Archiwum kategorii: Renault

Renault 11 1983 – 10000 PLN – Kielce

Renault 11 debiutowało w 1983 roku na salonie w Genewie. Hatchback wzbudził wówczas ogromne zainteresowanie, mimo, że już od ponad roku trwała sprzedaż blisko spokrewnionego z nim sedana, Renault 9. To wygodny i dynamiczny kompakt zaprojektowany przez zespół pod kierownictwem Roberta Oprona (wcześniej odpowiedzialnego między innymi za stylistykę Citroena SM oraz Renault Fuego). Jedną z największych w nim ciekawostek był centralny zamek sterowany pilotem – pierwszy tego typu system, obecny na pokładzie również w tym tu oferowanym egzemplarzu, w bogatej wersji TSE. Odnajdziemy tu także doskonałą welurową tapicerkę, szyberdach, reflektory halogenowe, światła przeciwmgielne i elektrycznie podnoszono przednie szyby. Z pewnością była to bardzo uniwersalna konstrukcja – sprawdzała się znakomicie w miastach czy w dłuższej podróży, lecz znana była również ze sukcesów sportowych – m.in. w 1984, 1985 i 1988 roku Andrzej Koper wywalczył w Renault 11 Rajdowe Mistrzostwo Polski.
Czytaj dalej Renault 11 1983 – 10000 PLN – Kielce

Renault 5 Turbo II 1984 – SPRZEDANE

Rajdowa legenda Renault 5 Turbo II żyje do dziś. Amerykańskie czasopismo motoryzacyjne Sports Car International w 2004 umieściło je w zestawieniu 10 najlepszych samochodów sportowych świata. Nic dziwnego: turbodoładowany i umieszczony centralnie silnik, pięciobiegowa manualna skrzynia, niezależne zawieszenie i hamulce tarczowe na obu osiach czynią z tego małego i lekkiego (około 970 kg) samochodu prawdziwego pogromcę ciasnych winkli. Jego następca to kultowe Renault Clio V6. Egzemplarz wystawiony na aukcji to szczególny przypadek fabrycznego upgrade’u, dodano mu bowiem 27 dodatkowych koni mechanicznych. Samochód przeszedł kilka modyfikacji, otrzymał m.in. zjawiskowe 3-częściowe felgi Gotti. Unikatowy kolor nadwozia, jedynie 27000 kilometrów przebiegu i udokumentowana historia mogą pozwolić na uzyskanie ceny wyższej od szacowanych 90-115 tys. USD. Samochód licytowany bez ceny minimalnej uzyskał cenę 99,000 USD czyli około 406 tys. PLN.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo II 1984 – SPRZEDANE

Alpine-Renault A110 1600 S 1972 – SPRZEDANE

Alpine-Renault A110 1600 S to zwycięzca klasyfikacji konstruktorów Rajdowych Mistrzostw Świata z 1973 roku. Ten sportowy model francuski koncern produkował w latach 1963-1974. Nadwozie samochodu Alpine A110 zaprojektował Marcel Hubert. Wykonane zostało ono z włókna szklanego, co zdecydowanie obniżało jego masę (tylko 544 kg). Cechą charakterystyczną bryły Alpine była nisko poprowadzona maska, pozbawiona atrapy chłodnicy, którą zastąpiły wloty powietrza wycięte przed tylnymi kołami. Jego pierwowzorem było Renault 8, które z pozoru nie nadawało się do sportu, oczywiście dopóki nie trafiło w ręce inżynierów Alpine. Prezentowany model posiada homologację FIA z 1990 roku. Szacowana przez dom aukcyjny wartość pojazdu to 90 – 105 tys. euro. Wylicytowane zostało za 112 tys. euro.
Czytaj dalej Alpine-Renault A110 1600 S 1972 – SPRZEDANE

Renault 5 1981 – 19900 PLN – Jaworze

Renault 5 było projektowane jako popularny, miejski samochód, lecz bez rezygnacji z tak ważnego dla Francuzów poczucia smaku i stylu. Po upływie ponad 40 lat wciąż może spełniać funkcje użytkowe, choć dodatkowo jest po prostu modnym gadżetem, szczególnie gdy mówimy o pieczołowicie odnowionym egzemplarzu. Ten egzemplarz oferowany jest przez autoryzowanego dealera Renault, co z pewnością jest gwarancją profesjonalnego wykonania prac renowacyjnych. To niezwykle budujące, by widzieć i wiedzieć, że bogate tradycje marki są wciąż pielęgnowane przez firmę, która nie ogranicza się wyłącznie do sprzedaży nowych samochodów marki. Zważywszy na zakres wykonanych prac, cena została ustalona na rozsądnym poziomie.
Czytaj dalej Renault 5 1981 – 19900 PLN – Jaworze

Renault 5 Alpine Turbo 1982 – ok. 79000 PLN – Szwajcaria

Renault 5 Alpine Turbo to fantastyczny protoplasta dzisiejszych hot hatchy. Pierwsza gorąca odmiana – R5 Alpine – powstała w 1975 roku, kiedy zamiast 36-konnej jednostki zastosowano silnik 1,4 l o mocy 93 KM. Sześć lat później wyposażono go w turbosprężarkę, uzyskując 108 KM i osiągi, które obok Golfa GTI pozwoliły Francuzowi zdominować całą konkurencję. Dziś taki samochód zachowany w stanie zbliżonym do fabrycznego, to coraz bardziej pożądana kolekcjonerska ciekawostka. Renowany zwajcarski dealer Elite Garage AG obok niezliczonej ilości Alpine A110 i A310 ma aktualnie w swojej ofercie 5 takich aut. Ceny: od 9800 do 19800 CHF.
Czytaj dalej Renault 5 Alpine Turbo 1982 – ok. 79000 PLN – Szwajcaria

Renault Dauphine 1964 – 22600 PLN – Warszawa

Renault Dauphine było samochodem popularnym, lecz doskonale pokazuje zamiłowanie Francuzów do przedmiotów pięknych. Doskonale przywołuje czasy lat 50-tych, kiedy elegancję – również w modzie – sprowadzono w Europie do ograniczenia ozdób i zmysłowych kształtów. Zgodnie z ówczesną modą wyposażono go w silnik umieszczony z tyłu i napędzający tylne koła, i choć nie Dauphine nie było mistrzem bezawaryjności, sprzedano je w ponad dwóch milionach egzemplarzy. W ogłoszeniu egzemplarz kompletny, na chodzie, w oryginalnym stanie.
Czytaj dalej Renault Dauphine 1964 – 22600 PLN – Warszawa

Renault 5 Turbo 1981 – SPRZEDANE

Pochodzi z epoki, gdy tworząc możliwie konkurencyjne rajdówki, producenci zmuszeni byli wypuszczać krótkie homologacyjne serie produkcyjne. Z turbodoładowanym, umieszczonym centralnie silnikiem Renault 5 Turbo osiągało doskonałe wyniki zarówno na trasach rajdowych, jak i w sprzedaży, do czego przyczyniła się efektowna stylizacja Marcello Gandini’ego z Bertone. W ogłoszeniu jeden z 1820 wyprodukowanych egzemplarzy z bardziej szanowanej i poszukiwanej pierwszej serii, wyróżniającej się niezwykle awangardowym wnętrzem, którego bardziej moglibyśmy spodziewać się wewnątrz samochodu studyjnego, niż sprzedawanej w salonach drogowej wersji samochodu wyczynowego. Choć z czasach swojej młodości te samochody często były kupowane jako awangardowe bulawarówki, nie uświadczy się tu luksusu – klimatyzacji brak, silnik tuż za plecami, a w walce o niską masę zrezygnowano nawet z wygłuszeń. W ostatnich latach ceny tego kultowego modelu mocno rosną, choć ta tendencja dotyczy wyłącznie najlepiej zachowanych egzemplarzy, jak ten w ogłoszeniu.
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 1981 – SPRZEDANE

Renault Clio Williams 1993 – SPRZEDANE

Renault Clio Williams to z pewnością jeden z najbardziej kultowych hot hatch’y lat 90-tych. Charakterystyczny kolor i złote felgi zapowiadają to, co Francuzi opanowali doskonale – dobrą zabawę w małym samochodzie. Dwulitrowa jednostka i 150 KM w tak lekkim nadwoziu pozwoliło stworzyć prawdziwie wybuchową mieszankę. W pierwszej serii produkcyjnej powstało ich zaledwie 5417 sztuk, z których większości już nie ma. Ten egzemplarz miał to szczęście, by przejść pełną odbudowę. Cenę poniżej 10 tys. euro za takie auto należy uznać za bardzo rozsądną. Dobrze utrzymane Clio Williams na wartości już nie straci, a w rozważnych rękach zapewni mnóstwo pozytywnych wrażeń zza kierownicy.
Czytaj dalej Renault Clio Williams 1993 – SPRZEDANE

Renault Alpine A110 1970 – SPRZEDANE

Renault Alpine A110 to owiany legendą samochód rajdowy i wyścigowy, piękny i niezwykle szybki. Zbudowany na podstawie popularnej mechaniki Renault, zupełnie nową jakość wprowadził dzięki niskiej masie, opływowej karoserii i doskonałej jakości prowadzenia. Prezentowany wóz pojawi się na licytacji domu aukcyjnego Auctionata 4 maja. To fabryczna rajdówka, przez wiele lat używana do ścigania. W 1994 roku została odrestaurowana, przywrócona do pierwotnej formy i wyglądu. Cena wywoławcza: 40000 euro. Sprzedana za: 68090 euro (uwzględniając prowizję i VAT).
Czytaj dalej Renault Alpine A110 1970 – SPRZEDANE

Renault Megane R26.R 2008 – SPRZEDANE

Renault Megane R26.R to ostra jak tabasco, najmocniejsza wersja Megane drugiej generacji. Powstała w fabryce w Dieppe, tej samej która pamiętała Alpine A610 / A110, Renault 5 Turbo i Clio V6. Wyprodukowano ich 450, z czego 230 sztuk posiada kierownicę po lewej stronie, a jedna należy do Roberta Kubicy. Dla Renault R26.R było tym, czym 911 GT3 RS dla Porsche – dwuosobową sportową wydmuszką, budowaną wyłącznie z myślą o torowej walce. Wśród zastosowanych środków – brak tylnej kanapy i wygłuszeń, karbonowa maska, tylne szyby z poliwęglanu, kubełki z 6-cio punktowymi pasami, zmodyfikowane zawieszenie, hamulce i sterowanie silnika. Efektem była masa o 123 kg niższa od R26, rekord okrążenia seryjnych samochodów przednionapędowych na Nordschleife (8 minut i 17 sekund) i tytuł samochodu roku kultowego magazynu Evo.
Czytaj dalej Renault Megane R26.R 2008 – SPRZEDANE