Rolls Royce

Rolls-Royce Corniche 1972 – SPRZEDANY

Rolls-Royce Corniche to dwudrzwiowy następca modelu Silver Shadow, napędzany 6,7-litrową jednostką V8, która pozwalała mu osiągnąć prędkość bliską 200 km/h. „Nazwa Corniche została wybrana dla najnowszego modelu nadwozia, ponieważ symbolizuje wyższą prędkość przelotową i zdolności do pokonywania większych odległości przy minimalnym zmęczeniu dla kierowcy i pasażerów.” pisał o nim Rolls-Royce. Na aukcji wystawiony został egzemplarz należący do Jamesa May’a. Były prowadzący Top Gear, a obecnie The Grand Tour, okazał się być uczulony na wspaniałe skórzane wnętrze Corniche’a. James jest zafascynowany tym modelem od lat ’80, kiedy to jadąc przez miasto zatrzymał się wpuszczając przed siebie kobietę w srebrno-szarym Corniche’u. Ona zaś podziękowała mu machając ręką w jedwabnej rękawiczce, „perfekcyjny moment, mógłby być jeszcze wspanialszy tylko gdyby ona paliła Sobranie’y w bakelicie z cygaretki zrobionej z kości słoniowej. Od tamtej chwili, zawsze chciałem mieć tego Rolls-Royce’a.” wspomina May. Corniche utrzymany jest w doskonałym stanie, z pełną historią, i wyceniony został na 25 000 – 30 000 funtów, czyli 120 000 – 150 000 złotych. Sprzedany powyżej szacowanej ceny za 41 400 funtów.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Cloud I Estate 1959 – SPRZEDANY

Odkąd powstał Rolls Royce, dla jego zamożnych klientów był podstawą do zamawiania indywidualnych nadwozi, nie tylko limuzyn i kabrioletów, ale i tzw. „shooting brakes”, luksusowych kombi przydatnych na polowaniach. Tę tradycję kontynuował do późnych lat 50-tych londyński specjalista H.J. Mulliner’a, którego tym razem wspomógł Harold Radford. Rolls Royce Silver Cloud I Estate powstał w czterech bogato wyposażonych egzemplarzach, z których dwa oparto na podwoziu standardowym, a kolejne dwa otrzymały długi rozstaw osi. Dolna część nadwozia w dużej mierze pozostała niezmieniona, jednak góra została rozciągnięta i powiększona ku tyłowi pojazdu, tworząc przestrzeń bagażową charakterystyczną dla nadwozia „shooting brake”. Tylna klapa podzielona została na dwie części, mocowane w górnej i dolnej części karoserii. Okaz wystawiony na aukcji trafił jako nowy do USA, do właściciela który wykorzystywał go do regularnych podróży po całej Ameryce Północnej. To wersja z krótkim rozstawem osi i kierownicą oryginalnie umieszczoną z lewej strony, skompletowana na indywidualne zamówienie. Na wyposażeniu posiada składany dach z owiewką, klimatyzację, fabryczne radio 202R, światła pozycyjne Marchal’a i wieszaki na ubrania. Tylne fotele są składane na płasko, by zmieścić bagaż do sześciu stóp długości. W ostatnim czasie, po gruntownej, trwającej 18 miesięcy renowacji, Royce otrzymał kolor Velvet Green, skórzane wnętrze Parchment i wełniane dywaniki. Prezentuje się olśniewająco, a sprzedany został za imponujące 583 tys. USD (ok. 2,4 mln USD).
Czytaj dalej

Rolls Royce Camargue 1977 – SPRZEDANY

To niezwykle eleganckie dwudrzwiowe coupe może zaskoczyć nawet koneserów motoryzacji. Rolls Royce Camargue na pierwszy rzut oka zdaje się być modelem Ferrari czy Maserati, a włoską lekkość linii zapewniło tu studio Pininfarina. Wóz uderzająco różni się od któregokolwiek z poprzednich modeli Rolls-Royce, a stylistycznie nawiązał do jego kształtów dopiero Bentley Continental z początkiem lat 90-tych. To flagowiec firmy, napędzany przez nową wersję niezawodnego silnika V8 o pojemności 6,75 l. Moc wyjściowa zgodnie z tradycją pozostała niejawna, choć większość testerów zgłaszała poprawę przyspieszenia powyżej 70 mil na godzinę i prędkość maksymalną przekraczającą 120 mph. Samochód wyposażony został również zaawansowany system klimatyzacji Rolls-Royce’a, który umożliwiał niezależną regulację temperatury na dwóch poziomach. Oficjalny cennik wskazywał w przybliżeniu 148.000 USD, co czyniło go niebezpiecznie drogim. Wygórowana cena, w połączeniu z długim czasem oczekiwania na model, bez wątpienia wpłynęły na skromną liczbę jedynie 530 zbudowanych jednostek. Samochód przypadł do gustu gwiazdom tamtych czasów, wśród nabywców znalazło się m.in. dwóch członków supergrupy muzycznej Rat Pack – Frank Sinatra i Sammy Davis Jr., i to egzemplarz tego drugiego znalazł się właśnie na aukcji. Jako nowy zamówiony został w dwóch odcieniach Tudor Red z Masons Black u dołu oraz skórzaną tapicerką w kolorze Nuella Black 5000. Po kilku latach trafił w ręce szefa mafii z okolic Nowego Yorku, u którego zmienił kolor nadwozia na obecny, w pełni czarny. Ten oryginalny samochód ze skromnym przebiegiem 59 000 mil sprzedany został za 46 200 USD (ok. 189 000 PLN), wliczając prowizję domu aukcyjnego.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Shadow I LWB 1973 – 70000 PLN – Częstochowa

To jest prawdziwa arystokracja, do której przyrównać nie da się nic. W nim każdy może poczuć się jak lord, szczególnie gdy mówimy o samochodzie w tak pięknym i tradycyjnie brytyjskim zestawieniu kolorystycznym. Przedstawiony Rolls Royce Silver Shadow I LWB to wersja z wydłużonym rozstawem osi, z kierownicą po lewej stronie i uproszczonym po 1969 roku systemem hydrauliki (licencji Citroena), która odpowiedzialana jest tu za układ hamulcowy i ustawienie wysokości zawieszenia przy tylnej osi. To jedna z około 2770 wyprodukowanych sztuk, zachowana w stanie oryginalnym, sprawna mechanicznie, do kosmetycznej renowacji.
Czytaj dalej

Rolls Royce Phantom VI Cabriolet 1972 – SPRZEDANY

To z pewnością jeden z najbardziej ekstrawaganckich kabrioletów stworzonych w całej historii. Rolls Royce Phantom VI Cabriolet powstał na indywidualne zamówienie konsula Szwajcarii i Monako, Simona van Kampen’a. To jedno z zaledwie sześciu podwozi, które w ciągu 23 lat produkcji było karosowane poza zakładami Mulliner Park Ward i jedno z dwóch, które otrzymał Pietro Frua. W efekcie w ciągu dwóch lat powstał jeden z największych dwudrzwiowych kabrioletów w historii, mierzący 6,5 metra, imponujący, kompletnie nieprzypominający oryginalnego Phantom’a. Właściciel go pokochał, intensywnie eksploatując przez 24 lata. Samochód z kolekcji Henrika Frederiksena, razem z innymi perłami coachbuildingu, zlicytowany został na aukcji w duńskim zamku Lyngsbækgaard. Uzyskana cena, już z prowizją, to ok. 2 mln PLN.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Spirit Mark I 1984 – Warszawa

Rolls Royce Silver Spirit to następca modelu Silver Shadow, luksusowy krążownik budujący natychmiastowe skojarzenia z brytyjską arystokracją. To pierwszy Royce wyposażony w chowaną „Flying Lady” oraz samopoziomującym się tylnym zawieszeniem. Jego ośmiocylindrowy silnik o pojemności 6,7 l generował moc określaną przez producenta jako „wystarczająca”. Prezentowany egzemplarz jest po częściowej renowacji, doskonale odrestaurowano jego wnętrze. Zadbano również o mechanikę, m.in. odbudowano hydrauliczne zawieszenie. Samochód licytowany będzie 17 września podczas aukcji Ardor Auctions na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Szacowana wartość: 40-55 tys. PLN.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Shadow 1971 z eskortą – 99000 PLN – Warszawa

Złoty Rolls Royce Silver Shadow z pewnością jest symbolem klasy i przepychu, lecz żeby wrażenie robić jeszcze większe, najlepiej jeździć z kierowcą i… eskortą. Sprzedający wychodzi nam na przeciw, oferując w pakiecie dwa policyjne Kawasaki Kz1000 – unieśmiertelnione w serialu CHiPs, popularne narzędzie pracy policjantów California Highway Patrol. Dodatkowo… ponieważ nie samymi paradami człowiek żyje, w zestawie jest również drugi Royce, kompletny, lecz z przeznaczeniem na magazyn części zamiennych.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Wraith II 1980 – SPRZEDANY

Otrzymał nazwę po pierwszej powojennej limuzynie z Crewe, co już na starcie było mocno nobilitujące. Rolls Royce Silver Wraith II powstał jako przedłużona o 4 cale wersja Silver Shadow, modelu który całkowicie odmienił wizerunek marki. Odnajdziemy w nim nie tylko luksusowe wyposażenie, ale i zaawansowane rozwiązania techniczne, jak niezależne zawieszenie tylnej osi czy hydrauliczny układ hamulcowy na licencji Citroena, wówczas najnowocześniejszy na świecie. W ogłoszeniu jeden z 2135 wyprodukowanych egzemplarzy, zachowany w oryginalnym stanie i w pełni sprawny technicznie. Popatrzcie na zdjęcia – lekka patyna wygląda tu fantastycznie.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Shadow 1967 – 16500 PLN – Mrągowo

Rolls Royce Silver Shadow na rynku pojawił się w połowie lat 60-tych, kompletnie szokując przeraźliwie bogatych i konserwatywnych klientów marki. Był wręcz niestosownie nowoczesny, odpowiednio komfortowy, wykonany świetnie i z doskonałych materiałów. Odnajdziemy w nim samonośne nadwozie, hamulce tarczowe, niezależne zawieszenie wszystkich kół i wreszcie rewolucyjny układ hydrauliczny na licencji Citroena, odpowiedzialny za sterowanie hamulcami i wysokością zawieszenia. Cały ten zestaw był dostępny za połowę ceny RR Phantom’a, co uczyniło z nowego modelu hit sprzedaży, na poziomie 16717 stworzonych do 1977 roku. Dziś skutkuje to bardzo przystępnymi cenami, szczególnie gdy mówimy o samochodach do renowacji. 25000 PLN to według Oldtimer Markt Preise kwota niższa, niż za stan 4. Stan 2 to według cenników już 27600 euro, a stan 1 – 44400 euro.
Czytaj dalej

Rolls Royce Corniche Jules Proto 1981 – ok. 830000 PLN – Francja

Już za moment będziemy się emocjonować kolejną edycją najtrudniejszej próby dla ludzi i samochodów – Rajdem Dakar. Przy tej okazji warto zaprezentować jeden z najciekawszych prototypów, zbudowanych do startu w tej imprezie. Samochód powstał w wyniku niecodziennego zakładu – Thierry de Montcorgé założył się z przyjaciółmi, że osiągnie metę w Dakarze za kierownicą modelu Rolls Royce.
Czytaj dalej