Archiwum kategorii: Ruf

RUF Porsche 993 Turbo R 1998 – SPRZEDANY

To co z początku było małym serwisem samochodowym założonym w Pfaffenhausen w Niemczech, po 30 latach działania stało się miejscem produkcji jednych z najlepszych sportowych aut na świecie. Alois Ruf Junior, dzięki swojej pasji do samochodów i Porsche 911, stworzył prawdziwą legendę. Kultowy Yellowbird w 1987 roku ugruntował pozycję firmy raz na zawsze. Kontynuacja legendy nastąpiła w 1995 roku, w oparciu o nowe wówczas 993 Turbo. Po raz kolejny RUF musiał podążyć za filozofią oryginału: duża moc, niska masa i duża prędkość. CTR2 oferował kevlarowe nadwozie, lekkie szkło, system zawieszenia produkowany przez RUF oraz podwójne działające tylne skrzydło, które pomogło stworzyć odpowiedni docisk i zasilić w powietrze intercoolery. Co niewiarygodne, zespół napędowy CTR2 pochodzi z wyścigowego 962 w specyfikacji Grupy C, a RUF dostroił go do mocy 520 KM. Rekordy nowego RUF-a dla aut produkcyjnych, takie jak przyspieszenie do 100 km/h w nieco poniżej 3,5 sekundy i prędkość maksymalna 349 km/h, pokonane zostały dopiero 1998 roku przez McLarena F1. W 1997 roku nowy RUF, tak jak jego poprzednik, przypieczętował swój sukces w Pikes Peak Hill Climb, zdobywając 2 miejsce w klasyfikacji generalnej. Wystawiony na sprzedaż RUF Turbo R był specjalną konstrukcją dla członka rodziny Porsche, doktora Ferdinanda Olivera Porsche, co możemy przeczytać w dokumentacji RUF Automobiles i w liście skierowanym od samego doktora Porsche. Silnik tego wspaniałego RUF Porsche 993 Turbo R został przekonwertowany do pełnej specyfikacji Turbo R przy użyciu przeprogramowanego ECU, zwiększającego moc do 520 KM. Na liście modyfikacji silnika znalazły się również zmodernizowane turbiny KKK, pełne sportowe wydechy, zmodyfikowane głowice cylindrów, nowe wałki rozrządu, a także koło zamachowe. Zawieszenie zostało zastąpione zestawem H&R z regulacją wysokości. Całe auto otrzymało piękny kolor Oak Green Metallic i wnętrze z czarnej skóry. Całości dopełniają dziewiętnastocalowe koła RUF, zintegrowana klatka bezpieczeństwa, sportowe fotele RUF, dywaniki z logo RUF, żółte zaciski hamulcowe RUF, zestaw pedałów RUF, gałka zmiany biegów, kierownica, przedni i tylny zderzak, listwy na progach i oczywiście instrumenty RUF. Osiągi RUF dają przyspieszenie od 0-100 km/h w niecałe 3,6 s i maksymalną prędkość powyżej 321 km/h, a brak turbo lag-ów, wspierany przez pozornie nieskończony moment obrotowy, wciska w fotel. RUF po pełnym serwisie mechanicznym silnika, hamulców, sprzęgła, klimatyzacji, na felgach po renowacji, 7 marca na aukcji Amelia Island sprzedany został za 626,5 tysiąca dolarów, czyli ponad 2,4 miliona złotych.
Czytaj dalej RUF Porsche 993 Turbo R 1998 – SPRZEDANY

RUF CTR Yellow Bird 1989 – SPRZEDANY

Niemiecka firma Auto Ruf założona w 1939 roku u zarania swojej historii była zwykłym zakładem mechanicznym, wyrosła na poważanego na całym świecie tunera Porsche pod koniec lat 70-tych. Ich niezwykły model Porsche nazwany CTR RUF zyskał sławę dzięki testowi magazynu Road & Track z lipca 1987 roku. Test porównawczy zorganizowany przez magazyn miał za zadanie wyłonić najszybszy samochód świata, a odbywał się na torze testowym Volkswagena Ehra-Lessien. Wśród takich potęg jak Ferrari Testarossa, 288 GTO czy Porsche 959, to właśnie RUF wywarł największe wrażenie. Jego osiągi chyba najlepiej oddają słowa samego Petera Egana, który w artykule pięknie opisuje najbardziej niedorzeczną wydajność CTR: „Trzymałem się wbudowanej we wnętrze samochodu klatki, kiedy Paul Frere przyspieszył i byłem absolutnie zdumiony… a nie było łatwo zrobić na mnie wrażenie po całym dniu w Ferrari, Lamborghini, itp. Przy każdej zmianie biegów RUF delikatnie się uślizgiwał tylko po to, by za chwilę wyciągnąć się wybuchowym impulsem aż do kolejnej zmiany biegów. Tak wyobrażałem sobie bardziej dragster na najwyższym poziomie doładowania, niż idealnie prowadzący się samochód drogowy. Gdy Paul wrzucił piąty bieg, przejechaliśmy obok pierwszego zegara pomiarowego z prędkością 311,9 km/h i nadal przyspieszaliśmy!” Ten testowany przez Road & Track RUF CTR został pomalowany w kanarkowo żółtym kolorze i szybko zyskał przydomek „Yellow Bird”, używany zarówno przez pracowników RUF, jak i przez obecnych przy teście dziennikarzy. W morzu czerwieni, srebra i błękitu, RUF wyróżniał się wszystkim: kolorem, osiągami, właściwościami jezdnymi, i zyskał fantastyczną reputację, jako coś niemal nie z tego świata. Dla ludzi, którzy szukali wtedy najlepszego supersamochodu, „żółty ptak” RUFa był niewątpliwie najlepszym wyborem. Na aukcji pojawił się nr 10 z 29 oryginalnych CTR zbudowanych przez RUF. Pierwotnie stworzony dla dealera w Szwajcarii, został sprzedany niemieckiemu klientowi, który nie mógł się doczekać na własny zamówiony w RUF egzemplarz. Po dostarczeniu mu drugiego samochodu, zgodnego z jego indywidualnymi specyfikacjami, zatrzymał oba. Okaz wystawiony na sprzedaż wykończony jest w kolorze czarnym i wyposażony w pięcioramienne koła RUFa, posiada szare wnętrze z czarnymi kubełkowymi fotelami Recaro i klatką. Samochód z zaledwie 52200 km przebiegu, w cudownie oryginalnym stanie potwierdzonym przez firmę RUF, sprzedany został podczas aukcji za 1022500 dolarów, czyli około 3741652 złotych.
Czytaj dalej RUF CTR Yellow Bird 1989 – SPRZEDANY

RUF CTR2 Sport 1998 – SPRZEDANY

Początki firmy RUF sięgają roku 1930, kiedy to Alois Ruf otworzył warsztat w Pfaffenhausen w południowych Niemczech, gdzie zajmował się autobusami turystycznymi. Alois Ruf Junior natomiast poświęcał tam swój czas i energię na odbudowę i serwisowanie samochodów marki Porsche, co przyniosło firmie niebywały sukces. W przeciągu kliku lat RUF stał się synonimem najlepszych inkarnacji stuttgarckich produktów. RUF CTR2 Sport powstał na bazie 993 Turbo w 1995 roku i w chwili wprowadzenia na rynek był jednym z najszybszych samochodów produkcyjnych na świecie, ustępując jedynie McLaren’owi F1. Chcąc zademonstrować osiągi w postaci 3,8 sekundy do setki i maksymalnej prędkości 350 km/h, RUF wystawił dwa egzemplarze CTR2 Sport do Pikes Peak Hill Climb w 1997 roku. I rzeczywiście obydwa samochody pokazały to co w nich najlepsze, czyli wszechstronność: bracia Steve i David Beddor zdołali zająć odpowiednio drugie i czwarte miejsce (a także zdobyć najlepszy czas w kwalifikacjach), co było o tyle nieprawdopodobne, że ich samochody były wciąż legalnie zarejestrowane, mogąc uczestniczyć w normalnym ruchu. Okaz z aukcji szczyci się świetną konfiguracją: charakterystycznym dla marki kolorem „yellowbird yellow”, napędem na cztery koła, nadwoziem wide body i 580-konnym silnikiem. Wyróżnia go unikalna konstrukcja tylnego zderzaka podporządkowana ekstraktorom ciepła, rzadkie felgi aluminiowe BBS oraz podpis Alois Ruf Jr w komorze silnika. Przebieg tego potwora to zaledwie 17647 km, a dom aukcyjny wycenia go na 450 – 550 tys. euro. Jeżeli chcecie wejść w posiadanie jednego z najbardziej wydajnych Porsche lat 90-tych i zaskoczyć niejednego nieświadomego posiadacza Ferrari czy Lamborghini, powinien zatem wystarczyć bilet do Paryża na 8 lutego i około 2 – 2,3 miliona złotych. Wylicytowany został za 526 400 euro.

Czytaj dalej RUF CTR2 Sport 1998 – SPRZEDANY

Ruf CTR2 Sport 1997 – ok. 1980000 PLN – Szwajcaria

Ruf CTR2 Sport to następca legendarnego modelu „Yellowbird”. Zbudowany na bazie Porsche 993 posiadał podwójnie turbodoładowany silnik 3.6 l, będący rozwojową wersją jednostki zastosowanej w wyścigowym Porsche 962. Uzyskana moc 520 KM w 1995 roku w kolejnej wersji została podniesiona do 580 KM i taki właśnie samochód – w wersji Sport – prezentowany jest w ogłoszeniu. To jedna z zaledwie 15 wyprodukowanych sztuk. Z prędkością maksymalną na poziomie 349 km/h samochód w 1998 roku ustępował jedynie McLarenowi F1, będąc drugim najszybszym samochodem produkcyjnym na świecie. Potwierdzeniem możliwości modelu było zajęcie 2ego i 4ego miejsca w wyścigu „Pikes Peak” w 1997 roku. Wynik fenomenalny, biorąc pod uwagę fakt, że całą konkurencję stanwiły auta czysto wyścigowe, a nie samochody legalnie dopuszczone do ruchu.
Czytaj dalej Ruf CTR2 Sport 1997 – ok. 1980000 PLN – Szwajcaria

Ruf CTR 1988 – SPRZEDANY

Ruf CTR to szczególna wersja Porsche 911 Turbo. Z prędkością maksymalną zmierzoną na poziomie 340 km/h zdystansował całą ówczesną konkurencję, z Ferrari GTO i Lamborghini Countach włącznie. Również w warunkach w pełni bojowych – na Nurburgringu – uzyskany czas okrążenia 8:05 stanowił wynik nieosiągalny dla konkurencji lat 80-tych. Ten rekordowy i pełen mistrzowskiego kunsztu kierowcy przejazd możemy zobaczyć na Youtube, wpisując „yellowbird”, przydomek pod którym znany był samochód. Co równie zadziwiające – 470-konny Ruf CTR bezproblemowo mógł spisywać się również na co dzień, czym zdecydowanie górował nad Lamborghini czy Ferrari. Prezentowany egzemplarz fabrykę opuścił jako Porsche 911 Turbo, po czym trafił do Ruf’a na pełną przebudowę. Do dziś przebył dystans 51000 km i z pewnością mógłby zadzwiwić niejedno współczesne auto. Uzyskana na aukcji cena to 224 tys. euro (ok. 990 tys. PLN).
Czytaj dalej Ruf CTR 1988 – SPRZEDANY