Subaru Impreza WRX STi RB320 2006 – SPRZEDANE

Richard Burns był jednym z trzech kierowców, którzy za kierownicą Subaru sięgnęli po tytuł Rajdowego Mistrza Świata. Subaru Impreza WRX STi RB320 powstała, by uczcić jego pamięć, w 2006 roku, w rok po jego śmierci. Za opracowanie mrocznych, czarnych 320 limitowanych sztuk odpowiedzialna była firma Prodrive, oficjalny partner Subaru w WRC. Wzmocniony do 320 KM silnik, bardziej bezpośredni układ kierowniczy, usztywnione i obniżone zawieszenie, wzmocnione hamulce, 18-calowe felgi i powiększone ospojlerowanie odpowiadają zarówno za efektowny wygląd, jak i bardziej bezpośrednie doznania zza kierownicy. To prawdziwy samochód rajdowy skierowany na ulice, zdolny jeździć o wiele szybciej, niż nakazuje zdrowy rozsądek i nieskazitelny stan egzemplarza numer 311 .

Subaru Impreza WRX STi RB320
Rocznik: 2006
Przebieg: 98000 km
Pojemność: 2500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 320 KM

Sprzedam Subaru Imprezę WRX STi w limitowanej wersji RB320. jeden z najbardziej limitowanych modeli Subaru, numer 311/320.

Model RB320 został wypuszczony tylko na rynek brytyjski przy pomocy firmy PRODRIVE, by uczcić pamięć o zmarłym kierowcy rajdowym Richardzie Burns, który z Subaru zdobył tytuł Mistrza Świata WRC w sezonie 2001. Był jednym z trzech kierowców, którzy tego dokonali z marką Subaru, pozostała dwójka to Colin McRae (1996) i Petter Solberg (2003).

Subaru to ikona rajdów samochodowych, a model Ipreza spod znaczka STI to kwintesencja motosportu. Model GD w wersji STi to już chyba ostatnie prawdziwe Subaru, takich aut w dzisiejszych czasach już się niestety nie produkuje. Auto, w którym liczą się przede wszystkim umiejętności kierowcy. Jest surowe, mechaniczne, nie posiada żadnych elektronicznych systemów wspomagania poza wymaganym w tamtych czasach ABS-em.

RB320 posiada oryginalnie LSD (szpera) przód i tył, skrzynie 6MT z DCCD (tzw. centralny mechanizm różnicowy, sterowany przez kierowcę), krótką przekładnię kierownicy, skrócony skok lewarka zmiany biegów, złote zaciski firmy Brembo, twardsze amortyzatory firmy Bilstein sygnowane przez Prodrive, sprężyny lekko obniżające firmy Eibach sygnowane przez Prodrive, 18-calowe felgi GT1 również firmy Prodrive itd. Co ważne, auto nie ma żadnych tuningowych modyfikacji, tak zostało wyprodukowane.

Auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym oraz wizualnym, posiada sporo nowych części.

Serwis 2017 przy przebiegu 57300 mil (ok. 91700 km) obejmował:
– nowe opony Bridgestone Potenza 235/40/18,
– nowe amortyzatory przód Bilstein Prodrive (biały kruk, już nie do dostania),
– nowe tarcze nacinane przód oraz tył firmy DBA,
– nowe klocki hamulcowe przód oraz tył Hawk Performance,
– nowe gumy wahaczy poprzecznych i podłużnych tył,
– nowe łożyska tył,
– felgi 18 Prodrive (oryginalne) po generalnej odnowie, piaskowanie + malowanie proszkowe w oryginalnym kolorze,
– tylny dyferencjał po inspekcji, wymienione podpory łożysk oraz uszczelniacze,
– nowe oleje w dyfrze Motul Gear LS 75w140 oraz silniku Motul competition 300V 5w40,
– nowy akumulator na gwarancji Bosch,
– podwozie rozebrane, zakonserwowane, elementy zawieszenia wypiaskowane, aluminiowe elementy wyszkiełkowane, pomalowane proszkowo, śruby, nakrętki podkładki galwanizowane oraz ocynkowane,
– ustawiona zbieżność 3D przód oraz tył.

Serwis 2018 przy przebiegu 58750 mil (ok. 94000 km):
– kompletny nowy rozrząd wraz z pompą wody (stare części oraz faktura do wglądu),
– nowy płyn w układzie chłodzenia,
– przegląd klimatyzacji.

Samochód nie posiada żadnych modyfikacji.
Jest niemal w 100% oryginalny, tak jak opuścił fabrykeę, jedyne zmiany to przednie ksenony (z czarnym wnętrzem), które musiały być przystosowane do ruchu LHD oraz zawór upustowy firmy Bailey (oryginalny zawór również posiadam).

Subaru posiada oczywiście książkę serwisową prowadzoną do końca z wbitym numerem limitowanym, Tax Disc również z numerem limitowanym oraz inne książki, reklamy itd. W moim posiadaniu auto od 4 lat, w tym czasie przejechane zaledwie ok. 8 tys. mil. Auto służy jako weekendowe, do wyjazdu w ładne słoneczne dni. Na co dzień nie użytkowane, stoi sobie w ciepłym garażu. Model RB320 jest dobrą inwestycją ze względu na stale rosnące ceny.

Jest to prawdopodobnie jedyna wersja w Polsce i jedna już z ok. 200 sztuk jakie pozostały. Subaru jest oczywiście zarejestrowane i ubezpieczone w Polsce, jak również na oficjalnym forum posiadaczy tego modelu, gdzie jest prowadzony ich rejestr:
http://www.rb320ownersclub.co.uk/index.php?/topic/3990-rb320-registry/

Subaru posiada przegląd techniczny do końca roku oraz ubezpieczenie.