Subaru XT 4WD Turbo 1987 – 60000 PLN – Jasło

Kiedy Subaru XT debiutowało na rynku w 1985 roku, mogło poszczycić się najniższym współczynnikiem oporu aerodynamicznego wśród wszystkich seryjnych samochodów na świecie. Cx = 0,29 fascynował, ale jeszcze bardziej zachwycała sama stylistyka. O ile do tego czasu samochody Subaru były postrzegane jako brzydkie i tanie, w tym momencie na rynku ukazał się samochód, który miał ostre, klinowate kształty będące ówcześnie szczytem mody, miał też świetny napęd na 4 koła, i mógł mieć turbosprężarkę. Również pulpit był futurystyczny i przypominał rozwiązania stosowane w lotnictwie (spójrzcie tylko na kształt dźwigni zmiany biegów i sposób sterowania wycieraczkami i nawiewem). To był futuryzm w czystej formie. Jak wspominała jedna z ówczesnych reklam, taki samochód mógłby zbudować Mercedes, gdyby był mniej oszczędny i dużo bardziej pomysłowy. Choć modeli XT, XT6 i Alcyone (jak nazwano auto w Japonii) zbudowano łącznie niemal 100 tysięcy, dziś na drodze jest to rzadkość. Gruntownie dopieszczony egzemplarz zdecydowanie raduje oczy.

Subaru 1800 Coupe XT Turbo 4WD
Rocznik: 1987
Przebieg: 180000 km
Pojemność: 1800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 136 KM

Cena: 60000 PLN

Wyposażenie:
– elektryczne szyby przednie,
– radio niefabryczne,
– alufelgi,
– światła przeciwmgielne,
– przyciemniane szyby,
– tapicerka welurowa,
– spojler

Subaru XT MY’1987 spec E9 4WD (dopinany tył), trafił z fabryki w Japonii do Niemiec 1987-07-01, pierwsza rejestracja: 1987-08-24 (Subaru Deutschland GmbH). Rejestracja na zabytek: 2018-08-24. Dotychczasowi właściciele: czterech w Niemczech i jeden w Polsce. Restauracja została podjęta z powodu bardzo zdrowej karoserii, jednak położony został nowy lakier, żeby samochód błyszczał. Wnętrze w stanie bardzo dobrym, nie nie zmieniane.

Padnięty automat został zamieniony na oryginalny manual, a w ślad za tym założono zegary analogowe (cyfrowe też mam).

1000 km temu wykonano rewizję silnika z wymianą uszczelki pod głowicą (OEM Subaru), regeneracją głowicy, wymianą rozrządu z pompą wody, założono nowe uszczelnienia, o-ringi, wymieniono sparciałe węże gumowe itp. Do tego regeneracja wtrysków, alternatora.

Z samochodem oddaję drugi komplet felg, drugą maskę i klapę bagażnika, dodatkowo obydwa zderzaki, parę drzwi i masę innych gratów. Nie sprzedaję części.

– hamulce przód: 4 tłoki,
– Morel Car Audio /maximo-2-way/,
– przyciemnione szyby,
– BOV Sheep Prof,
– turbo TD04L,
– sprzęgło: docisk jest seryjny, tarcze nowe nabite,
– FMIC (dokładniejszy), chłodnica (aluminiowa, mniejsza) robiona na zamówienie,
– mocniejsza pompa paliwa,
– obniżone zawieszenie: przód – gwint D2racing, tył – seria ze skróconą sprężyną,
– wydech no-name (bulgocze),
– dwa halogeny,
– koła 17” ATS DTM (mam też 16” OZ Fittipaldi),
– opony: Bridgestone Potenza S001 215/40/17 DOT 0719,
– podwozie zabezpieczenie Krown,
– wygłuszone wnętrze, drzwi, zakola – maty Dynamat.

Jazda próbna tylko na siedzeniu pasażera, oglądanie tylko po okazaniu gotówki.

Telefon: +48 792 533 533
Miejscowość: Jasło