Shelby

Shelby 289 Cobra 1963 – SPRZEDANY

Legenda amerykańskiej motoryzacji – Carroll Shelby i jego niezrównana Cobra. Ten słynny projektant samochodów sportowych oraz kierowca wyścigowy swoją kultową torpedę stworzył na początku lat sześćdziesiątych XX wieku. Shelby Cobra połączyła brytyjską łatwość prowadzenia i finezję z amerykańskim potężnym silnikiem. Według Światowego Rejestru Cobry i GT40, Francis Ford Motors z Portland, w stanie Oregon, wydał Cobrę numer CSX 2075 lokalnemu klientowi Chetowi McFallo i to właśnie ten samochód znalazł się dziś na aukcji. Jej pierwszy właściciel szybko przekształcił Cobrę w coś, co fabryka nazwała „Dragonsnake”, czyli auto stworzone do wyścigów równoległych. Ten okaz Cobry był jednym z pierwszych, w których wykorzystano silnik 289 V8, i prawdopodobnie jednym z najpotężniejszych. W 1971 roku, wraz z nowym właścicielem, Cobra zakończyła sportową działalność i przywrócona została do drogowej specyfikacji. Trzy lata później w kolejnych rękach samochód przeszedł pełną renowację i otrzymał czarny lakier na nadwoziu. Dziś CSX 2075, z uroczą patyną, oryginalnym czarnym wnętrzem oraz kołem zapasowym i zegarami, z podpisem Carrolla Shelbyego na desce rozdzielczej, wyceniana jest przez dom aukcyjny na 850 – 950 tysięcy dolarów, czyli równowartość w przybliżeniu 3 – 3,4 miliona złotych, sprzedana została na aukcji za 803000 dolarów, czyli poniżej wyceny.
Czytaj dalej

Shelby Daytona Coupe Replika 1964 – ok. 337000 PLN – USA

Shelby Daytona Coupe to jedna z największych amerykańskich wyścigowych legend. Zbudowana ręcznie w zaledwie 6 egzemplarzach w latach 1964-65 zadziwia swoimi muskularnymi kształtami, będąc dziś jednym z najdroższych amerykańskich samochodów w historii. Jej podstawą było AC 289 z silnikiem V8 Hemi osiągającym 380 KM przy niebotycznych 8000 obr/min. Choć powstała pół wieku temu, osiągami dorówna każdemu współczesnemu samochodowi – to czysta adrenalina na kołach. Jej duch wskrzeszony został w prezentowanej, wielokrotnie tańszej od oryginału replice, zbudowanej w 2004 roku i drobiazgowo przebudowanej w 2007. Korzysta ona z osiągnięć współczesnej mechaniki, zadziwiając 525-konnym small blockiem.
Czytaj dalej

Shelby GT 500 1969 – SPRZEDANY

Dodatkowe wloty powietrza, inne światła, wnętrze i silnik. Shelby GT 500 był zmodyfikowaną wersją Mustanga, która otrzymała 428-calową jednostkę V8 zapewniającą rasowe osiągi. Za modyfikacje i produkcję serii odpowiedzialny był Carroll Shelby – wyścigowy kierowca i konstruktor, człowiek legenda, mający już wtedy doświadczenie zza kierownicy w F1 i stworzenie słynnej Cobry. W ogłoszeniu pięknie utrzymany rarytas w rzadkiej specyfikacji – to jeden z 740 egzemplarzy wyposażonych w fabryczną klimatyzację. Jeżeli marzysz o Eleanor… to będzie zdecydowanie lepszy nabytek.
Czytaj dalej

Shelby GT500 1967 – SPRZEDANE

Z dodatkowymi halogenami na atrapie i garbatą maską z dodatkowymi wlotami powietrza Shelby GT500 wygląda niezwykle, jednak jego największe zalety skrywają się w środku. Rok 1967 był pierwszym, w którym Ford powiększył komorę silnika w celu umieszczenia 390-calowego big blocka. Carroll Shelby poszedł krok dalej, z jego manufaktury w tym roku wyjechały pierwsze potwory o oznaczeniu GT500. Jego silnik – Ford 428 Interceptor – pochodził wprost z wozów policyjnych. Siedem litrów pojemności przekładało się tu na fabryczną moc 355 KM, którą bez problemu można podnieść. Licytowany egzemplarz został konkursowo odrestaurowany, a jego właściciel nie odmówił pokusie dalszego zwiększania mocy – jego 462 calowy stroker serwuje już 437 KM. Ten legendarny i niezwykle rzadki Mustang sprzedany został za ok. 734 tys. PLN.
Czytaj dalej

Ford Shelby Mustang GT500 1967 – SPRZEDANY

Wygląda doskonale, jeździ fantastycznie i jako jedna z zaledwie 11 sztuk stworzonych w tej specyfikacji przez legendarną firmę Carolla Shelby’ego jest prawdziwym rarytasem. Ford Shelby Mustang GT500 wyposażony jest w 428-calową jednostkę V8, czyli 7-litrowy big block, który w zestawieniu z manualną 4-biegową skrzynią robi z niego prawdziwego potwora. Samochód odrestaurowany został w połowie lat 80-tych, jest w pełni zgodny z oryginalną specyfikacją i sprzedany został za równowartość około pół miliona złotych (już z prowizją domu aukcyjnego).
Czytaj dalej

Shelby Cobra Daytona Factory Five 1965 – ok. 228000 PLN – Niemcy

Shelby Cobra Daytona to jedna z największych amerykańskich wyścigowych legend. Zbudowana ręcznie w zaledwie 6 egzemplarzach w 1965 roku zadziwia swoimi muskularnymi kształtami, będąc dziś jednym z najdroższych amerykańskich samochodów w historii. Jej podstawą było AC 289 z silnikiem V8 Hemi osiągającym 380 KM przy niebotycznych 8000 obr/min. Choć Shelby Cobra Daytona powstała pół wieku temu, osiągami dorówna każdemu współczesnemu samochodowi – to czysta adrenalina na kołach. Jej duch wskrzeszony został w wielokrotnie tańszej współczesnej replice, zbudowanej przez Factory Five.
Czytaj dalej

Ford Mustang Shelby GT350 1967 – SPRZEDANY

Brytyjczycy zakręceni na punkcie motoryzacji nie pytają, gdzie spędzić ten weekend. Trwa Goodwood Revival – spotkanie, na którym poczuć możemy zapach dawnego motorsportu. Dziś w ramach imprezy licytuje Bonhams – sporo, perełek, wiele z mocno zaznaczoną historią wyścigową. Ford Mustang Shelby GT350 powstał jako ukoronowanie serii trzech zwycięstw w amerykańskiej serii SCCA. Za modyfikacje odpowiedzialny jest tu Carroll Shelby – wyścigowy kierowca i konstruktor, człowiek legenda, mający już wtedy za sobą starty w F1 i stworzenie Shelby Cobra. Licytowany Mustang jest zaledwie 130 mil po konkursowej renowacji, której koszt wyniósł ponad 100 tys. funtów. Kwotę tą przy sprzedaży udało się odzyskać z nawiązką.
Czytaj dalej