Skoda

Skoda Felicia Cabrio 1959 – 59900 PLN – Lublin

Skoda Felicia Cabrio to bez wątpienia jedno z najpiękniejszych aut w historii bloku wschodniego. Produkowana w latach 1959-64, była otwartą wersją modelu Octavia. Na naszych ulicach zawsze była rzadkością, choć znana się stała dzięki komedii Jerzego Hoffmana „Gangsterzy i filantropi” z 1962 roku. W tamtych latach była to konstrukcja, która zdecydowanie wybijała się ponad przeciętność demoludów. Wyposażona w nowoczesny, mocny, 50-konny silnik i piękne, stylowe nadwozie, z powodzeniem sprzedawana była na Zachodzie Europy. To tam sprzedano większość z 14863 wyprodukowanych sztuk. Ten egzemplarz pochodzi z samego początku produkcji. Osiem lat temu przeszedł kompleksową renowację, dzięki czemu może wciąż zachwycać i odwracać wszystkie głowy na ulicach.
Czytaj dalej

Skoda 105 S 1983 – 6600 PLN – Lublin

Skoda 105 i 120 to ostatnie modele czechosłowackiej marki, w której silnik mogliśmy odnaleźć za tylną osią. Rocznik ’83 to ostatni, w którym mogliśmy odnaleźć kluczowe atrybuty pierwszej serii produkcyjnej – okrągłe światła, chromowane zderzaki z kierunkowskazami i pionowe tylne światła, co zdecydowanie dodaje jej klasyczne charakteru. Skoda 105 S to podstawowa wersja wyposażeniowa, którą wyróżnia brak możliwości otwarcia tylnych szyb, brak możliwości regulacji oparcia przednich foteli oraz charakterystyczne paski służące do zamykania przednich drzwi. Te niedogodności z łatwością można zaakceptować, jeżeli zwrócimy uwagę na stan zachowania tego egzemplarza. To pięknie zachowany oryginał, który przenosi nas niemal 4 dekady wstecz.
Czytaj dalej

Skoda Octavia Combi 1968 – SPRZEDANA

Jej nazwa wzięła się stąd, że była ósmym modelem marki wprowadzonym do produkcji po wojnie. Škoda Octavia debiutowała w 1959 roku, od poprzednika – modelu 440/445 Spartak – odróżniała się drobnymi zmianami stylistycznymi (atrapa chłodnicy, tylne światła), zmodyfikowanym wnętrzem i nowym przednim zawieszeniem, zawierającym sprężyny śrubowe. W zestawieniu ze swoim następcą – modelem 1000 MB, była przede wszystkim samochodem przedniosilnikowym i przednionapędowym, co pozwoliło na stworzenie niezmiernie popularnej i użytecznej wersji kombi, która mogła się poszczycić całkowicie płaską podłogą bagażnika. Skoda Octavia Combi powstała w około 54 tys. egzemplarzy. Okaz w ogłoszeniu posiada mocniejszy z dwóch dostępnych silników, jest po niezbędnych pracach blacharskich i z wiśniowym lakierem prezentuje się efektownie.
Czytaj dalej

Skoda Favorit 1991 – SPRZEDANA

Skoda Favorit wprowadziła czechosłowackiego producenta w nową epokę. Silnik z przodu, przedni napęd i uniwersalne nadwozie typu hatchback od włoskiego studio Bertone było najlepiej zrealizowanym przepisem na kompaktowy/rodzinny samochód w całym Bloku Wschodnim. W Polsce patrzono na nią z zazdrością, w końcu nasz Polonez Caro wyglądał przy niej jak relikt przeszłości. Razem z wersją kombi (Forman) od 1988 do 1995 roku powstało ich ponad milion, choć dziś nie jest to już popularny samochód na naszych drogach. Znalezienie zadbanego egzemplarza wciąż jest możliwe – wiele z nich wiodło spokojny żywot, na przykład jedynie sezonowo dojeżdżając z garażu właściciela na działeczkę i z powrotem. Te prezentowana ma jedynie 42800 km przebiegu i bardzo dobry stan.
Czytaj dalej

Skoda 105S 1982 – 3500 PLN – Morawica

Choć silnik ma umieszczony za tylną osią, daleko jej do popularności Porsche czy choćby Garbusa. Skoda 105S to nie jest pierwszy samochód, który przychodzi nam do głowy gdy myślimy o nabyciu klasyka. Tak stan rzeczy ma jedna swoje dobre strony. 33-letni samochód w doskonałym stanie technicznym i blacharskim możemy nabyć za kwotę, która np. w klasycznym BMW starczyłaby na komplet opon. Tu zarówno zakup, jak i eksploatacja kieszeni mocno nie nadwyręży.
Czytaj dalej

Skoda 125L 1989 – 4900 PLN – Warszawa

Skoda 125L dla spokojnego, młodego kierowcy może być dobrym wyborem pierwszego klasyka. Nie szokuje techniką, lecz zachęca stanem zachowania. Utrzymywana przez szereg lat przez swojego pierwszego, pedantycznego użytkownika przetrwała do dziś w znakomitej formie, która zawsze powinna być poważnym argumentem i największą zachętą przy zakupie starego auta.
Czytaj dalej

Skoda 1000 MB 1966 – 17000 PLN – Wodzisław Śląski

Oto ona, w swoim czasie najpiękniejsza w swoich stronach. Skoda 1000 MB, pierwszy model czeskiego producenta z silnikiem z tyłu. W ogłoszeniu pieczołowicie odrestaurowany egzemplarz już po pierwszych zmianach, które zostały wprowadzone w 1966 roku (np. zmienione tylne błotniki). Patrząc na nią mam tylko jedno wrażenie – czas się cofnął. Ta Skoda nawet kosztuje dziś dokładnie tyle w złotówkach, ile czeskich koron kosztowała za młodu.
Czytaj dalej

Skoda 105L 1987 – 3800 PLN – Giżycko

Produkty dawnego bloku wschodniego z pewnością nie mogą konkurować z zachodnimi pod względem zaawansowania technicznego, lecz mają inną, bardzo ważną zaletę. Często były przez lata hołubione przez swoich pierwszych właścicieli, co pozwoliło im przez lata dotrwać do dnia dzisiejszego. Tak właśnie prezentuje się Skoda 105L z ogłoszenia – dla spokojnego, młodego kierowcy może być dobrym wyborem pierwszego klasyka.
Czytaj dalej

Skoda Felicia 1960 – SPRZEDANA

Nazwę Skoda Felicia jako pierwszy nosił stylowy kabriolet oparty na modelu Octavia. Była to jedna z zaledwie kilku konstrukcji bez dachu produkowanych w dawnym bloku wschodnim. Ta w ogłoszeniu wygląda tak, jakby właśnie opuściła bramy muzeum w Mlada Boleslav. Nie jest to zaawansowana technicznie konstrukcja, lecz stylu i ciekawej kolorystyki z pewnością nie można jej odmówić.
Czytaj dalej