Simca

Simca 1301 Special 1970 – 16900 PLN – Ostrów Wielkopolski

Simca bez wątpienia jest marką, której brakuje dziś w motoryzacyjnym krajobrazie. Wykupiona przez Peugeot’a w 1980 roku, została wycofana kilka lat później, pozostawiając po sobie jedynie historię i nieliczne zachowane egzemplarze. Simca 1301 to duży, wygodny i nowoczesny w swoim czasie samochód, produkowany od 1966 do 1975 roku. Simca 1301 Special z niewielkiej jednostki 1.3 l oferowała aż 70 KM, co zapewniało przyjemną i dynamiczną jazdę oraz prędkość maksymalną na poziomie 150 km/h. Ta Simca do Polski przywędrowała z Monako. Jest w oryginalnym stanie blacharskim i lakierniczym, zachowała również fabryczne wnętrze, natomiast jej mechanika przeszła gruntowny remont. To bardzo ciekawa i stylowa propozycja, alternatywa dla wszechobecnych na rynku Mercedesów i BMW.
Czytaj dalej

Simca Talbot 1510 LS 1979 – 19000 PLN – Kraków

Simca Talbot 1510 to wóz o tysiącu twarzy. Oferowany był początkowo jako Simca 1307, Chrysler Alpine, Dodge Alpine oraz Chrysler 150, a wzorowany był na nim nawet Moskwicz Aleko. To duży samochód rodzinny, zaprojektowany przez brytyjsko-francuski zespół Chrysler Europe. Ukazał się na rynku w 1975, zdobywając tytuł Europejskiego Samochodu Roku. Był to nowoczesny, przednionapędowy hatchback, obok VW Passata jeden z pierwszych w klasie. Modernizację przeszedł po przejęciu firmy Chrysler Europe przez PSA Peugeot Citroen. Simca Talbot 1510 (zwana na innych rynkach jako Talbot 1510, Talbot Alpine albo Talbot 150) produkowana była od lipca 1979 roku do 1982 roku. Projekt zarzucono, ponieważ stanowił wewnętrzną konkurencję dla Citroena BX, który miał zostać jedynym francuskim hatchbackem grupy. Zachowany w pięknym i oryginalnym stanie egzemplarz z ogłoszenia, w podstawowej wersji LS, wyposażony jest w silnik o pojemności 1294 cm³ na gaźniku Solex, który osiąga moc 68 KM. Zadbany, doprowadzony do pełnej sprawności technicznej pojazd, stanowi ciekawy i nietuzinkowy przykład klasyka, którym można spokojnie jeździć na co dzień.
Czytaj dalej

Simca 1000 Coupe 1967 – SPRZEDANA

Simca 1000 Coupe debiutowała na stoisku Bertone w Genewie w 1962 roku i nikt wówczas nie przypuszczał, że ten piękny, niewielki, sportowy wóz wywodzi się od samochodowego brzydkiego kaczątka w wersji sedan. Za metamorfozę odpowiadał Giorgetto Giugiaro i chociaż baza małego, umieszczonego z tyłu silnika o pojemności 944 cm³ i podstawowa mechanika pozostały niezmienione, to wnętrze, a szczególnie tablica rozdzielcza, były godne Ferrari. Dodano hamulce tarczowe na obu osiach, a moc silnika podniesiona została do 52 KM, co pozwalało na osiągnięcie 140 km/h. Do 1967 roku, kiedy to zastąpiła ją wersja 1200S, wyprodukowanych zostało 10600 sztuk. Wystawiony na aukcji egzemplarz posiada wciąż oryginalne wnętrze, a jego powłoka lakiernicza odświeżona została w 2004 roku. Simca jest w bardzo dobrym stanie i wyceniona została na 10 – 15 tys. euro, a więc około 43- 64 tys. złotych. Licytowana bez ceny minimalnej osiągnęła 11 500 euro.
Czytaj dalej

Matra-Simca Bagheera 1977 – 39999 PLN – Wałbrzych

Dwudrzwiowe coupe dla małej rodziny? Tak, to jest to. Matra-Simca Bagheera oferuje absolutnie niecodzienny i nietypowy układ z trzema fotelami umieszczonymi w jednym rzędzie, co było jej wyróżnikiem i jednocześnie najbardziej charakterystycznym elementem. Poza tym posiada modną wówczas sylwetkę klina, chowane reflektory, silnik umieszczony centralnie i napęd na tylną oś oraz nadwozie zbudowane z kompozytów, umieszczone na stalowym szkielecie. Ten egzemplarz ma minimalny przebieg i choć wymaga odnowienia powłoki lakierniczej, może być znakomitą bazą do stworzenia prawdziwej perełki.
Czytaj dalej

Simca 8 1949 – 55000 PLN – Wałbrzych

Był dziełem Dante Giacosy i narodził się jako Fiat 508 C „nuova Balilla” w 1937 roku. Duży, rodzinny sedan dzielił rodzinne podobieństwo z malutkim Topolino, choć otrzymał zdecydowanie mocniejszy i bardziej nowoczesny, górnozaworowy silnik o pojemności 1,1 l. W kolejnych latach zmieniono nazwę na Fiat 1100, a samochód popularnie zwany był z włoska – „Millecento”. Jesienią tego samego roku zaprezentowano go w Paryżu, a samochody na ten rynek powstawały w fabryce Fiat Simca w Nanterre i nazwane zostały Simca 8. Chwalono je za bardzo dobre osiągi i niskie zużycie paliwa, w produkcji utrzymały się do 1951 roku i właśnie egzemplarz z końca produkcji oferowany jest w ogłoszeniu. Co ciekawe, cała jego historia związana jest z Polską. Początkowo służył we francuskiej ambasadzie we Wrocławiu, by w latach 60-tych przejść w prywatne ręce, które pozwoliły utrzymać go w doskonałej kondycji do dziś.
Czytaj dalej

Simca 1100 GLS 1974 – SPRZEDANA

Simca bez wątpienia jest marką, której brakuje dziś w motoryzacyjnym krajobrazie. Wykupiona przez Peugeot’a w 1980 została wycofana kilka lat później, pozostawiając po sobie jedynie historię i nieliczne zachowane w idealnym stanie egzemplarze. Simca 1100 była konstrukcją bez wątpienia innowacyjną. Gdy debiutowała w 1967 była drugim na świecie hatchbackiem, z otwieraną tylną ścianą klapą bagażnika wraz z szybą oraz składanymi tylnymi fotelami. Dzięki umieszczonemu poprzecznie silnikowi i napędowi na przód była niezwykle użyteczna, oferując o wiele więcej miejsca w kabinie, niż ówczesna konkurencja. Choć wyprodukowano ich ponad 2 miliony, dziś spotkać je na drodze niełatwo, a egzemplarz w perfekcyjnym stanie z przebiefiem zaledwie 7000 km to prawdziwy biały kruk.
Czytaj dalej