Archiwum kategorii: Shelby

Shelby GT350SR restomod 1966 – SPRZEDANY

Carroll Shelby to człowiek legenda. Kierowca i konstruktor, który tworzył auta zawsze warte więcej niż suma ich części. Przedstawiony Shelby GT350SR swoje drugie życie otrzymał w firmie Unique Performance w 2003 roku, na podstawie licencji udzielonej przez Shelby American, Inc. Podobnie jak oryginał z lat 60-tych, budowany był tak, by rzadko kto mógł mu dorównać na drodze. Zastosowano tu silnik o wysokich osiągach, manualną pięciostopniową skrzynię biegów, nowoczesne (z przodu niezależne) zawieszenie i hamulce – tarczowe przy wszystkich kołach, o imponującej średnicy 12 cali. Jego V8 z elektronicznym wtryskiem i elektronicznym regulatorem zapłonu oferuje moc do 450 koni mechanicznych przy 6000 obr./min. We wnętrzu odnajdziemy klasyczny styl, z piękną drewnianą kierownicą, skórzanymi kubłami i podpisami legendarnego Shelby’ego. Ten piękny restomod sprzedany został za 84 tys. USD (ok. 316 tys. PLN), zdecydowanie poniżej przedaukcyjnej wyceny.
Czytaj dalej Shelby GT350SR restomod 1966 – SPRZEDANY

Shelby 289 Cobra 1965 – SPRZEDANA

Oryginalna Cobra ze znaczkiem Shelbyego to dziś prawdziwy rarytas łączący w sobie to co najlepsze z brytyjskiej i amerykańskiej motoryzacji. To spełnienie marzeń o silniku V8 w filigranowym nadwoziu roadstera. Mały samochód sportowy stworzony przez AC Cars i Carrolla Shelby’ego bazował na zmienionym nadwoziu modelu Ace, początkowo z 4,2 l, później 4,7 l silniku od Forda i dyferencjale z Jaguara E-Type. Wystawiony na licytacji okaz Shelby 289 Cobra o numerze CSX 2442, z pięknym czerwonym nadwoziem i czarnym wnętrzem, dachem oraz hardtopem, to oryginał z 1964 roku, fabrycznie wyposażony w akcesoria: bagażnik na tylnej klapie, szprychowe koła, białe opony i hardtop. Cobra napędzana jest oryginalnym silnikiem 289 V8 Forda, który sprzężony jest z czterobiegową manualną skrzynią T10. Wszystkie części samochodu posiadają odpowiednie numery seryjne. We wnętrzu piękna drewniana kierownica AC, sportowe pasy Impact, wszystkie dodatki opatrzone znaczkami Cobra. Ta Shelby 289 Cobra w jednych rękach przebywa od niemal pół wieku, a renowację przeszła prawie 30 lat temu. Piękny i gotowy do drogi okaz sprzedany został za 995 tysięcy dolarów, a więc około 3,39 miliona złotych.
Czytaj dalej Shelby 289 Cobra 1965 – SPRZEDANA

Shelby GT350 R 1965 – USA

Ford całkiem niedawno po raz kolejny przypomniał o swojej fascynującej historii osiągnięć w sportach motorowych i przywrócił do życia wyścigową legendę Mustanga Shelby, wypuszczając nową odsłonę GT350R. Jednak fani prawdziwych amerykańskich wozów nigdy nie przejdą obojętnie obok Shelby’ego z lat 60-tych. R-ka zbudowana na bazie drogowej 350-tki to samochód przygotowany do zawodów serii wyścigowych organizowanych przez Sports Car Club of America. Na pierwszy rzut oka samochód nie różni się od zwykłego Mustanga Fastback, czy nawet drogowego GT350, jednak najważniejsze znajduje się pod maską potwora. Podrasowane 4,7-litrowe V8 generowało 350 KM, dając Shelby GT350 R niesamowity stosunek mocy do masy. Ważący jedyne 1156 kg Mustang rozpędzał się w 5,5 sekundy do 100 km/h, a ćwierć mili pokonywał w 13,6 sekundy. Pomimo oczywistych zalet produkowanych wówczas samochodów, sfrustrowany brakiem zainteresowania, Shelby America zapakowało 6 swoich najlepszych samochodów: Cobrę Daytona coupe, GT40, Cobrę 289 i 427, drogowe GT350 i jego wyścigowego brata GT350 R, i zabrała je w trasę po 12 miastach, nazywając event Cobra Caravan. Wystawiony na aukcji okaz jest elementem tej słynnej karawany. Samochód o numerze 5R213, zaraz po zakończeniu objazdu USA, został jednym z pięciu samochodów wywiezionych do Peru przez importera Benito Loresa, którego klienci postanowili wykorzystać modele GT350 R do ścigania się w rajdach w stylu alpejskim. O dziwo, 5R213 przetrwało nietknięte po rajdzie Inków, który ukończyło na 6-stym miejscu. W latach 80-tych wóz pozostawał w zasadniczo oryginalnym stanie, jednak potrzebował renowacji. John Brown z firmy Thoroughbred Restorations spędził trzy lata na odnawianiu i ulepszaniu samochodu zgodnie ze swoimi nieskazitelnymi standardami. Mustang w swojej obecnej formie wygrał wszystkie trzy najbardziej znaczące nagrody dla GT350: Gold Concours na SAAC 42 w Indianapolis, Gold Concours na Mid-America Shelby Nationals w Tulsie oraz MCA Gold na Grand Nationals w Kansas City, wszystko w 2017 roku. Ta niesamowita legenda Shelby’ego wyceniona została na 1 – 1,2 miliona dolarów, czyli około 3,5 – 4,3 miliona złotych.
Czytaj dalej Shelby GT350 R 1965 – USA

Shelby 289 Cobra 1963 – SPRZEDANY

Legenda amerykańskiej motoryzacji – Carroll Shelby i jego niezrównana Cobra. Ten słynny projektant samochodów sportowych oraz kierowca wyścigowy swoją kultową torpedę stworzył na początku lat sześćdziesiątych XX wieku. Shelby Cobra połączyła brytyjską łatwość prowadzenia i finezję z amerykańskim potężnym silnikiem. Według Światowego Rejestru Cobry i GT40, Francis Ford Motors z Portland, w stanie Oregon, wydał Cobrę numer CSX 2075 lokalnemu klientowi Chetowi McFallo i to właśnie ten samochód znalazł się dziś na aukcji. Jej pierwszy właściciel szybko przekształcił Cobrę w coś, co fabryka nazwała „Dragonsnake”, czyli auto stworzone do wyścigów równoległych. Ten okaz Cobry był jednym z pierwszych, w których wykorzystano silnik 289 V8, i prawdopodobnie jednym z najpotężniejszych. W 1971 roku, wraz z nowym właścicielem, Cobra zakończyła sportową działalność i przywrócona została do drogowej specyfikacji. Trzy lata później w kolejnych rękach samochód przeszedł pełną renowację i otrzymał czarny lakier na nadwoziu. Dziś CSX 2075, z uroczą patyną, oryginalnym czarnym wnętrzem oraz kołem zapasowym i zegarami, z podpisem Carrolla Shelbyego na desce rozdzielczej, wyceniana jest przez dom aukcyjny na 850 – 950 tysięcy dolarów, czyli równowartość w przybliżeniu 3 – 3,4 miliona złotych, sprzedana została na aukcji za 803000 dolarów, czyli poniżej wyceny.
Czytaj dalej Shelby 289 Cobra 1963 – SPRZEDANY

Shelby Daytona Coupe Replika 1964 – SPRZEDANE

Shelby Daytona Coupe to jedna z największych amerykańskich wyścigowych legend. Zbudowana ręcznie w zaledwie 6 egzemplarzach w latach 1964-65 zadziwia swoimi muskularnymi kształtami, będąc dziś jednym z najdroższych amerykańskich samochodów w historii. Jej podstawą było AC 289 z silnikiem V8 Hemi osiągającym 380 KM przy niebotycznych 8000 obr/min. Choć powstała pół wieku temu, osiągami dorówna każdemu współczesnemu samochodowi – to czysta adrenalina na kołach. Jej duch wskrzeszony został w prezentowanej, wielokrotnie tańszej od oryginału replice, zbudowanej w 2004 roku i drobiazgowo przebudowanej w 2007. Korzysta ona z osiągnięć współczesnej mechaniki, zadziwiając 525-konnym small blockiem.
Czytaj dalej Shelby Daytona Coupe Replika 1964 – SPRZEDANE

Shelby GT 500 1969 – SPRZEDANY

Dodatkowe wloty powietrza, inne światła, wnętrze i silnik. Shelby GT 500 był zmodyfikowaną wersją Mustanga, która otrzymała 428-calową jednostkę V8 zapewniającą rasowe osiągi. Za modyfikacje i produkcję serii odpowiedzialny był Carroll Shelby – wyścigowy kierowca i konstruktor, człowiek legenda, mający już wtedy doświadczenie zza kierownicy w F1 i stworzenie słynnej Cobry. W ogłoszeniu pięknie utrzymany rarytas w rzadkiej specyfikacji – to jeden z 740 egzemplarzy wyposażonych w fabryczną klimatyzację. Jeżeli marzysz o Eleanor… to będzie zdecydowanie lepszy nabytek.
Czytaj dalej Shelby GT 500 1969 – SPRZEDANY

Shelby GT500 1967 – SPRZEDANE

Z dodatkowymi halogenami na atrapie i garbatą maską z dodatkowymi wlotami powietrza Shelby GT500 wygląda niezwykle, jednak jego największe zalety skrywają się w środku. Rok 1967 był pierwszym, w którym Ford powiększył komorę silnika w celu umieszczenia 390-calowego big blocka. Carroll Shelby poszedł krok dalej, z jego manufaktury w tym roku wyjechały pierwsze potwory o oznaczeniu GT500. Jego silnik – Ford 428 Interceptor – pochodził wprost z wozów policyjnych. Siedem litrów pojemności przekładało się tu na fabryczną moc 355 KM, którą bez problemu można podnieść. Licytowany egzemplarz został konkursowo odrestaurowany, a jego właściciel nie odmówił pokusie dalszego zwiększania mocy – jego 462 calowy stroker serwuje już 437 KM. Ten legendarny i niezwykle rzadki Mustang sprzedany został za ok. 734 tys. PLN.
Czytaj dalej Shelby GT500 1967 – SPRZEDANE

Ford Shelby Mustang GT500 1967 – SPRZEDANY

Wygląda doskonale, jeździ fantastycznie i jako jedna z zaledwie 11 sztuk stworzonych w tej specyfikacji przez legendarną firmę Carolla Shelby’ego jest prawdziwym rarytasem. Ford Shelby Mustang GT500 wyposażony jest w 428-calową jednostkę V8, czyli 7-litrowy big block, który w zestawieniu z manualną 4-biegową skrzynią robi z niego prawdziwego potwora. Samochód odrestaurowany został w połowie lat 80-tych, jest w pełni zgodny z oryginalną specyfikacją i sprzedany został za równowartość około pół miliona złotych (już z prowizją domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Ford Shelby Mustang GT500 1967 – SPRZEDANY

Ford Mustang Shelby GT350 1967 – SPRZEDANY

Brytyjczycy zakręceni na punkcie motoryzacji nie pytają, gdzie spędzić ten weekend. Trwa Goodwood Revival – spotkanie, na którym poczuć możemy zapach dawnego motorsportu. Dziś w ramach imprezy licytuje Bonhams – sporo, perełek, wiele z mocno zaznaczoną historią wyścigową. Ford Mustang Shelby GT350 powstał jako ukoronowanie serii trzech zwycięstw w amerykańskiej serii SCCA. Za modyfikacje odpowiedzialny jest tu Carroll Shelby – wyścigowy kierowca i konstruktor, człowiek legenda, mający już wtedy za sobą starty w F1 i stworzenie Shelby Cobra. Licytowany Mustang jest zaledwie 130 mil po konkursowej renowacji, której koszt wyniósł ponad 100 tys. funtów. Kwotę tą przy sprzedaży udało się odzyskać z nawiązką.
Czytaj dalej Ford Mustang Shelby GT350 1967 – SPRZEDANY