Saab 900S 1991 – 29500 PLN – Katowice

Ognisty Szwed, zdawało by się oksymoron, który z rzeczywistością nie ma nic wspólnego, a jednak jest – Saab 900S. Jego hasło reklamowe z czasów świetności mówi o nim chyba wszystko: „Saab 900: zbudowany jak Merc, bezpieczny jak Volvo i o wiele bardziej cool niż BMW.” Popularnie zwany krokodylem, Saab 900 pierwszej serii, pojawił się w produkcji już w 1978 roku, a powodzeniem na rynku cieszył przez 20 lat. Odmiana S prezentowana w ogłoszeniu posiada szesnastozaworowy, dwulitrowy silnik oznaczony B202 wyposażony w niskociśnieniowe turbo (LPT), co pozwoliło uzyskać rozsądną równowagę między wydajnością a oszczędnością paliwa. Piękny egzemplarz, w ładnej konfiguracji kolorystycznej, z oryginalnym lakierem i wnętrzem, to dziś nie lada gratka.

Saab 900S
Rocznik: 1991
Przebieg: 331862 km
Pojemność: 1985 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 141 KM (104 kW)

Cena: 29500 PLN

Wyposażenie:
– klimatyzacja manualna,
– wycieraczki reflektorów,
– ABS,
– wspomaganie kierownicy,
– tapicerka welurowa,
– centralny zamek.

Samochód jest bezwypadkowy, posiada oryginalną, pierwszą powłokę lakierniczą z wyjątkiem przedniego prawego błotnika pokrytego drugą warstwą lakieru. Pomiar czujnikiem grubości lakieru wskazuje na wszystkich elementach od 140 do 160 mikronów – z wyjątkiem wspomnianego elementu, gdzie pomiar wskazuje pomiędzy 190 a 240 mikronów.

Saab jest w bardzo dobrym stanie wizualnym i technicznym, tak w zakresie powłoki lakierniczej, elementów wnętrza, podwozia jak i układu napędowego.

Wszystko działa jak powinno, w tym oczywiście klimatyzacja, oświetlenie, centralny zamek etc.

W ostatnim roku zakupiłem nowe opony Continental ContiPremium 5, nowy akumulator Bosch, w samochodzie jest nowa podsufitka. Przyznam szczerze, iż tapicer wywiązał się ze zleconego mu zadania fenomenalnie – świetna robota dobrego rzemieślnika.

Nadto wykonałem dużo prac mechanicznych w serwisie Saaba (nieautoryzowanym rzecz jasna), w tym m.in.:
– wymiana termostatu środka chłodzącego,
– wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego,
– regeneracja pompy sprzęgła,
– naprawa układu wydechowego,
– naprawa mechanizmu hamulca ręcznego,
– naprawa sterowania klapami nawiewu,
– uszczelnienie układu wspomagania,
– uszczelnienie silnika,

Zainstalowałem także radio Clarion – w mojej skromnej ocenie świetnie się komponuje, a wraz z 4 nowymi głośnikami brzmi nadzwyczaj przyjemnie.

Stan samochodu w mojej ocenie jest bardzo dobry; elementy wnętrza, w tym fotele nie noszą oznak zużycia, wszystko działa jak powinno.

Saab nie wymaga poczynienia inwestycji, posiada oczywiście ważne ubezpieczenie i przegląd techniczny.

Wiadomo, że jak Saab 900 to pojawiają się pytania o:
– silnik – nie ma wycieków, pracuje równo, odpowiednio wkręca się na obroty, trzyma odpowiednią moc,
– skrzynia biegów – wszystkie biegi wchodzą prawidłowo, nic nie wskazuje na konieczność ingerencji w jej pracę; bieg wsteczny nie wchodzi jak w nowym egzemplarzu ale jest pewny, nie wyskakuje itd.
– klimatyzacja – w pełni sprawna, dobrze chłodzi nawet w gorące dni,
– podsufitka – nowa, piękna 🙂
– bagażnik i komora silnika – bez objawów korozji, stan więcej niż zadawalający.

Saab jeździ świetnie, tak też się prezentuje; jest on jednym z elementów mojej motoryzacyjnej kolekcji, w tym jednym z dwóch Saabów.

Telefon: +48 601 061 252
Miejscowość: Katowice

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.