Subaru Impreza WRX STi V-Limited 2004 – SPRZEDANE

Subaru Impreza WRX STi V-Limited kumuluje wszystkie najbardziej pożądane cechy japońskiej marki, będąc limitowaną propozycją dla kolekcjonerów i największych miłośników samochodów spod znaku plejad. Wyprodukowane zostało jedynie w 555 sztukach wyłącznie na rynek japoński, dla uczczenia zdobycia mistrzowskiego tytułu w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez Petera Solberga w 2003 roku. Egzemplarz numer 551 zachowany został do dziś w wyśmienitym stanie, zachowując zaledwie 24000 km przebiegu, oryginalny lakier oraz doskonały stan mechaniczny i wizualny. Optycznie przeszedł przemianę upodobniającą go do kultowej rajdówki Solberga – zmienione są zderzaki, progi i spojlery, założone wąskie karbonowe lusterka, a całości dopełnia schemat oklejenia wykonany na wzór oryginału.

Subaru Impreza WRX STi V-Limited 551/555
Rocznik: 2004
Przebieg: 24000 km
Pojemność: 1994 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 280 KM

Aby upamiętnić tytuł Mistrza Świata Kierowców WRC zdobyty przez Petera Solberga w 2003 roku, Subaru wprowadziło specjalną, limitowaną edycję WRX STI V-Limited tylko na rynek japoński.
Łącznie wyprodukowano 555 egzemplarzy.
Sprzedawany samochód nosi numer 551.

V-limited to między innymi:
– turbosprężarka twin scroll,
– zmienione regulowane zawieszenie strojone przez Toshihiro Arai (japońskiego kierowcę WRC),
– jeszcze krótsza przekładnia kierownicza Quick Steering STi (13.0:1),
– centralny mechanizm różnicowy z DCCD z trybem auto,
– przedni oraz tylny mechanizm różnicowy SURETRAC LSD,
– fabryczne reflektory xenonowe,
– Roof Vent czyli wlot powietrza na dachu, charakterystyczny dla limitowanych wersji STI,
– fabrycznie przyciemnione tylne szyby,
– tabliczka z wygrawerowanym numerem seryjnym 551/555,
– pamiątkowy breloczek w aluminiowym etui z numerem egzemplarza 551 i wygrawerowanym autografem Petera Solberga oraz nazwą modelu.

Poza wyżej wymienionymi limitowanymi elementami, mamy tu kultowy i pancerny silnik 2.0, natrysk wody na intercooler, dodatkowe wskaźniki: ciśnienie doładowania, temperatura oleju, ciśnienie oleju.

Samochód miał jednego właściciela od nowości.
Pierwsza rejestracja 04.2004 r.
Dodatkowo samochód jest w specyfikacji WRC Rally Japan replica, czyli maksymalnie upodobniony wizualnie do Subaru, którym Peter Solberg zdobył Mistrzostwo Świata (zderzaki, progi, spojlery, carbonowe lusterka, oklejenie itd.)

Mechanicznie samochód jest w pełni seryjny, jedyna modyfikacja to sportowy filtr powietrza HKS (oryginał pozostawiono w bagażniku).
Właściciel zamontował system zdalnego odpalania z turbo timerem.
Samochód ma jeszcze fabryczny ogranicznik prędkości do 180 km/h.

Do samochodu jest pełna dokumentacja (instrukcje, historia serwisowa).

Po sprowadzeniu samochód przeszedł gruntowny przegląd.
Wymieniono m.in. płyny, olej oraz profilaktycznie kompletny rozrząd i paski wielorowkowe.
Samochód w opinii serwisu jest jak nowy.
Na całym nadwoziu jest oryginalny lakier.

5 myśli nt. „Subaru Impreza WRX STi V-Limited 2004 – SPRZEDANE”

  1. Cudo, ale wycieraczki mogły zostać wymienione. Widać odchodzącą gumę na jednym ze zdjęć. 😛

      1. W takim razie po co mu taki silnik? ^^
        Mimo, że licznik wskazuje tylko tyle można go rozbujać nieco bardziej czy trzeba by coś kombinować?

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Najciekawsze samochody klasyczne, youngtimery i przyszłe klasyki na sprzedaż.