Rover 2000 TC 1965 – Poznań

Rover 2000 TC został zaprezentowany światu w 1963 roku, natomiast jego rajdowa historia zaczyna się w październiku 1965 roku, kiedy to 4 sztuki modelu zostały zdjęte z taśmy montażowej, aby stać się autami rajdowymi fabrycznego teamu Rovera. Tu zaczyna się mocny polski akcent, ponieważ jedno z tych aut trafiło do najwybitniejszego polskiego kierowcy tamtych czasów, Sobiesława Zasady. 4 tarcze hamulcowe, dwulitrowy silnik z jednym gaźnikiem i górnym wałkiem rozrządu generujący 90 KM były bronią przygotowaną zgodnie z regulaminem grupy pierwszej FIA. Prezentowany tutaj egzemplarz to właśnie ex-auto Sobiesława, którym stanął w 1966 roku do rajdu Monte Carlo!

Rover 2000 TC
Data produkcji: 1965
Przebieg: 4866 mil
Rodzaj skrzyni biegów: manualna
Pojemność silnika: 2000
Rodzaj paliwa: benzyna
Moc silnika: 90 KM
Prędkość maksymalna: 180 km/h

Cena: 35500 euro

Wyposażenie:
– Rajdowe pojemniki na wodę do spryskiwaczy
– Wzmocnione zawieszenie oraz amortyzatory
– Ogrzewanie przedniej i tylnej szyby
– Skórzana tapicerka
– Reflektor z tyłu auta
– Aluminiowa maska i pokrywa bagażnika

Prezentowany Rover 2000 TC to auto rajdowe fabrycznego teamu, które zachowało wciąż oryginalne numery rejestracyjne JXC 8C.
Zostało zgłoszone i wystartowało w Rallye Automobile de Monte-Carlo w 1966 roku, osiągając metę na dobrej, 22 pozycji.
Załoga to świetny polski team Sobiesław Zasada – Adam Wędrychowski.
Rover po roku 1966 wycofał model z rajdów, a samochód trafił w ręce niezwykłej postaci – Anne Hall.
Po kilku zmianach właścicieli, między innymi prezesa klubu Rovera, Boba Gardnera, czy polskiego kolekcjonera mieszkającego za zachodnia granicą, w końcu trafia do Polski i zostaje wystawiony na sprzedaż w salonie Austor.

Telefon: +48 535 337 763
Miejscowość: Poznań