Rolls Royce Silver Wraith II 1980 – SPRZEDANY

Otrzymał nazwę po pierwszej powojennej limuzynie z Crewe, co już na starcie było mocno nobilitujące. Rolls Royce Silver Wraith II powstał jako przedłużona o 4 cale wersja Silver Shadow, modelu który całkowicie odmienił wizerunek marki. Odnajdziemy w nim nie tylko luksusowe wyposażenie, ale i zaawansowane rozwiązania techniczne, jak niezależne zawieszenie tylnej osi czy hydrauliczny układ hamulcowy na licencji Citroena, wówczas najnowocześniejszy na świecie. W ogłoszeniu jeden z 2135 wyprodukowanych egzemplarzy, zachowany w oryginalnym stanie i w pełni sprawny technicznie. Popatrzcie na zdjęcia – lekka patyna wygląda tu fantastycznie.

Rolls Royce Silver Wraith – przedłużony Silver Shadow, LWB – Long Wheel Base
Rocznik: 1980
Silnik: 6,75 l V8
Moc: ok. 180 KM
Przebieg: 149000 mil
VIN: LRH0040839 (jest to jeden z ostatnich Silver Wraith II)

Rolls Royce Silver Wraith – przedłużony Silver Shadow, LWB – Long Wheel Base.

Bardzo rzadka wersja Silver Shadowa z dłuższymi o 4 cale tylnymi drzwiami.
Powstało ponad 30 tys. sztuk modelu Shadow I oraz Shadow II, natomiast tylko 2135 w sumie wersji przedłużonych.
Rok 1980 czyli ostatni rok produkcji tego modelu.
Przebieg 149 tys. mil wydaje się rzeczywisty.
W kraju od 2008 roku.

Opinia rzeczoznawcy wykonana, samochód w bezproblemowej kondycji technicznej, działa praktycznie wszystko co przewidziała fabryka.
Wnętrze bardzo dobrze utrzymane, skóra nie jest popękana, lakier na drewnie cały czas błyszczy.
Blacharkę poprawiłem delikatnie (na pierwszych kilku zdjęciach wersja po odświeżeniu i polerce, starsze zdjęcia z jesieni zeszłego roku).

W czerwcu wykonany gruntowny serwis – świece, jeden przewód (silnik delikatnie przerywał gdy był zimny), olej, filtr oleju i powietrza, przegląd hamulców (kupiłem na zapas komplet klocków hamulcowych na przód – 4 pary klocków, po dwie pary na jedno przednie koło), poprawiłem obszycie dywaników, stan kilku mechanicznych drobiazgów, poza tym po zimie samochód rozruszałem.
Skrzynia nie szarpie w czasie jazdy, miękko wrzuca biegi na postoju (w poprzednim moim Rollsie czuć było lekkie uderzenie przy włączaniu D lub R, a mimo to w czasie jazdy również nie było żadnych szarpnięć), tempomat działa, a klimatyzacja mrozi.
Pod spodem wszystko zakonserwowane jeszcze przez poprzedniego właściciela w Wielkiej Brytanii, progi w świetnej kondycji, ja troszkę poprawiłem wydech.

Historia udokumentowana od momentu zakupu, oryginalna książka obsługi i serwisowa (same te książki są sporo warte na rynku).
Jedynym odstępstwem od oryginału są „zwykłe” kołpaki, prawdopodobnie jeszcze jeden brytyjskich właścicieli sprzedał oryginalne nieco więcej warte kapsle od Corniche’a.

Na zdjęciach niczego nie ukrywałem, zapraszam do ich obejrzenia, a potem osoby zdecydowane do kontaktu.
Cena niska (proszę porównywać ceny tych samochodów w wersji przedłużanej, czyli Silver Shadow LWB lub Silver Wraith), ponieważ sytuacja zmusza mnie do szybkiej sprzedaży.
Nie ma żadnych wad ukrytych, eksploatuję ten samochód od 7 lat (na brytyjskich blachach z naszym ubezpieczeniem i opinią rzeczoznawcy – właśnie jestem w trakcie rejestracji na polskie tablice zabytkowe).
Zarejestrowany, ubezpieczony, gotowy do jazdy próbnej.