Archiwum kategorii: Renault

Renault Clio Williams 1993 – SPRZEDANE

Renault Clio Williams to z pewnością jeden z najbardziej kultowych hot hatch’y lat 90-tych. Charakterystyczny kolor i złote felgi zapowiadają to, co Francuzi opanowali doskonale – dobrą zabawę w małym samochodzie. Dwulitrowa jednostka i 150 KM w tak lekkim nadwoziu pozwoliło stworzyć prawdziwie wybuchową mieszankę. W pierwszej serii produkcyjnej powstało ich zaledwie 5417 sztuk, z których większości już nie ma. Ten egzemplarz miał to szczęście, by przejść pełną odbudowę. Cenę poniżej 10 tys. euro za takie auto należy uznać za bardzo rozsądną. Dobrze utrzymane Clio Williams na wartości już nie straci, a w rozważnych rękach zapewni mnóstwo pozytywnych wrażeń zza kierownicy.
Czytaj dalej Renault Clio Williams 1993 – SPRZEDANE

Renault Alpine A110 1970 – SPRZEDANE

Renault Alpine A110 to owiany legendą samochód rajdowy i wyścigowy, piękny i niezwykle szybki. Zbudowany na podstawie popularnej mechaniki Renault, zupełnie nową jakość wprowadził dzięki niskiej masie, opływowej karoserii i doskonałej jakości prowadzenia. Prezentowany wóz pojawi się na licytacji domu aukcyjnego Auctionata 4 maja. To fabryczna rajdówka, przez wiele lat używana do ścigania. W 1994 roku została odrestaurowana, przywrócona do pierwotnej formy i wyglądu. Cena wywoławcza: 40000 euro. Sprzedana za: 68090 euro (uwzględniając prowizję i VAT).
Czytaj dalej Renault Alpine A110 1970 – SPRZEDANE

Renault Megane R26.R 2008 – SPRZEDANE

Renault Megane R26.R to ostra jak tabasco, najmocniejsza wersja Megane drugiej generacji. Powstała w fabryce w Dieppe, tej samej która pamiętała Alpine A610 / A110, Renault 5 Turbo i Clio V6. Wyprodukowano ich 450, z czego 230 sztuk posiada kierownicę po lewej stronie, a jedna należy do Roberta Kubicy. Dla Renault R26.R było tym, czym 911 GT3 RS dla Porsche – dwuosobową sportową wydmuszką, budowaną wyłącznie z myślą o torowej walce. Wśród zastosowanych środków – brak tylnej kanapy i wygłuszeń, karbonowa maska, tylne szyby z poliwęglanu, kubełki z 6-cio punktowymi pasami, zmodyfikowane zawieszenie, hamulce i sterowanie silnika. Efektem była masa o 123 kg niższa od R26, rekord okrążenia seryjnych samochodów przednionapędowych na Nordschleife (8 minut i 17 sekund) i tytuł samochodu roku kultowego magazynu Evo.
Czytaj dalej Renault Megane R26.R 2008 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo 1983 – SPRZEDANE

Renault 5 Turbo jest jednym z najciekawszych samochodów, których geneza powstania była związana ze światem rajdów. Stworzone zostało na bazie karoserii popularnego miejskiego samochodu, lecz zarówno wygląd, jak i rozwiązania mechaniczne były absolutnie z innego świata. Zamiast tylnej kanapy spoczywał napędzający tylne koła turbodoładowany silnik o pojemności zaledwie 1,4 l, który po przemnożeniu przez regulaminowy mnożnik 1,5 stworzył w klasie do 2 litrów samochód, który długo nie miał konkurencji. Licytowany egzemplarz pochodzi z 1983 roku, kiedy zaprezentowano już drugą serię, lecz zachował jeszcze charakterystyczne dla Turbo 1 awangardowe wnętrze i aluminiowe panele karoserii. Samochód ma drugi, profesjonalnie położony w latach 90-tych lakier i w pełni oryginalne wnętrze. Jest po serwisie mechanicznym i ma wzmocniony do 210 KM silnik. Uzyskana cena: 346,2 tys. PLN (już po wliczeniu premii domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Renault 5 Turbo 1983 – SPRZEDANE

Renault Alpine A110 1973 – SPRZEDANE

Renault Alpine A110 imponuje w każdym calu. Zachwyca nie tylko piękną sylwetką, lecz również skutecznością. 138-konna jednostka robi tu wrażenie dzięki nieprawdopodobnej wręcz masie, wynoszącej zaledwie ok. 600 kg. Tylnosilnikowy sportowiec powstał w oparciu o popularne Renault 8, lecz na trasach rajdowych w swojej klasie nie miał sobie równych, wielokrotnie objeżdżając chociażby mocniejsze Porsche 911. Licytowany egzemplarz posiadał wciąż oryginalny silnik i prawdziwą historię rajdową (to zwycięzca eliminacji Mistrzostw Europy – Rajdu Madery w 1980 roku). Uzyskana cena – 115000 euro (+ prowizja).
Czytaj dalej Renault Alpine A110 1973 – SPRZEDANE

Renault 21 GTS 1992 – SPRZEDANE

Samochody francuskie trzeba rozumieć. Germanofila w życiu nie przekonamy do Renault 21, lecz dzięki temu na rynku można czasem odszukać pięknie utrzymanego Francuza za naprawdę niewielkie pieniądze. To Renault 21 GTS to model poliftowy, w rzadkiej wersji nadwoziowej hatchback. W wersji 1.7 l posiada silnik umieszczony poprzecznie, który demonem szybkości nie jest… lecz niczego mu to nie ujmuje. Wszak tu o komfort chodzi, którego w niemieckiej konkurencji na tym poziomie cenowym nie znajdziesz.
Czytaj dalej Renault 21 GTS 1992 – SPRZEDANE