samochodów lat 80-tych. A tak właśnie się stało, gdy wiceprezes ds. produkcji Renault, Jean Terramorsi, zainspirował się niesamowitym sukcesem Lancii Stratos. Pewnie dlatego do projektu nowego auta zaproszony został Marcello Gandini z Bertone. Renault 5 Turbo, po raz pierwszy zaprezentowane na brukselskim salonie samochodowym w 1980 roku, zbudowane zostało na zmodyfikowanym podwoziu Renault 5. Najbardziej radykalną zmianą było umieszczenie silnika centralnie, tuż za kierowcą, i przeniesienie napędu na tylne koła. Świat pokochał to małe pudełko, a niemały wpływ na to miała jego rajdowa sława. Pierwsza generacja Renault 5 Turbo spełniała bowiem wymagania Grupy 4, a ojcem chrzestnym jego sukcesu stał się nie kto inny, jak sam Jean Ragnotti. W ciągu prawie pół dekady produkcji powstały dwie generacje Turbo, i kiedy pierwsza, będąca podstawą homologacji, zdaje się być bardzo sportowa, wręcz hardcorowa, w drugiej znajdziemy zdecydowanie więcej cywilizacji i drogowych udogodnień. Piękne, czerwone Renault 5 Turbo 2, po raz pierwszy zarejestrowane w Wolfsburgu w 1986 roku, nigdy nie opuściło Europy. Wywieziony przez obecnego właściciela do Szwajcarii w 2016 roku egzemplarz wciąż pozostaje w świetnej kondycji. Renault 5 Turbo 2 wylicytowane zostało 12 kwietnia w Essen za 69 tysięcy euro, czyli około 296 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 2 1985 – SPRZEDANE

Renault Clio Grand Prix 1995 – SPRZEDANE

Renault Clio Grand Prix to nie był jeszcze Williams, ale sposób, w jaki doprawiono ten samochód zasłużył na uznanie i wielką miłość miłośników marki. Zamiast topowego, 2-litrowego, 16-zaworowego silnika F7R użyto tu nieco mniejszej, lecz również 16-zaworowej jednostki F7P. Jego skok tłoka był mniejszy, a charakterystyka bardziej wysokoobrotowa, dzięki czemu uzyskiwał jedynie 10 KM mniej niż mocniejszy i bardziej znany brat. Takich samochodów wyprodukowano jedynie 500 sztuk, a każda otrzymała tabliczkę z numerem znamionowym na desce rozdzielczej. Jedynym dostępnym kolorem był charakterystyczny niebieski metallic, na masce znalazł się rasowy wlot powietrza, zawieszenie obniżono, a we wnętrzu wylądowały kubełki. Taki wóz wręcz kipi sportowym charakterem, zachęcając do agresywnej jazdy i podcinania się ręcznym. Dlatego większość z nich nie wygląda tak, jak egzemplarz z ogłoszenia. Jego właściciel włożył ogrom pracy, budując auto od nowa.
Czytaj dalej Renault Clio Grand Prix 1995 – SPRZEDANE

Renault R8 1966 – 38000 PLN – Łódź

Renault R8 debiutowało w 1964 roku, jako następca modelu Dauphine. Ten niewielki, czterodrzwiowy sedan był jednym z pierwszych francuskich samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. Renault zachowało konstrukcję z silnikiem umieszczonym z tyłu, co miało swoje dobre i złe strony. Auto dzięki temu było stosunkowo ciche i zwrotne w miejskiej jeździe, choć w trasie stawało się czule na podmuchy bocznego wiatru i wymagało od kierowcy dużej uwagi. Nowością był rodzaj zastosowanej jednostki. Silnik „Cléon-Fonte” był tak udany, że dotrwał w produkcji lat 90-tych, używany w modelach Twingo, Express i Clio. Choć było to auto popularne, trudno ich już szukać na drogach, szczególnie jeżeli mówimy o takim egzemplarzu, jak w tym ogłoszeniu. Choć samochód nigdy nie był poddawany pełnej renowacji, wygląda zjawiskowo, jest prawdziwą kapsułą czasu, pokazującą jakie samochody tworzyli Francuzi pół wieku temu.
Czytaj dalej Renault R8 1966 – 38000 PLN – Łódź

Renault R4 1980 – 20000 PLN – Rzeszów

Renault R4 debiutowało w 1961 roku. Maksymalnie proste w konstrukcji, ale zarazem praktyczne i funkcjonalne, przebojem zdobyło francuski rynek, stając się największym konkurentem Citroena 2CV. Miało przedni napęd, pionierskie w tamtych czasach nadwozie typu hatchback i charakterystyczną „parasolkę” przy kierownicy, służącą do zmiany biegów. Jeździli nim wszyscy – młodzi, starzy, rodziny, rolnicy. Sprawdzało się zarówno w miastach, jak i na prowincji, stając się nieodłącznym elementem francuskiego kina i pejzażu. Sprzedaż R4 zaczęła słabnąć dopiero w latach 80-tych, a produkcję zakończono w ’94 roku. W ogłoszeniu jeden z ponad 8 milionów wyprodukowanych egzemplarzy, zachowany w doskonałej kondycji, z niskim przebiegiem. Napędza go silnik o pojemności 1,1 l i mocy 34 KM, najmocniejszy w historii tych uroczych samochodów.
Czytaj dalej Renault R4 1980 – 20000 PLN – Rzeszów

Renault 5 Turbo 2 1983 – SPRZEDANE

Pochodzące z epoki doładowanych silników, Renault 5 Turbo jest jednym z niewielu, które nadal potrafią stymulować wyobraźnię. Nie należy mylić go z przednionapędowymi Renault 5 Gordini Turbo czy GT Turbo. Ten potwór stworzony specjalnie do celów homologacyjnych rajdowej Grupy B, z centralnie umieszczonym silnikiem – warczącym tuż za plecami kierowcy, produkowany był w limitowanej liczbie tylko między 1979 a 1986 rokiem. Renault przeniosło swoje doświadczenia z turbodoładowaniem wprost z Formuły 1, w wersji drogowej uzyskując z 1,4-litrowego silnika ponad 160 KM. Mały, napakowany, poszerzony, dwumiejscowy supercar w fazie prototypowej pokazany został po raz pierwszy w 1978 na paryskim salonie motoryzacyjnym. Bardzo udany debiut sportowy Renault 5 Turbo wraz z Ragnottim zaliczyli w 1980 roku podczas Tour de Corse. Już rok później team Ragnotti/Andrie w małym Renault wygrali słynny rajd Monte Carlo oraz ponownie Tour de Corse. W obliczu rosnącej konkurencji ze strony zespołów prowadzących samochody z napędem na cztery koła, Renault ripostowało zwiększeniem mocy, a Ragnotti dodał na listę kolejne zwycięstwo w Tour de Corse w 1985 roku. Zgodnie z certyfikatem wydanym przez Renault Classic w marcu 2011 roku, ten niesamowity egzemplarz Renault 5 Turbo 2 opuścił fabrykę 29 listopada 1983 roku i został sprzedany pierwszemu właścicielowi przez dealera Renault SARAC w Thiers. Samochód spędził następne 20 lat we Francji w rękach dwóch właścicieli, a następnie w 2011 roku wyeksportowany został do Wielkiej Brytanii. Sprowadził go tam Doug Blair, kolekcjoner samochodów, autor i wydawca książek o samochodach sportowych. Renault 5 Turbo 2 pozostawało wciąż w świetnej kondycji, a jego właściciel dbał o utrzymanie go w doskonałym stanie wizualnym i technicznym. Dlatego właśnie dziś mamy możliwości podziwiania wystawionego na aukcji egzemplarza z autentycznym przebiegiem 51681 kilometrów. Renault w oryginalnym brązowym kolorze (kod fabryczny 769), z beżowym wnętrzem, wraz z dokumentami French Contrôle Technique i brytyjskimi oraz belgijskimi dokumentami rejestracyjnymi, sprzedane zostało za 103,5 tysiąca euro, czyli 443911 złotych.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 2 1983 – SPRZEDANE