SS Jaguar 2 1/2 Litre Drophead Coupe 1939 – SPRZEDANY

Zanim Jaguar stał się Jaguarem, produkował auta pod nazwą SS, co było skrótem od Swallow Sidecar & Coachbuilding Company. Wojenna zwierucha wymusiła zmianę nazwy, lecz zanim do tego doszło, gama trzech SS debiutowała w latach 30-tych. Wyróżniały się stalowym poszyciem karoserii, do wyboru były wersje z silnikami 1,5, 2,5 i 3,5 litra, której dopełnieniem został luksusowy Drophead Coupe. Był to kabriolet ze składanym w wyjątkowy sposób dachem, pozwalającym na uzyskanie nadwozia otwartego, zamkniętego, bądź zamkniętego jedynie w tylnej części. Zanim produkcję wstrzymała II wojna światowa, SS Jaguar 2 1/2 Litre Drophead Coupe powstał w zaledwie 273 sztukach. Do dziś przetrwało ich zaledwie około 20 sztuk, dzięki czemu są poszukiwane i cenione. Po zakończonej w 2001 roku renowacji, prezentowany samochód zdobył wiele nagród na najbardziej renomowanych konkursach samochodów klasycznych na świecie. Stylowy i w doskonałym stanie, wyceniony został na 175 – 200 tys. dolarów, czyli około 800 tys. złotych. Licytowany był bez ceny minimalnej, dzięki czemu nowy właściciel może się nim cieszyć za jedyne 165 tys. dolarów.

Link: http://www.goodingco.com/vehicle/1939-jaguar-ss-2-12-litre-drophead-coupe/

Lot 013
Scottsdale 2017

1939 Jaguar SS 2 1/2 Litre Drophead Coupe
Estimate: $175,000 – $200,000 | Without Reserve
Chassis: 46268
Engine: L1841E

Offered from Single Family Ownership Since the Early 1970s
One of 273 Produced and Approximately 20 Believed to Exist
Beautifully Restored by Jeff’s Resurrections of Taylor, Texas
Multiple Award Winner and Displayed at the 2002 Pebble Beach Concours d’Elegance®
Accompanied by Tool Kit, Factory Records, and Restoration Photos

2,667 CC OHV Inline 6-Cylinder Engine
Twin SU Carburetors
102 BHP at 4,250 RPM
4-Speed Manual Gearbox
4-Wheel Girling Mechanical Drum Brakes
Independent Front and Live-Axle Rear Suspension with Semi-Elliptical Leaf Springs and Friction Shock Absorbers

Before Jaguar was called Jaguar, the company went by the name SS – Swallow Sidecar & Coachbuilding Company – originally producing motorcycle sidecars and automobile bodies. Founded in Blackpool, England, by William Lyons and William Walmsley, the company entered full automobile production in 1926.

Offered from single family ownership since the 1970s, this 2 1/2 Litre Drophead Coupe was the subject of a comprehensive, two-year restoration by marque specialist Jeff’s Resurrections, completed in 2001. Restored in its original livery of Gunmetal Grey over black leather upholstery, this exquisite SS retains its matching-numbers engine, according to an accompanying letter from Jaguar Cars dated February 1974. Since restoration, the Drophead Coupe has been displayed at the 2002 Pebble Beach Concours d’Elegance® and the 2008 Amelia Island Concours d’Elegance, while at numerous Jaguar Clubs of North America events, it has never failed to take first place in its class. The car’s most recent outing was the October 2012 Jaguar Club of Austin Concours, where the SS received 99.98 points from JCNA judges, a testament to the enduring quality of its restoration.

Only 273 2 1/2 Litre Drophead Coupes had been made when WWII halted production; today, survivors are rare and sought-after. This stylish, capable example remains in superb condition, and has recently undergone detailing by its original restorer. Offered here is a rare opportunity to acquire a classic British sporting steed and one of the most exclusive SS Jaguar motorcars.