Archiwum kategorii: Renault

Renault Clio Sport 2002 – 18000 PLN – Środa Wielkopolska

Małe zwinne hot hatch’e to kategoria, która zawsze Francuzom wychodziła najlepiej. Peugeot 205 GTI, Renault 5 GT Turbo, Clio Williams i wreszcie epoka Renault Clio Sport, rozpoczęta w 2000 roku. Niska masa, dużo mocy, napęd na przód i lekki tył, który można było momentalnie postawić bokiem po odjęciu gazu w zakręcie. Wszystko to daje radość z szybkiej jazdy po krętej drodze na poziomie nieporównywalnym z czymkolwiek innym. To niemal samochód rajdowy, wyposażony dodatkowo w komfortowe fotele i kilka innych, przyjemnych dodatków. Egzemplarz z ogłoszenia pochodzi z drugiej fazy produkcyjnej (2001-04), wzbogaconej o takie elementy wyposażenia, jak klimatyzacja automatyczna, reflektory ksenonowe czy czujniki deszczu/zmierzchu. Pod jego maską dwulitrowa, szesnastozaworowa jednostka, wystarczająca, by rozpędzić ten lekki i zwinny samochód do pierwszej setki w ledwie 7 sekund.
Czytaj dalej Renault Clio Sport 2002 – 18000 PLN – Środa Wielkopolska

Renault 5 Turbo 1 1980 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo zostało stworzone by podbijać trasy rajdowe oraz by promować sprzedaż bardziej konwencjonalnego R5 Alpine. Zamiast 90-konnej, umieszczonej z przodu jednostki tego ostatniego, zastosowano tu turbodoładowany silnik o mocy 160 KM, który zdecydowano się umieścić centralnie. Poszerzone nadwozie z poszyciem z aluminium i włókna szklanego nadało mu niezwykłą formę, którą w pierwszej serii produkcyjnej uzupełniono fenomenalnym, niezwykle awangardowym wnętrzem w stylu art-deco. Renault 5 Turbo 1 zbudowane było w ilości mniejszej niż 600 sztuk, które dziś traktuje się niemal jak dzieło sztuki. Ten niezwykły egzemplarz był przez całe swoje życie w rękach jednej, francuskiej rodziny. W pięknym kolorze “Blue Olympe”, w całkowicie oryginalnym stanie, jest obecnie jednym z najwspanialszych istniejących egzemplarzy. Osiągnięta cena, wraz z opłatami aukcyjnymi, to 86250 euro (370 tysięcy złotych). Choć była ona zdecydowanie poniżej prognoz, samochód licytowany był bez ceny minimalnej i został sprzedany.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 1 1980 – SPRZEDANE

Renault F1 Team R26 2007 – 46000 PLN – Lublin

Renault Sport 230 Renault F1 Team R26 było flagowym modelem linii Megane, wypuszczonym dla uczczenia dwóch tytułów mistrza świata Formuły 1 (indywidualnego i konstruktorów), zdobytych w 2005 roku. O atomowe przyspieszenie dbała 2-litrowa, turbodoładowana jednostka o mocy 230 KM, a o równie szybkie zatrzymywanie – hamulce Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami. Do tego zawieszenie Cup, usztywniony układ kierowniczy, 18-calowe felgi z oponami Michelin Pilot Sport 2, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, sportowy wydech, fotele Recaro i żółty kolor Sirius, dostępny wyłącznie w tej wersji i dodatkowo udekorowany okazjonalnymi naklejkami. To wóz, który doskonale spisywać się mógł zarówno na drodze, jak i na torze. O jego dopracowanie zadbała ekipa Renault Sport z Dieppe, tej samej manufaktury, która niegdyś stworzyła Alpine A110 i A610, Renault 5 Turbo oraz Clio V6. Nie zabrakło to również bardziej luksusowego wyposażenie – klimatyzacji, tempomatu, udoskonalonego systemu audio.
Czytaj dalej Renault F1 Team R26 2007 – 46000 PLN – Lublin

Renault 5 Turbo 2 1985 – SPRZEDANE

Patrząc na małe, miejskie Renault 5, nikt nie pomyślałby, że można zmodyfikować je w tak dużym stopniu, by powstał jeden z najfajniejszych samochodów lat 80-tych. A tak właśnie się stało, gdy wiceprezes ds. produkcji Renault, Jean Terramorsi, zainspirował się niesamowitym sukcesem Lancii Stratos. Pewnie dlatego do projektu nowego auta zaproszony został Marcello Gandini z Bertone. Renault 5 Turbo, po raz pierwszy zaprezentowane na brukselskim salonie samochodowym w 1980 roku, zbudowane zostało na zmodyfikowanym podwoziu Renault 5. Najbardziej radykalną zmianą było umieszczenie silnika centralnie, tuż za kierowcą, i przeniesienie napędu na tylne koła. Świat pokochał to małe pudełko, a niemały wpływ na to miała jego rajdowa sława. Pierwsza generacja Renault 5 Turbo spełniała bowiem wymagania Grupy 4, a ojcem chrzestnym jego sukcesu stał się nie kto inny, jak sam Jean Ragnotti. W ciągu prawie pół dekady produkcji powstały dwie generacje Turbo, i kiedy pierwsza, będąca podstawą homologacji, zdaje się być bardzo sportowa, wręcz hardcorowa, w drugiej znajdziemy zdecydowanie więcej cywilizacji i drogowych udogodnień. Piękne, czerwone Renault 5 Turbo 2, po raz pierwszy zarejestrowane w Wolfsburgu w 1986 roku, nigdy nie opuściło Europy. Wywieziony przez obecnego właściciela do Szwajcarii w 2016 roku egzemplarz wciąż pozostaje w świetnej kondycji. Renault 5 Turbo 2 wylicytowane zostało 12 kwietnia w Essen za 69 tysięcy euro, czyli około 296 tysięcy złotych.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 2 1985 – SPRZEDANE

Renault Clio Grand Prix 1995 – SPRZEDANE

Renault Clio Grand Prix to nie był jeszcze Williams, ale sposób, w jaki doprawiono ten samochód zasłużył na uznanie i wielką miłość miłośników marki. Zamiast topowego, 2-litrowego, 16-zaworowego silnika F7R użyto tu nieco mniejszej, lecz również 16-zaworowej jednostki F7P. Jego skok tłoka był mniejszy, a charakterystyka bardziej wysokoobrotowa, dzięki czemu uzyskiwał jedynie 10 KM mniej niż mocniejszy i bardziej znany brat. Takich samochodów wyprodukowano jedynie 500 sztuk, a każda otrzymała tabliczkę z numerem znamionowym na desce rozdzielczej. Jedynym dostępnym kolorem był charakterystyczny niebieski metallic, na masce znalazł się rasowy wlot powietrza, zawieszenie obniżono, a we wnętrzu wylądowały kubełki. Taki wóz wręcz kipi sportowym charakterem, zachęcając do agresywnej jazdy i podcinania się ręcznym. Dlatego większość z nich nie wygląda tak, jak egzemplarz z ogłoszenia. Jego właściciel włożył ogrom pracy, budując auto od nowa.
Czytaj dalej Renault Clio Grand Prix 1995 – SPRZEDANE

Renault R8 1966 – 38000 PLN – Łódź

Renault R8 debiutowało w 1964 roku, jako następca modelu Dauphine. Ten niewielki, czterodrzwiowy sedan był jednym z pierwszych francuskich samochodów wyposażonych w hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. Renault zachowało konstrukcję z silnikiem umieszczonym z tyłu, co miało swoje dobre i złe strony. Auto dzięki temu było stosunkowo ciche i zwrotne w miejskiej jeździe, choć w trasie stawało się czule na podmuchy bocznego wiatru i wymagało od kierowcy dużej uwagi. Nowością był rodzaj zastosowanej jednostki. Silnik “Cléon-Fonte” był tak udany, że dotrwał w produkcji lat 90-tych, używany w modelach Twingo, Express i Clio. Choć było to auto popularne, trudno ich już szukać na drogach, szczególnie jeżeli mówimy o takim egzemplarzu, jak w tym ogłoszeniu. Choć samochód nigdy nie był poddawany pełnej renowacji, wygląda zjawiskowo, jest prawdziwą kapsułą czasu, pokazującą jakie samochody tworzyli Francuzi pół wieku temu.
Czytaj dalej Renault R8 1966 – 38000 PLN – Łódź

Renault R4 1980 – 20000 PLN – Rzeszów

Renault R4 debiutowało w 1961 roku. Maksymalnie proste w konstrukcji, ale zarazem praktyczne i funkcjonalne, przebojem zdobyło francuski rynek, stając się największym konkurentem Citroena 2CV. Miało przedni napęd, pionierskie w tamtych czasach nadwozie typu hatchback i charakterystyczną “parasolkę” przy kierownicy, służącą do zmiany biegów. Jeździli nim wszyscy – młodzi, starzy, rodziny, rolnicy. Sprawdzało się zarówno w miastach, jak i na prowincji, stając się nieodłącznym elementem francuskiego kina i pejzażu. Sprzedaż R4 zaczęła słabnąć dopiero w latach 80-tych, a produkcję zakończono w ’94 roku. W ogłoszeniu jeden z ponad 8 milionów wyprodukowanych egzemplarzy, zachowany w doskonałej kondycji, z niskim przebiegiem. Napędza go silnik o pojemności 1,1 l i mocy 34 KM, najmocniejszy w historii tych uroczych samochodów.
Czytaj dalej Renault R4 1980 – 20000 PLN – Rzeszów

Renault 5 Turbo 2 1983 – SPRZEDANE

Pochodzące z epoki doładowanych silników, Renault 5 Turbo jest jednym z niewielu, które nadal potrafią stymulować wyobraźnię. Nie należy mylić go z przednionapędowymi Renault 5 Gordini Turbo czy GT Turbo. Ten potwór stworzony specjalnie do celów homologacyjnych rajdowej Grupy B, z centralnie umieszczonym silnikiem – warczącym tuż za plecami kierowcy, produkowany był w limitowanej liczbie tylko między 1979 a 1986 rokiem. Renault przeniosło swoje doświadczenia z turbodoładowaniem wprost z Formuły 1, w wersji drogowej uzyskując z 1,4-litrowego silnika ponad 160 KM. Mały, napakowany, poszerzony, dwumiejscowy supercar w fazie prototypowej pokazany został po raz pierwszy w 1978 na paryskim salonie motoryzacyjnym. Bardzo udany debiut sportowy Renault 5 Turbo wraz z Ragnottim zaliczyli w 1980 roku podczas Tour de Corse. Już rok później team Ragnotti/Andrie w małym Renault wygrali słynny rajd Monte Carlo oraz ponownie Tour de Corse. W obliczu rosnącej konkurencji ze strony zespołów prowadzących samochody z napędem na cztery koła, Renault ripostowało zwiększeniem mocy, a Ragnotti dodał na listę kolejne zwycięstwo w Tour de Corse w 1985 roku. Zgodnie z certyfikatem wydanym przez Renault Classic w marcu 2011 roku, ten niesamowity egzemplarz Renault 5 Turbo 2 opuścił fabrykę 29 listopada 1983 roku i został sprzedany pierwszemu właścicielowi przez dealera Renault SARAC w Thiers. Samochód spędził następne 20 lat we Francji w rękach dwóch właścicieli, a następnie w 2011 roku wyeksportowany został do Wielkiej Brytanii. Sprowadził go tam Doug Blair, kolekcjoner samochodów, autor i wydawca książek o samochodach sportowych. Renault 5 Turbo 2 pozostawało wciąż w świetnej kondycji, a jego właściciel dbał o utrzymanie go w doskonałym stanie wizualnym i technicznym. Dlatego właśnie dziś mamy możliwości podziwiania wystawionego na aukcji egzemplarza z autentycznym przebiegiem 51681 kilometrów. Renault w oryginalnym brązowym kolorze (kod fabryczny 769), z beżowym wnętrzem, wraz z dokumentami French Contrôle Technique i brytyjskimi oraz belgijskimi dokumentami rejestracyjnymi, sprzedane zostało za 103,5 tysiąca euro, czyli 443911 złotych.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 2 1983 – SPRZEDANE

Renault Rapid Minikamper 1990 – SPRZEDANY

Rozkładane łóżko, szafki, lodówka, telewizja, ale też rozsuwana markiza, i całe dodatkowe wyposażenie zasilane z dodatkowego akumulatora, ładowanego przez umieszczony na dachu panel solarny. Idealny zestaw, by pojechać na piknik, a jeżeli przyjdzie na to ochota, zostać na noc. Może również służyć za mobilne biuro, bo i komputer jest tu na pokładzie. To pełnoprawny kamper, który z powodzeniem może zapewnić schronienie dla dwóch osób, a zbudowany jest na przeszklonej, wysokiej wersji osobowo-towarowej modelu Renault 5, która na większości rynków nosiła nazwę Express, a w Niemczech sprzedawana była jako Renault Rapid. Baza była tu wyśmienita – samochód z przebiegiem zaledwie nieco ponad 100 tys. km, wciąż z oryginalną powłoką lakierniczą. Zabudowa została wykonana w ostatnich tygodniach w Polsce, a minikamper jest po kompletnym przeglądzie mechanicznym, gotowy do rejestracji.
Czytaj dalej Renault Rapid Minikamper 1990 – SPRZEDANY

Renault 4 GTL 1985 – 10000 PLN – Słupsk

Renault 4, czyli “Quatrelle”, to mały, ekonomiczny samochód, którego produkcja rozpoczęła się w 1961 roku, a już w 1966 przekroczyła pierwszy milion. Bliźniacze Renault 4 i Renault 3 (to jego budżetowa wersja bez szyby w słupku C, ze słabszym silnikiem) stały się hitem sprzedaży w trudnych czasach stagnacji rynkowej, będąc spóźnioną nieco konkurencją równie kultowego Citroena 2CV. Dziś prasa motoryzacyjna Renault 4 nazywa pierwszym mikrovanem w historii, wszyscy chwalą jego prostą konstrukcję, uniwersalne nadwozie i dobre zawieszenie. To lekkie autko obdarzone jest silnikiem 1.1 o mocy 44 KM i całą masą swoistego uroku. Niestety popularne samochody sprzed lat często nie wytrzymują próby czasu, przez co dziś dosyć ciężko znaleźć egzemplarz w dobrej kondycji blacharskiej. To Renault 4 GTL to egzemplarz z końcowego etapu produkcji, będący dobrą bazą do dopieszczenia.
Czytaj dalej Renault 4 GTL 1985 – 10000 PLN – Słupsk