Renault

Renault 5 GTX 1988 – 17999 PLN – Warszawa

Renault 5 drugiej generacji opuszczało bramy fabryki w latach 1984-96, będąc całkowicie nową propozycją francuskiej marki w segmencie samochodów subkompaktowych. Zrezygnowano tu z pamiętającej lata 60-te i model Renault 4 koncepcji umieszczania skrzyni biegów przed silnikiem. Opierając się na konstrukcji Renault 9/11, stworzono auto bardziej przestronne, nowoczesne, lepiej się prowadzące. Poza topowym, ukierunkowanym na sport modelem GT Turbo, zaprezentowano również mocne odmiany GTX, GTE i Baccara, wszystkie wyposażone w 94-konną jednostkę wolnossącą po pojemności 1,7 l. Przy masie około 800 kg, pierwsza setka była tu na liczniku po mniej niż 10 sekundach, a z topowym modelem 5 GT Turbo samochód dzielił również sztywniejsze zawieszenie i wzmocnione hamulce. Ten egzemplarz nigdy nie był restaurowany, zachował się do dziś w pięknym stanie.
Czytaj dalej

Renault Safrane 1999 – SPRZEDANE

Renault Safrane zastąpiło w ofercie francuskiej marki model 25, i tak jak jego poprzednik mimo wyraźnie trójbryłowej sylwetki posiadało uniwersalne pięciodrzwiowe nadwozie typu liftback. Ten konkurent Audi 100 czy Mercedesa klasy E, pomimo przestronnego i komfortowego wnętrza, nie zrobił poza Francją większej kariery. Wpływ miało na to szczególnie kosztowne utrzymanie samochodu i szybki spadek jego wartości zaraz po zakupie. Wystawiony na sprzedaż okaz jest wyprodukowany po liftingu, który model przeszedł w 1996 roku. Jego silnik 3.0 V6 jest owocem współpracy firm PSA i Renault, a automatyczna skrzynia biegów to niemiecki ZF. Ten ciekawy i rzadko już w Polsce spotykany samochód przejechał do dziś jedynie 72000 km. To ciekawa propozycja dla miłośników prawdziwego, francuskiego luksusu sprzed dwóch dekad.
Czytaj dalej

Renault Vivaquatre KZ9 1933 – 89900 PLN – Elbląg

Renault Vivaquatre było największym, czterocylindrowym pojazdem oferowanym przez markę. W wersji sześciookiennej (liczono tylko boczne szyby), czyli z przedłużonym rozstawem osi, najbardziej było znane jako taksówka, w której montowano dodatkową kanapę, pozwalającą na przewiezienie dodatkowych pasażerów. Takie samochody były popularne na francuskich ulicach jeszcze w latach 50-tych ubiegłego wieku. To z ogłoszenia nosi oznaczenie KZ9, wykończone zostało w luksusowy sposób, z trzykolorowym schematem malowania i pięknie zaaranżowanym wnętrzem. Samochód został kompleksowo odrestaurowany 20 lat temu w Belgii i nie był od tego czasu eksploatowany.
Czytaj dalej

Renault Clio V6 Phase 1 2002 – SPRZEDANE

Renault Clio V6 zbudowane zostało dla największych miłośników marki. Nawiązując do kultowej wersji R5 Turbo, podobnie jak poprzednik otrzymało silnik umieszczony centralnie i diametralnie przebudowane nadwozie. Jego wyjątkowość można poczuć już po otwarciu potężnych drzwi i przekroczeniu pokaźnych rozmiarów progu. Dźwięk silnika pochodzący tuż zza pleców dopełni wrażenia egzotyki, dostępnego zazwyczaj tylko w supersportowych samochodach. W pierwszej fazie produkcji zbudowano jednynie 1513 sztuk, a ta oferowana przez klasykagatunku.pl z pewnością należy do najlepiej zachowanych na rynku. Cena tego samochodu póki co zrównała się z tą, którą niemal 20 lat temu wóz miał w salonach. Zważając na rynkowe tendencje i stopień pożądania tego modelu wśród kolekcjonerów, wartość tego wyjątkowego auta powinna stale rosnąć.
Czytaj dalej

Alpine A110 1971 – SPRZEDANE

Alpine A110 bez wątpienia jest jednym z najbardziej charyzmatycznych francuskich samochodów sportowych w historii. W czasach swojej młodości zdobyło wszystkie najważniejsze laury europejskiego, rajdowego czempionatu, rywalizując głównie z Porsche 911 i całą resztę konkurencji zostawiając daleko z tyłu. Pieruńsko szybkie i lekkie (zaledwie 600 kg masy własnej!), przykuwa uwagę również pięknymi i ponadczasowymi kształtami. Bez wątpienia wiele szczęścia mieli konstruktorzy nowego Alpine AS110, mogąc nawiązać do tak pięknej legendy. Mieć w garażu taką nową i klasyczną – to połączenie doskonałe. To Alpine A110 zachowane jest w pełni oryginalnym stanie i po pełnym serwisie jest gotowe do drogi. Na aukcji w Lyonie sprzedane zostało za 115320 euro (ok. 490 tys. PLN).
Czytaj dalej

Renault 19 1994 – SPRZEDANE

Renault 19 było następcą modelu 11 i zarazem ostatnim modelem marki oznaczonym numerem. Opracowane przez włoskiego stylistę Giorgetto Giugiaro, było aerodynamiczne, modne i nowoczesne. Na rynku odniosło ogromny sukces, w ciągu jedenastu lat produkcji sprzedano ich niemal 6 milionów. Nabywcy chwalili komfort samochodu, praktyczność nadwozia, niezawodność oraz po latach – odporność na korozję. Ten egzemplarz pochodzi z drugiej fazy produkcyjnej i zwraca uwagę doskonałym stanem zachowania. Samochód ma przebieg zaledwie 12 tysięcy kilometrów, oryginalną powłokę lakierniczą oraz idealnie zachowane wnętrze. Może być ciekawą propozycją dla użytkowników, którzy nie akceptują przeładowanych elektroniką nowoczesnych samochodów.
Czytaj dalej

Renault 5 Alpine Turbo 1982 – Francja

W połowie lat 70-tych Golf GTI wyznaczył nowy styl, za którym podążyło wielu producentów, tworząc sportowe wersje swoich małych, miejskich samochodów. Nie zabrakło wśród nich i francuskiej propozycji, którą Renault podkreśliło legendarną nazwą Alpine. W 1981 roku, zgodnie z ówczesną modą, auto otrzymało turbosprężarkę, gwarantującą mu jeszcze więcej mocy i żywej radości z jazdy. Dziś doskonale zachowane Renault 5 Alpine Turbo jest prawdziwą rzadkością na rynku. To w gruncie rzeczy delikatnie wykonane auto, stąd nieczęsto się zdarza, by wyglądało tak, jak okaz z aukcji. Pochodzi z włoskiego rynku, zachęca nową powłoką lakierniczą, na którą nałożone zgodne z oryginalnymi oklejenie. We wnętrzu wita kubełkowymi fotelami w piaskowym odcieniu, które nie tylko fantastycznie się prezentują, ale i gwarantują komfort, jakiego nie spodziewalibyśmy się po sportowym samochodzie. Ten mały francuski skarb licytowany będzie na aukcji domu aukcyjnego Aguttes w Lyonie 18 marca br. Szacowana wartość: 17 – 23 tys. euro (ok. 73 – 99 tys. PLN).
Czytaj dalej

Renault Alpine A310 Fleischmann GR4 1979 – SPRZEDANE

Renault Alpine A310 powstało w 1971 roku jako następca legendarnego modelu Alpine A110. Z początku wyposażone w czterocylindrowy silnik Gordini 1600 cm³, w 1976 roku zyskało mocniejszy, 2,7-litrowy silnik V6 produkujący ponad 150 KM. Ważący zaledwie 980 kg model A310 był zdolny rozpędzić się prawie do 225 km/h. Tak jak jego poprzednik A110, Apine A310 osiągnęło wiele sukcesów w rajdowej Grupie 4, łącznie z koroną French Rally Championship w 1977 roku. Renault Alpine A310 Fleischmann GR4 powstało jako nawiązanie do rajdowego wyglądu samochodu. Zabrała się za to niemiecka firma tuningowa Fleischmann Tuning, która oferowała części i body kity dla drogowych wersji samochodów. Okaz z aukcji zarejestrowany był po raz pierwszy w Niemczech w 1979 roku, jako część prywatnej kolekcji, w której pozostał przez większość życia. Wykończony w kolorze czerwonym z wnętrzem obitym czarną tkaniną zachował się w idealnym stanie. To dość specyficzne, tylnosilnikowe, małe coupé, w bardzo rzadkim pakiecie z charakterystycznym wyglądem i przebiegiem liczącym zaledwie 39500 mil, wycenione zostało na 22 – 25 tys. funtów czyli ok. 112 – 127 tys. złotych. Sprzedane za nieco powyżej dolnego pułapu wyceny – 22 275 funtów, co w przeliczeniu na złotówki daje prawie 113 tys. PLN.
Czytaj dalej

Renault Clio Williams I 1993 – SPRZEDANE

Clio Williams to limitowana do 3800 samochodów usportowiona edycja popularnego modelu Renault. Potrzebne francuskiej marce do homologacji 1300 egzemplarzy rozeszło się w takim tempie, że szybko postanowiono rozszerzyć produkcję. Pierwsza i druga seria wychodziła w przepięknym kolorze 449 Sports Blue, a każdy egzemplarz tej pierwszej oznakowany został specjalną tabliczką z numerem. Ten godny następca Renault 5 GT Turbo, napędzany jest przez szesnastozaworowy dwulitrowy silnik o mocy 150 KM, w lekkim nadwoziu czyni prawdziwe cuda. Wystawiony na aukcji egzemplarz z pierwszej serii prezentuje się wyśmienicie. Naklejki i odznaki wyróżniające wersję Williams, 21827 km przebiegu, oryginalne felgi i idealnie zachowane wnętrze. Przez dom aukcyjny Artcurial wyceniany jest na 25 000 – 35 000 euro, czyli nawet ok. 110 – 150 tys. złotych, lecz licytowany będzie bez ceny minimalnej, co może być okazją do tańszego zakupu. Wylicytowany został za 26 224 euro.
Czytaj dalej

Renault Alpine A110 1972 – SPRZEDANE

Dwudrzwiowe coupé oparte na skromnym R8 to prawdziwe dzieło sztuki, projekt Giovanni’ego Michelotti, znanego z projektów wielu modeli Triumph’a, Ferrari czy Maserati. Patrząc na kształty seryjnego nadwozia trudno wyobrazić sobie Renault Alpine A110 ochlapane błotem, mknące nie zważając na uszkodzenia karoserii przez rajdowe trasy. Zdecydowanie ułatwia odpowiedni odbiór ubranie samochodu w rajdowe barwy, jak choćby „La Défense Mondiale”. W kokpicie tego samochodu i w takich właśnie barwach startował niegdyś Bob Wollek i w późniejszych latach, w cyklu Tour Auto Classic – słynny Jean Ragnotti. Ta Alpine powstała w 1972 roku jako jedna z siedmiu wersji „client competition”, czyli przygotowanych do rajdów samochodów dla klientów indywidualnych. Wyposażone w silnik Mignolet 1860 oraz rajdową skrzynię biegów 364-01 osiąga dziś imponujące 175 KM. Wspaniała i dokładnie opisana historia oraz oryginalny stan pojazdu tworzą niepowtarzalną szansę na nabycie prawdziwej perełki, wycenionej na 125 – 175 tys. euro, czyli około 550 – 765 tys. złotych. Na aukcji uzyskał cenę 298 000 euro! Przebijając dwukrotnie wycenę!
Czytaj dalej