Archiwum kategorii: Saab

Saab 900 1993 – 22000 PLN – Skorochów

Jego hasło reklamowe z czasów świetności mówi o nim chyba wszystko: “Saab 900: zbudowany jak Merc, bezpieczny jak Volvo i o wiele bardziej cool niż BMW.” Popularnie zwany Krokodylem, Saab 900 pierwszej serii, pojawił się w produkcji już w 1978 roku, a powodzeniem na rynku cieszył przez ponad 20 lat. Choć w tym egzemplarzu nie odnajdziemy tak lubianego przez wszystkich turbo, ma on z pewnością inne, niezwykle ważne atuty. Jest bezwypadkowy, ma niski potwierdzony dokumentacją przebieg i pochodzi wprost spod holenderskiego koca, co dokumentują zdjęcia w galerii.
Czytaj dalej Saab 900 1993 – 22000 PLN – Skorochów

Saab 9-3 Turbo Cabrio 2000 – 19900 PLN – Warszawa

Model 9-3 pierwszej generacji o oznaczeniu kodowym YS3D jest zmodernizowanym Saabem 900 II NG, który powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował ‘night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach, klimatyzacje i podgrzewane fotele. W tym egzemplarzu dodatkowo odnajdziemy turbosprężarkę, która sprawia, że Saab jedzie tak, jak każdy oczekuje. Czarny lakier, czarny dach i szare wnętrze pasują mu znakomicie. Saab 9-3 Turbo Cabrio to ciekawy samochód, którego wciąż możemy kupić w rozsądnym budżecie. Lato za sterami takiego wozu z pewnością będzie niezapomniane.
Czytaj dalej Saab 9-3 Turbo Cabrio 2000 – 19900 PLN – Warszawa

Saab 9-5 2001 – 27100 PLN – Warszawa

Saab 9-5 debiutował w 1997 roku jako następca flagowego modelu 9000. Jak zawsze w produkcie szwedzkiej marki, możemy odnaleźć tu szereg smaczków, przenoszących nas do zupełnie innego świata. Trzy spryskiwacze przedniej szyby, stacyjka umieszczona w środkowym tunelu, kontrolka niezapiętych pasów pod sufitem, wreszcie przycisk Night panel, wygaszający w nocy wszelkie niepotrzebne instrumenty. Do tego stylistyka, która pozwalała każdemu kierowcy poczuć się odrobinę pilotem. A że do latania przydatne jest sporo mocy, najwięcej entuzjazmu wzbudzały zawsze najmocniejsze wersje modelu. Tu do dyspozycji mamy 3-litrową jednostkę wzmocnioną niskociśnieniowym turbo. Wynik? Solidne 200 koni mechanicznych. Ten egzemplarz sprowadzony został ze Szwajcarii z przebiegiem jedynie 74 tysiące kilometrów. W ciągu trzech ostatnich lat porusza się okazjonalnie po polskich drogach, gdzie zdążył zrobić 6 tysięcy kilometrów w lekarskich rękach.
Czytaj dalej Saab 9-5 2001 – 27100 PLN – Warszawa

Saab 900 Turbo-16 Convertible 1991 – 55000 PLN – Zagnańsk

Saab 900 Turbo-16 Convertible łączy dwie najbardziej poszukiwane cechy wśród kultowych “krokodyli”. Pierwsza to 16-zaworowy silnik wyposażony w wysokociśnieniową turbosprężarkę, generujący ponad 170 koni mechanicznych. Druga to otarte nadwozie, czyniące z niego prawdziwie nieszablonowego klasyka. To samochód, który swoją niebanalną sylwetką i nieszablonowymi konstrukcyjnymi rozwiązaniami wyróżniał się z tłumu już gdy był nowy, i okazał się być sukcesem tak dużym, że zaskoczył ponoć nawet samego producenta. Kabriolet zaprezentowany został w 1983 roku, lecz produkcja ruszyła 3 lata później, wiosną 1986 roku. Opracowano go w oparciu o dwudrzwiowego sedana, a za produkcję odpowiadała fińska firma Valmet Automotive. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego okresu produkcji, z 1991 roku. To wersja przygotowana na rynek włoski, z wciąż zachowaną oryginalną powłoką lakierniczą i jasnym, skórzanym wnętrzem. Jak to we Włoszech bywa, na pokładzie odnajdziemy również instalację LPG, z której puryści mogą rezygnować, a oszczędni i ekologiczni – korzystać. Dzięki niej to doskonały samochód do jazdy, fantastycznie dynamiczny, ale i względnie ekonomiczny oraz jednocześnie – stylowy. Ma świetną kolorystykę i z pewnością zapewni pasażerom wiele niezapomnianych chwil.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo-16 Convertible 1991 – 55000 PLN – Zagnańsk

Saab 93 Cabrio 1999 – 21000 PLN – Poznań

Saab 93 Cabrio przez złośliwych nazywany jest Vectrą w kabriolecie, choć de facto w tym stwierdzeniu jest jedynie ziarno prawdy. Model 9-3 I YS3D jest zmodernizowanym Saabem 900 II NG, który powstał przy współpracy z General Motors, przy wykorzystaniu płyty podłogowej, na której bazowały Opel Vectra i Opel Calibra. Nie da się jednak powiedzieć, że są to podobne samochody. Charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Saab zachował swój indywidualny, inspirowany lotnictwem styl. To w tym modelu debiutował ‘night panel”, pozwalający wygasić niepotrzebne wskaźniki na desce, aby nie męczyć wzroku kierowcy. Nawet w otwartej wersji jest tu miejsce dla czterech osób, a o wygodą pasażerów dba elektrycznie składany dach, klimatyzacje i podgrzewane fotele. To ciekawy samochód, który nawet w doskonałym stanie wciąż da się kupić w rozsądnym budżecie. Lato za sterami takiego Saaba z pewnością będzie niezapomniane.
Czytaj dalej Saab 93 Cabrio 1999 – 21000 PLN – Poznań

Saab 9-3 Aero Cabrio 2006 – SPRZEDANY

Saab 9-3 Aero Cabrio jest niczym mała awionetka. Kabina otula pasażerów, wysoki kokpit, stacyjka w środkowej konsoli i funkcja Night panel pozwalająca wygasić większość oprzyrządowania podczas jazdy w nocy nadają mu niepowtarzalny klimat i charakter, a głębokie schowanie podgrzewanych foteli oraz windschott pozwalają przyjemnie podróżować z otwartym dachem nawet w temperaturze jedynie kilkunastu stopni. Pojechać nim można też zdecydowanie szybciej, niż moglibyśmy się początkowo spodziewać. Silnik 2,8 l V6 turbo generuje aż 280 koni mechanicznych, zostawiając kierowcy zawsze bezpieczny zapas mocy i momentu obrotowego. Ten egzemplarz pochodzi z amerykańskiego rynku, od 12 lat jest w Polsce, jest bezwypadkowy, legitymuje się pełną historią serwisową, niewysokim przebiegiem i pięknym stanem zachowania.
Czytaj dalej Saab 9-3 Aero Cabrio 2006 – SPRZEDANY

Saab 900S Convertible 1998 – 29000 PLN – Kraków

Saab 900S Convertible oferuje fantastyczne połączenie komfortu, ponadprzeciętnego bezpieczeństwa i wolności związanej z podróżowaniem bez dachu nad głową. Saab od lat ulubiona marka ludzi wolnego zawodu – lekarzy, architektów, prawników, artystów. Za kierownicą Saabów nie uświadczymy typów spod ciemnej gwiazdy ani młodocianych ścigantów – Ci wciąż twierdzą, że Saaby to zmodyfikowane Ople i… lepiej nie wyprowadzać ich z błędu. Saaby mają swój własny styl i charakter, a zastępujące “krokodyle” modele generacji NG są w dołku cenowym, dzięki czemu nawet perfekcyjny egzemplarz możemy znaleźć w rozsądnej cenie. Jeżeli znajdziemy miejsce dla zadbanej sztuki w garażu, jako kolejne auto w rodzinie sprawdzi się znakomicie.
Czytaj dalej Saab 900S Convertible 1998 – 29000 PLN – Kraków

Saab 900 NG 1994 – 8500 PLN – Warszawa

Saab 900: zbudowany jak Merc, bezpieczny jak Volvo i znacznie bardziej cool niż BMW, z takim hasłem reklamowym model rozpoczął podbój rynku pod koniec lat 70-tych. Jego następca, Saab 900 NG, gotowy był już w 1991 roku, jednak chęć dopracowania projektu i brak gotówki sprawiły, że zadebiutował dopiero dwa lata później. Dzięki wsparciu General Motors, szwedzka firma mogła rozpocząć produkcję i zaspokoić ogromny popyt na model. Konstrukcyjnie 900 NG bazował na płycie podłogowej Opla Vectry, jednak charakterystyczna stylistyka oraz wiele elementów technicznych zostało dopracowanych bądź stworzonych od nowa przez Szwedów. Samochód budził zaufanie i wyróżniał się na drodze. Skrupulatnie serwisowany i zadbany Saab 900 z ogłoszenia to ciekawe i nietuzinkowe auto firmy, która przeszła już do historii.
Czytaj dalej Saab 900 NG 1994 – 8500 PLN – Warszawa

Saab 9-3 Viggen 2000 – 34900 PLN – Cieszyn

Viggen (czyli “grom”) to myśliwiec z lat sześćdziesiątych opracowany przez lotniczy oddział Saaba. Saab 9-3 Viggen to zaprezentowana w 1999 roku wersja specjalna opracowana przez specjalistów z komórki SVO (Special Vehicle Operations), przy współpracy z brytyjskim Tom Walkinshaw Racing, znanym z opracowania wielu samochodów wyścigowych. Co tu odnajdziemy? Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik, zdolny od 2000 roku wykrzesać 230 KM z pojemności 2,3 l. Przyspieszenie? Pierwsza setka w 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna? Szalone 250 km/h, a do tego lotnicza legenda, do której nawiązuje logo w kształcie delty, widoczne na błotnikach i oparciach foteli. Dodatkowo Viggen otrzymał powiększony tylny spojler, charakterystyczne 17-calowe alufelgi, inny zderzak przedni i tylny, a także nakładki i progi oraz obniżone zawieszenie. Stworzono ich 4600 sztuk wyłącznie w trzech kolorach. Niebieska sztuka z ogłoszenia trafiła do Polski wprost z USA.
Czytaj dalej Saab 9-3 Viggen 2000 – 34900 PLN – Cieszyn

Saab 900 GT Aero 1993 – SPRZEDANY

Saaby to zawsze były samochody dla ludzi z fantazją. Mają unikalny styl i charakter. Ten jednak nie jest przeciętnym reprezentantem szwedzkiej marki. Dla poszukiwaczy rzadkich, limitowanych serii, ten Saab 900 GT Aero to nie lada gratka. Powstał w zaledwie 70 sztukach, skierowanych na rynek francuski. Powstały one na sam koniec produkcji klasycznego “krokodyla”, są najmocniejszą seryjną specyfikacją. Zbudowane zostały na podstawie najbardziej poszukiwanej wersji B202 16S z wysokociśnieniowym turbo, w nomenklaturze saabiarzy określanych jako “red box”, osiągających moc 185 KM. Wyróżniają się kilkoma specjalnymi dodatkami, jak np. zewnętrzny pakiet Aero i tapicerskie wstawki z wełny Ermenegildo Zegna. Przedstawiany egzemplarz to numer 28 w serii, co potwierdza tabliczka na desce rozdzielczej. Ma częściowo oryginalny lakier i oryginalną tapicerkę, co zwiększa jego walory kolekcjonerskie. Zwraca uwagę doskonały stan wizualny i mechaniczny, potwierdzony dokumentacją serwisową na kwotę dorównującą aktualnej cenie sprzedaży. Warto uzupełnić kolekcję o taki kąsek.
Czytaj dalej Saab 900 GT Aero 1993 – SPRZEDANY