Saab

Saab Sonett III 1972 – SPRZEDANY

Podczas nadchodzącej w maju aukcji The Spa Classic Sale na torze wyścigowym Spa Francorchamps nie trzeba być milionerem, by znaleźć coś dla siebie. Ten Saab Sonett III będzie licytowany bez ceny minimalnej i choć szacuje się, że może osiągnąć 85-110 tys. PLN, być może uda się go kupić taniej. Zaprojektowany przez Włochów i produkowany w Szwecji mały sportowy samochód został wyprodukowany w 8368 egzemplarzach. Posiada lekkie nadwozie z włókien szklanych, silnik V4 zapożyczony od Forda i tylko dwa miejsca. Taki zestaw absolutnie wystarczy, by zapewnić sportowe emocje. Egzemplarz licytowany przez dom aukcyjny Bonhams jest jednym z ładniejszych na rynku – po kompleksowej restauracji z pewnością zauroczył swoim stanem nowego właściciela, który wylicytował go za 16100 euro czyli ok. 67502 PLN.
Czytaj dalej

Saab 900 Convertible 1990 – SPRZEDANY

Saab 900 Convertible należy do kanonu motoryzacyjnych klasyków. Swoją niebanalną sylwetką i nieszablonowymi konstrukcyjnymi rozwiązaniami wyróżniał się z tłumu już gdy był nowy, i okazał się być sukcesem tak dużym, że zaskoczył ponoć nawet samego producenta. Zaprezentowany został w 1983 roku, lecz produkcja ruszyła 3 lata później, wiosną 1986 roku. Opracowano go w oparciu o dwudrzwiowego sedana, a za produkcję odpowiadała fińska firma Valmet Automotive. Egzemplarz z ogłoszenia kusi pięknym, klasycznym połączeniem „triple black” – czarnego lakieru, czarnego wnętrza i dachu. Pod maską posiada najmocniejszy silnik wolnossący, oferowany w ostatnich latach produkcji.
Czytaj dalej

Saab 900 Turbo 16 1985 – 9999 PLN – Gorzów Wielkopolski

To nie jest szablonowe auto i też dla nieszablonowo żyjących było projektowane. Nie każdy nazwie go pięknym, lecz są tacy, którzy uważają, że jest doskonały. Saab, marka indywidualistów, już nie istnieje, lecz szczęśliwie pozostawiła po sobie okazy, które warto ratować. W ogłoszeniu najmocniejszy z „płaskonosych” (przedliftowych), Saab 900 Turbo 16, w 175-konnej wersji bez katalizatora. Pierwsza setka w 8,5 s, co w 1985 roku robiło piorunujące wrażenie, a i dziś w takim staruszku może przyjemnie zaskoczyć. Ten egzemplarz ma bardzo ładnie zachowane wnętrze i jest oferowany w doskonałej cenie, co ma oczywiście swoją przyczynę. W tym przypadku przygodę z „krokodylem” wypadałoby rozpocząć od prac blacharsko-lakierniczych.
Czytaj dalej

Saab 9-5 Vector 2001 – 25000 PLN – Poznań

Saab bez wątpienia jest marką, która wybija się z szarej motoryzacyjnej przeciętności, proponując przez lata szereg rozwiązań, które mogliśmy znaleźć tylko tutaj. Saab 9-5 Vector to propozycja dla indywidualisty, który w niewielkim budżecie chciałby znaleźć samochód szybki, oryginalny, z szeregiem odniesień do lotniczej tradycji. Tylko tutaj odnajdziemy tak oryginalne rozwiązania, jak kluczyk stacyjki w panelu środkowym, możliwość wygaszenia wszystkich wskaźników poza prędkościomierzem w nocy oraz sygnalizację niezapiętych pasów w podsufitce. Ta pozornie skromna limuzyna w topowej wersji „Vector” otrzymała trzylitrowy silnik wzmocniony turbosprężarką, który zapewnia jej 200 KM i prawdziwie sportowe aspiracje. W ogłoszeniu pięknie zachowana sztuka z niewysokim przebiegiem.
Czytaj dalej

Saab 99 1972 – 25900 PLN – Poznań

Saab 99 pochodzi z czasów, gdy bardzo chętnie nawiązywał do lotniczej tradycji marki. Wszystko wszystko zostało tu rozsądnie zaplanowane i przemyślane, choć odmiennie niż dziś – nie oznacza to podobieństwa do konkurencji. Wóz ma swój niepowtarzalny charakter, szczególnie w dwudrzwiowym nadwoziu, rzadko dziś spotykanym i budującym stylowy wizerunek. Ten egzemplarz nigdy dużo nie jeździł – na jego liczninku widnieje przebieg zaledwie 74000 km i według słów sprzedającego jest on potwierdzony. Samochód jest kompletny, a wnętrze zachowane jest w znakomitym stanie, choć niestety na karoserii pojawiły się już pierwsze ślady korozji. Jak widać na zdjęciu bagażnika elementy blacharskie są już przygotowane – niewiele mu trzeba, by zrobić z niego piękny ideał.
Czytaj dalej

Saab 95 1967 – 28000 PLN – Wieluń

Saab 95 to pierwszy model marki z nadwoziem typu kombi. Posiada troje drzwi, lecz aż siedem miejsc, co dobrze obrazuje pragmatyczne, szwedzkie podejście do konstrukcji pojazdów. Jego opływowe kształty to spuścizna lotniczych korzeni marki, a jedyne stylistyczne szaleństwo zostało tu zawarte w stylizowanych płetwach z tyłu nadwozia. Saab 95 produkowany był w latach 1959-78. Egzemplarz z ogłoszenia pochodzi z końcówki produkcji pierwszej serii – tej, w której odnajdziemy jeszcze oryginalny, dwusuwowy silnik, zapewniający mu niepowtarzalne brzmienie i charakter.
Czytaj dalej

Saab 9-3 Viggen 1999 – SPRZEDANY

Saab 9-3 Viggen otrzymał nazwę oznaczającą „Grom”. Dla miłośników marki to gwarantowane przyspieszenie pulsu, zwłaszcza, że pod maską drzemie silnik 2.3 Turbo wyciągający 230 koni mechanicznych, które wraz ze sportowym zawieszeniem dają wspaniałe wrażenia z jazdy. Viggen od wersji podstawowych wyróżnia się sportowym pakietem stylistycznym nadwozia, jak i skórzanym niebiesko-czarnym wykończeniem foteli, jest także bogato wyposażony jak na swoje lata, posiada m.in. podgrzewane, elektrycznie pozycjonowane fotele z opcją zapamiętywania ustawień czy wielofunkcyjną kierownicę. To szybkie, oryginalne i rzadko spotykane auto z zadatkami na prawdziwego klasyka.
Czytaj dalej

Saab 900 Turbo 1987 – SPRZEDANY

„Kiedy zwykliśmy budować myśliwce, nasze samochody nie mogą być takie, jak inne.” Szwedzki producent samolotów myśliwsko-szturmowych Viggen przez dziesięciolecia kroczył własną drogą, budując wozy niezwykle dopracowane technnicznie, bezpieczne i stylistycznie niepowtarzalne. Ten wspólny rodowód najłatwiej poczuć w najmocniejszych, doładowanych wersjach. Saab 900 Turbo kumuluje najlepsze cechy marki, gwarantując świetne osiągi i mnóstwo przyjemności z jazdy. Od zakończenia jego produkcji minęły już 23 lata, stąd coraz trudniejsze jest odnalezienie idealnego egzemplarza. Ten prezentuje się wyśmienicie, ma niski przebieg i został doprowadzony do idealnego stanu mechanicznego.
Czytaj dalej

Saab 900i 1987 – 9000 PLN – Poznań

Saab 900i wyróżnia się charakterystyczną sylwetką i bezproblemowo może służyć na co dzień, szczególnie gdy mówimy o właściciwe zachowanym egzemplarzu, odpowiednio zabezpieczonym przed korozją. Smaczków odnajdziemy w nim wiele… stacyjka umieszczona między fotelami, niemal pionowa przednia szyba, otwierana w charakterystyczny sposób maska. Przez dziesięciolecia była to marka wybierana przez indywidualistów i tak pozostało do dziś. Choć nowego Saaba w salonie już nie kupimy, na rynku wciąż odnajdziemy wiele ciekawych egzemplarzy, które dzięki swojej odmienności z latami nabierają klasycznego smaku.
Czytaj dalej

Saab 900 Turbo-16 1989 – SPRZEDANY

Jeżeli lubicie krokodyle, to jest jego ultra fajna wersja. Zachęca nie tylko wyrazistą sylwetką i trwałą konstrukcją, lecz także doskonałym prowadzeniem i solidną dawką mocy, którą oferuje już od najniższych obrotów. Saab 900 Turbo-16 to idealna propozycja dla każdego, kto jest mocno znużony unifikacją współczesnych samochodów. To z pewnością auto z duszą i charakterem, warte pieczołowitej odbudowy, jakiej został poddany egzemplarz z ogłoszenia.
Czytaj dalej