Rolls Royce

Rolls Royce Phantom 2005 – 510000 PLN – Radlin

Kariera Rolls-Royce’a Phantoma rozpoczęła się w 1925 roku, kiedy to pierwsza seria tego luksusowego samochodu zagościła na rynku. Do dziś Rolls-Royce to producent najlepszych na świecie limuzyn, a ich przepych i elegancja wnętrza oraz klasyczne linie nadwozia są rozpoznawalne na pierwszy rzut oka. Wystawiony na sprzedaż egzemplarz jest pierwszym z nowoczesnej ery, która rozpoczęła się po przejęciu Rolls-Royce’a przez BMW. Phantom określany jest jako udane połączenie tradycji i najnowocześniejszej technologii, oferuje zachwycającą dawkę przestrzeni, wygody i użyteczności. To połączenie najlepszych jakościowo i najbardziej szlachetnych materiałów, jakie spotkać możemy we współczesnej motoryzacji. Okaz z niewielkim przebiegiem, pewną historią i w oryginalnym stanie, to okazja na zakosztowanie tego, co w ekonomii nazywamy dobrem rzadkim.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Shadow 1973 – Marki

Ten piękny Rolls Royce Silver Shadow z 1973 roku jest w bardzo dobrym stanie jak na swój wiek i w 100% jest oryginalny. Samochód został sprowadzony z Wielkiej Brytanii w 2012 roku w dobrym stanie – zakupiono go z salonu Rolls-Royce’a za 12000 GBP. W 2013 roku został zarejestrowany jako zabytek w Wielkiej Brytanii, otrzymał nową powłokę lakierniczą i przeszedł przegląd techniczny – sprawdzono w nim wszystkie filtry, oleje, uszczelki, klocki hamulcowe, tarcze itp. Ten piękny Rolls-Royce był użytkowany sporadycznie, przechowywano go bezpiecznie w garażu, więc jest w bardzo dobrym stanie – wszystko działa tak, jak powinno.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Shadow II 1977 – 75000 PLN – Szwecja

Rolls Royce Silver Shadow II pojawił się na rynku w 1977 roku i można zaryzykować stwierdzenie, że znacznie wyprzedzał rozwiązaniami swoje czasy. Zachwycał przepychem, komfortem podróżowania i klasyczną linią, a prawie siedmiolitrowe V8 pod jego maską robiło wrażenie. Zaprojektowany ze smakiem, złożony z najwyższej jakości materiałów, z miękkim, płynącym zawieszeniem i pomrukiem prawdziwej potęgi spod długiej maski, wyznaczał status posiadacza i nie wstyd było zajechać nim na „salony”. Okaz wystawiony na sprzedaż pierwsze 14 lat spędził w Arabii Saudyjskiej, a aktualnie znajduje się w Szwecji. Jest w oryginalnym stanie, z niewielkim przebiegiem 87000 km i bogatą dokumentacją. Rolls Royce Silver Shadow II to oferta dla ludzi ceniących sobie kunszt brytyjskiej marki w jednym z najlepszych wydań.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Cloud II 1961 – 394291 PLN – Mielec

Debiutujący w 1955 wraz z bliźniaczym Bentley’em S1, Rolls Royce Silver Cloud był całkowicie nową konstrukcją wyznaczającą standardy w segmencie najbardziej luksusowych limuzyn. Zachwycał swoją smukłą sylwetką i imponującymi rozmiarami, a w cztery lata później ukazała się jego wersja II, w którym imponujący silnik R6 4,9 l zastąpiono jeszcze potężniejszym V8, o pojemności 4,9 l i mocy określanej przez producenta jako wystarczająca. Nie sposób się z nim nie zgodzić, jeżeli dowiemy się, że ta fascynująca gablota, mimo masy 2,1 T, gotowa jest osiągnąć prędkość ponad 180 km/h, oferując szoferowi luksus automatycznej skrzyni biegów, a pasażerom klimatyzowane wnętrze. Wyprodukowano ich zaledwie 2782 sztuk. Ten z ogłoszenia przywędrował z USA do Polski i został tu odrestaurowany.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Shadow 1976 – 60000 PLN – Jelenia Góra

Rolls Royce Silver Shadow na rynku pojawił się w połowie lat 60-tych, kompletnie szokując przeraźliwie bogatych i konserwatywnych klientów marki. Był wręcz niestosownie nowoczesny, odpowiednio komfortowy, wykonany świetnie i z doskonałych materiałów. Odnajdziemy w nim samonośne nadwozie, hamulce tarczowe, niezależne zawieszenie wszystkich kół i wreszcie rewolucyjny układ hydrauliczny na licencji Citroena, odpowiedzialny za sterowanie hamulcami i wysokością zawieszenia. Cały ten zestaw był dostępny za połowę ceny RR Phantom’a, co uczyniło z nowego modelu hit sprzedaży, na poziomie 16717 egzemplarzy stworzonych do 1977 roku. Z czasem wiele z nich popadło w niełaskę, jednak ten przedstawiciel brytyjskiej arystokracji około 10 lat temu poddany został kompleksowej renowacji, która w pełni przywróciła jego blask. Jazda taką limuzyna to sama przyjemność.
Czytaj dalej

Rolls-Royce Corniche 1972 – SPRZEDANY

Rolls-Royce Corniche to dwudrzwiowy następca modelu Silver Shadow, napędzany 6,7-litrową jednostką V8, która pozwalała mu osiągnąć prędkość bliską 200 km/h. „Nazwa Corniche została wybrana dla najnowszego modelu nadwozia, ponieważ symbolizuje wyższą prędkość przelotową i zdolności do pokonywania większych odległości przy minimalnym zmęczeniu dla kierowcy i pasażerów.” pisał o nim Rolls-Royce. Na aukcji wystawiony został egzemplarz należący do Jamesa May’a. Były prowadzący Top Gear, a obecnie The Grand Tour, okazał się być uczulony na wspaniałe skórzane wnętrze Corniche’a. James jest zafascynowany tym modelem od lat ’80, kiedy to jadąc przez miasto zatrzymał się wpuszczając przed siebie kobietę w srebrno-szarym Corniche’u. Ona zaś podziękowała mu machając ręką w jedwabnej rękawiczce, „perfekcyjny moment, mógłby być jeszcze wspanialszy tylko gdyby ona paliła Sobranie’y w bakelicie z cygaretki zrobionej z kości słoniowej. Od tamtej chwili, zawsze chciałem mieć tego Rolls-Royce’a.” wspomina May. Corniche utrzymany jest w doskonałym stanie, z pełną historią, i wyceniony został na 25 000 – 30 000 funtów, czyli 120 000 – 150 000 złotych. Sprzedany powyżej szacowanej ceny za 41 400 funtów.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Cloud I Estate 1959 – SPRZEDANY

Odkąd powstał Rolls Royce, dla jego zamożnych klientów był podstawą do zamawiania indywidualnych nadwozi, nie tylko limuzyn i kabrioletów, ale i tzw. „shooting brakes”, luksusowych kombi przydatnych na polowaniach. Tę tradycję kontynuował do późnych lat 50-tych londyński specjalista H.J. Mulliner’a, którego tym razem wspomógł Harold Radford. Rolls Royce Silver Cloud I Estate powstał w czterech bogato wyposażonych egzemplarzach, z których dwa oparto na podwoziu standardowym, a kolejne dwa otrzymały długi rozstaw osi. Dolna część nadwozia w dużej mierze pozostała niezmieniona, jednak góra została rozciągnięta i powiększona ku tyłowi pojazdu, tworząc przestrzeń bagażową charakterystyczną dla nadwozia „shooting brake”. Tylna klapa podzielona została na dwie części, mocowane w górnej i dolnej części karoserii. Okaz wystawiony na aukcji trafił jako nowy do USA, do właściciela który wykorzystywał go do regularnych podróży po całej Ameryce Północnej. To wersja z krótkim rozstawem osi i kierownicą oryginalnie umieszczoną z lewej strony, skompletowana na indywidualne zamówienie. Na wyposażeniu posiada składany dach z owiewką, klimatyzację, fabryczne radio 202R, światła pozycyjne Marchal’a i wieszaki na ubrania. Tylne fotele są składane na płasko, by zmieścić bagaż do sześciu stóp długości. W ostatnim czasie, po gruntownej, trwającej 18 miesięcy renowacji, Royce otrzymał kolor Velvet Green, skórzane wnętrze Parchment i wełniane dywaniki. Prezentuje się olśniewająco, a sprzedany został za imponujące 583 tys. USD (ok. 2,4 mln USD).
Czytaj dalej

Rolls Royce Camargue 1977 – SPRZEDANY

To niezwykle eleganckie dwudrzwiowe coupe może zaskoczyć nawet koneserów motoryzacji. Rolls Royce Camargue na pierwszy rzut oka zdaje się być modelem Ferrari czy Maserati, a włoską lekkość linii zapewniło tu studio Pininfarina. Wóz uderzająco różni się od któregokolwiek z poprzednich modeli Rolls-Royce, a stylistycznie nawiązał do jego kształtów dopiero Bentley Continental z początkiem lat 90-tych. To flagowiec firmy, napędzany przez nową wersję niezawodnego silnika V8 o pojemności 6,75 l. Moc wyjściowa zgodnie z tradycją pozostała niejawna, choć większość testerów zgłaszała poprawę przyspieszenia powyżej 70 mil na godzinę i prędkość maksymalną przekraczającą 120 mph. Samochód wyposażony został również zaawansowany system klimatyzacji Rolls-Royce’a, który umożliwiał niezależną regulację temperatury na dwóch poziomach. Oficjalny cennik wskazywał w przybliżeniu 148.000 USD, co czyniło go niebezpiecznie drogim. Wygórowana cena, w połączeniu z długim czasem oczekiwania na model, bez wątpienia wpłynęły na skromną liczbę jedynie 530 zbudowanych jednostek. Samochód przypadł do gustu gwiazdom tamtych czasów, wśród nabywców znalazło się m.in. dwóch członków supergrupy muzycznej Rat Pack – Frank Sinatra i Sammy Davis Jr., i to egzemplarz tego drugiego znalazł się właśnie na aukcji. Jako nowy zamówiony został w dwóch odcieniach Tudor Red z Masons Black u dołu oraz skórzaną tapicerką w kolorze Nuella Black 5000. Po kilku latach trafił w ręce szefa mafii z okolic Nowego Yorku, u którego zmienił kolor nadwozia na obecny, w pełni czarny. Ten oryginalny samochód ze skromnym przebiegiem 59 000 mil sprzedany został za 46 200 USD (ok. 189 000 PLN), wliczając prowizję domu aukcyjnego.
Czytaj dalej

Rolls Royce Silver Shadow I LWB 1973 – 70000 PLN – Częstochowa

To jest prawdziwa arystokracja, do której przyrównać nie da się nic. W nim każdy może poczuć się jak lord, szczególnie gdy mówimy o samochodzie w tak pięknym i tradycyjnie brytyjskim zestawieniu kolorystycznym. Przedstawiony Rolls Royce Silver Shadow I LWB to wersja z wydłużonym rozstawem osi, z kierownicą po lewej stronie i uproszczonym po 1969 roku systemem hydrauliki (licencji Citroena), która odpowiedzialana jest tu za układ hamulcowy i ustawienie wysokości zawieszenia przy tylnej osi. To jedna z około 2770 wyprodukowanych sztuk, zachowana w stanie oryginalnym, sprawna mechanicznie, do kosmetycznej renowacji.
Czytaj dalej

Rolls Royce Phantom VI Cabriolet 1972 – SPRZEDANY

To z pewnością jeden z najbardziej ekstrawaganckich kabrioletów stworzonych w całej historii. Rolls Royce Phantom VI Cabriolet powstał na indywidualne zamówienie konsula Szwajcarii i Monako, Simona van Kampen’a. To jedno z zaledwie sześciu podwozi, które w ciągu 23 lat produkcji było karosowane poza zakładami Mulliner Park Ward i jedno z dwóch, które otrzymał Pietro Frua. W efekcie w ciągu dwóch lat powstał jeden z największych dwudrzwiowych kabrioletów w historii, mierzący 6,5 metra, imponujący, kompletnie nieprzypominający oryginalnego Phantom’a. Właściciel go pokochał, intensywnie eksploatując przez 24 lata. Samochód z kolekcji Henrika Frederiksena, razem z innymi perłami coachbuildingu, zlicytowany został na aukcji w duńskim zamku Lyngsbækgaard. Uzyskana cena, już z prowizją, to ok. 2 mln PLN.
Czytaj dalej