Saab 900 Turbo 1990 – SPRZEDANY

Tu nikt nie pozostanie obojętny. Kultowa sylwetka wzbogacona pakietem Aero, piękny lakier Ultramarine Blue oraz felgi Saab Super Aero robią razem fenomenalne wrażenie. Właściciel włożył tu mnóstwo pracy, rozbierając krokodyla na części pierwsze i poddając renowacji wszystkie jego newralgiczne elementy. Wygląda tak, że mógłby stanąć w salonie, albo w galerii jako dzieło sztuki, choć żywot wiedzie ciekawszy, służąc jako narzędzie weekendowych przejażdżek. Ten Saab 900 Turbo nie tylko zjawiskowo się prezentuje, ale i świetnie jeździ, co jest zasługą doładowanej, wyremontowanej jednostki i należytego dopracowania mechaniki. Ciekawostką jest oryginalne webasto – rzadkość w tym modelu. Nostalgia. Nie sposób je nie odczuć patrząc na tego Szweda. Może ma swoje lata, lecz jest zdecydowanie ciekawszy niż jakikolwiek współczesny samochód w swojej klasie.

Saab 900 Turbo
Rocznik: 1990
Przebieg: 294000 km
Pojemność: 1985 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 160 KM

Wyposażenie:
Kod silnika B202L 118 kW
Lakier 215B (Ultramarine Blue)
– oryginalne webasto (działające), oryginalny sterownik zainstalowany w aucie,
– elektryczne szyby,
– elektryczny szyberdach,
– elektryczne lusterka boczne,
– dodatkowe oryginalne zegary w konsoli (ciśnienie oleju, temperatura oleju, temperatura zewnętrzna,
– tempomat,
– podgrzewane fotele,
– oryginalne koło dojazdowe, lewarek, trójkąt ostrzegawczy oraz skrzynka narzędziowa,
– trzecie światło stop,
– abs,
– felgi 16” Saab Super Aero (polerowany rant, środek w kolorze zderzaków) + opony letnie 205/40/16 Falken,
– felgi 15” Saab + opony zimowe,
– pakier Aero (zderzaki, dokładki, listwy)

Saab sprzedany jako nowy w Berlinie 25.05.1990 (Saab Deutschland GmbH).
W 1998 sprzedany również do osoby w Berlinie.
W 1999 sprzedany osobie mieszkającej w Goppingen.
W 2004 sprzedany osobie mieszkającej w Berlinie (przebieg 202.638 km stan z 29.01.2004).
Do Polski przyjechał w 18.12.2007 roku, pierwsza rejestracja 10.01.2008 (przebieg 250.000 stan z 18.12.2007).
Zakupiłem go w roku 2012 (jestem drugim właścicielem w Polsce).
Posiadam wszystkie dokumenty potwierdzające powyższe informacje (Fahrzeugbrief).

Od 2013 do 2015 roku auto przeszło gruntowny remont w specjalizującej się w tym firmie.
Auto rozebrane na części pierwsze.
Zabezpieczone nadwozie, położony nowy lakier, wyjęty i wyremontowany silnik.
Komora silnika, podłoga oraz bagażnik dodatkowo wyciszone matami.
Wszystkie śrubki, elementy mocowań itp. nowe.
Lampy przód + tył odnowione (rozebrane, uszczelnione, wypolerowane szkło + plastik, regeneracja odbłyśników).
Elementy podwozia wymienione na nowe, wypiaskowane oraz pomalowane proszkowo (wahacze, elementy mocowań, śruby itp.)
Nowe amortyzatory sportowe + sprężyny sportowe (40/60 mm).
Z przodu tarcze oraz klocki od saaba 9000 (większe).
Zaciski przód i tył wypiaskowane + pomalowane proszkowo.
Nowy wydech oryginalny saab z dwiema końcówkami + sportowy tłumik, pomalowany na kolor czarny + owinięty taśmą termoizolacyjną od kolektora.
W środku nowa tapicerka podłogi (kolor oryginalny).
Wymieniona nowa podsufitka – kolor czarny.
Słupki, osłonki przeciwsłoneczne pomalowane na czarno.
Tapicerka foteli oryginalna (stan idealny, została tylko wyprana).
W bagażniku nowa tapicerka (kolor oryginalny).

W aucie nie ma rdzy, silnik chodzi jak nowy, techniczne igła.
Wszystkie płyny, filtry, żarówki, śrubki, wężyki, kable, oczywiście wymienione na nowe, najwyższej jakości.
Pierwszy właściciel w Polsce był miłośnikiem saab’ów, miał ich wiele, auto użytkowane okazjonalnie.
U mnie auto jeździ tylko w letnie bezdeszczowe weekendy.
Jesień + zima auto stoi w ogrzewanym garażu.
Pełna historia samochodu, wszelkie dokumenty oraz zdjęcia z prac remontowych do wglądu przy oględzinach auta.

Saab przeszedł detailing, po którym nałożona została na lakier powłoka ceramiczna.

Zdjęcia: Darek Kurkowiak – fotografia