Saab

Saab 99 1972 – 25900 PLN – Poznań

Saab 99 pochodzi z czasów, gdy bardzo chętnie nawiązywał do lotniczej tradycji marki. Wszystko wszystko zostało tu rozsądnie zaplanowane i przemyślane, choć odmiennie niż dziś – nie oznacza to podobieństwa do konkurencji. Wóz ma swój niepowtarzalny charakter, szczególnie w dwudrzwiowym nadwoziu, rzadko dziś spotykanym i budującym stylowy wizerunek. Ten egzemplarz nigdy dużo nie jeździł – na jego liczninku widnieje przebieg zaledwie 74000 km i według słów sprzedającego jest on potwierdzony. Samochód jest kompletny, a wnętrze zachowane jest w znakomitym stanie, choć niestety na karoserii pojawiły się już pierwsze ślady korozji. Jak widać na zdjęciu bagażnika elementy blacharskie są już przygotowane – niewiele mu trzeba, by zrobić z niego piękny ideał.
Czytaj dalej

Saab 95 1967 – 28000 PLN – Wieluń

Saab 95 to pierwszy model marki z nadwoziem typu kombi. Posiada troje drzwi, lecz aż siedem miejsc, co dobrze obrazuje pragmatyczne, szwedzkie podejście do konstrukcji pojazdów. Jego opływowe kształty to spuścizna lotniczych korzeni marki, a jedyne stylistyczne szaleństwo zostało tu zawarte w stylizowanych płetwach z tyłu nadwozia. Saab 95 produkowany był w latach 1959-78. Egzemplarz z ogłoszenia pochodzi z końcówki produkcji pierwszej serii – tej, w której odnajdziemy jeszcze oryginalny, dwusuwowy silnik, zapewniający mu niepowtarzalne brzmienie i charakter.
Czytaj dalej

Saab 9-3 Viggen 1999 – 27000 PLN – Prabuty

Saab 9-3 Viggen otrzymał nazwę oznaczającą „Grom”. Dla miłośników marki to gwarantowane przyspieszenie pulsu, zwłaszcza, że pod maską drzemie silnik 2.3 Turbo wyciągający 230 koni mechanicznych, które wraz ze sportowym zawieszeniem dają wspaniałe wrażenia z jazdy. Viggen od wersji podstawowych wyróżnia się sportowym pakietem stylistycznym nadwozia, jak i skórzanym niebiesko-czarnym wykończeniem foteli, jest także bogato wyposażony jak na swoje lata, posiada m.in. podgrzewane, elektrycznie pozycjonowane fotele z opcją zapamiętywania ustawień czy wielofunkcyjną kierownicę. To szybkie, oryginalne i rzadko spotykane auto z zadatkami na prawdziwego klasyka.
Czytaj dalej

Saab 900 Turbo 1987 – 37500 PLN – Łódź

„Kiedy zwykliśmy budować myśliwce, nasze samochody nie mogą być takie, jak inne.” Szwedzki producent samolotów myśliwsko-szturmowych Viggen przez dziesięciolecia kroczył własną drogą, budując wozy niezwykle dopracowane technnicznie, bezpieczne i stylistycznie niepowtarzalne. Ten wspólny rodowód najłatwiej poczuć w najmocniejszych, doładowanych wersjach. Saab 900 Turbo kumuluje najlepsze cechy marki, gwarantując świetne osiągi i mnóstwo przyjemności z jazdy. Od zakończenia jego produkcji minęły już 23 lata, stąd coraz trudniejsze jest odnalezienie idealnego egzemplarza. Ten prezentuje się wyśmienicie, ma niski przebieg i został doprowadzony do idealnego stanu mechanicznego.
Czytaj dalej

Saab 900i 1987 – 9000 PLN – Poznań

Saab 900i wyróżnia się charakterystyczną sylwetką i bezproblemowo może służyć na co dzień, szczególnie gdy mówimy o właściciwe zachowanym egzemplarzu, odpowiednio zabezpieczonym przed korozją. Smaczków odnajdziemy w nim wiele… stacyjka umieszczona między fotelami, niemal pionowa przednia szyba, otwierana w charakterystyczny sposób maska. Przez dziesięciolecia była to marka wybierana przez indywidualistów i tak pozostało do dziś. Choć nowego Saaba w salonie już nie kupimy, na rynku wciąż odnajdziemy wiele ciekawych egzemplarzy, które dzięki swojej odmienności z latami nabierają klasycznego smaku.
Czytaj dalej

Saab 900 Turbo-16 1989 – SPRZEDANY

Jeżeli lubicie krokodyle, to jest jego ultra fajna wersja. Zachęca nie tylko wyrazistą sylwetką i trwałą konstrukcją, lecz także doskonałym prowadzeniem i solidną dawką mocy, którą oferuje już od najniższych obrotów. Saab 900 Turbo-16 to idealna propozycja dla każdego, kto jest mocno znużony unifikacją współczesnych samochodów. To z pewnością auto z duszą i charakterem, warte pieczołowitej odbudowy, jakiej został poddany egzemplarz z ogłoszenia.
Czytaj dalej

Saab 99 GL 1981 – 11500 PLN – Otwock

Komfortowy, dobrze wykonany i świetnie się prowadzący. W latach 70-tych należał do najlepszych małych sedanów na rynku, skutecznie konkurując z takimi wozami, jak BMW 2002 czy Alfa Romeo Giulia/Alfetta. Saab w owych czasach niezwykle często nawiązywał do lotniczej tradycji marki i również w kontakcie z samym samochodem możemy odnieść wrażenie, że to coś wyjątkowego. Wszystko tu wynika z rozsądku i racjonalnego podejścia, choć Saab 99 GL ma również swój własny charakter. Szczególnie w dwudrzwiowym nadwoziu, rzadko dziś spotykanym i budującym bardziej stylowy wizerunek.
Czytaj dalej

Saab 9000 CD Turbo 1988 – 10000 PLN – Nowe Opole

Saaby mają swój styl, co niezmiennie podkreślają miłośnicy od lat przywiązani do marki. Saab 9000 CD Turbo ma na karku już ponad ćwierć wieku, jednak gdy usiądziemy za kierownicą, z pewnością tego nie odczujemy. To elegancki sedan, który płytę podłogową dzielił m.in. z Alfa Romeo, dzięki czemu szybkiej jazdy się nie boi. Przestronne wnętrze, duży bagażnik, bogate wyposażenie i chętny do współpracy silnik wzmocniony turbosprężarką pozwalają używać go z satysfakcją na co dzień.
Czytaj dalej

Saab 900 1991 – 11000 PLN – Kraków

Saab 900 – Krokodyl – to wybór dla tych, którzy lubią nieszablonowe auta. Według hasła reklamowego był Trwały jak Mercedes, bezpieczny jak Volvo i dużo fajniejszy niż BMW. Nie były to słowa bez pokrycia, dzięki czemu miłośnicy szwedzkich samochodów należą do najbardziej wiernych ich miłośników. W wersji z 16-zaworową jednostką, automatem, niewysokim przebiegiem i zdrową blacharką może być dobry punktem wyjścia do zapoznania się z marką. Budżetu nie zrujnuje, lecz pozwoli zrozumieć (lub nie) dlaczego zakończenie produkcji Saabów było tak bardzo opłakiwane przez ich fanów.
Czytaj dalej

Saab 900i 1991 – SPRZEDANY

Saab 900i wyróżnia się charakterystyczną sylwetką i bezproblemowo może służyć na co dzień, choć gdy mówimy o egzemplarzu w tak doskonałym stanie – chciałoby się go wyprowadzać go na spacery jedynie przy ładnej pogodzie, gdy najbardziej będzie odwracać wzrok przechodniów i innych kierowców. Klasyczny krokodyl z przebiegiem zaledwie 145 tys. km to rzadki widok. Tymi samochodami jeździło się tak dobrze, że większość ma na liczniku dwu lub trzykrotnie więcej. Ten egzemplarz zachowany jest jednak zdecydowanie lepiej od większości. Nowy lakier, rewizja silnika, pięknie zachowane wnętrze – ta oferta ma mnóstwo atutów.
Czytaj dalej