Archiwum kategorii: Seat

Seat 600 D 1966 – 19000 PLN – Obrowiec

Seat 600 to niewielki, dwudrzwiowy fastback, produkowany od maja 1957 roku do sierpnia 1973 roku na licencji Fiata. Samochód, który był częścią cudu gospodarczego w powojennej Hiszpanii, walnie przyłożył się do zmotoryzowania Półwyspu Iberyjskiego, podobnie, jak u nas Fiat 126p, choć tam wszystko zaczęło się prawie dwie dekady wcześniej i mogło zaoferować więcej tak pod względem przestrzeni w kabinie, jak i osiągów. Seat 600 ważył jedynie 580 kg, ale za to mógł wygodnie pomieścić 4 osoby. Napędzany był silnikiem umieszczonym z tyłu i napędzającym koła tylne, w odróżnieniu jednak od mniejszego Fiata 500, tu jednostka mimo niewielkiej pojemności miała już 4 cylindry i była chłodzona cieczą. Seat 600 D to druga seria produkcyjna tego modelu, oferowana w lata 1963-70, ostatnia, w której odnaleźć można drzwi otwierane pod wiatr, czyli tzw. „kurołapki”. Dysponuje silnikiem powiększonym do pojemności 767 cm³ o mocy zwiększonej do 25 KM. W Hiszpanii wszyscy nazywali te samochody „ombligo” (pępek), ponieważ wszyscy je mieli 🙂 W Polsce bardziej znana była inna licencyjna odmiana 600tki, czyli Zastava 750, choć co ciekawe, w tamtych latach również partia Seatów trafiła na polski rynek.
Czytaj dalej Seat 600 D 1966 – 19000 PLN – Obrowiec

Seat Toledo 1998 – SPRZEDANY

Seat Toledo był pierwszym hiszpańskim samochodem stworzonym w całości pod zarządem grupy VAG. Do jego konstrukcji wykorzystano płytę podłogową Volkswagena Golfa/Jetty, a nadwozie zaprojektował włoski stylista, Giorgetto Giugiaro. Kusił zgrabnymi kształtami, ale też praktycznymi zaletami, jak choćby 550-litrowym bagażnikiem czy trwałymi jednostkami napędowymi. Powstawał w latach 1991-99, a później jego linia produkcyjna została przeniesiona do Chin, gdzie jego życie trwało do 2010 roku. Dziś ładnie zachowany egzemplarz to już rzadkość, również na polskich drogach. Ten egzemplarz przejechał dotąd jedynie 90 tys. km.
Czytaj dalej Seat Toledo 1998 – SPRZEDANY

Seat 600 E 1971- SPRZEDANY

Seat 600 pochodził z Hiszpanii i był licencyjną wersją genialnego projektu Dante Giacosa. Jego pierwowzór, Fiat 600, był niezwykle popularny, w latach 1955-1969 w fabryce Mirafiori w Turynie powstał w ilości 2,6 miliona sztuk. Jego wyższości nad popularną „pięćsetką” nie trzeba długo dowodzić. Chłodzony cieczą, czterocylindrowy silnik, nadwozie mogące bez problemu pomieścić 4 osoby i bagaż, prędkość maksymalna sięgająca 110 km/h. Jego racjonalność, solidność, niezawodność i zarazem skromność sprawiają, że model jest uznawany za jeden z najlepszych przedstawicieli swojej klasy. Dość powiedzieć, że pracownicy Seata żegnali produkcję modelu transparentem „Urodziłeś się księciem i umierasz królem”. Przedstawiony egzemplarz to przedstawiciel drugiej serii produkcyjnej, oznaczonej literą „E”. Wyróżnia się zawiasami drzwi przeniesionymi na przedni słupek, powiększonymi przednimi i tylnymi światłami oraz zmienionymi detalami wnętrza.
Czytaj dalej Seat 600 E 1971- SPRZEDANY

Seat 131 1430 1977 – 32900 PLN – Kruszyna

Tak, to jest Mirafiori, choć w nieco innym wydaniu, niż znamy z naszych dróg. Seat 131 to licencyjna wersja Fiata 131, produkowana od 1975 roku do połowy 1982. Najważniejszą różnicą była własna paleta silników, w wersji L/1430 była to jednostka 1,43 l OHC z czterobiegową skrzynią, wyróżniająca się prostokątnymi lampami, a w wersji E/1600 (z czterema okrągłymi reflektorami) było to DOHC o pojemności 1,592 l i pięciobiegowa skrzynia. Nawet w podstawowej wersji nie brakowało mu dynamiki – 75 koni mechanicznych przy masie poniżej tony pozwalało rozpędzić się do 155 km/h. Podobnie jak we włoskim odpowiedniku, rozróżniano 3 serie produkcyjne, a prezentowany egzemplarz pochodzi z tej pierwszej, z charakterystycznymi tylnymi lampami, przypominającymi „tetris” (w tamtych latach i szerokości geograficznej mówiono, że to krzyż z jednym bocznym ramieniem). Zwraca uwagę świetny stan samochodu. Zarówno lakier, jak i wnętrze wyglądają fantastycznie, pod maską jest piękny porządek, a efekt dopełniają skręcane, aluminiowe felgi.
Czytaj dalej Seat 131 1430 1977 – 32900 PLN – Kruszyna

Seat 600E 1970 – SPRZEDANY

Potocznie uważa się, że pierwszym popularnym, włoskim, powojennym samochodem jest Fiat 500, lecz nie jest to zgodne z prawdą. To przed nim pojawiło się popularne Seicento, czyli Fiat 600. Niezwykle popularny, w latach 1955-1969 w fabryce Mirafiori w Turynie powstał w ilości 2,6 miliona sztuk. Poza tym doczekał się również wersji licencyjnych, powstając również w Jugosławii, Argentynie, Chile, Kolumbii, Niemczech i w Hiszpanii, gdzie stał się symbolem cudu gospodarczego. To właśnie stamtąd pochodzi Seat 600 E, prezentowany w ogłoszeniu. Jego wyższości nad popularną „pięćsetką” nie trzeba długo dowodzić. Chłodzony cieczą, czterocylindrowy silnik, nadwozie mogące bez problemu pomieścić 4 osoby i bagaż, prędkość maksymalna sięgająca 110 km/h. Jego racjonalność, solidność, niezawodność i zarazem skromność sprawiają, że model jest uznawany za jeden z najlepszych włoskich projektów XX wieku. Do tego stylistyka, zdecydowanie pozwalająca wyróżnić się na ulicy. Model swoich fanów na całym świecie ma do dziś. Ten prezentowany ma lekka, pastelową kolorystykę. Podczas renowacji chromowana galanteria została polakierowana na kremowo i choć jest to pewne odejście od oryginału, z pewnością rekompensuje je bardzo atrakcyjna cena.
Czytaj dalej Seat 600E 1970 – SPRZEDANY

Seat Marbella Jeans 1991 – SPRZEDANY

Giorgetto Giugiaro podczas prezentacji Fiata Pandy w 1980 roku stwierdził, że Panda jest dżinsy – prosta, praktyczna, bez fanaberii. Słowa te dosłownie potraktowali Hiszpanie, tworząc dziesięć lat później wersję specjalną jego licencyjnej odmiany. Seat Marbella Jeans dostępny był jedynie przez dwa lata i oferował coś, co we wnętrzach samochodów spotkać możemy niezwykle rzadko… tapicerkę uszytą z dżinsu, wprowadzającą do jego wnętrza ciekawy koloryt. Samochód dostępny był jedynie w kolorze granatowym lub białym, oprócz wnętrza wyróżniał się lakierowanymi na biało felgami z małymi kapslami oraz odpowiednią grafiką. Ten egzemplarz przez lata był jedynie okazjonalnie użytkowany, co pozwoliło przetrwać mu do dziś w bardzo dobrej formie. Podobnie jak i ponad ćwierć wieku temu, tak i teraz może z powodzeniem służyć w mieście, jak i pojechać poza nie. Wysoki prześwit sprawia, że żadne bezdroża mu niestraszne, a malutki czterocylindrowy silniczek ma niewielki apetyt na paliwo. Seat w ostatnim czasie przeszedł pełen serwis i profesjonalną kosmetykę, i zarejestrowany już w Polsce, dzielnie przemierza pierwsze kilometry.
Czytaj dalej Seat Marbella Jeans 1991 – SPRZEDANY